Géén goed begin........
#1
AD schreef:Een week voordat Griekenland officieel opengaat voor buitenlandse toeristen, lappen de Grieken zelf de voorzorgsmaatregelen om een nieuwe uitbraak van het coronavirus te voorkomen massaal aan hun laars. Hygiëne- en afstandsregels worden in uitgaansgelegenheden volop genegeerd. Op jetset-eiland Mykonos moet een van de populairste strandtenten alweer op slot, met een boete van 20.000 euro op zak.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&referrer=https://www.facebook.com/
Quote
#2
Dergelijke toestanden waren te verwachten. Wij, als Griekenlandliefhebbers, hebben geen behoefte aan dergelijke lawaaierige buurten met bars en dancings. Deze zijn slechts een trekpleister voor fuifbeesten waarvan een groot deel alleen maar komt om zich te pletter te drinken, datings, erger nog drugs, …
Quote
#3
Hier een creatieve oplossing
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Stapelgek! Wanneer ze op Mykonos goede raad nodig hebben en advies raad ik ze aan de burgemeester van Amsterdam te bellen.
Quote
#5
Mykonos. Het enige Griekenland wat ik niet als Griekenland zie.
Quote
#6
Tja... wij hebben amsterdam .. en zo heeft ieder land wel zijn mensen en groepen die anders denken en anders doen.
Corona verdwijnt niet hoor dat blijft nog wel even.
Quote
#7
Wat te denken als straks de Engelse  Hooligans weer naar Griekenland komen ,dan vrees ik toch dat het
op Kreta  -corfu -Zakinthos  en nog wel op enkele eilanden een groot probleem gaat worden
Quote
#8
(08 June 2020, 09:20)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat te denken als straks de Engelse  Hooligans weer naar Griekenland komen ,dan vrees ik toch dat het
op Kreta  -corfu -Zakinthos  en nog wel op enkele eilanden een groot probleem gaat worden

Begreep van een collega met een engelse vriendin dat het nog niet zeker is dat zij vanaf 1 juli mogen gaan vliegen voor vakantie.
Quote
#9
Zoals de regels nu zijn moeten Britten 2 weken in thuis quarantaine bij terugkomst. Dat tempert de reislust behoorlijk. Is een hoop protest tegen vanuit de reisbranch in VK, afwachten of maatregel overeind blijft.

Cors
Quote
#10
(08 June 2020, 10:14)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals de regels nu zijn moeten Britten 2 weken in thuis quarantaine bij terugkomst. Dat tempert de reislust behoorlijk. Is een hoop protest tegen vanuit de reisbranch in VK, afwachten of maatregel overeind blijft.

Cors
Ik heb ze bezig gezien op Corfu en Zakinthos ,dan denk ik wel dat ze die twee weken nodig  hebben om weer een beetje  tot hun positieven te komen Hypocrite
Quote
#11
Veel Engelse toeristen gaan naar all-ins om zich te pletter te drinken en 's anderdaags te bekomen aan't zwembad. Daar zitten de Grieken ook niet echt op te wachten... En dan nog de respectloze Russen, nog erger gedrag, dit zijn het pas echte varkens!
Uiteraard niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar tot op heden heb ik nog maar zeer weinig goede ervaringen met hen gehad.
Quote
#12
(08 June 2020, 07:11)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




AD schreef:Een week voordat Griekenland officieel opengaat voor buitenlandse toeristen, lappen de Grieken zelf de voorzorgsmaatregelen om een nieuwe uitbraak van het coronavirus te voorkomen massaal aan hun laars. Hygiëne- en afstandsregels worden in uitgaansgelegenheden volop genegeerd. Op jetset-eiland Mykonos moet een van de populairste strandtenten alweer op slot, met een boete van 20.000 euro op zak.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&referrer=https://www.facebook.com/

Iedereen weet wel dat bij het clientèle van die clubs in Mykonos weinig echte Griekenland liefhebbers zitten. In dit geval gaat het dus om Grieken zelf. Maar ook daar vind je wel een zootje dat overal zijn voeten aan veegt. Veelal arrogant, zeker egoïstisch en steeds alle regels proberen te omzeilen.

