Brussels airlines
#1
Mag een vliegmaatschappij mijn vlucht zomaar wijzigen, naar een ander vluchtnummer en hiermee ook een andere vertrektijd? We kregen gister deze wijziging door. De door ons eerder geboekte vlucht kan nu nog gewoon geboekt worden, raar toch?. Wat kan ik doen? Brussel airlines reageert gewoon niet op facebook/mail want wij willen gewoon de voor ons gunstigere vliegtijden.
Quote
#2
Weer een nieuw topic over Brussels airlines, het zoveelste...

Tuurlijk mogen zij wijzigingen aanbrengen in hun vluchtschema. Werd ook al dikwijls toegepast vóór de coronacrisis en door veel andere luchtvaartmaatschappijen.
Heeft meestal te maken met het vrijkomen van bepaalde slots op luchthaven van vertrek of aankomst.
Quote
#3
(18 June 2020, 12:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weer een nieuw topic over Brussels airlines, het zoveelste...

Tuurlijk mogen zij wijzigingen aanbrengen in hun vluchtschema. Werd ook al dikwijls toegepast vóór de coronacrisis en door veel andere luchtvaartmaatschappijen.
Heeft meestal te maken met het vrijkomen van bepaalde slots op luchthaven van vertrek of aankomst.
Ik vind je reactie erg onvriendelijk en je antwoord lijkt niet echt gegrond. Als ik een ticket boek op een bepaalt tijdstip, vind ik het raar als ik overgeplaatst wordt, terwijl er nog plaatsen beschikbaar zijn op mijn geboekte ticket en gewenste tijd.
Quote
#4
@Mir111, misschien moeten ze de vluchturen op de website nog aanpassen. Ik heb dit ook al meegemaakt met Aegean.
Indien de vluchturen je niet passen, kan je normaliter de boeking laten veranderen in functie van hun planning.
Quote
#5
Bij de boeking heb je moeten aankruisen dat je de voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd. Waarschijnlijk,want niemand doet dat,heb je de voorwaarden niet gelezen. Daarin staat vast dat de maatschappij bevoegd is om veranderingen in de vlucht aan te brengen.
Quote
#6
Bij Brussels Air hebben ze nou wel de mogelijkheid door Light en relax te boeken 50 euro extra
dan kun je de vlucht wijzigen of annuleren ,zelf noemen ze dat een Bestseller .
Quote
#7
(18 June 2020, 12:32)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2020, 12:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weer een nieuw topic over Brussels airlines, het zoveelste...

Tuurlijk mogen zij wijzigingen aanbrengen in hun vluchtschema. Werd ook al dikwijls toegepast vóór de coronacrisis en door veel andere luchtvaartmaatschappijen.
Heeft meestal te maken met het vrijkomen van bepaalde slots op luchthaven van vertrek of aankomst.
Ik vind je reactie erg onvriendelijk en je antwoord lijkt niet echt gegrond. Als ik een ticket boek op een bepaalt tijdstip, vind ik het raar als ik overgeplaatst wordt, terwijl er nog plaatsen beschikbaar zijn op mijn geboekte ticket en gewenste tijd.

dat was geenszins de bedoeling maar ik dacht dat je al een topic geopend had over je vlucht?

Toch is het zo, ook wat Chris schrijft, een luchtvaartmaatschappij mag jou andere tijdstippen aanbieden en hoeven zich daarvoor niet te verantwoorden. 
Ik heb je nog een tip gegeven waarom ze vluchten eventueel kunnen verzetten en is bijgevolg zeker gegrond wat hen betreft.
Quote
#8
(18 June 2020, 12:22)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag een vliegmaatschappij mijn vlucht zomaar wijzigen, naar een ander vluchtnummer en hiermee ook een andere vertrektijd? We kregen gister deze wijziging door. De door ons eerder geboekte vlucht kan nu nog gewoon geboekt worden, raar toch?. Wat kan ik doen? Brussel airlines reageert gewoon niet op facebook/mail want wij willen gewoon de voor ons gunstigere vliegtijden.

