Brussels airlines
#41
(09 June 2020, 12:34)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 June 2020, 10:07)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 June 2020, 23:46)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zie mijn bericht #19.

Hopeloos luchthaveke en alles wat er rond hangt. Is al meer dan 20j. een zorgenkind en dit zal niet snel verbeteren.

Het is natuurlijk wel zo dat de luchtvaartmaatschappijen aan het probleem van Swissport ruim hebben meegeholpen en nu zal het wenen worden voor hen als het volgende week allemaal terug van de grond komt en tot de ontdekking komen dat ze met een gigantisch probleem zitten omdat ze die onderaannemers (in dit geval Swissport dus) al jaren met armoede-vergoedingen wandelen hebben gestuurd.

Nu ja, Aviapartners kunnen nu meer dan waarschijnlijk de volgende zijn voor een stakingsaanvraag want ik veronderstel dat zij nu even tijdelijk de bagage-afhandelingen zullen overnemen tot dat een curator een oplossing heeft gevonden maar dan mag je er zeker van zijn die weer onderbemand zijn en te hard moeten werken.
Is al langer de kroniek van een aangekondigd mislukking.

En dat vind ik nu net zo 'tenenkrommend': van 't moment dat er iets fout loopt, grijpt men naar het stakingswapen. 
Als we goed en wel (en vooral gezond) doorheen de corona crisis komen, en dan toch eens een vliegvakantie zouden durven ondernemen, dan krijg je nog eens de daver op het lijf dat je vlucht afgelast wordt omwille van een staking. De laatste jaren is het echt heel erg geweest op luchthaven Zaventem: stakingen van piloten, bagage-afhandelaars, luchtverkeersleiders, douane,... Zelfs nog in februari 2020 (dus vlak voor het uitbreken van corona!) waren er acties door de douane, waarbij passagiers uren dienden aan te schuiven, en waarbij velen vreesden hun vlucht niet te kunnen halen. 
Voor mij is de luchthaven Zaventem relatief kortbij, maar ik begin nu toch wel sterk te overwegen om in de toekomst vanuit Nederland of Duitsland te vertrekken.

Brussels airport maakt een groot deel van mijn werkterrein uit vlagreco en ben er dan ook afhankelijk van, wat in deze coronatijden al bijna drie maanden een fameuze domper is. Angry

Beste El Greco, met mijn bericht gisteren, over de 4 negatieve meldingen, wou ik alleen maar waarschuwen dat vertrek van op Brussels airport de eerstkomende tijd misschien niet rimpelloos zal verlopen. Ik wou zeker geen rampzalig beeld schetsen.
Bovendien zou ikzelf niets liever willen dan onbezorgd op vakantie vertrekken van op Brussels airport. Al een hele tijd bloedt mijn hart aangezien ik momenteel op een Grieks eiland zou moeten zitten, in plaats van onder deze troosteloze hemel in dit kikkerlandje. En ja, ik kom zelfs heel graag op Brussels airport. Telkens we er op reis vertrekken, gaan we ruim vóór vertrekuur zodat we er nog rustig wat kunnen rondkijken en iets drinken. Idem bij onze terugkeer.
Maar de laatste jaren is er nogal (te) frekwent onzekerheid met vakbondsacties, en daar begin ik stilaan een verzadigingsgevoel bij te ondervinden. Ik dien er ook bij te zeggen dat ik voor mijn werk ook de trein, bus en metro in Brussel dien te gebruiken, en dat daar ook dikwijls stakingsacties zijn. Als ik dan eens weg geraak, op vakantie, dan word ik daar liever niet zo frekwent mee geconfronteerd. 

