Titels 'Griekse' boeken gezocht
#1
Met zoveel nieuwe 'gezichten' hier op het forum wil ik graag een oproepje doen aan fervente of incidentele lezers onder ons.
Ik 'verzamel' titels van boeken over Griekenland, boeken die zich in Griekenland afspelen, van Griekse auteurs (en zich in het land afspelend) of anderszins betrokken bij Griekenland. De titels worden ingevoerd in een database en zijn via internet voor iedereen te raadplegen. Heb je een tip óf zoek je zelf een leuk boek rond het thema Griekenland, kijk even op de lijst:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alvast dank voor alle aanvulling!
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






@Corry.Jouw link naar je eigen site werkt niet(althans niet direct).Mijn bovenstaande link doet het daarentegen wél.Kijk maar!Het komt in het boekenvak - en zeker op internet- op hele kleine details aan.

Zo kun je een auteur niet consequent Laurence Durell noemen, terwijl hij Lawrence Durrell heet.En dan vergeet je ook nog zijn derde Griekse eilandenboek- dat standaardwerk over Rhodos,dat jou na aan het hart zou moeten liggen- te vermelden.Zie dit laatste maar als een kleine bijdrage aan je boekenlijst.
Ik bedoel natuurlijk "Reflections on a Marine Venus",uit1953.
"Kerkyra" dateert van 1945;"Cyprus" van 1957.

Gerald, zijn broer, schreef overigens drie boeken over Kerkyra en niet slechts één.En bovendien nog een heel goed kinderboek, spelend op Kreta.
Quote
#3
Dank voor de correcties Alekos! Geen idee hoe het mis ging met die link, ik kopieer meestal de URL.

Wat de boeken betreft, dat zal ik zo even nakijken, en aanvullen.
Ik heb geen boeken van Durell gelezen. Ik zal eerlijk zijn, ik lees vrijwel niets in het Engels. Op de een of andere manier vind ik het vermoeiend, hou me alleen bij Nederlands en Duits. En kinderboekjes in het Grieks Rolleyes

Quote
#4
Heb de link inmiddels "gerepareerd" Corry. Hij werkte niet omdat je de punt achter de zin in de link had verwerkt ;)

Ger


(16 November 2010, 22:53)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank voor de correcties Alekos! Geen idee hoe het mis ging met die link, ik kopieer meestal de URL.

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse boekenlijst uitgebreid + 2 boeken gezocht Corry 4 5.528 08 September 2010, 12:01
Laatste bericht: Yvon

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)