nog niet bereikbaar
#1
Helaas, wij zouden eind mei voor een maand de Sporaden bezoeken. Starten in Thessaloniki en dan met de boot naar Skiathos en zo verder. Gelukkig het appartement in Thessaloniki deed niet moeilijk en wij kregen direkt ons geld retour. Chapeau hiervoor.
Het appartement op Skiathos, Athena studios, is niet meewerkend. Ze geven aan dat ze in de winter niet werken en ze het geld moeten verdienen in de zomer. Hoe wij er kunnen komen is niet hun probleem, wij zijn welkom volgens Athena studio´s. Kortom, voor geen rede vatbaar en ons geld kwijt. 
Bijzonder, zo zijn wij de relaxte Griekse medemens absoluut niet gewend. 
Awel, de tip voor iedereen, kijk uit als je via booking.com boekt. Ze geven niet thuis. Ze geven aan dat er geen restrictie is voor Griekenland. 
Volgende jaar dan maar de Sporaden bezoeken. Wij hadden ons er op verheugd, maar he, gezondheid gaat voor alles. 
Dan voor ons geen booking.com en geen Athena studios. Nog nooit zo´n kort door de bocht reactie van een Griek ontvangen. Naja, uitzonderingen zijn er overal.
Tips voor Sporaden, altijd welkom.
Gr, Jack
Quote
#2
Jack je zou ook met hun overeen kunnen komen dat als je volgend jaar komt dat je dan je betaling van nu kan gebruiken {voucher}
Dit gebeurd momenteel overal, ook voor de vliegreizen
Quote
#3
Indien ik in jouw schoenen zou staan, zou ik nog niet zo meteen opgeven voor wat betreft dat appartement op Skiathos. Je kan een tweede bericht (mail) sturen waarin je uitlegt dat je einde mei heel graag zou komen, maar dat zowel 1) Nederland/België en 2) Griekenland dat niet toelaten. België en Nederland staan immers nog niet op de 'witte' lijst van Griekenland. Bovendien vliegt jouw vliegmaatschappij einde mei nog niet én zijn de grenzen in Nederland en België zelfs nog niet open.
Ze geven aan dat er geen restrictie is voor Griekenland? Daar hebben ze het wel wat verkeerd, want er is op dit moment nog geen enkele indicatie dat Nederland/België tegen einde mei (laat staan zelfs in juni) op de 'witte' lijst van Griekenland zou kunnen komen.
Je zou hen tevens kunnen zeggen dat het jouw intentie blijft om volgend jaar te komen, op voorwaarde dat je nu jouw geld terugkrijgt. Je zou er zelfs kunnen aan toevoegen dat je je budget dit jaar ook nog wenst te gebruiken, in het binnenland (Nederland/België), en dat je dus een 'refund' nodig hebt.

"Hoe jullie er kunnen komen, is hun probleem niet" -> Dat getuigt toch niet van enig inlevingsvermogen door die eigenaar/verhuurder. Het was jullie intentie om aanwezig te zijn, maar het is jullie verhinderd omwille van de corona maatregelen die opgelegd werden door de overheid. Bovendien gaat het niet enkel over een (geannuleerde) vliegtuigreis, maar heb je misschien ook nog de ferry nodig indien jouw vlucht via het vasteland zou gaan.

Kan je hier ook even laten weten onder welke voorwaarde je met Booking.com gereserveerd had? Was dat met een annulatie mogelijkheid tot een bepaalde datum voorafgaand aan jullie afreis, of niet?