Wat ik tevens niet begrijp: twee jaar geleden hebben de piloten van Brussels Airlines lange tijd gestaakt, omwille van hun eis tot loonsverhoging. Ongeveer een maand geleden stelden de piloten voor om een loonsinlevering te doen opdat Brussels Airlines zou kunnen overleven. Maar gisteren lagen de vakbonden van de piloten opnieuw dwars met de directie van Brussels Airlines. 
Toch allemaal niet zo best voor de beeldvorming bij het grote publiek...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#42
@Vlagreco, even buiten het onderwerp maar ik kan me helemaal vinden in je beweringen. Ik ben ook al 30 jaar pendelaar naar Brussel en kan boeken schrijven.
België zit ECHT met een groot probleem, een overtal aan politici die poppenkast spelen en niet luisteren alsook teveel topfuncties. Het zijn enkele bedrijven (bijv. Katoennatie, Inbev, Proximus, …) die de boel in handen hebben waarbij beheerraden met politici worden misbruikt waardoor deze moeten meelopen.
Gans het potje stinkt. De corona-crisis heeft dit het er nog eens vingerdik opgelegd!
Quote
#43
(09 June 2020, 13:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar de laatste jaren is er nogal (te) frekwent onzekerheid met vakbondsacties, en daar begin ik stilaan een verzadigingsgevoel bij te ondervinden. Ik dien er ook bij te zeggen dat ik voor mijn werk ook de trein, bus en metro in Brussel dien te gebruiken, en dat daar ook dikwijls stakingsacties zijn. Als ik dan eens weg geraak, op vakantie, dan word ik daar liever niet zo frekwent mee geconfronteerd. 

Ik heb zelf ook enkele tientallen jaren gependeld naar Antwerpen en Brussel. Man, was ik blij dat ik daarvan af was pff
Nu heb ik misschien wel geluk gehad maar op Brussels Airport heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met werkonderbreking, stakingen, enzovoort. Het enige probleem dat ik ooit had was toen we eenmalig van Charleroi gingen vertrekken en de zekeringkast bij de luchtverkeersleiding blijkbaar uiteen geknald was en een stroomonderbreking ervoor zorgde dat er in gans België geen vliegverkeer mogelijk was van 10 tot 18 uur. Toen onze vlucht afgelast was heb ik onmiddellijk 2 tickets kunnen kopen voor een vlucht die diezelfde avond vertrok in Zaventem. Weliswaar waren er dan nog enkele uren vertraging voor de vlucht werkelijk vertrok. Maar ik herinner mij vooral dat de vriendelijke mens aan de check in blij was dat er 2 mensen voor hem stonden die zich niet boos maakten voor iets waar hij zelf ook niks kon aan doen.
Als je nu ziet welke bedragen (miljarden Euro's) vrijgemaakt worden in andere Europese landen om hun vliegtuigmaatschappijen te helpen (KLM -Air France - Alitalia - Austrian Airlines - enzovoort), en dan hoor en lees je weer hoe onze politici daarmee omgaan en zitten kibbelen voor 280 miljoen (Jonkheer De Croo voorop). Dan denk ik (weeral eens): Arm België. Hoeveel zieliger kan het nog worden.
Swissport is vandaag failliet verklaard en nu zitten ze met hun handen in hun haar want met Aviapartner is er maar 1 bagageafhandelaar meer in Zaventem. Hun grootste probleem is dat het wettelijk is voorzien is dat 1 afhandelaar voor bagage op Zaventem niet mag!!!!! Hoe bedenken ze het????
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
Patrick schreef:
vlagreco schreef:Maar de laatste jaren is er nogal (te) frekwent onzekerheid met vakbondsacties, en daar begin ik stilaan een verzadigingsgevoel bij te ondervinden. Ik dien er ook bij te zeggen dat ik voor mijn werk ook de trein, bus en metro in Brussel dien te gebruiken, en dat daar ook dikwijls stakingsacties zijn. Als ik dan eens weg geraak, op vakantie, dan word ik daar liever niet zo frekwent mee geconfronteerd. 

