nog niet bereikbaar
#17
(26 May 2020, 20:22)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zo ver ik het correct begrijp, zag je bij jouw reservering dus geen vermelding van een "annulering mogelijk tot datum x".
Dikwijls valt die mogelijkheid tot annulatie in de laatste maand voor jouw vertrekdatum; sommige accommodaties verkiezen een annulatiedatum op ongeveer 3 à 4 weken voor vertrekdatum; sommige accommodaties gaan zelfs akkoord met een annulatiedatum op enkele dagen voor vertrekdatum.
Indien je een reservatie via Booking.com maakt, is het best om daar op te letten. Tenzij je natuurlijk heel graag die ene zeer leuk ogende accommodatie wenst, waar geen mogelijkheid tot annulatie aan vasthangt.

Bovendien dien je ook de betalingsvoorwaarden goed te lezen. Er staat bijvoorbeeld vermeld of je het verblijf al dan niet ter plaatse kan betalen, via kredietkaart of andere, enzovoort. Sommige accommodaties gebruiken zelfs je gegevens van de kredietkaart om een voorschot in te houden, als een soort extra bevestiging van jouw reservatie.

In jouw geval, hoe jammer ook, vermoed ik dat Booking.com - als boekingsplatform - gewoon de wettelijke voorwaarden gevolgd heeft...
Wat uiteraard niet wegneemt dat Booking.com best wel een afdoend antwoord kon geven op jouw vraag. Meer nog, ik had eveneens verwacht dat zo 'n grote organisatie bereikbaar zou moeten zijn. Zelfs ondanks het feit dat ze tijdens de corona periode mega veel vragen krijgen over gemaakte reservaties vóór corona.

beste Vlagreco, ik ben er niet helemaal zeker van over wat je schrijft. Het Nederlandse Burgelijk Wetboek legt de verantwoordelijkheid van het verkopen van goederen neer bij de winkelier. Zij kunnen zich bij gebreken en/of gebrek aan garantie niet verschuilen achter de leverancier/fabrikant. Maar omdat het hier een dienst betreft weet ik niet of dat in dit geval ook geldt. Als mij dit zou overkomen zou ik dit navragen bij mijn rechtsbijstands verzekering. Misschien heeft een van de leden hier ervaring mee?

(26 May 2020, 19:50)jackyboy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Booking.com had geen annuleringsdatum. Natuurlijk kan booking.com niets aan de reactie doen, maar booking.com heeft wel een verantwoording. Uiteindelijk heb ik bij/via booking.com het geboekt en daar dus het product gekocht. Als ik een Philips tv in een winkel koop en vooraf betaal (niet slim, maar ok) en Philips levert niet aan de winkel, zal de winkel ook niet zeggen: "tja dan moet je bij Philips zijn".
Ok, deze vergelijking is kort, maar een beetje hetzelfde. Booking.com stuurt je van het kastje naar de muur. Telefonisch geven ze niet thuis. Ze schuiven de verantwoording naar de verhuurder. Booking.com vangt wel de centen van de verhuurder om voor hun te verhuren via hun site.
Wat betreft je opmerking annuleren en volgend jaar boeken, ja ook dat had ik voorgesteld. Helaas, dat was geen optie voor ze. 
Maar genoeg over deze mindere Griek. Hij is niet represent voor alle goede, vrolijke en vriendelijke Griekse medemensen.

Wat betreft de ferry Thessaloniki naar Skiathos. Ja daar kwam ik ook achter, dat er geen ferry ging. Ik was al aan het zoeken om dan maar een binnenlandse vlucht te pakken. Dus als wij volgend jaar gaan, kunnen wij beter rechtstreeks naar Skiathos vliegen vanuit Nederland/Belgie of Duitsland. Ik zag nog boten vanuit Kimi/Volos, maar dat wilden wij niet. Er varen wel wekelijks boten tussen de eilanden? Het was allemaal niet zo goed te vinden op internet. Het viel op dat reizen tussen deze eilanden een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld de Cycladen. Dat was een eitje ;-0

Misschien een gat in de markt, rederij beginnen tussen Thessaloniki en Skiathos Wink
Gr, Jack

Beste Jack, de toegangspoort naar de Sporaden is inderdaad Volos. Sinds gisteren varen er weer twee ferries dagelijks (in de ochtend) heen en weer.  Ik weet nog niet of de snellere flying delphin vaart. Als het stopt met regenen hier, ben nu in Volos, was ik van plan te kijken. Ik wil graag naar Alonissos voor een korte vakantie. Maar overigens zijn de accomodaties pas vanaf 15 juni te boeken. Je hebt m.i. 4 mogelijkheden om het vliegtuig te pakken.. Met Transavia naar Volos, dan per taxi naar de haven. Met Transavia naar Thessaloniki. Na een ruim uur in de stadbus heb je nog 2,5 uur per bus naar Volos. Busstation is vlakbij de ferry. Maar je zal waarschijnlijk moeten overnachten.  Vliegen op Athene, met een aansluitende binnenlandse vlucht en met Transavia naar Skiathos. Er vanuit gaande dat de vliegschema's weer hetzelfde worden als vorig jaar. Mijn tip zou zijn om direct na aankomst op Skiathos door te varen met de dolphin naar Alonissos. De meest ideale volgorde is Alonissos, Skopelos en tot slot Skiathos. Je gaat dan van rustig naar drukker.
Quote


Berichten in deze discussie
nog niet bereikbaar - door jackyboy - 26 May 2020, 16:14
RE: nog niet bereikbaar - door elly veen - 26 May 2020, 16:25
RE: nog niet bereikbaar - door vlagreco - 26 May 2020, 16:33
RE: nog niet bereikbaar - door metaxa - 26 May 2020, 16:40
RE: nog niet bereikbaar - door jackyboy - 26 May 2020, 17:45
RE: nog niet bereikbaar - door vlagreco - 26 May 2020, 18:01
RE: nog niet bereikbaar - door Nanny - 26 May 2020, 19:00
RE: nog niet bereikbaar - door Patrick - 26 May 2020, 19:09
RE: nog niet bereikbaar - door Viviane - 26 May 2020, 19:40
RE: nog niet bereikbaar - door jackyboy - 26 May 2020, 19:50
RE: nog niet bereikbaar - door Patrick - 26 May 2020, 20:00
RE: nog niet bereikbaar - door jackyboy - 26 May 2020, 20:01
RE: nog niet bereikbaar - door vlagreco - 26 May 2020, 20:22
RE: nog niet bereikbaar - door Jan Platanias - 27 May 2020, 07:10
RE: nog niet bereikbaar - door vlagreco - 27 May 2020, 09:05
RE: nog niet bereikbaar - door cors - 26 May 2020, 21:11
RE: nog niet bereikbaar - door jackyboy - 26 May 2020, 21:34
RE: nog niet bereikbaar - door elly veen - 26 May 2020, 23:49
RE: nog niet bereikbaar - door jackyboy - 29 May 2020, 16:36

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)