Viviane schreef:Dit jaar, ook vele andere forumleden, al heel wat moeten wijzigen en annuleren dus dachten we dat nu wel alles geregeld was.  Neen dus....eergisteren kregen we bericht van Aegean dat onze heenvlucht in september ipv een middagvlucht een avondvlucht zou worden met de verschillende opties erbij voor al dan niet wijzigen of annuleren.  Gezien we een huurauto nemen hebben we helemaal geen zin om in 't donker nog anderhalf uur te rijden.  Daarstraks alles en heel snel via telefoon geregeld.  We veranderen zowel onze heen- als onze terugvlucht naar andere data, kosten 0 euro!  Aegean blijft ons steeds verbazen.   We bedanken ook die mensen altijd voor de goeie service.

Bemerk het verschil Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
@Patrick, inderdaad. De dienstverlening van Aegean is toppie! Ze zijn niet voor niet de beste regionale luchtvaartmaatschappij. Deze titel is dubbel en dik verdiend!
Quote
#10
Ik kreeg vandaag een mail van Aegean dat mijn vluchturen ook werden aangepast.
Voor mij valt het deze keer goed want de overstap-tijd in Athene werd gereduceerd zodat ik niet te lang moet wachten.
Quote
#11
Indien geen akkoord gevonden wordt met Lufthansa over 300 miljoen staatssteun lijkt het erop dat Lufthansa Brussels Airlines laat vallen waardoor ze failliet gaan. Een van de voornaamste struikelstenen waardoor (alsnog) geen akkoord gevonden werd is omdat de Belgische overheid (De Croo junior) een plaats opeist in de Raad van Bestuur van Lufthansa om medezeggenschap (sic) te hebben. Iets wat Lufthansa zelfs aan de Duitse overheid al altijd geweigerd heeft, omdat ze geen politieke inmenging willen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Patrick schreef:Indien geen akkoord gevonden wordt met Lufthansa over 300 miljoen staatssteun lijkt het erop dat Lufthansa Brussels Airlines laat vallen waardoor ze failliet gaan. Een van de voornaamste struikelstenen waardoor (alsnog) geen akkoord gevonden werd is omdat de Belgische overheid (De Croo junior) een plaats opeist in de Raad van Bestuur van Lufthansa om medezeggenschap (sic) te hebben. Iets wat Lufthansa zelfs aan de Duitse overheid al altijd geweigerd heeft, omdat ze geen politieke inmenging willen.
Het grote probleem van de graaimentaliteit van onze politici! Nooit hebben ze genoeg en overal willen ze in een beheerraad zetelen uit puur geldbejag. De maatschappijen die hier op in gaan hebben als dusdanig een voet in huis in de politieke wereld. Dit heeft al tot ettelijke media-berichten geleid.
Quote
#13
(19 June 2020, 11:54)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick schreef:Indien geen akkoord gevonden wordt met Lufthansa over 300 miljoen staatssteun lijkt het erop dat Lufthansa Brussels Airlines laat vallen waardoor ze failliet gaan. Een van de voornaamste struikelstenen waardoor (alsnog) geen akkoord gevonden werd is omdat de Belgische overheid (De Croo junior) een plaats opeist in de Raad van Bestuur van Lufthansa om medezeggenschap (sic) te hebben. Iets wat Lufthansa zelfs aan de Duitse overheid al altijd geweigerd heeft, omdat ze geen politieke inmenging willen.
Het grote probleem van de graaimentaliteit van onze politici! Nooit hebben ze genoeg en overal willen ze in een beheerraad zetelen uit puur geldbejag. De maatschappijen die hier op in gaan hebben als dusdanig een voet in huis in de politieke wereld. Dit heeft al tot ettelijke media-berichten geleid.
Doordat van ons belasting geld onze nationale trots de KLM gesteund wordt zijn wij allemaal mede eigenaar geworden ,is dat
niet iets om trots op te zijn Tongue
Quote
#14
@Metaxa, inderdaad. Brussels Airlines (vroeger Sabena) is en zal altijd een probleemkind blijven. Ondertussen sponsoren we verder zonder dat hiervan melding wordt gemaakt Wink
Als je bekijkt welke falende politici in deze beheerraad zitten of hebben gezeten. Overal slaan ze de boel naar de knoppen (NMBS, Proximus, Telenet, De Lijn, Electrabel, …).
Ik ga geen namen noemen maar de Belgische collega's op't forum zullen ook weten over wie het gaat. Ondertussen graait de onbekwame dochter en/of zoon ervan rustig verder in de politieke wereld en allerhande postjes.
Quote
#15
Brussel Airlines reageert al lang niet meer op mailtjes/ messenger/ telefoontjes. Lijkt erop of de stekker er al uit is gehaald! Als ik op facebook kijk hoeveel mensen al boos zijn, is dit droefig. We zitten met velen in onzekerheid en weten niet of onze vakanties doorgaan.
Quote
#16
(18 June 2020, 12:22)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag een vliegmaatschappij mijn vlucht zomaar wijzigen, naar een ander vluchtnummer en hiermee ook een andere vertrektijd? We kregen gister deze wijziging door. De door ons eerder geboekte vlucht kan nu nog gewoon geboekt worden, raar toch?. Wat kan ik doen? Brussel airlines reageert gewoon niet op facebook/mail want wij willen gewoon de voor ons gunstigere vliegtijden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
(20 June 2020, 11:06)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussel Airlines reageert al lang niet meer op mailtjes/ messenger/ telefoontjes. Lijkt erop of de stekker er al uit is gehaald! Als ik op facebook kijk hoeveel mensen al boos zijn, is dit droefig. We zitten met velen in onzekerheid en weten niet of onze vakanties doorgaan.

