Grieksegids nieuws     
Brussels airlines
#81
ik heb een mail ontvangen deze week van Brussels Airlines met heel veel excuses en bla bla dat er nog zoveel mensen wachten en hun lastig vallen met verzoeken om terug betaling.
nu werken ze er ontzettend hard aan en ze beloven om voor het einde van oktober de terug betaling te hebben voldaan.
het blijft afwachten want bereikbaar zijn ze nog steeds niet.
word ongetwijfeld vervolgd.
Quote
#82
Voor Belgengeen probleem om via ferry Griekenland binnen te komen. Ook zonder voorafgaande negatieve  PCR test. Zijn vandaag in Patras aan wal gekomen. Onverwacht weinig problemen bij aankomst. Alleen controle op PLF document.
Quote
#83
Mijn vliegtickets van einde maart (dus 8 maanden geleden!) werden door Brussels Airlines geannuleerd, wegens het niet doorgaan van de vlucht. Bij hun annulatie zag ik tegelijk wel een invulpagina voor terugbetaling. 
Daarop volgde een 'leuk' traject van (non-)communicatie:

- Einde maart reeds heb ik dus een 'refund request' ingevuld via de website van Brussels Airlines.
- Omdat ik een paar weken later nog geen antwoord of bevestigingsmail gekregen had, heb ik telefonisch contact genomen met hun Servicecenter. Een man, waarvan ik vermoedde dat hij een Zuid-Afrikaans accent had, heeft me een veeleer standaard antwoord gegeven.
- Brussels Airlines is niet echt via mail te bereiken. Toch vond ik een soort intern werk-email adres; dus stuurde ik daar nogmaals de vraag voor refund. Daarop ontving ik een standaard 'reply' dat de maatschappij enkel te contacteren valt via het Servicecenter, Facebook of Twitter.
- Daarop heb ik dezelfde vraag met details verstuurd via de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. Geen reactie.
- Na nogmaals een poging: hoera, begin oktober toch een email (stel je voor!) met daarin onder andere: "We would like to let you know that we have been working on a solution to speed up the process. We expect to handle the backlog of refunds by the end of October."
- Einde oktober: niks te zien. No move.
- Enkele dagen geleden dus nogmaals een bericht gestuurd, via het email adres. Deze morgen kreeg ik een antwoordmail. Ik dacht: yes, nu komt het in orde. Maar wat een ontgoochelende boodschap. Letterlijk: "Thank you for contacting Brussels Airlines. Kindly share your concern in English for better assistance. If you want assistance in French, you can contact to the team on below mail: servicing.fr@brusselsairlines.com "
- Dus heb ik mijn vraag tot terugbetaling vertaald, zowel naar het Frans als naar het Engels, en de hele tekst, samen met mijn oorspronkelijke vraag, verstuurd naar het emailadres dat ik deze morgen ontvangen had. Onmiddellijk daarna... (hou je vast, en donder niet van je stoel) ontving ik een antwoordmail met: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s): servicing.fr@brusselsairlines.com"
- Toch gaf ik het niet op. Ik kopieerde het hele zootje, en stuurde het ding naar de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. En - jawel!!! -  ik kreeg kort nadien een antwoordberichtje. Letterlijk: "Hi. How can I help you today?"
Grrrr...  woedend

Helemaal naar "af" dus. En er al veel te veel tijd aan besteed. 
Binnenkort, als ik wat minder boos ben om deze onverkwikkelijke soap, doe ik misschien nog een poging. Wie weet is de strategie van Brussels Airlines: zo min mogelijk bereikbaar zijn, en de klant negeren tot hij het beu wordt en het zaakje opgeeft.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#84
Binnenkort hebben ze een nieuwe naam @vlagreco: Kafka Airlines.