Ik heb zelf ook enkele tientallen jaren gependeld naar Antwerpen en Brussel. Man, was ik blij dat ik daarvan af was pff
Nu heb ik misschien wel geluk gehad maar op Brussels Airport heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met werkonderbreking, stakingen, enzovoort. Het enige probleem dat ik ooit had was toen we eenmalig van Charleroi gingen vertrekken en de zekeringkast bij de luchtverkeersleiding blijkbaar uiteen geknald was en een stroomonderbreking ervoor zorgde dat er in gans België geen vliegverkeer mogelijk was van 10 tot 18 uur. Toen onze vlucht afgelast was heb ik onmiddellijk 2 tickets kunnen kopen voor een vlucht die diezelfde avond vertrok in Zaventem. Weliswaar waren er dan nog enkele uren vertraging voor de vlucht werkelijk vertrok. Maar ik herinner mij vooral dat de vriendelijke mens aan de check in blij was dat er 2 mensen voor hem stonden die zich niet boos maakten voor iets waar hij zelf ook niks kon aan doen.
Als je nu ziet welke bedragen (miljarden Euro's) vrijgemaakt worden in andere Europese landen om hun vliegtuigmaatschappijen te helpen (KLM -Air France - Alitalia - Austrian Airlines - enzovoort), en dan hoor en lees je weer hoe onze politici daarmee omgaan en zitten kibbelen voor 280 miljoen (Jonkheer De Croo voorop). Dan denk ik (weeral eens): Arm België. Hoeveel zieliger kan het nog worden.
Swissport is vandaag failliet verklaard en nu zitten ze met hun handen in hun haar want met Aviapartner is er maar 1 bagageafhandelaar meer in Zaventem. Hun grootste probleem is dat het wettelijk is voorzien is dat 1 afhandelaar voor bagage op Zaventem niet mag!!!!! Hoe bedenken ze het????
Blijkbaar hebben Vlagreco, jij en ikzelf eenzelfde denkpatroon.
Het is hier echt te gek voor woorden. Een piepklein landje en er zijn alom verschillende regeltjes per regio.
Quote
#45
Markos & Patrick, een beetje off-topic hier op dit Griekenlandforum, maar ik zit inderdaad in hetzelfde denkpatroon.
Al vele jaren, bijna mijn hele loopbaan, ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer omwille van mijn job in Brussel. Met de auto is helemaal geen optie, want geen parkeermogelijkheid bij mijn werk, en bovendien vele verplaatsingen in Brussel zelf omwille van mijn takenpakket. De enige optie is dus openbaar vervoer. Om te beginnen de heen- en terugrit met de trein. Markos, je zegt dat je er boeken kan over schrijven. Welnu, je bent niet alleen. Met ons drie kunnen we er misschien een bestseller reeks over schrijven. Al die stakingen bij het spoor: de machinisten, de treinbegeleiders, elk van de 3 grote vakbonden + dan ook nog eens de 2 kleintjes (onder andere OVS). Het is echt om te huilen. Tijdens vele jaren was thuiswerk echt geen optie; in dat opzicht wordt telewerk wel een verbetering. Maar hoe dikwijls dat ik noodgedwongen toch met de auto naar Brussel reed, à la kriek du jour (dus vóór 05u30) om toch maar een parkeerplaatsje te vinden en om niet in de file verzeild te geraken. Ja, daar kan ik ook boeken over schrijven. Ook heb ik de hele toestand meegemaakt van de rokerscoupés en het rechtstaan in overvolle 'bakken', tot zelfs in de goederenwagon. Indien ik alle stakingsdagen van het spoor tijdens mijn loopbaan zou optellen, dan kom ik aan enkele jaarlijkse vakanties bij mekaar geteld!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#46
Vlagreco, geloof het of niet... ik heb eens een berekening gemaakt van mijn totale verplaatsingsduur, ZONDER vertragingen en ellende, waarbij ik over mijn ganse loopbaan en ongeveer 9 jaar op het openbaar vervoer zou hebben doorgebracht. Momenteel moet ik 3x overstappen met de trein (hopelijk met aansluiting of anders Duvelke op café, wat in corona ook niet kon) en dan nog bus en tram nemen om vervolgens nog een stukje te voet te gaan... dit scenario ken je dus ook.
Vandaag ben ik opnieuw eens, zoals jij dus, met de auto vertrokken om 05u30... Ongeveer 30 jaar terug vertrok ik om 07u00 en kon ik exact het uur van aankomst op't werk geven. Nu is dit een pure utopie geworden en kennen we alle sluipwegen bij ellende uit het hoofd.
Wij zijn dus noodgedwongen "timing-boys", we kunnen gewoonweg niet anders... 1 minuutje kan soms een uur later thuis of op't werk betekenen.
Als we nu nog deze corona-situatie erbij moeten nemen en ons Griekenland en welverdiende ontspanning op de Griekse manier moeten missen, komt dit zeker niet tegemoet aan onze behoeften en ons gemoed.
Zoals ik al dikwijls heb aangehaald op't forum, corona is één zaak maar al die onduidelijkheden, vage communicatie en gepalaver maken me echt nerveus tot gek.
Het is wel leuk om in deze barre tijden ons hart te kunnen luchten op een forum en ook eens de mening van anderen te kunnen lezen.
You never walk alone!
Quote
#47
Omdat het hier gaat over Brussels  airlines moet ik wel zeggen dat veel mensen hier in zuid Nederland vliegen vanaf Zaventem
en naar ik hier en daar hoor naar volle tevredenheid ,voor ons geld dat ook ,het is maar een uurtje rijden ,van stakingen of slechte
service nog nooit iets gemerkt,wij zijn zeer tevreden over Brussels Airlines [dat mag ook wel eens gezegd worden ]
Quote
#48
(09 June 2020, 17:09)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Omdat het hier gaat over Brussels  airlines moet ik wel zeggen dat veel mensen hier in zuid Nederland vliegen vanaf Zaventem
en naar ik hier en daar hoor naar volle tevredenheid ,voor ons geld dat ook ,het is maar een uurtje rijden ,van stakingen of slechte
service nog nooit iets gemerkt,wij zijn zeer tevreden over Brussels Airlines [dat mag ook wel eens gezegd worden ]