Je zou hen zelfs in jouw mail kunnen zeggen "When you can refund me, I 'll mention that in a positive comment in the reviews on your page at Booking.com"
Big Grin Rolleyes
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
(26 May 2020, 16:14)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas, wij zouden eind mei voor een maand de Sporaden bezoeken. Starten in Thessaloniki en dan met de boot naar Skiathos en zo verder. Gelukkig het appartement in Thessaloniki deed niet moeilijk en wij kregen direkt ons geld retour. Chapeau hiervoor.
Het appartement op Skiathos, Athena studios, is niet meewerkend. Ze geven aan dat ze in de winter niet werken en ze het geld moeten verdienen in de zomer. Hoe wij er kunnen komen is niet hun probleem, wij zijn welkom volgens Athena studio´s. Kortom, voor geen rede vatbaar en ons geld kwijt. 
Bijzonder, zo zijn wij de relaxte Griekse medemens absoluut niet gewend. 
Awel, de tip voor iedereen, kijk uit als je via booking.com boekt. Ze geven niet thuis. Ze geven aan dat er geen restrictie is voor Griekenland. 
Volgende jaar dan maar de Sporaden bezoeken. Wij hadden ons er op verheugd, maar he, gezondheid gaat voor alles. 
Dan voor ons geen booking.com en geen Athena studios. Nog nooit zo´n kort door de bocht reactie van een Griek ontvangen. Naja, uitzonderingen zijn er overal.
Tips voor Sporaden, altijd welkom.
Gr, Jack
Waar de verhuurders meestal bang voor zijn is dat je ze een slechte recensie gaat geven ,gewoon even mee dreigen  succes er mee  ,en welcom
hier op  Oriste Jackboy
Quote
#5
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Inderdaad al van alles geprobeerd met deze verhuurder. Hij geeft aan "sorry, het is jouw probleem". Meerdere mails geprobeerd, van netjes vragen, suggestie voor een voucher tot uiteindelijk mijn ongenoegen uiten. Hij antwoord gewoon niet meer. Uiteindelijk heb ik inderdaad een mindere recensie op zijn FB gezet. Die heeft hij denk ik nog niet eens gezien Wink. En op tripadvisor. Maar dat is eigenlijk niet mijn manier van iets oplossen, ik hou het liever netjes.
Als hij of booking.com aangaven dat ze kosten hadden en weet ik het, 25,- of 50,- inhielden als kosten, zou ik er mee kunnen leven. Maar nee, niet eens een voucher.
Gewoon geld kwijt, geld in de zak steken voor iets wat ze feitelijk niet leveren.
Booking.com is een niet vergoedbare boeking. Ja stom van mij, maar wie zag dit aankomen begin februari? Bovendien nog nooit zoiets meegemaakt met een verhuurder, zo stug. Booking.com maakt zich er gemakkelijk vanaf. Ze geven aan dat ik bij hun het verblijf geboekt heb, dat is er nog en dus niet hun probleem. Ze geven aan dat ik bij verhuurder moet zijn. Lekker makkelijk dus. Vervolgens reageren ze niet meer. Bellen is helemaal hopeloos.
Athena studios en booking.com alles gestuurd, de annulering van de vlucht door Transavia, de boot die niet gaat, de overheidssite, noem maar op. Het is voor dovemansoren.
Zou ik in de toekomst naar Skiathos gaan, ga ik zeker even bij Athena Studios op visite om hem te bedanken voor zijn begrip!

Maar nu weer positieve energie steken in zoeken naar mooie nieuwe bestemmingen in Griekenland. Dit jaar gaan wij niet meer in een vliegtuig stappen, dus al voorzichtig zoeken voor volgens jaar mei. Wel weer voornemens om de Sporaden te bezoeken. Al is de bootverbinding tussen de eilanden en Thessaloniki lastig te vinden op internet. Er staan wel grote ferry's op internet, maar het is afwachten of die gaan. Wij wilden dit jaar, Thessaloniki, Skiatos, Skopelos en Alonissos doen. de verbindingen met deze eilanden waren/zijn lastig te vinden. Dus....ook al is het nog ff.....tips zijn welkom Wink
Jack
Quote
#6
Jack, wat mogelijke ferryverbindingen betreft, zou je kunnen zoeken op de site van Ferryhopper:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat booking.com betreft: had je bij de reservering een datum tot dewelke je kosteloos kon annuleren?
Bij sommige accomodaties staat die mogelijkheid vermeld; bij andere dan weer niet.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Maar zijn mogen eind mei die ruimtes toch nog niet verhuren? Volgens mij valt dit onder seizoensgebonden accomodaties dus pas vanaf 15 juni?
Quote
#8
(26 May 2020, 16:14)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas, wij zouden eind mei voor een maand de Sporaden bezoeken. Starten in Thessaloniki en dan met de boot naar Skiathos en zo verder. Gelukkig het appartement in Thessaloniki deed niet moeilijk en wij kregen direkt ons geld retour. Chapeau hiervoor.
Het appartement op Skiathos, Athena studios, is niet meewerkend. Ze geven aan dat ze in de winter niet werken en ze het geld moeten verdienen in de zomer. Hoe wij er kunnen komen is niet hun probleem, wij zijn welkom volgens Athena studio´s. Kortom, voor geen rede vatbaar en ons geld kwijt. 
Bijzonder, zo zijn wij de relaxte Griekse medemens absoluut niet gewend. 
Awel, de tip voor iedereen, kijk uit als je via booking.com boekt. Ze geven niet thuis. Ze geven aan dat er geen restrictie is voor Griekenland. 
Volgende jaar dan maar de Sporaden bezoeken. Wij hadden ons er op verheugd, maar he, gezondheid gaat voor alles. 
Dan voor ons geen booking.com en geen Athena studios. Nog nooit zo´n kort door de bocht reactie van een Griek ontvangen. Naja, uitzonderingen zijn er overal.
Tips voor Sporaden, altijd welkom.
Gr, Jack