Ik had, na lang zoeken en 'doorklikken', toch een emailadres van Brussels Airlines gevonden. Dus had ik een mail gestuurd, met mijn vraag. Ik kreeg een automatische 'out of office' terug met volgende melding: 
"In the current context of the coronavirus, Brussels Airlines was forced to reduce its flight schedule for the coming weeks.
As a result, our different Service Center channels are currently overloaded. In order to help our customers as efficiently as possible, we have decided to put all our resources on our 2 main service channels: our Call Center and our Social Media channels (Facebook and Twitter).
This means that we will no longer be able to answer you via email.
To receive assistance in the fastest possible way, we advise you to carefully read and follow the instructions on brusselsairlines.com.
We apologize for the inconvenience and we thank you for your understanding."


Daarna stuurde ik hen mijn vraag via een private message op Facebook. 
Nul reactie.
Ik merk zelfs dat ze mijn bericht niet eens geopend hebben.
Met andere woorden: ze stellen zich op als compleet afgesloten van de buitenwereld. 

Van service gesproken...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
In Nederland gaat een consumenten programma met ontevreden klanten en een camera ploeg naar het hoofdkantoor van een airline die constant dwars ligt.
In het voor en najaar is elke maandag het programma Radar en elke zaterdag het programma Kassa op Ned 1 die veel van zulke schrijnende gevallen aan de kaak stelt.
Nu is er elke maandag om 20.35 uur op Ned1 het programma Max vakantie man, daar gaat het over bijna niks anders meer.
Hebben ze in België ook zoiets voor de consument?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
(20 June 2020, 17:37)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Nederland gaat een consumenten programma met ontevreden klanten en een camera ploeg naar het hoofdkantoor van een airline die constant dwars ligt.
In het voor en najaar is elke maandag het programma Radar en elke zaterdag het programma Kassa op Ned 1 die veel van zulke schrijnende gevallen aan de kaak stelt.
Nu is er elke maandag om 20.35 uur op Ned1 het programma Max vakantie man, daar gaat het over bijna niks anders meer.
Hebben ze in België ook zoiets voor de consument?
Vroeger heeft hier vroeger wel zo'n programma geweest maar dat hebben ze na verloop van tijd afgevoerd ik. Ik denk niet dat er nu nog een zender is die iets gelijksoortig uitzenden.
Quote
#20
We zijn aan het kijken of we onze vouchers kunnen verzilveren ergens laatste week augustus. Wat blijkt, Brussels airlines vliegt niet meer op Heraklion...vluchten enkel nog te boeken tot Athene... Angry

Hun prijzen zijn ondertussen ook in stijgende lijn, heen & terug zou ons €416,40 kosten tot in Athene wel te verstaan en met super slechte uren, dus excl. vluchten Athene > Heraklion > Athene met bvb Aegean.
Onze originele bestelde tickets voor mei hebben ons €284,62 gekost voor Brussel > Heraklion > Brussel.