Wij zijn ook heel tevreden over de vluchten van Brussels Airlines. Meestal vliegen ze ook redelijk op de voorziene uren; ik bedoel dus met weinig of geen vertraging (wat bij de charters wel meer het geval kan zijn). Hun service aan boord is ook tiptop in orde. Daar valt geenszins over te klagen.
Metaxa, toevallig heb je blijkbaar steeds een vlucht met hen gehad op momenten dat zowel de gronddiensten op de luchthaven als de luchtvaartmaatschappij zelf zonder stakingen waren. Je hebt hier tot nu toe dus al veel geluk mee gehad (en dat is je uiteraard gegund).

(09 June 2020, 15:58)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco, geloof het of niet... ik heb eens een berekening gemaakt van mijn totale verplaatsingsduur, ZONDER vertragingen en ellende, waarbij ik over mijn ganse loopbaan en ongeveer 9 jaar op het openbaar vervoer zou hebben doorgebracht. Momenteel moet ik 3x overstappen met de trein (hopelijk met aansluiting of anders Duvelke op café, wat in corona ook niet kon) en dan nog bus en tram nemen om vervolgens nog een stukje te voet te gaan... dit scenario ken je dus ook.
Vandaag ben ik opnieuw eens, zoals jij dus, met de auto vertrokken om 05u30... Ongeveer 30 jaar terug vertrok ik om 07u00 en kon ik exact het uur van aankomst op't werk geven. Nu is dit een pure utopie geworden en kennen we alle sluipwegen bij ellende uit het hoofd.
Wij zijn dus noodgedwongen "timing-boys", we kunnen gewoonweg niet anders... 1 minuutje kan soms een uur later thuis of op't werk betekenen.
Als we nu nog deze corona-situatie erbij moeten nemen en ons Griekenland en welverdiende ontspanning op de Griekse manier moeten missen, komt dit zeker niet tegemoet aan onze behoeften en ons gemoed.
Zoals ik al dikwijls heb aangehaald op't forum, corona is één zaak maar al die onduidelijkheden, vage communicatie en gepalaver maken me echt nerveus tot gek.
Het is wel leuk om in deze barre tijden ons hart te kunnen luchten op een forum en ook eens de mening van anderen te kunnen lezen.
You never walk alone!