Van Thessaloniki de ferry naar Skiathos? Er zijn geen ferry's van Thessaloniki naar Skiathos dit jaar. Die waren er de voorgaande jaren wel (Eerst Hellenic Seaways een aantal jaren en daarna Seajets vorig jaar) maar de route bleek niet rendabel. Zelfs toen de route dit jaar als gesubsidieerd bestempeld werd bleek er geen enkele rederij kandidaat te zijn.

Booking.com kan toch niks doen aan de reactie van Athene Studios. Het blijkt gewoon dat de eigenaar van Athena Studios niet meegaande is. Zelf ging ik in mei ook naar de Sporaden. Heb in Skiathos en Allonissos kunnen annuleren zonder kosten. In Skopelos had ik rechtstreeks geboekt en had 30 Euro moeten vooraf betalen. Toen ik annuleerde en liet weten dat we dan volgend jaar in september zouden gaan werd mij gemeld dat, als ik daarmee akkoord was, zij die 30 Euro niet zouden terugstorten maar als aanbetaling gebruiken voor volgend jaar. Ik hoef in de toekomst alleen de datum te laten weten samen met hun mailtje met het voorstel. En daar heb ik geen probleem mee.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Wij boeken indien mogelijk rechtstreeks bij de accommodatie omdat we weten dat de Grieken dit graag hebben.  Ons vertrek zou nu zondag zijn dus hebben we 4 accommodaties moeten annuleren en geen enkel probleem.  Ik heb dit al vermeld denk ik.   Ook in maart hebben we een hotel in Athene moeten annuleren, zonder probleem. We zijn dan ook verwonderd om dit te lezen.  We reizen wel rond op het vasteland, ook Peloponnesos....liefst geen toeristische plaatsen.  Ik kan het toch wel een beetje begrijpen van die eigenaar, als je eerst met booking boekt en dan om een regeling vraagt.  Natuurlijk kunnen ze wel vriendelijk blijven want nu zijn ze zeker en vast een klant kwijt.  Er zit ook een kans in dat ze het geld niet hebben om terug te betalen. Toch heel vervelend om niet om reis te kunnen en dan nog je centen kwijt te zijn.
Viviane
Quote
#10
Booking.com had geen annuleringsdatum. Natuurlijk kan booking.com niets aan de reactie doen, maar booking.com heeft wel een verantwoording. Uiteindelijk heb ik bij/via booking.com het geboekt en daar dus het product gekocht. Als ik een Philips tv in een winkel koop en vooraf betaal (niet slim, maar ok) en Philips levert niet aan de winkel, zal de winkel ook niet zeggen: "tja dan moet je bij Philips zijn".
Ok, deze vergelijking is kort, maar een beetje hetzelfde. Booking.com stuurt je van het kastje naar de muur. Telefonisch geven ze niet thuis. Ze schuiven de verantwoording naar de verhuurder. Booking.com vangt wel de centen van de verhuurder om voor hun te verhuren via hun site.
Wat betreft je opmerking annuleren en volgend jaar boeken, ja ook dat had ik voorgesteld. Helaas, dat was geen optie voor ze.
Maar genoeg over deze mindere Griek. Hij is niet represent voor alle goede, vrolijke en vriendelijke Griekse medemensen.