Vermits ze de originele vlucht niet meer aanbieden zouden ze ons de gelden toch mogen terugbezorgen lijkt me. 
Ze hadden op het aanvraagformulier voor een voucher, er ook speciaal nog een module ingezet dat je dan onverbiddelijk afstand doet van terugbetaling.
Brussels Airlines = waar maffiapraktijken weelderig tieren.  Angry Angry Angry
Quote
#21
(29 June 2020, 22:30)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We zijn aan het kijken of we onze vouchers kunnen verzilveren ergens laatste week augustus. Wat blijkt, Brussels airlines vliegt niet meer op Heraklion...vluchten enkel nog te boeken tot Athene... Angry

Hun prijzen zijn ondertussen ook in stijgende lijn, heen & terug zou ons €416,40 kosten tot in Athene wel te verstaan en met super slechte uren, dus excl. vluchten Athene > Heraklion > Athene met bvb Aegean.
Onze originele bestelde tickets voor mei hebben ons €284,62 gekost voor Brussel > Heraklion > Brussel.

Vermits ze de originele vlucht niet meer aanbieden zouden ze ons de gelden toch mogen terugbezorgen lijkt me. 
Ze hadden op het aanvraagformulier voor een voucher, er ook speciaal nog een module ingezet dat je dan onverbiddelijk afstand doet van terugbetaling.
Brussels Airlines = waar maffiapraktijken weelderig tieren.  Angry Angry Angry

El Greco, voor mijn 4 vliegtickets (2 naar Spanje in maart, en 2 naar Griekenland begin juni) van Brussels Airlines blijft het ook oorverdovend stil. Ik heb hen onlangs nog eens proberen te contacteren, ditmaal via een privébericht op Facebook zoals ze zelf aangaven. Maar ik kreeg een nietszeggend standaard antwoordje van amper 2 ultra korte zinnetjes terug. Nietszeggend dus. Ik had geen vouchers gevraagd om mijn kleine kans op eventuele terugbetaling bestaande te houden. Maar ik sta dus blijkbaar 'nergens'. 
Niet dat ik er van wakker lig. Maar het steekt wel. Want het totaal bedrag van die 2 x 2 tickets vertegenwoordigt wel een behoorlijk budgetje voor bijvoorbeeld een binnenlandse vakantie. Ik vermoed dat ik er zal kunnen naar fluiten. 

Een tip: morgen (dinsdag 30/6 dus) zal in het programma "De inspecteur" op Radio 2 vooral het onderwerp van reizen (en ik hoop ook o.a. terugbetaling van vliegtickets) aan bod komen. Aangezien het het laatste programma vóór het zomerreces is, zal het een langere uitzending dan gewoonlijk worden. Het programma begint meteen na het radiojournaal van 08u00. Mocht je de kans hebben om het te beluisteren?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#22
Hartelijk dank vlagreco, we zullen ons best doen maar vrees ervoor.
Quote
#23
Hier kan je die uitzending herbeluisteren
  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Viviane
Quote
#24
(30 June 2020, 10:46)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier kan je die uitzending herbeluisteren
  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Viviane
Hartelijk dank Viviane. Ik heb het gehoord. Weinig dat we nog niets wisten. Over de (niet)bereikbaarheid van Brussels Airlines geen woord natuurlijk.

We hebben deze ochtend nog eens Brussels Airlines proberen te contacteren maar tevergeefs. Telefonisch wordt je na een tijd verbroken en via hun chat kwam ik ook niet verder dan hun 5 automatische vragen/antwoorden.

Ik heb ondertussen ook naar FOD-economie gebeld, ze konden mij niet helpen en verwezen me door naar FOD-mobiliteit afdeling luchtvaart. Daar konden ze me (uiteraard zou ik zeggen) ook niet helpen en verwezen me naar de dienst FOD-economie/consumentenzaken... Rolleyes

Het inruilen/verzilveren van je flightvoucher wordt dus zo alweer een heel avontuur.
Quote
#25
Iedereen begrijpt wel dat het een zeer moeilijke tijd is maar van zulke praktijken krijgt een mens echt de kriebels, grrr......  
Viviane
Quote
#26
Zo 'n totaal gebrek aan mogelijkheid tot communicatie zou ik nooit verwacht hebben van Brussels Airlines. Ik ging er namelijk van uit dat Brussels Airlines een correcte maatschappij was, waar men je ging helpen als een probleem zou opduiken, en waar men je tenminste te woord zou willen staan.
Zonder 'verzuurd' te willen overkomen: op de keper beschouwd heb je een handelsovereenkomst gedaan, jij als koper, Brussels Airlines als verkoper. Stel dat je een product gekocht hebt dat niet deugd, dan kan je daarmee terug naar de verkoper gaan om 'verhaal' te halen. Dat is zelfs een van de grondprincipes van eerlijke handelspraktijken. Als de verkoper elke vorm van communicatie zo veel als mogelijk vermijdt, tja, dan geeft dat toch een ferme knauw aan het vertrouwen voor jou als consument.