Markos, ik begrijp he-le-maal wat je bedoelt. Mijn traject bestaat ook uit fiets -> trein -> overstap naar tweede trein -> metro. En tijdens mijn werkuren in Brussel tamelijk veel verplaatsingen met metro, tram en bus. Ik weet dus drommels goed waar je het over hebt. En inderdaad, het lucht op om het hier eens tegen mekaar te kunnen zeggen. Vandaar ook dat ik in een licht allergische kramp sla als ik verneem dat er gestaakt zal worden op de dag dat ik op reis zal vertrekken. Bovendien zijn we in de twee laatste decennia niet echt van stakingen in Griekenland gespaard gebleven (meestal op openbaar vervoer en ferries). Ik heb ginder ook al extra kosten gehad omwille van stakingen (op het ene eiland een extra nacht moeten betalen, en niet naar het volgende kunnen). 
Nu zie ik sommigen misschien al denken "Blijf dan weg uit Griekenland, en blijf in uwen hof zitten." maar we reizen heel graag, en dan nog liefst naar Griekenland. Die onhebbelijkheden nemen we er dus gewoon bij. We houden er op voorhand zelfs rekening mee, zodat we op 't moment zelf niet te hard moeten schrikken Wink.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#49
Marcos en vlagreco stop a.u.b eens met dat geklaag over van alles en nog wat ,geniet van wat wel mogelijk is op dit moment
Quote
#50
(09 June 2020, 18:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marcos en vlagreco stop a.u.b eens met dat geklaag over van alles en nog wat ,geniet van wat wel mogelijk is op dit moment

Lap, daar krijg ik het al meteen op mijn neus.
Ik zal hier best een tijdje zwijgen... en wachten tot de mega-optimisten deze zomer klagen dat ze beduveld werden met niet-verwachtte omstandigheden. 

Dàààg, ik ga wat in mijnen hof zitten, en van een biertje genieten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#51
Jammer Vlagrego, ècht jammer! 
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#52
Bart, ik ga niet weg hoor. Ik zal me enkel eventjes wat meer gedeisd houden, en wat meer in de tuin genieten van een drankje en de zon (als ze wil schijnen). Af en toe kom ik wel eens terug kijken naar het forum.

Bij deze gelegenheid: ik wou zeker niet klagen, zoals Metaxa het stelde. Samen met Markos en Patrick was ik even aan het ventileren over stakingen die op de heupen werken (bijna op het einde van een volledige loopbaan, en elk jaar geplaagd geweest door stakingen). Mijn reactie gisteravond, over mogelijke acties bij Brussels Airlines en Brussels airport, was daar de aanleiding toe. Eigenlijk wou ik met mijn reactie zelfs vakantiegangers informeren, die van plan zijn om binnenkort vanop Brussels airport te vertrekken.
Niet meer, niet minder.