Wat betreft de ferry Thessaloniki naar Skiathos. Ja daar kwam ik ook achter, dat er geen ferry ging. Ik was al aan het zoeken om dan maar een binnenlandse vlucht te pakken. Dus als wij volgend jaar gaan, kunnen wij beter rechtstreeks naar Skiathos vliegen vanuit Nederland/Belgie of Duitsland. Ik zag nog boten vanuit Kimi/Volos, maar dat wilden wij niet. Er varen wel wekelijks boten tussen de eilanden? Het was allemaal niet zo goed te vinden op internet. Het viel op dat reizen tussen deze eilanden een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld de Cycladen. Dat was een eitje ;-0

Misschien een gat in de markt, rederij beginnen tussen Thessaloniki en Skiathos Wink
Gr, Jack
Quote
#11
(26 May 2020, 19:50)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag nog boten vanuit Kimi/Volos, maar dat wilden wij niet. Er varen wel wekelijks boten tussen de eilanden? Het was allemaal niet zo goed te vinden op internet. Het viel op dat reizen tussen deze eilanden een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld de Cycladen. Dat was een eitje ;-0

Sporaden is ook een eitje eigenlijk. Er zijn dagelijks meerdere ferry's vanuit Volos (Express Skiathos van Hellenic Seaways, Proteus van ANES ferry's en vanaf Pasen tot september nog 1 of 2 andere). Verder vanaf Evia en ook vanaf het vasteland (Agios Konstantinos).

Kijk even op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(3de rubriek aan linkerzijde) en daar vind je links naar alle mogelijke websites aangaande ferry's en ferryverbindingen in Griekenland.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Viviane, ik ben het helemaal met je eens dat het vervelend is. Natuurlijk voor beide partijen. Zo had ik ook begrip gehad voor een voucher of zelfs een deel van het geld kwijt. Beiden had ik voorgesteld aan hem. Booking.com kon daarbij geheel buiten schot blijven, want de eigenaar heeft de optie om, indien ik de aanvraag voor annulering doe, dit te accepteren of aan te geven wat, welk bedrag, hij terug wil geven. Daar kan ik dan weer akkoord mee gaan. Dus je kunt altijd een regeling treffen. Had hij het geld niet, waar ik ook nog begrip voor had, dan was er natuurlijk vast weer een mouw aan te passen. Bedoel, het is een onverwachte en zeer vervelende situatie voor allen en gezondheid staat op 1. En door deze crisis, komt het net aan op begrip voor elkaar hebben.
Inderdaad zal ik de volgende keer rechtstreeks bij de accommodatie boeken. Ik denk dat ik dan meer de verhuurder steun ipv booking.com. Uiteraard niet bij deze Wink
Jack

(26 May 2020, 20:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 May 2020, 19:50)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zag nog boten vanuit Kimi/Volos, maar dat wilden wij niet. Er varen wel wekelijks boten tussen de eilanden? Het was allemaal niet zo goed te vinden op internet. Het viel op dat reizen tussen deze eilanden een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld de Cycladen. Dat was een eitje ;-0

Sporaden is ook een eitje eigenlijk. Er zijn dagelijks meerdere ferry's vanuit Volos (Express Skiathos van Hellenic Seaways, Proteus van ANES ferry's en vanaf Pasen tot september nog 1 of 2 andere). Verder vanaf Evia en ook vanaf het vasteland (Agios Konstantinos).