Man, man, man, wat een gedoe en gebrekkige service van de zogenaamd "nationale trots".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#85
Ik ben een gelukkig mens , drie weken geleden heeft Brussels airlines mijn ticket voor Mei/Juni van dit jaar naar Rodos terug betaald tot op de laatste euro cent.na veel vragen en aandringen via mails , FaceBook, twitter, whats app toch eindelijk succes.
Quote
#86
(19 November 2020, 22:24)johan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben een gelukkig mens , drie weken geleden heeft Brussels airlines mijn ticket voor Mei/Juni van dit jaar naar Rodos terug betaald tot op de laatste euro cent.na veel vragen en aandringen  via mails , FaceBook, twitter, whats app toch eindelijk succes.

Misschien neemt Brussels Airlines de omgekeerde terugbetalingsweg: van achter naar voor. Dus eerst terugbetaling van tickets in juni en mei, daarna tickets van april, en tenslotte (op het einde) tickets van maart. Als er tegen dan (?) nog iets in hun potje over blijft. En zo lang het geen processie van Echternach wordt: drie stappen vooruit en twee achteruit. Als ze maar geen drie of vier stappen achteruit gaan...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#87
(19 November 2020, 20:30)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn vliegtickets van einde maart (dus 8 maanden geleden!) werden door Brussels Airlines geannuleerd, wegens het niet doorgaan van de vlucht. Bij hun annulatie zag ik tegelijk wel een invulpagina voor terugbetaling. 
Daarop volgde een 'leuk' traject van (non-)communicatie:

- Einde maart reeds heb ik dus een 'refund request' ingevuld via de website van Brussels Airlines.
- Omdat ik een paar weken later nog geen antwoord of bevestigingsmail gekregen had, heb ik telefonisch contact genomen met hun Servicecenter. Een man, waarvan ik vermoedde dat hij een Zuid-Afrikaans accent had, heeft me een veeleer standaard antwoord gegeven.
- Brussels Airlines is niet echt via mail te bereiken. Toch vond ik een soort intern werk-email adres; dus stuurde ik daar nogmaals de vraag voor refund. Daarop ontving ik een standaard 'reply' dat de maatschappij enkel te contacteren valt via het Servicecenter, Facebook of Twitter.
- Daarop heb ik dezelfde vraag met details verstuurd via de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. Geen reactie.
- Na nogmaals een poging: hoera, begin oktober toch een email (stel je voor!) met daarin onder andere: "We would like to let you know that we have been working on a solution to speed up the process. We expect to handle the backlog of refunds by the end of October."
- Einde oktober: niks te zien. No move.
- Enkele dagen geleden dus nogmaals een bericht gestuurd, via het email adres. Deze morgen kreeg ik een antwoordmail. Ik dacht: yes, nu komt het in orde. Maar wat een ontgoochelende boodschap. Letterlijk: "Thank you for contacting Brussels Airlines. Kindly share your concern in English for better assistance. If you want assistance in French, you can contact to the team on below mail: servicing.fr@brusselsairlines.com "
- Dus heb ik mijn vraag tot terugbetaling vertaald, zowel naar het Frans als naar het Engels, en de hele tekst, samen met mijn oorspronkelijke vraag, verstuurd naar het emailadres dat ik deze morgen ontvangen had. Onmiddellijk daarna... (hou je vast, en donder niet van je stoel) ontving ik een antwoordmail met: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s): servicing.fr@brusselsairlines.com"
- Toch gaf ik het niet op. Ik kopieerde het hele zootje, en stuurde het ding naar de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. En - jawel!!! -  ik kreeg kort nadien een antwoordberichtje. Letterlijk: "Hi. How can I help you today?"
Grrrr...  woedend

Helemaal naar "af" dus. En er al veel te veel tijd aan besteed. 
Binnenkort, als ik wat minder boos ben om deze onverkwikkelijke soap, doe ik misschien nog een poging. Wie weet is de strategie van Brussels Airlines: zo min mogelijk bereikbaar zijn, en de klant negeren tot hij het beu wordt en het zaakje opgeeft.