Soit. Ik denk dat Brussels Airlines de adem inhoudt tot het moment dat de aan de Belgische overheid gevraagde 290 miljoen op tafel gelegd zou worden. Af en toe hoor je eens, heel sporadisch, een kort zinnetje op het nieuws dat die onderhandelingen nog steeds niet rond zijn. Het zou dus best kunnen dat het gevraagde (nodige) bedrag intussen een goed stuk in de 300 miljoen zal zijn.
Als er geen akkoord met de Belgische overheid komt, dan mag je er donder op zeggen dat er van een 'refund' van de vliegtickets helemaal geen sprake meer zal zijn. My opinion.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#27
(30 June 2020, 17:51)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo 'n totaal gebrek aan mogelijkheid tot communicatie zou ik nooit verwacht hebben van Brussels Airlines. Ik ging er namelijk van uit dat Brussels Airlines een correcte maatschappij was, waar men je ging helpen als een probleem zou opduiken, en waar men je tenminste te woord zou willen staan.
Zonder 'verzuurd' te willen overkomen: op de keper beschouwd heb je een handelsovereenkomst gedaan, jij als koper, Brussels Airlines als verkoper. Stel dat je een product gekocht hebt dat niet deugd, dan kan je daarmee terug naar de verkoper gaan om 'verhaal' te halen. Dat is zelfs een van de grondprincipes van eerlijke handelspraktijken. Als de verkoper elke vorm van communicatie zo veel als mogelijk vermijdt, tja, dan geeft dat toch een ferme knauw aan het vertrouwen voor jou als consument.

Soit. Ik denk dat Brussels Airlines de adem inhoudt tot het moment dat de aan de Belgische overheid gevraagde 290 miljoen op tafel gelegd zou worden. Af en toe hoor je eens, heel sporadisch, een kort zinnetje op het nieuws dat die onderhandelingen nog steeds niet rond zijn. Het zou dus best kunnen dat het gevraagde (nodige) bedrag intussen een goed stuk in de 300 miljoen zal zijn.
Als er geen akkoord met de Belgische overheid komt, dan mag je er donder op zeggen dat er van een 'refund' van de vliegtickets helemaal geen sprake meer zal zijn. My opinion.

Toch typisch dat dergelijke akkoorden in andere landen altijd veel sneller tot stand komen dan in België. 

El Greco schreef:Ik heb ondertussen ook naar FOD-economie gebeld, ze konden mij niet helpen en verwezen me door naar FOD-mobiliteit afdeling luchtvaart. Daar konden ze me (uiteraard zou ik zeggen) ook niet helpen en verwezen me naar de dienst FOD-economie/consumentenzaken... [Afbeelding: rolleyes.gif]

Van het spreekwoordelijke kastje naar de muur. Daar zijn ze bij onze FOD's enorm sterk in. Ze zouden eens moeten verantwoordelijkheid nemen weet je wel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
El Greco schreef:Ik heb ondertussen ook naar FOD-economie gebeld, ze konden mij niet helpen en verwezen me door naar FOD-mobiliteit afdeling luchtvaart. Daar konden ze me (uiteraard zou ik zeggen) ook niet helpen en verwezen me naar de dienst FOD-economie/consumentenzaken... [Afbeelding: rolleyes.gif]

Van het spreekwoordelijke kastje naar de muur. Daar zijn ze bij onze FOD's enorm sterk in. Ze zouden eens moeten verantwoordelijkheid nemen weet je wel.
---------------------


Maar dan moet je zelfs nog geluk hebben om in je moedertaal 'bediend' te kunnen worden...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#29
Voor wie dacht om in september of oktober nog eventjes met Brussels Airlines op vakantie te gaan (omdat juli en augustus misschien nog wat als "te riskant" aangevoeld kan worden), moet je dit eens lezen:

