Even voorstellen
#1
Καλημέρα, με λένε Davy

Al enkele jaren lid van het forum, vooral veel meegelezen en de laatste tijd toch wat meer tijd om ook af en toe wat te schrijven (met dank aan het thuiswerken als gevolg van de huidige situatie).
Woonachtig in het rustige Belgisch Limburg in de buurt van Genk.

Mijn beroep is elektrisch ontwerper bij een groot Belgisch bedrijf, hobby gaat vooral uit naar het sleutelen aan grote geluidssystemen.

In 2014 de eerste keer met mijn vrouw naar Griekenland geweest op haar aandringen, en meteen ook verliefd geworden op het land, eten en de mensen.
Dit was in Stalis, Kreta. Niet meteen het echte Griekenland natuurlijk.
Daarna nog enkele keren teruggeeest naar het oosten van Kreta, dan het westen.
Favoriete omgeving is toch wel de buurt van Chania.
Ondertussen ook al enkele keren Rodos gedaan, Zakynthos.

Qua grootsteden zijn we ondertussen in Thessaloniki en enkele keren Athene geweest, met toch een voorkeur voor Athene.

Enkele jaren geleden ook gestart met avondschool Griekse les, ondertussen loopt het derde schooljaar alweer op zijn einde.
Heb er destijds lang over getwijfeld om mij hiervoor in te schrijven, maar je leert er zoveel bij, voordien al wat zitten prusten met online wat grieks te leren maar je hebt toch echt de regels van de grammatica nodig.
En ik ben terecht gekomen in een toffe bende met allemaal dezelfde interesse.
Quote
#2
welkom op deze mooie site ,met veel informatie, Chania en omstreken is voor ons ook de thuis haven ,maar voor iedereen anders natuurlijk ,en dat is ook goed
Quote
#3
Leuk dat je je even voorstelde Davy. Je woont aardig in de buurt (Genk-Heerlen) maar de afstand is groter dan ooit nu de Belgische grenzen zo hermetisch zijn afgesloten.
En mocht je nog een leuke foto voor de 'Foto van de week'-hebben stuur 'm gerust in hoor.
Quote
#4
Inderdaad, jammer genoeg is de afstand naar Nederland is tegenwoordig erg groot wegens de gesloten grenzen. Wij houden er namelijk van om uitstapjes naar Nederlandse steden te maken. We hebben al gedaan: Eindhoven, Arnhem, Zwolle, Utrecht, Breda, Den Bosch, Rotterdam, Tilburg en regelmatig naar de kust in Zeeland. To do list: Den Haag, Nijmegen, Amsterdam.
Quote
#5
Welkom mede Limburger, ik woon dan wel aan de andere kant vlak bij Ger maar wij hebben veel gemeen, zoals de taal, de cultuur, het Bourgondische leven en natuurlijk Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)