Ik heb dit enkele maanden geleden ook allemaal al eens geprobeerd...tevergeefs. We hebben dan maar vouchers gevaagd en dat hebben ze  wonderwel op enkele dagen toegestuurd. 
Jammer genoeg hebben we tot heden die nog niet kunnen gebruiken wegens, 1) buitensporige prijzen of 2) geen vluchten meer ter beschikking. 
Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.
Quote
#88
(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#89
(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Daar rekenen ze inderdaad op, dat er geen individuele processen aangespannen worden omdat iedereen denkt dat het onbegonnen werk is dat meer zal kosten dan de prijs van de tickets.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#90
(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Ik weet niet of je daar feitelijk wel "lid" van moet zijn. Denk dat ik die eens Goede avond aanschrijven. Ik denk ook meer aan een organisatie zoals TestAankoop die door hun armkracht op hun beurt een advocaat desnoods een leger advocaten  Big Grin onder hun arm kunnen nemen.
Quote
#91
(19 November 2020, 23:42)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Ik weet niet of je daar feitelijk wel "lid" van moet zijn. Denk dat ik die eens Goede avond aanschrijven. Ik denk ook meer aan een organisatie zoals TestAankoop die door hun armkracht op hun beurt een advocaat desnoods een leger advocaten  Big Grin onder hun arm kunnen nemen.

Mja. Ik ben van plan om nu nog wat te wachten, zeker nu dat ik vandaag een email (ook op een ander adres in cc) én een facebookbericht gestuurd heb. Wie weet stijg ik daarmee toch nog wat op hun lange lijst. 
In procederen heb ik echter momenteel helemaal geen zin. Toch niet voor zo 'n relatief laag bedrag. Maar ik denk wel op jullie zelfde golflengte.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#92
Deze morgen in het programma "De inspecteur" op Radio 2:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zie ook mijn relaas van 19/11 hierboven. Op 27/11 heb ik dan toch maar - nogmaals, en zelfs tegen beter weten in - aangedrongen bij Brussels Airlines. Resultaat: nul, nada, niks, 'nougabollen'.
De belangrijkste zin in bovenstaand artikel: "Blijven wachten is de enige oplossing."
Misschien tot "Sint Juttemis" of "Saint Never".
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#93
Brussels Airlines zet in op flexibiliteit bij boekingen. Wie voor 31 augustus vorig jaar een vlucht boekte, kan die eenmaal herboeken tot 31 mei 2021. Wie na 31 augustus 2020 een vlucht boekte, kan die oneindig herboeken tot 31 mei 2021 en erna nog één keer.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
Allé Brussels Airlines laat weer van zich horen. Een maand geleden bericht gekregen dat onze oorspronkelijke vlucht van 5 mei verplaats is naar 7 mei. Vonden we niet erg. Big Grin 

Vandaag e-mail, dat ons vlucht geannuleerd wordt. Gelieve contact op te nemen met het service-centre. Nederlands hebben we niet gehoord , zelfs na verschillende doorschakelingen maar werden wel steeds in het Engels te woord gestaan. 
Konden dus kiezen tussen verplaatsen of terugbetaling. We vroegen wat de mogelijkheden waren om te verplaatsen...5 mei als je wil, van Heraklion naar Frankfurt, 2h wachten en door naar Brussel... ok dus 5 mei!  Dodgy 

We hebben nog steeds van mei vorig jaar twee  x twee flightvouchers die feitelijk maar geldig waren tot 31/12/2020 maar die vluchten waren origineel geboekt/betaald eind januari en begin februari. Volgens ons moesten ze die automatisch verlengen. 
We vrezen dat daar het laatste woord nog niet over gezegd is.
Quote
#95
Wat een janboel is dat eigenlijk bij Brussel Airlines.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#96
(13 April 2021, 19:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een janboel is dat eigenlijk bij Brussel Airlines.

Echt hé! Als je ziet hoe Aegean communiceert zouden ze hiervan nog veel kunnen leren maar doen ze niet.  Angry 

Kan wel een voordeel hebben vliegen over Frankfurt. minder dan 48h in Duitsland > geen quarantaine of PCR-test op dag 1 en 7... Tongue Big Grin
Quote
#97
Vervolg van bovenstaande...