Chaos bij Brussels Airlines. Recent geboekte en betaalde vluchten voor de komende weken en maanden worden plots geschrapt of verplaatst. Wie als klant een woordje uitleg wil, raakt nergens binnen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Ook een artikel op VRT NWS, vanavond:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inderdaad... pure chaos!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
(01 July 2020, 21:49)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor wie dacht om in september of oktober nog eventjes met Brussels Airlines op vakantie te gaan (omdat juli en augustus misschien nog wat als "te riskant" aangevoeld kan worden), moet je dit eens lezen:

Chaos bij Brussels Airlines. Recent geboekte en betaalde vluchten voor de komende weken en maanden worden plots geschrapt of verplaatst. Wie als klant een woordje uitleg wil, raakt nergens binnen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









Ook een artikel op VRT NWS, vanavond:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Inderdaad... pure chaos!
Ik zit daar voor iets achter vlagreco...ik had eergisteren al het VTM/HLN-nieuws via 4040 hiervan op de hoogte gebracht...
Mijn eerder bericht in een ander topic over alles wat reilt & zeilt op onze "nationale trost, de luchthaven van Brussel" is één groot fiasco. Rolleyes  
Alhoewel ik moet bekennen dat er gisteren mensen met Brussels Airlines vanuit Lissabon naar Brussel kwamen en alle lof hadden voor de gang van zaken aan boord van hun vlucht. Nog nooit hadden ze het vliegtuig zo proper/netjes geweten en de organisatie was prima. 
Dit staat dan in schril contrast met de organisatie van hun servicedienst want die is beneden alle pijl.

Nadat we het gisteren voormiddag nog eens een hele tijd geprobeerd hadden om onze vouchers te verzilveren dan maar al twee tickets geboekt bij Aegean voor €167 voor 24 augustus. We zullen wel zien hoe & wanneer we terugkomen en wanneer we onze tickets van mei kunnen omboeken.
Quote
#31
Het wordt hoe langer hoe 'mooier':

Communicatie is rampzalig: Brussels Airlines krijgt tot 55.000 oproepen per dag nadat het vele vluchten schrapt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In het tv-journaal op VRT NWS, daarnet om 19u00, was er een pijnlijk voorbeeld te zien. Een vrouw, die gisteren met de koffers klaar stond om vandaag met Brussels Airlines naar Slovenië te vertrekken, checkte voor alle zekerheid nog even de website... en ontdekte per toeval dat haar vlucht geannuleerd is!

Het ergste aan dit verhaal is dat een klant helemaal geen communicatiemogelijkheid heeft met Brussels Airlines. Je kan hen gewoon niet bereiken. De vliegmaatschappij steekt zich weg achter de grote toevloed van telefoons. Een drogreden, want wat dan te zeggen over de non-communicatie tijdens de voorbije 3 maanden tijdens dewelke we ook geen afdoend antwoord krijgen. Tenslotte gaat het over de vliegmaatschappij die zelf de vluchten van de betrokken klanten geannuleerd heeft!

@ El Greco, je hebt er goed aan gedaan om de kat de bel aan te binden. Volgens wat ik uit de nieuwsberichten van vandaag begrijp (ook op het radionieuws) zal je niet de enige geweest zijn Wink.

