Al wat bekend over de prijzen in Griekenland
#1
Iemand al wat gehoord over de prijzen in restaurants ,op het strand e.d? Of zelf meegemaakt? Ik las van de week nl. ergens dat iemand voor een frappé € 4,75,- moest betalen op het strand. Ik betaalde vorig jaar € 2,50,- gemiddeld . Nou vind ik het niet erg om de Grieken wat extra te geven maar een prijsstijging van ca. 90 % is ook wel wat.
Quote
#2
Niks van gemerkt. Zou goedkoper moeten zijn na btw verlaging op niet alcoholische producten.
Quote
#3
In toeristische centra en plaatsen, zou de prijs wel eens kunnen stijgen.
Het is een aanrader om een straatje verder te gaan dan de bekende boulevards en te vertoeven bij de locals.
Deze hebben het ook hard nodig en zullen je met open armen ontvangen.
Quote
#4
Hoi allemaal,
Las zonet bericht dat er in Spanje een Covid-19 toeslag is in bars, restaurants en winkels. Misschien dan ook in Griekenland?
Gr.
Quote
#5
Het duurder maken verdienen ze niets extra’s mee. Als iets goedkoper is dan neem je meer consumpties. Ik zag vorig jaar al meer mensen op balkon zitten met koffie, biertje....enz, ipv voor eten een terras te pakken. Dat viel ons op..
@Markos. En ook gezellig(er) bij de locals.
Quote
#6
De paar keer dat ik nu buiten de deur heb gegeten en gedronken, niets gemerkt van prijsverhogingen.
Omdat het n beetje dat ons kent ons gebeuren is, werd ik misschien ook wel gematst, geen idee niet bij stil gestaan ook.
Ik kan me ook voorstellen dat al die maatregelen geld kosten en de prijzen wat gaan stijgen.
Minder tafeltjes, dus minder klanten, meer schoonmaakkossten, handschoenen, gel, mondkapjes, dan al die peper zout, olie, azijn die
per persoon moet worden geserveerd, t zijn kleine dingetjes, maar alles bij elkaar loopt t toch weer lekker op.
Quote
#7
De meeste Grieken zijn wat dat betreft nog stront eigenwijs, bijv. bij de koffie prijzen, 4x €2.50 is toch meer dan 3 x€3.00, antwoord, ze komen toch wel terug, dus echt niet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(13 June 2020, 13:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste Grieken zijn wat dat betreft nog stront eigenwijs, bijv. bij de koffie prijzen, 4x €2.50 is toch meer dan 3 x€3.00, antwoord, ze komen toch wel terug, dus echt niet.
Een Griekse vriend vertelde eens na het verhogen van zijn prijzen :"Die welke er het meeste moeite mee hebben zijn waarschijnlijk degenen welke ik niet ga missen ....".
Quote
#9
Hoewel ons Veria niet direct toeristenplaats is hier in elk geval weinig te merken van prijsopdrijving. Bij diverse café/bars nog altijd € 2,- voor een cappuchino, of voor twee flinke bollen huisgemaakt ijs. Tweede Pinksterdag (op Griekse datum) aan het strand geweest in Paralia, ook niks bijzonders. Vier frozen yoghurt € 12, met vieren gyros schotels, bier en fris erbij, schaaltje salade en tzatziki nog geen drie tientjes totaal
NederGriek's signatuur zwaaivlag NederGriek Peter
Quote
#10
(13 June 2020, 13:40)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 June 2020, 13:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste Grieken zijn wat dat betreft nog stront eigenwijs, bijv. bij de koffie prijzen, 4x €2.50 is toch meer dan 3 x€3.00, antwoord, ze komen toch wel terug, dus echt niet.
Een Griekse vriend vertelde eens na het verhogen van zijn prijzen :"Die welke er het meeste moeite mee hebben zijn waarschijnlijk degenen welke ik niet ga missen ....".
Toch een gewaagde stelling om aan klantenbinding te doen. (als je dat al zou willen)
Ik ben altijd al tegen geweest, in het mensen (toeristen) hun geld uit hun zakken te krijgen op het moment zelf met de (veronderstellende) wetenschap dat ze die toch nooit meer terug zien. In mijn sector hadden we destijds ook zo van die cowboys zitten met zulke opvattingen.
Het is en blijft een gok natuurlijk maar veel vaste inkomsten zie ik daar toch niet uit voortvloeien. 

Nu, hier in België gebeurt dat ook in de eerste beste DH-supermarkt hoor. Potje bij de verse saladbar was voorheen €2,99 nu plots €3,49 = gelijk 17% erbij. Er gaan er ineens veel minder van over de toonbank. Je kan altijd proberen om mensen te blijven beduvelen natuurlijk, of dit blijft werken hangt enkel af van de mensen zelf. Vraag & aanbod is een ruimdenkend begrip.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hogere prijzen Griekenland kokkari2020 82 16.369 06 February 2023, 11:06
Laatste bericht: El Greco
  Prijzen 2023 Goedas 16 3.334 09 September 2022, 11:45
Laatste bericht: Cretenzer
  Idiote prijzen op Krete Cornelius 49 11.837 14 June 2019, 16:26
Laatste bericht: Ger
  Trouwen Corfu - prijzen Corfiootje 9 5.148 19 June 2015, 02:21
Laatste bericht: Erwin
  prijzen hoogseizoen Arthur 20 8.642 09 March 2015, 14:28
Laatste bericht: chris
  Prijzen Pavlos1963 5 3.707 30 June 2013, 20:11
Laatste bericht: Barbaraki
  Lonen omlaag - Prijzen omhoog! Aleko 6 5.725 11 December 2012, 17:06
Laatste bericht: Arthur
  GR-bestemmingen Transavia nog niet bekend oriste 2 3.770 30 January 2010, 22:46
Laatste bericht: djdakman

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)