Vandaag e-mail van Brussels Airlines dat ze onze vluchten veranderd hebben van 5 mei naar 8 mei voor hetzelfde traject en uren... Dodgy
Quote
#98
Wij zullen dus eerst mogen een antigenen test laten uitvoeren ergens in Heraklion voordat we met Lufthansa de vlieger op mogen richting Frankfurt > Brussel.
De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry
Quote
#99
(28 April 2021, 10:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry

Ik vind dit jammer voor jou.
Maar ik heb zo het stille vermoeden dat Brussels Airlines je zal doorverwijzen naar Lufthansa. Als je al een antwoord zàl krijgen van Brussels Airlines. De lijdensweg die ik in 2020 ondervond, met "non communicatie" bij Brussels Airlines, was tergend en irritant. Ze sturen jou naar sociale media, of naar een nietszeggend 'platform'. Als je dan toch het grote geluk hebt om telefonisch iemand aan de lijn te krijgen, dan is het bij een callcenter dat steevast een uit het hoofd geleerd standaard antwoord aframmelt. Bij één van mijn pogingen had ik zelfs de indruk dat ik ergens in Zuid-Afrika terechtgekomen was, te horen aan de tongval van de medewerker. 
Veel succes... en geduld.
Maar denk vooral aan de leuke dingen van jullie verblijf in Griekenland!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(28 April 2021, 13:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 April 2021, 10:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry

Ik vind dit jammer voor jou.
Maar ik heb zo het stille vermoeden dat Brussels Airlines je zal doorverwijzen naar Lufthansa. Als je al een antwoord zàl krijgen van Brussels Airlines. De lijdensweg die ik in 2020 ondervond, met "non communicatie" bij Brussels Airlines, was tergend en irritant. Ze sturen jou naar sociale media, of naar een nietszeggend 'platform'. Als je dan toch het grote geluk hebt om telefonisch iemand aan de lijn te krijgen, dan is het bij een callcenter dat steevast een uit het hoofd geleerd standaard antwoord aframmelt. Bij één van mijn pogingen had ik zelfs de indruk dat ik ergens in Zuid-Afrika terechtgekomen was, te horen aan de tongval van de medewerker. 
Veel succes... en geduld.
Maar denk vooral aan de leuke dingen van jullie verblijf in Griekenland!

Ik weet dat wel vlagreco maar ZIJ bieden eerst een services aan van Heraklion > Brussel, ZIJ annuleren dit, ZIJ zetten ons op een vlucht over Frankfurt, dus ZIJ zijn verantwoordelijk voor extra gemaakte kosten. Ik kan het maar proberen maar ook ik heb dezelfde ervaring gehad vorig jaar met onze geannuleerde tickets voor mei. Wat een tergend tenenkrullende bedoening was me dat. Je wil ook niet weten hoeveel tijd ik daaraan gespendeerd heb. Nu hebben ze ons zelf geïnformeerd dat we hen moesten opbellen en wonder boven wonder, wij hadden nu (bijna) direct telefonisch contact met hen maar wel via een paar doorschakelingen in het Engels, geen Nederlands gehoord hoor en onze man kwam precies uit de reeks "O moeder wat is het heet" (It Ain't Half Hot Mum). Big Grin  
Niet dat het Engels een probleem is maar feitelijk is het een ware schande dat je nog niet in het Nederlands te woord wordt gestaan. En vanochtend had ik nog zo een nare telefonische ervaring met een Brussels hotel receptionist die me enkel in het Frans en Engels te woord kon staan. Toch iets wat je in Nederland nooit zou voorhebben.
Quote
@ El Greco:
Je hebt het prachtig beschreven: een tergend tenenkrullende bedoening. Jij hebt er dus ook heel veel tijd aan gespendeerd. Ik trouwens ook. Té veel tijd. Indien ik het aantal telefoonminuten (waaronder betalende wachtdeuntjes), mails, facebookmeldingen, andere registraties, info opzoekingen, en vooral mijn tijdsinvestering zou in rekening brengen, dan kom ik wellicht aan een bedrag dat even hoog was als de vliegtickets zelf.
Het ergste echter, waar ik me aan gestoord heb, is de onbereikbaarheid en de non-communicatie van het bedrijf. Je koopt een product en betaalt meteen; daarna wordt de verwachte service niet geleverd (weliswaar wegens corona)... en daarna laat de 'leverancier' jou in het ongewisse.
Of neen, toch niet helemaal. Ik ontving tussendoor, na mijn vraagstelling in het Nederlands, wel eens een nietszeggend standaard antwoord in het Engels.
Brussels Airlines beschouwt het dus als een evidentie dat een Vlaming in het Engels dient te communiceren. Niet dat het Engels voor mij een probleem vormt, maar in feite wens je wel in je eigen moedertaal te communiceren met de nationale luchtvaartmaatschappij die grotendeels moet leven van Vlaamse centen.
Zoals je zegt, El Greco, is het in Nederland veel beter voor wat betreft (moeder)taalgebruik naar klanten toe.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Allé, we zijn weer in België geraakt. Vermits Brussels Airlines onze vlucht niet zelf meer uitvoerde maar deze aan Lufthansa had aangeboden met een tussenstop in Frankurt waren we verplicht om ons te laten testen voor we de vlieger op mochten. Vrijdag om 14:00h hadden we ons laten testen in Ierapetra met een antigen-test. Deze was negatief.