Het gaat mij hier niet om het eens moeten missen van een vakantie. Jammer, maar tot daar aan toe, en hopelijk volgend jaar beter. Waar het wél om te doen is: de vliegmaatschappij die zich compleet afsluit van haar klanten, hen in de kou laat staan, én al maanden niet antwoorden op vragen van de klanten. Ik vind dat dit niet kan in de huidige samenleving, waar vele digitale middelen het mogelijk maken om snel en adequaat te communiceren met klanten. Indien de vliegmaatschappij zou zeggen "sorry, maar je kan niks meer met uw tickets aanvangen én we kunnen ze zelfs niet meer terugbetalen", dan zou dat eerlijker zijn dan nu helemaal niets te zeggen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#32
Het was al weken verdacht stil rond Brussels Airlines.
Vrijdag 10 juli, overmorgen dus, blijkt D-Day te zijn:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#33
Vlagreco, helemaal met je eens. Ik erger me ook dood aan het uitblijven van informatie of reactie op contactname.
Een klant in het ongewisse laten is onaanvaardbaar! Je betaalt verdomd voor dienstverlening.
Als de regering bijspringt, zal het enkel uitstel van executie worden. Bijkomend zal hun klantonvriendelijke houding zeker een negatieve impact hebben naar de toekomst toe.
Ik zal NOOIT bij Brussels Airlines boeken en blijf Aegean trouw. Deze hebben hun service meermaals bewezen en steeds duidelijke informatie overgemaakt.
Quote
#34
(08 July 2020, 11:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco, helemaal met je eens. Ik erger me ook dood aan het uitblijven van informatie of reactie op contactname.
Een klant in het ongewisse laten is onaanvaardbaar! Je betaalt verdomd voor dienstverlening.
Als de regering bijspringt, zal het enkel uitstel van executie worden. Bijkomend zal hun klantonvriendelijke houding zeker een negatieve impact hebben naar de toekomst toe.
Ik zal NOOIT bij Brussels Airlines boeken en blijf Aegean trouw. Deze hebben hun service meermaals bewezen en steeds duidelijke informatie overgemaakt.
Helaas staan er wel 4000 banen en [vooral Belgen ]op de tocht Angry
Quote
#35
(08 July 2020, 11:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2020, 11:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco, helemaal met je eens. Ik erger me ook dood aan het uitblijven van informatie of reactie op contactname.
Een klant in het ongewisse laten is onaanvaardbaar! Je betaalt verdomd voor dienstverlening.
Als de regering bijspringt, zal het enkel uitstel van executie worden. Bijkomend zal hun klantonvriendelijke houding zeker een negatieve impact hebben naar de toekomst toe.
Ik zal NOOIT bij Brussels Airlines boeken en blijf Aegean trouw. Deze hebben hun service meermaals bewezen en steeds duidelijke informatie overgemaakt.
Helaas staan er wel 4000 banen en [vooral Belgen ]op de tocht Angry

Ik had steeds voldoende vertrouwen in Brussels Airlines. De nationale luchtvaartmaatschappij gaf een gevoel van degelijkheid. Maar nu heb ik er grote twijfels over. En ik zal in de toekomst wellicht ook uitkijken naar andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Aegean.
Ik blijf nog wel benieuwd hoe het verhaal met mijn 2 x 2 betaalde, maar niet 'gesoupeerde', vliegtickets van Brussels Airlines ooit zal aflopen. Het zit alleszins op de zeer lange baan. Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat ik er totaal niks meer zal van terugzien. 

@ metaxa: er staan 1000 banen op de tocht, dus één vierde van de huidige 4000.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#36
(08 July 2020, 09:39)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het was al weken verdacht stil rond Brussels Airlines.
Vrijdag 10 juli, overmorgen dus, blijkt D-Day te zijn:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had het daarstraks ook al gelezen Vlagreco. Zéér stil was het daarover de laatste weken in het nieuws, volgens mij "een teken aan de wand"...
De geschiedenis gaat zich herhalen vrees ik, nog geen twintig jaar na het andere débâcle van Sabena. 
Ondertussen zullen wel diverse CEO's en andere vedetten hun zakken gevuld hebben. 
Benieuwd of De Croo jr. nog een konijn uit zijn hoed gaat toveren. 

Afgelopen weekend kreeg mijn vrouw...die zich niet had bezig gehouden voor de verzilvering van onze vouchers, plots berichten van het service centre met voorstellen om die vouchers om te wisselen naar effectieve tickets voor eind augustus...we gaan even kijken voor die periode op hun website...€ 2670... Big Grin Ik dacht het niet! 
Ondertussen worden die prijzen dagdagelijks aangepast lijkt me want NU zijn ze weer goedkoop maar we gaan die vouchers nu nog niet omwisselen  en wachten het levensverhaal van Brussels Airlines verderaf.
Quote
#37
(08 July 2020, 12:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2020, 11:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2020, 11:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco, helemaal met je eens. Ik erger me ook dood aan het uitblijven van informatie of reactie op contactname.
Een klant in het ongewisse laten is onaanvaardbaar! Je betaalt verdomd voor dienstverlening.
Als de regering bijspringt, zal het enkel uitstel van executie worden. Bijkomend zal hun klantonvriendelijke houding zeker een negatieve impact hebben naar de toekomst toe.
Ik zal NOOIT bij Brussels Airlines boeken en blijf Aegean trouw. Deze hebben hun service meermaals bewezen en steeds duidelijke informatie overgemaakt.
Helaas staan er wel 4000 banen en [vooral Belgen ]op de tocht Angry