Enjoy life from garden.
zonneschijn
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#53
(09 June 2020, 18:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marcos en vlagreco stop a.u.b eens met dat geklaag over van alles en nog wat ,geniet van wat wel mogelijk is op dit moment

Wat is eigenlijk het probleem dat er (eventjes) geklaagd wordt over stakingen en het Belgisch openbaar vervoer? Niet alles in het (dagelijkse) leven is rozengeur en maneschijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#54
(09 June 2020, 20:13)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 June 2020, 18:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marcos en vlagreco stop a.u.b eens met dat geklaag over van alles en nog wat ,geniet van wat wel mogelijk is op dit moment

Wat is eigenlijk het probleem dat er (eventjes) geklaagd wordt over stakingen en het Belgisch openbaar vervoer? Niet alles in het (dagelijkse) leven is rozengeur en maneschijn.
Ik denk dat het van mijn kant  wat frustratie is hoe het momenteel geregeld is hier aan de grens ,de belgen komen  weer
 met massa,s hier winkelen, de parkings staan hier vol met belgische auto,s hetzelfde hier op het golf  terrein  bij de
horeca ,en als wij gaan tanken in Belgie of familie bezoek lopen we een grote kans op een boete van 400 euro ,het is 
zelfs zo erg dat mensen uit Zeeuws Vlaanderen die in Brabant werken wekelijks honderden kilometers moeten omrijden
 ze mogen dus niet via belgie naar hun werk ,sorry dat moest ik even kwijt ,en het was niet mij bedoeling om iemand
te kwetsen of te beledigen
Quote
#55
Al die Belgen die gaan inkopen in Nederland is toch goed vr de plaatselijke middenstand, toch ?
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#56
(10 June 2020, 08:14)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al die Belgen die gaan inkopen in Nederland is toch goed vr de plaatselijke middenstand, toch ?
 a s maandag gaan de grenzen  hier open ,kunnen we onze familie en vrienden weer opzoeken ,en tevens
weer goedkope benzine gaan tanken ,en moeten de mensen die in Brabant werken niet meer omrijden 
en  dan maar hopen dat alles weer een beetje normaal zal worden
Quote
#57
(10 June 2020, 01:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het van mijn kant  wat frustratie is hoe het momenteel geregeld is hier aan de grens ,de belgen komen  weer
 met massa,s hier winkelen, de parkings staan hier vol met belgische auto,s hetzelfde hier op het golf  terrein  bij de
horeca ,en als wij gaan tanken in Belgie of familie bezoek lopen we een grote kans op een boete van 400 euro ,het is 
zelfs zo erg dat mensen uit Zeeuws Vlaanderen die in Brabant werken wekelijks honderden kilometers moeten omrijden
 ze mogen dus niet via belgie naar hun werk ,sorry dat moest ik even kwijt ,en het was niet mij bedoeling om iemand
te kwetsen of te beledigen
Beetje vreemd want met het juiste (werk)document mocht je zo de grens over. Er was trouwens richting Nederland maar zéér beperkte controle geweest (misschien de eerste 2 weken) nadien kon je zo passeren, er was wel altijd controle als je moest weerkeren naar België en zo zonder dat Covid-19-werk-document ging je dat geld kosten als je verder geen juiste uitleg had voor je verplaatsing.
Quote
#58
(10 June 2020, 11:22)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 June 2020, 01:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het van mijn kant  wat frustratie is hoe het momenteel geregeld is hier aan de grens ,de belgen komen  weer
 met massa,s hier winkelen, de parkings staan hier vol met belgische auto,s hetzelfde hier op het golf  terrein  bij de
horeca ,en als wij gaan tanken in Belgie of familie bezoek lopen we een grote kans op een boete van 400 euro ,het is 
zelfs zo erg dat mensen uit Zeeuws Vlaanderen die in Brabant werken wekelijks honderden kilometers moeten omrijden
 ze mogen dus niet via belgie naar hun werk ,sorry dat moest ik even kwijt ,en het was niet mij bedoeling om iemand
te kwetsen of te beledigen
Beetje vreemd want met het juiste (werk)document mocht je zo de grens over. Er was trouwens richting Nederland maar zéér beperkte controle geweest (misschien de eerste 2 weken) nadien kon je zo passeren, er was wel altijd controle als je moest weerkeren naar België en zo zonder dat Covid-19-werk-document ging je dat geld kosten als je verder geen juiste uitleg had voor je verplaatsing.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#59
(10 June 2020, 11:22)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 June 2020, 01:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het van mijn kant  wat frustratie is hoe het momenteel geregeld is hier aan de grens ,de belgen komen  weer
 met massa,s hier winkelen, de parkings staan hier vol met belgische auto,s hetzelfde hier op het golf  terrein  bij de
horeca ,en als wij gaan tanken in Belgie of familie bezoek lopen we een grote kans op een boete van 400 euro ,het is 
zelfs zo erg dat mensen uit Zeeuws Vlaanderen die in Brabant werken wekelijks honderden kilometers moeten omrijden
 ze mogen dus niet via belgie naar hun werk ,sorry dat moest ik even kwijt ,en het was niet mij bedoeling om iemand
te kwetsen of te beledigen
Beetje vreemd want met het juiste (werk)document mocht je zo de grens over. Er was trouwens richting Nederland maar zéér beperkte controle geweest (misschien de eerste 2 weken) nadien kon je zo passeren, er was wel altijd controle als je moest weerkeren naar België en zo zonder dat Covid-19-werk-document ging je dat geld kosten als je verder geen juiste uitleg had voor je verplaatsing.