Gisteren in de namiddag dan op de luchthaven...aan de incheck balie...sorry maar jullie tickets zijn geannuleerd...hier is het telefoonnummer van Lufthansa.
Lufthansa is/was al even hopeloos om binnen te geraken dan bij Brussels Airlines maar wonder boven wonder kwam er daar toch vrij snel een Nederlandstalige vrouw aan de andere kant van de lijn. Ze waren verwonderd dat onze tickets niet vrijgegeven waren. Ze gingen dat direct rechtzetten met een bevestiging e-mail naar ons en in hun boekingssysteem. Geen minuut later stonden we terug aan de balie en stonden onze tickets nu wel weer in hun systeem.
Meisje van de balie...eindbestemming Brussel, klopt dat? Mag ik dan even jullie PCR-test aub? PCR-test? Neen die hebben we niet wel een antigenen-test. Meisje begint samen met haar supervisor het Covid-19 attest te ontleden...neen dat is niet geldig, voor België heb je een PCR-attest nodig...wij...euuuhhhh neen, dit attest is om in Duitsland te mogen/kunnen landen, in België moeten we ons bij aankomst of binnen de 24h laten testen. Supervisor begint op haar GSM te tokkelen en zegt na 1 minuut, ok inderdaad het is in orde. Nog eens een minuut later hadden we onze tickets in handen.

In Brussel aangekomen zijn we direct naar het testcenter geweest. Heel de poespas van het PLF-document mochten we daar nog een keer overdoen. Waarom dit niet kan gelinkt worden is me een raadsel. Vraagt één van die mensen op het testcentrum, vanwaar komen jullie? Van Griekenland zeggen we. Van Griekenland? Dat is daar oranje zone, jullie moeten niet getest worden...wij, euuhhh Griekenland is ROOD op een paar uitzonderingen na is het oranje. Begint hij ook op zijn mobieltje te tokkelen en ja hoor, al snel kwam de bevestiging dat we toch ook moesten getest worden.

Ondertussen vandaag beiden al gestalkt geweest door het contactopsporingsteam. Ja, mijnheer jullie komen wel uit een hoogrisicogebied...tuurlijk, Lassithi, bergdorp met nog 55 levende zielen maximum, waar ondertussen al iedereen minstens 1 keer is ingeënt geweest en waar één kafenion is die tot en met afgelopen maandag gesloten was. Big Grin 

Ach, zéér blij dat we 9 weken op "ons Kreta" hebben kunnen doorbrengen. Nu zo snel mogelijk hier in België onze vaccinatie krijgen, zaak verkopen en onze eigendom hier te huur of te koop zetten en zo snel als mogelijk weer naar Kreta, voor goed dan. Cool
Quote
Vandaag in het nieuws:
Het gemeenschappelijk vakbondsfront heeft een stakingsaanzegging verzonden naar vliegtuigmaatschappij Brussels Airlines.
Het overleg van vorige donderdag, met de directie, leverde niets op.
De stakingsaanzegging geldt voor onbepaalde tijd.