Kijk even op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(3de rubriek aan linkerzijde) en daar vind je links naar alle mogelijke websites aangaande ferry's en ferryverbindingen in Griekenland.
Ok, thanks, ik heb de site opgeslagen  Perfektbedankt
Quote
#13
Voor zo ver ik het correct begrijp, zag je bij jouw reservering dus geen vermelding van een "annulering mogelijk tot datum x".
Dikwijls valt die mogelijkheid tot annulatie in de laatste maand voor jouw vertrekdatum; sommige accommodaties verkiezen een annulatiedatum op ongeveer 3 à 4 weken voor vertrekdatum; sommige accommodaties gaan zelfs akkoord met een annulatiedatum op enkele dagen voor vertrekdatum.
Indien je een reservatie via Booking.com maakt, is het best om daar op te letten. Tenzij je natuurlijk heel graag die ene zeer leuk ogende accommodatie wenst, waar geen mogelijkheid tot annulatie aan vasthangt.

Bovendien dien je ook de betalingsvoorwaarden goed te lezen. Er staat bijvoorbeeld vermeld of je het verblijf al dan niet ter plaatse kan betalen, via kredietkaart of andere, enzovoort. Sommige accommodaties gebruiken zelfs je gegevens van de kredietkaart om een voorschot in te houden, als een soort extra bevestiging van jouw reservatie.

In jouw geval, hoe jammer ook, vermoed ik dat Booking.com - als boekingsplatform - gewoon de wettelijke voorwaarden gevolgd heeft...
Wat uiteraard niet wegneemt dat Booking.com best wel een afdoend antwoord kon geven op jouw vraag. Meer nog, ik had eveneens verwacht dat zo 'n grote organisatie bereikbaar zou moeten zijn. Zelfs ondanks het feit dat ze tijdens de corona periode mega veel vragen krijgen over gemaakte reservaties vóór corona.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Heb je geen reis/annuleringsverzekering? 

Ik zou in september 2018 vanuit Heraklion naar Milos en Sifnos gaan en later die maand vanuit Heraklion naar Milaan.

Toen ik boten, vlucht en via booking ook hotel Villa Areto op Sifnos had geboekt kreeg ik last van een liesbreuk waardoor ik niet ver kon lopen en geopereerd moest worden.

Villa Areto reageerde niet op verzoek om uitzondering te maken en niet restuteerbare reservering toch te annuleren.

Ben ook keer extra heen en weer gegaan van Nederland naar Heraklion. In Heraklion tickets voor de boot ingeleverd en vlucht met Aegean naar Milaan geannuleerd.

Alle resterende kosten en extra retour Nederland-Griekenland, ongeveer 900 euro, werden vergoed door mijn doorlopende reis/annuleringsverzekering.

Verzekering kost me dit jaar 88 euro. Verzekering is sowieso handig in Griekenland met risico's van aardbevingen en bosbranden.

Cors
Quote
#15
(26 May 2020, 21:11)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je geen reis/annuleringsverzekering? 

Ik zou in september 2018 vanuit Heraklion naar Milos en Sifnos gaan en later die maand vanuit Heraklion naar Milaan.

Toen ik boten, vlucht en via booking ook hotel Villa Areto op Sifnos had geboekt kreeg ik last van een liesbreuk waardoor ik niet ver kon lopen en geopereerd moest worden.

Villa Areto reageerde niet op verzoek om uitzondering te maken en niet restuteerbare reservering toch te annuleren.

Ben ook keer extra heen en weer gegaan van Nederland naar Heraklion. In Heraklion tickets voor de boot ingeleverd en vlucht met Aegean naar Milaan geannuleerd.

Alle resterende kosten en extra retour Nederland-Griekenland, ongeveer 900 euro, werden vergoed door mijn doorlopende reis/annuleringsverzekering.

Verzekering kost me dit jaar 88 euro. Verzekering is sowieso handig in Griekenland met risico's van aardbevingen en bosbranden.