het werkdocument was volgens mij als je naar je werk moest over de grens dus van Nederland naar België of omgekeerd. Volgens mij bedoelt metaxa personen die van Zeeuws-Vlaanderen via België naar Brabant (Nederland) rijden dus een verplaatsing Nederland-België-Nederland. Iets wat door de autoriteiten in België waarschijnlijk gezien werd als een niet-essentiële verplaatsing gezien ze voor hun werk niet in België hoefden te zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
(10 June 2020, 11:46)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 June 2020, 11:22)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 June 2020, 01:17)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het van mijn kant  wat frustratie is hoe het momenteel geregeld is hier aan de grens ,de belgen komen  weer
 met massa,s hier winkelen, de parkings staan hier vol met belgische auto,s hetzelfde hier op het golf  terrein  bij de
horeca ,en als wij gaan tanken in Belgie of familie bezoek lopen we een grote kans op een boete van 400 euro ,het is 
zelfs zo erg dat mensen uit Zeeuws Vlaanderen die in Brabant werken wekelijks honderden kilometers moeten omrijden
 ze mogen dus niet via belgie naar hun werk ,sorry dat moest ik even kwijt ,en het was niet mij bedoeling om iemand
te kwetsen of te beledigen
Beetje vreemd want met het juiste (werk)document mocht je zo de grens over. Er was trouwens richting Nederland maar zéér beperkte controle geweest (misschien de eerste 2 weken) nadien kon je zo passeren, er was wel altijd controle als je moest weerkeren naar België en zo zonder dat Covid-19-werk-document ging je dat geld kosten als je verder geen juiste uitleg had voor je verplaatsing.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja dat weet ik, maar het gaat bijna in alle gevallen over privé-verplaatsingen en niet over werkgerelateerde verplaatsingen. Als jou werkgever zich in Brabant bevind kon die perfect een document voor je afdrukken en een Covid-19 vignet van de Belgische overheidssite halen. 

Nu ben ik wel nooit aan de grens in Hulst geweest maar wel tig maal in Zelzate > Terneuzen, Zandvliet > Rotterdam, Meer > Breda/Amsterdam, enz... en heb daar nooit geweten dat er Nederlandse controle stond, enkel Belgische. Het is zelfs zo dat aan die grensovergangen de controles aan beide zijden toen werden uitgevoerd door uitsluitend Belgische politie in de eerste 2 weken om nadien richting Nederland volledig weg te vallen en enkel nog richting België was voorzien. 

Als je nu in de buurt van Hulst woont en werkt in Brabant is het toch maar vreemd dat de Belgische politie je niet zou laten passeren met de juiste documenten bij zich. Als je dan weer in de buurt van Terneuzen woont zou ik toch opteren om de Westerscheldetunnel te nemen.