Reden van de stakingsaanzegging: "het personeel staat sinds het begin van de zomerperiode onder druk, en dit na een lange periode van economische werkloosheid, waardoor hun koopkracht drastisch is gedaald".

Tja, na zowat een jaar zonder vluchten (wegens corona) werd het op de luchthaven plots drukker dan verwacht. Allez, hoe zou dat nu komen? Hadden ze echt gedacht dat potentiële reizigers zomaar eeuwig thuis zouden blijven, na ongeveer anderhalf jaar thuis te blijven?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(23 August 2021, 20:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag in het nieuws:
Het gemeenschappelijk vakbondsfront heeft een stakingsaanzegging verzonden naar vliegtuigmaatschappij Brussels Airlines.
Het overleg van vorige donderdag, met de directie, leverde niets op.
De stakingsaanzegging geldt voor onbepaalde tijd.

Reden van de stakingsaanzegging: "het personeel staat sinds het begin van de zomerperiode onder druk, en dit na een lange periode van economische werkloosheid, waardoor hun koopkracht drastisch is gedaald".

Tja, na zowat een jaar zonder vluchten (wegens corona) werd het op de luchthaven plots drukker dan verwacht. Allez, hoe zou dat nu komen? Hadden ze echt gedacht dat potentiële reizigers zomaar eeuwig thuis zouden blijven, na ongeveer anderhalf jaar thuis te blijven?

Typisch. In feite zouden ze blij moeten zijn want hun koopkracht is weer gestegen doordat hun periode van economische werkeloosheid al enkele maanden voorbij is.

Enkele jaren terug startte TUI met meer vluchten op de luchthaven van Oostende. Eerste reactie van het personeel op de luchthaven? Een stakingsaanzegging want ze gingen hierdoor meer moeten werken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
En dan is er een politieker die: "de hard werkende Belg" als slogan heeft...
Quote
Onlangs werd door de overheid beslist dat de kerstvakantie zal starten op maandag 20/12 in plaats van op maandag 27/12/2021. De extra week kerstvakantie wordt beschouwd als een soort 'afkoelingsweek', in de strategie om het corona virus hopelijk een betere halt toe te roepen.

En, wat zien we nu? Brussels Airlines plant een 24 uren staking op... raad eens? Jawel, op maandag 20/12!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het wordt blijkbaar een gewoonte om op de eerste dag van een vakantieperiode een staking te houden. Of hun imago daarmee weeral een ferme knauw krijgt, daar trekken ze zich niks van aan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Als ik dit lees mis ik toch JetairFly,
In het verleden ben ik veel met Mearsk gevlogen vanuit Denemarken, geweldige maatschappij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(15 December 2021, 13:49)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik dit lees mis ik toch JetairFly,

JetairFly is nu TUI Belgium.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(15 December 2021, 15:53)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 December 2021, 13:49)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik dit lees mis ik toch JetairFly,

JetairFly is nu TUI Belgium.
Maar ik mis die maatschappij toch.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(15 December 2021, 13:25)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onlangs werd door de overheid beslist dat de kerstvakantie zal starten op maandag 20/12 in plaats van op maandag 27/12/2021. De extra week kerstvakantie wordt beschouwd als een soort 'afkoelingsweek', in de strategie om het corona virus hopelijk een betere halt toe te roepen.