Cors
Je gelooft het niet, bericht dat ze, de reisverzekering, het hele bedrag vergoeden. Toeval bestaat toch Wink. Erg goed van de reisverzekering.   Perfektbedankt  
Natuurlijk hebben wij een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Wij reizen een paar keer per jaar en daarom ook werelddekking en hogere bedragen verzekerd. 
Dus qua centen opgelost. Qua gevoel niet, maar ok, deze verhuurder stopt het maar daar waar geen licht komt   scheld

(26 May 2020, 20:22)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zo ver ik het correct begrijp, zag je bij jouw reservering dus geen vermelding van een "annulering mogelijk tot datum x".
Dikwijls valt die mogelijkheid tot annulatie in de laatste maand voor jouw vertrekdatum; sommige accommodaties verkiezen een annulatiedatum op ongeveer 3 à 4 weken voor vertrekdatum; sommige accommodaties gaan zelfs akkoord met een annulatiedatum op enkele dagen voor vertrekdatum.
Indien je een reservatie via Booking.com maakt, is het best om daar op te letten. Tenzij je natuurlijk heel graag die ene zeer leuk ogende accommodatie wenst, waar geen mogelijkheid tot annulatie aan vasthangt.

Bovendien dien je ook de betalingsvoorwaarden goed te lezen. Er staat bijvoorbeeld vermeld of je het verblijf al dan niet ter plaatse kan betalen, via kredietkaart of andere, enzovoort. Sommige accommodaties gebruiken zelfs je gegevens van de kredietkaart om een voorschot in te houden, als een soort extra bevestiging van jouw reservatie.

In jouw geval, hoe jammer ook, vermoed ik dat Booking.com - als boekingsplatform - gewoon de wettelijke voorwaarden gevolgd heeft...
Wat uiteraard niet wegneemt dat Booking.com best wel een afdoend antwoord kon geven op jouw vraag. Meer nog, ik had eveneens verwacht dat zo 'n grote organisatie bereikbaar zou moeten zijn. Zelfs ondanks het feit dat ze tijdens de corona periode mega veel vragen krijgen over gemaakte reservaties vóór corona.
Dat begrijp en begreep ik allemaal. Ik boek natuurlijk vaker, het is niet onze eerste vakantie Tongue.
Maar ook al zouden ze wettelijk in hun recht staan, wat ik ten strengste betwijfel, er is ook zoiets als de geest der wet.....ipv de letter der wet.
Bij veel dingen begrijp ik het. Je dient natuurlijk zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, geheel eigen verantwoording. Als je vlucht niet doorgaat, is dat in principe ook jouw probleem. Immers je boekt alleen het huisje. Maar in dit geval betreft het een wereldcrisis, iets wat nog nooit iemand (hoop ik) meegemaakt heeft en nog eens wil meemaken. Nu vervalt in 1 keer alles. Maar ok, genoeg hierover, uiteindelijk heeft een goede verzekering het opgelost. Toeval. Maar inderdaad, voordat je iets boekt altijd even goed lezen. Dat geldt voor alles in het leven, de kleine lettertjes Wink. Wat betreft die creditcard, zou ik het daarmee betaald hebben, dan had de creditcard allang het geld teruggevorderd, ook daar zit een verzekering in.
Gr, Jack
Quote
#16
Bij booking.com is meestal de goedkoopste prijs haast altijd zonder gratis annulering, de prijzen daaronder zijn meestal met een datum tot vaak 2 dagen van te voren waar je zo vanaf kunt stappen.
Veel mensen boeken soms meerdere overnachting voor dezelfde datums en kiezen op het laatst wat ze nemen.
Voor de hotels die afvallen is dit ook geen pretje die moeten maar zien dat ze die kamer weer vol krijgen.
Er gaan al jaren geen ferry"s meer vanaf Thessaloniki de haven heeft nu alleen restaurants en 2 bioscopen. Er zit nog wel een kantoor waar je ferry boekingen kan doen vanuit andere plaatsen
Quote
#17
(26 May 2020, 20:22)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zo ver ik het correct begrijp, zag je bij jouw reservering dus geen vermelding van een "annulering mogelijk tot datum x".
Dikwijls valt die mogelijkheid tot annulatie in de laatste maand voor jouw vertrekdatum; sommige accommodaties verkiezen een annulatiedatum op ongeveer 3 à 4 weken voor vertrekdatum; sommige accommodaties gaan zelfs akkoord met een annulatiedatum op enkele dagen voor vertrekdatum.
Indien je een reservatie via Booking.com maakt, is het best om daar op te letten. Tenzij je natuurlijk heel graag die ene zeer leuk ogende accommodatie wenst, waar geen mogelijkheid tot annulatie aan vasthangt.