Als dat artikel van afgelopen vrijdag is, sinds afgelopen weekend heeft de Belgische overheid toch alle controles opgeheven met Nederland. En om in  Noord-Brabant te geraken moet je sowieso door een betaaltunnel en is de Belgische Liefkenshoektunnel duurder dan de andere.

Er wordt toch nogal wat overdreven. Als je in Zaamslagveer woont bvb ben je amper 13 km langer onderweg als je in Nederland blijft dan over de Belgische grens zou komen. In tijd zal het ook al niet veel uitmaken want in de Antwerpse tunnels op Linker-oever sta je ook meer stil dan dat er vlot gereden kan worden. 
Maar ik kan me perfect inbeelden dat er veel Nederlanders en misschien nog wel meer Belgen geprobeerd hebben om misbruik te maken van de grensovergangen.
Quote
#61
(09 June 2020, 18:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marcos en vlagreco stop a.u.b eens met dat geklaag over van alles en nog wat ,geniet van wat wel mogelijk is op dit moment
Wat had ik ook alweer geschreven in het topic over typisch belgisch: "Wij belgen zijn wereldkampioen in ..."  Big Grin
Quote
#62
Als iedereen zo slim is bij B.A. als die madam die bij blokken zat om 7 uur is het slecht gesteld met de intelligentie daar, toen Ben vroeg wat haar functie was en of ze niet bang was haar baan te verliezen, kwam een antwoord waar je schoenen van uitvielen , ik heb heel verantwoordelijk werk zij ze, dat kan niet iedereen, ik zit aan de balie, kan 2 talen en moet de instapkaarten uitprinten en labels aan koffers hangen, maar omdat het rustig is en veel passagiers zelf alles uitprinten zit ik wat te niksen met de collega's.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#63
Big Grin Looooooooooooooooool Big Grin
Quote
#64
(10 June 2020, 19:28)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als iedereen zo slim is bij B.A. als die madam die bij blokken zat om 7 uur is het slecht gesteld met de intelligentie daar, toen Ben vroeg wat haar functie was en of ze niet bang was haar baan te verliezen, kwam een antwoord waar je schoenen van uitvielen , ik heb heel verantwoordelijk werk zij ze, dat kan niet iedereen, ik zit aan de balie, kan 2 talen en moet de instapkaarten uitprinten en labels aan koffers hangen, maar omdat het rustig is en veel passagiers zelf alles uitprinten zit ik wat te niksen met de collega's.

Zeg nu niet dat ze die aflevering van Blokken gewonnen heeft. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
(10 June 2020, 21:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 June 2020, 19:28)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als iedereen zo slim is bij B.A. als die madam die bij blokken zat om 7 uur is het slecht gesteld met de intelligentie daar, toen Ben vroeg wat haar functie was en of ze niet bang was haar baan te verliezen, kwam een antwoord waar je schoenen van uitvielen , ik heb heel verantwoordelijk werk zij ze, dat kan niet iedereen, ik zit aan de balie, kan 2 talen en moet de instapkaarten uitprinten en labels aan koffers hangen, maar omdat het rustig is en veel passagiers zelf alles uitprinten zit ik wat te niksen met de collega's.

Zeg nu niet dat ze die aflevering van Blokken gewonnen heeft. Big Grin
Tuurlijk niet, ze wist ook niks, een slimme Limburger heeft met 600 punten verschil gewonnen
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#66
Inderdaad echt ongelooflijk. En sommigen kennen dan een totale afgang op de beeldbuis van duizenden kijkers.
Quote
#67
Het wordt dikwijls gezegd dat iedereen ooit in zijn leven zijn "5 minutes of fame" heeft. Dat was het dus voor haar.   Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussels Airlines naar Kalamata SuWe21 3 2.197 31 October 2017, 20:30
Laatste bericht: SuWe21

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)