Inmiddels is al bekend dat de eigenaars/uitbaters van deze tent in beroep gaan tegen de opgelegde maatregelen. Een verdict zou volgen binnen de 5 dagen. De bar en club eigenaars in Mykonos hebben overigens gedreigd met een algemene staking als solidariteit indien de opgelegde straf (sluiting tot augustus en 20.000€ boete) gehandhaafd blijft.
Ik zou zeggen: doen jongens, hou jullie tenten gesloten. De echte Griekenland liefhebbers zullen er alvast geen last van hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Corendon schrapt alle jongeren reizen ,onze Go -FUN vakanties waar veel jongeren vakantie vieren en feesten
aan de middelandse zee vinden wij momenteel  onverantwoord ,het gaat hier in Griekenland om Kreta - KOS
en Zakinthos aldus een woordvoerder van Corendon
bron ad
Quote
#14
Je kan prima naar Kreta,men zou alleen een hek moeten zetten om hersonissos en Malia.
Quote
#15
chris schreef:Je kan prima naar Kreta,men zou alleen een hek moeten zetten om  hersonissos en Malia.
Inderdaad, zelfde scenario...
Ook bestaande op Zakynthos.
Quote
#16
Een tiental jaar geleden deden wij de (eigen) combinatie Zakynthos - Kefalonia. De reden waarom we Zakynthos kozen, was simpelweg omdat we vanuit Brussel enkel naar Zakynthos konden vliegen, maar niet naar Kefalonia.
Op Zakynthos waren we op een appartementje in Tsilivi. Op zich nog redelijk ok wat het appartementje betrof. Maar al de rest was nogal ontgoochelend: zowat het hele leven qua restaurants, cafés, winkels, uitstapjes... was enkel op de Britten afgestemd. We voelden ons haast niet meer in Griekenland. Karaoke bars, Scottish bars, Welsh pubs,...
Ik had wel al eens gehoord over Laganas, en wist dat Laganas een "Britse kolonie" was. We hadden een lijnbus genomen om het eventjes te gaan bekijken. Een half uur na aankomst in Laganas hebben we meteen de bus terug genomen. Vreselijk!
Gelukkig konden we enkele dagen later naar Kefalonia, en dat was ons bijzonder goed meegevallen.
Zakynthos: never again!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
(08 June 2020, 12:55)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




chris schreef:Je kan prima naar Kreta,men zou alleen een hek moeten zetten om  hersonissos en Malia.
Inderdaad, zelfde scenario...
Ook bestaande op Zakynthos.

Inderdaad, Laganas op Zakynthos. Maar ook Kavos op Corfu, vroeger Faliraki in Rhodos (al schijnt dat veel verminderd te zijn en is het meer een familieresort geworden). Van 15 juni tot begin september is er ook Milopotas Beach in Ios overdag en de clubs in Chora 's nachts.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Eenmaal op Kreta verblijf je beter hier, vergeet het noorden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