Bovendien dien je ook de betalingsvoorwaarden goed te lezen. Er staat bijvoorbeeld vermeld of je het verblijf al dan niet ter plaatse kan betalen, via kredietkaart of andere, enzovoort. Sommige accommodaties gebruiken zelfs je gegevens van de kredietkaart om een voorschot in te houden, als een soort extra bevestiging van jouw reservatie.

In jouw geval, hoe jammer ook, vermoed ik dat Booking.com - als boekingsplatform - gewoon de wettelijke voorwaarden gevolgd heeft...
Wat uiteraard niet wegneemt dat Booking.com best wel een afdoend antwoord kon geven op jouw vraag. Meer nog, ik had eveneens verwacht dat zo 'n grote organisatie bereikbaar zou moeten zijn. Zelfs ondanks het feit dat ze tijdens de corona periode mega veel vragen krijgen over gemaakte reservaties vóór corona.

beste Vlagreco, ik ben er niet helemaal zeker van over wat je schrijft. Het Nederlandse Burgelijk Wetboek legt de verantwoordelijkheid van het verkopen van goederen neer bij de winkelier. Zij kunnen zich bij gebreken en/of gebrek aan garantie niet verschuilen achter de leverancier/fabrikant. Maar omdat het hier een dienst betreft weet ik niet of dat in dit geval ook geldt. Als mij dit zou overkomen zou ik dit navragen bij mijn rechtsbijstands verzekering. Misschien heeft een van de leden hier ervaring mee?

(26 May 2020, 19:50)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Booking.com had geen annuleringsdatum. Natuurlijk kan booking.com niets aan de reactie doen, maar booking.com heeft wel een verantwoording. Uiteindelijk heb ik bij/via booking.com het geboekt en daar dus het product gekocht. Als ik een Philips tv in een winkel koop en vooraf betaal (niet slim, maar ok) en Philips levert niet aan de winkel, zal de winkel ook niet zeggen: "tja dan moet je bij Philips zijn".
Ok, deze vergelijking is kort, maar een beetje hetzelfde. Booking.com stuurt je van het kastje naar de muur. Telefonisch geven ze niet thuis. Ze schuiven de verantwoording naar de verhuurder. Booking.com vangt wel de centen van de verhuurder om voor hun te verhuren via hun site.
Wat betreft je opmerking annuleren en volgend jaar boeken, ja ook dat had ik voorgesteld. Helaas, dat was geen optie voor ze. 
Maar genoeg over deze mindere Griek. Hij is niet represent voor alle goede, vrolijke en vriendelijke Griekse medemensen.

Wat betreft de ferry Thessaloniki naar Skiathos. Ja daar kwam ik ook achter, dat er geen ferry ging. Ik was al aan het zoeken om dan maar een binnenlandse vlucht te pakken. Dus als wij volgend jaar gaan, kunnen wij beter rechtstreeks naar Skiathos vliegen vanuit Nederland/Belgie of Duitsland. Ik zag nog boten vanuit Kimi/Volos, maar dat wilden wij niet. Er varen wel wekelijks boten tussen de eilanden? Het was allemaal niet zo goed te vinden op internet. Het viel op dat reizen tussen deze eilanden een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld de Cycladen. Dat was een eitje ;-0

Misschien een gat in de markt, rederij beginnen tussen Thessaloniki en Skiathos Wink
Gr, Jack