Ik had steeds voldoende vertrouwen in Brussels Airlines. De nationale luchtvaartmaatschappij gaf een gevoel van degelijkheid. Maar nu heb ik er grote twijfels over. En ik zal in de toekomst wellicht ook uitkijken naar andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Aegean.
Ik blijf nog wel benieuwd hoe het verhaal met mijn 2 x 2 betaalde, maar niet 'gesoupeerde', vliegtickets van Brussels Airlines ooit zal aflopen. Het zit alleszins op de zeer lange baan. Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat ik er totaal niks meer zal van terugzien. 

@ metaxa: er staan 1000 banen op de tocht, dus één vierde van de huidige 4000.
En als Brussels Air helemaal verdwijnt ,wat niet ondenkbaar is ??
Quote
#38
(08 July 2020, 12:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2020, 12:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2020, 11:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas staan er wel 4000 banen en [vooral Belgen ]op de tocht Angry

Ik had steeds voldoende vertrouwen in Brussels Airlines. De nationale luchtvaartmaatschappij gaf een gevoel van degelijkheid. Maar nu heb ik er grote twijfels over. En ik zal in de toekomst wellicht ook uitkijken naar andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Aegean.
Ik blijf nog wel benieuwd hoe het verhaal met mijn 2 x 2 betaalde, maar niet 'gesoupeerde', vliegtickets van Brussels Airlines ooit zal aflopen. Het zit alleszins op de zeer lange baan. Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat ik er totaal niks meer zal van terugzien. 

@ metaxa: er staan 1000 banen op de tocht, dus één vierde van de huidige 4000.
En als Brussels Air helemaal verdwijnt ,wat niet ondenkbaar is ??

Dan zullen we misschien vanuit onze bovenste beste buurland moeten reizen Wink

Neen, indien Brussels Airlines zou verdwijnen, denk ik dat er wel een vliegmaatschappij een deel van het hiaat zal opvullen. De ene zijn dood is immers de andere zijn brood. Maar zelfs in dat geval zal het aanbod vanuit Brussel meer gefragmenteerd/verspreid zijn, en wellicht beperkter.

(08 July 2020, 12:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen weekend kreeg mijn vrouw...die zich niet had bezig gehouden voor de verzilvering van onze vouchers, plots berichten van het service centre met voorstellen om die vouchers om te wisselen naar effectieve tickets voor eind augustus...we gaan even kijken voor die periode op hun website...€ 2670... Big Grin

Dat vind ik zelfs een schandalig voorstel. Een zekere Greta zou daar op zeggen "How dare you!!!".
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#39
(08 July 2020, 12:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote pid='80465' dateline='1594202691']
Afgelopen weekend kreeg mijn vrouw...die zich niet had bezig gehouden voor de verzilvering van onze vouchers, plots berichten van het service centre met voorstellen om die vouchers om te wisselen naar effectieve tickets voor eind augustus...we gaan even kijken voor die periode op hun website...€ 2670... Big Grin


[/quote]

Was er vorige week ook niet het verhaal in de media dat iemand bericht kreeg dat zijn vlucht naar Heraklion geschrapt was. Voor die tickets had hij 300 Euro betaald. Maar hij kon wel omboeken naar een zelfde vlucht (ik dacht zelfs dezelfde dag) waar een zitje 2000 Euro kostte. Hij moest zich wel aan de "fare rules" houden, dus het verschil betalen.
Ik denk niet dat er 1 gek te vinden is die dat zou doen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
Volgend jaar zal de concurrentie zo wie zo toenemen als Transavia vanaf Brussel gaat vliegen
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussels airlines vlucht 30 juli Mir111 0 870 29 May 2020, 13:11
Laatste bericht: Mir111
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 1.593 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco
  Brussels airlines metaxa 18 5.530 12 July 2018, 13:09
Laatste bericht: JohannesGR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: JohannesGR, 3 gast(en)