messara's signatuur Cool Cool
Quote
#19
@Vlagreco, inderdaad, Zakynthos is volledig Brits getint. Overal tv's met rugby, azijn en sausjes op tafel, fastfood-systeem, …
Destijds bleef een zaakvoerder van een restaurant aan de overkant van het hotel mij maar binnen roepen. Na een paar dagen ben ik op zijn invitatie ingegaan en heb het me dik beklaagd. Alles rap, rap en het personeel stond letterlijk te wachten tot je bord leeg was en af te ruimen om dan onmiddellijk de rekening onder je neus te schuiven. Angry
Is al wat jaartjes geleden en toen was ik de Griekse taal nog niet echt machtig, gelukkig voor de uitbater misschien Dodgy
Toen ik in Laganas aankwam, heeft het nog geen 5 minuten geduurd of we maakten ommekeer met de scooter. Echt een horrorscenario voor de echte Griekenlandliefhebber.
Quote
#20
(08 June 2020, 14:55)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eenmaal op Kreta verblijf je beter hier, vergeet het noorden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jij bedoelt dit, vanaf het terras van Leen een Belgische vriendin van ons die al 30 jaar in Pombia woont.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Die toestanden op Malia, Laganas enz... zou dat nu tot het verleden behoren, of denken jullie dat die invasie tzt weer terugkomt?
Quote
#22
(09 June 2020, 07:05)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die toestanden op Malia, Laganas enz... zou dat nu tot het verleden behoren, of denken jullie dat die invasie tzt weer terugkomt?
 de touroperators die jongeren reizen organiseren gaan als dat weer mogelijk is  ,zeker weer vakantie reizen aanbieden naar de bekende
feest plaatsen in Griekenland.  De tijd dat ze hier aan de Zeeuwse kust in een tentje vakantie vierden is al heel lang voorbij
Quote
#23
Dat komt echt wel weer terug. Zolang de uitbaters het blijven promoten begint dat weer. Mijn jongste zoon heeft het een paar avonden gedaan in Cherso. Z`n witte hemd aan, haartjes mooi en de meiden aanlachen en een rappe babbel. Hele tent vol en de uitbater vroeg of hij het hele seizoen wilde blijven. Prachtige soms tenenkrommende verhalen.
Quote
#24
(08 June 2020, 13:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een tiental jaar geleden deden wij de (eigen) combinatie Zakynthos - Kefalonia. De reden waarom we Zakynthos kozen, was simpelweg omdat we vanuit Brussel enkel naar Zakynthos konden vliegen, maar niet naar Kefalonia.
Op Zakynthos waren we op een appartementje in Tsilivi. Op zich nog redelijk ok wat het appartementje betrof. Maar al de rest was nogal ontgoochelend: zowat het hele leven qua restaurants, cafés, winkels, uitstapjes... was enkel op de Britten afgestemd. We voelden ons haast niet meer in Griekenland. Karaoke bars, Scottish bars, Welsh pubs,...
Ik had wel al eens gehoord over Laganas, en wist dat Laganas een "Britse kolonie" was. We hadden een lijnbus genomen om het eventjes te gaan bekijken. Een half uur na aankomst in Laganas hebben we meteen de bus terug genomen. Vreselijk!
Gelukkig konden we enkele dagen later naar Kefalonia, en dat was ons bijzonder goed meegevallen.
Zakynthos: never again!!!
Wij hebben destijds 2 keer op Zakynthos geweest, éénmaal een volwaardige vakantie want het was mijn droom om "het wrek" te zien. We zaten toen nog op een hotel in Vasilikos. Ik vond toen (1991-1992?) Zakynthos prachtig. Tien jaar later ben ik er nog een keer geweest toen we terugkwamen van Kefalonia om 3 dagen te gaan duiken in Laganas bij een Nederlandse duikclub van een zeker Theo. Wat was me dat toen al!  Dodgy
Quote
#25
(09 June 2020, 10:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 June 2020, 13:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een tiental jaar geleden deden wij de (eigen) combinatie Zakynthos - Kefalonia. De reden waarom we Zakynthos kozen, was simpelweg omdat we vanuit Brussel enkel naar Zakynthos konden vliegen, maar niet naar Kefalonia.
Op Zakynthos waren we op een appartementje in Tsilivi. Op zich nog redelijk ok wat het appartementje betrof. Maar al de rest was nogal ontgoochelend: zowat het hele leven qua restaurants, cafés, winkels, uitstapjes... was enkel op de Britten afgestemd. We voelden ons haast niet meer in Griekenland. Karaoke bars, Scottish bars, Welsh pubs,...
Ik had wel al eens gehoord over Laganas, en wist dat Laganas een "Britse kolonie" was. We hadden een lijnbus genomen om het eventjes te gaan bekijken. Een half uur na aankomst in Laganas hebben we meteen de bus terug genomen. Vreselijk!
Gelukkig konden we enkele dagen later naar Kefalonia, en dat was ons bijzonder goed meegevallen.
Zakynthos: never again!!!
Wij hebben destijds 2 keer op Zakynthos geweest, éénmaal een volwaardige vakantie want het was mijn droom om "het wrek" te zien. We zaten toen nog op een hotel in Vasilikos. Ik vond toen (1991-1992?) Zakynthos prachtig. Tien jaar later ben ik er nog een keer geweest toen we terugkwamen van Kefalonia om 3 dagen te gaan duiken in Laganas bij een Nederlandse duikclub van een zeker Theo. Wat was me dat toen al!  Dodgy
Zou dat gezegde van wat de Belgen over de hollanders zeggen dan toch waar zijn ,maar blijkbaar was die Theo niet vergeetachtig Tongue
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Begin toerisme RenJ 897 109.891 17 July 2020, 21:21
Laatste bericht: cors
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.790 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx
  Is dit het begin van het einde? Wick 7 6.003 15 May 2012, 23:10
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)