Beste Jack, de toegangspoort naar de Sporaden is inderdaad Volos. Sinds gisteren varen er weer twee ferries dagelijks (in de ochtend) heen en weer.  Ik weet nog niet of de snellere flying delphin vaart. Als het stopt met regenen hier, ben nu in Volos, was ik van plan te kijken. Ik wil graag naar Alonissos voor een korte vakantie. Maar overigens zijn de accomodaties pas vanaf 15 juni te boeken. Je hebt m.i. 4 mogelijkheden om het vliegtuig te pakken.. Met Transavia naar Volos, dan per taxi naar de haven. Met Transavia naar Thessaloniki. Na een ruim uur in de stadbus heb je nog 2,5 uur per bus naar Volos. Busstation is vlakbij de ferry. Maar je zal waarschijnlijk moeten overnachten.  Vliegen op Athene, met een aansluitende binnenlandse vlucht en met Transavia naar Skiathos. Er vanuit gaande dat de vliegschema's weer hetzelfde worden als vorig jaar. Mijn tip zou zijn om direct na aankomst op Skiathos door te varen met de dolphin naar Alonissos. De meest ideale volgorde is Alonissos, Skopelos en tot slot Skiathos. Je gaat dan van rustig naar drukker.
Quote
#18
(27 May 2020, 07:10)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 May 2020, 20:22)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zo ver ik het correct begrijp, zag je bij jouw reservering dus geen vermelding van een "annulering mogelijk tot datum x".
Dikwijls valt die mogelijkheid tot annulatie in de laatste maand voor jouw vertrekdatum; sommige accommodaties verkiezen een annulatiedatum op ongeveer 3 à 4 weken voor vertrekdatum; sommige accommodaties gaan zelfs akkoord met een annulatiedatum op enkele dagen voor vertrekdatum.
Indien je een reservatie via Booking.com maakt, is het best om daar op te letten. Tenzij je natuurlijk heel graag die ene zeer leuk ogende accommodatie wenst, waar geen mogelijkheid tot annulatie aan vasthangt.

Bovendien dien je ook de betalingsvoorwaarden goed te lezen. Er staat bijvoorbeeld vermeld of je het verblijf al dan niet ter plaatse kan betalen, via kredietkaart of andere, enzovoort. Sommige accommodaties gebruiken zelfs je gegevens van de kredietkaart om een voorschot in te houden, als een soort extra bevestiging van jouw reservatie.

In jouw geval, hoe jammer ook, vermoed ik dat Booking.com - als boekingsplatform - gewoon de wettelijke voorwaarden gevolgd heeft...
Wat uiteraard niet wegneemt dat Booking.com best wel een afdoend antwoord kon geven op jouw vraag. Meer nog, ik had eveneens verwacht dat zo 'n grote organisatie bereikbaar zou moeten zijn. Zelfs ondanks het feit dat ze tijdens de corona periode mega veel vragen krijgen over gemaakte reservaties vóór corona.

beste Vlagreco, ik ben er niet helemaal zeker van over wat je schrijft. Het Nederlandse Burgelijk Wetboek legt de verantwoordelijkheid van het verkopen van goederen neer bij de winkelier. Zij kunnen zich bij gebreken en/of gebrek aan garantie niet verschuilen achter de leverancier/fabrikant. Maar omdat het hier een dienst betreft weet ik niet of dat in dit geval ook geldt. Als mij dit zou overkomen zou ik dit navragen bij mijn rechtsbijstands verzekering. Misschien heeft een van de leden hier ervaring mee?


Jan, ik redeneer vanuit de Belgische situatie. 
Bovendien begin ik het vermoeden te krijgen, ook uit wat ik uit andere posts kan halen, dat de Nederlandse consument beter beschermd is dan de Belgische. 
Ik zie het bovendien ook nog niet gebeuren dat een Belgische reisverzekering zomaar het integrale bedrag zou ophoesten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#19
Iedereen bedankt voor de reacties en tips.
Jan-Vlagreco, ook bij een dienst is er bescherming. Een dienst kun je zien als een goed. Bovendien vangt Booking.com geld voor deze dienst, dus ze verkopen iets en moeten dit nakomen.
Ik ben blij met de verzekering.
Gisteren kreeg ik een mail van booking.com, dat Athena Studios een voorstel deed om onze vakantie door te schuiven naar volgend jaar. Maar alleen onder de voorwaarde dat wij precies dezelfde periode komen!!! Wederom bijzonder, 2 dagen voor feitelijk gepland vertrek, komen ze plots met een voorstel. Een voorstel dat wij niet na konden komen, daar wij in dezelfde periode volgend jaar niet op vakantie kunnen. Helaas reageert Athena Studios hier wederom niet op. Bijzondere werkwijze deze verhuurder.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)