En, wat zien we nu? Brussels Airlines plant een 24 uren staking op... raad eens? Jawel, op maandag 20/12!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het wordt blijkbaar een gewoonte om op de eerste dag van een vakantieperiode een staking te houden. Of hun imago daarmee weeral een ferme knauw krijgt, daar trekken ze zich niks van aan.

het minste wat we van onze Belgische vakbonden kunnen zeggen is dat ze flexibel zijn , zo snel inspelen op nieuwe vakantiedagen  Big Grin Big Grin

En dan telkens dat Cliché zinnetje : wij willen de reiziger niet pesten.....  Angry Angry
Quote
(15 December 2021, 18:00)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het minste wat we van onze Belgische vakbonden kunnen zeggen is dat ze flexibel zijn , zo snel inspelen op nieuwe vakantiedagen  Big Grin Big Grin

En dan telkens dat Cliché zinnetje : wij willen de reiziger niet pesten.....  Angry Angry

Whahaha, goed gezien @Roefke, over de flexibiliteit van de Belgische vakbonden.  Big Grin Big Grin
Het is trouwens nog maar van vorige vrijdag geleden dat er ook al een staking was op de luchthaven van Charleroi. Passagiers stonden lang aan te schuiven, en er werden een tiental vluchten simpelweg geschrapt.

"Wij willen de reiziger niet pesten..." -> Wie dan wel, als het de reiziger niet is? 
In hun mededeling voegen de vakbonden er vandaag aan toe dat ze de staking nu al aankondigen, opdat reizigers een andere oplossing kunnen kiezen. Hallo, probeer zomaar eens, op 4 dagen tijd, andere vliegtickets te versieren op hetzelfde traject. Indien de reiziger zijn vertrekdatum wijzigt, dient hij ook zijn verblijfsdata in het land van bestemming aan te passen... wat gepaard gaat met wellicht extra kosten. Bovendien zal het nieuw vliegticket misschien stukken duurder zijn dan het oorspronkelijk ticket.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Exact om de reden van mogelijke stakingen in ons Belgenlandje vertrekken we bijna nooit vanop een Belgische luchthaven, altijd Eindhoven of Düsseldorf.

Sowieso om vanuit het oosten van België naar zaventem te rijden is altijd een grote gok qua reistijd.
Quote
(16 December 2021, 17:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Exact om de reden van mogelijke stakingen in ons Belgenlandje vertrekken we bijna nooit vanop een Belgische luchthaven, altijd Eindhoven of Düsseldorf.

Sowieso om vanuit het oosten van België naar zaventem te rijden is altijd een grote gok qua reistijd.
Concurrentie van Transavia vanaf Brussel voor Brussels Air ,vanaf volgend zomerseizoen gaan ze op verschillende vakantielanden
 er kunnen nu al tickets geboekt worden Brussel -Heraklion retour vanaf 162 euro in het zomerseizoen
Quote
(21 December 2021, 12:56)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 December 2021, 17:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Exact om de reden van mogelijke stakingen in ons Belgenlandje vertrekken we bijna nooit vanop een Belgische luchthaven, altijd Eindhoven of Düsseldorf.

Sowieso om vanuit het oosten van België naar zaventem te rijden is altijd een grote gok qua reistijd.
Concurrentie van Transavia vanaf Brussel voor Brussels Air ,vanaf volgend zomerseizoen gaan ze op verschillende vakantielanden
 er kunnen nu al tickets geboekt worden Brussel -Heraklion retour vanaf 162 euro in het zomerseizoen
Ik wens ze veel geluk in België waar de reiziger geterroriseerd word door de vakbonden.
Als ik ooit nog ga vliegen is het toch van Maastricht, zo lang het nog open is of van Düsseldorf of Köln/Bonn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Tuifly  be 
eerste twee weken van september Brussel -Heraklion 333 euro retour
Transavia
eerste twee weken van september Brussel - Heraklion 153 euro retour
beide vluchten zijn al te boeken ,de keuze lijkt mij niet zo moeilijk
Quote
Gisteren ((06/06/2022), werd aangekondigd dat de piloten van Brussels Airlines dreigen met 3 (!) dagen staking rond einde juni:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Die dreiging was alvast een stok achter de deur, naar aanloop van een gesprek tussen de vakbonden en de directie, dat vandaag op de agenda stond.
Resultaat: de verzoeningspoging is mislukt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wie dus tickets heeft om rond het begin van de zomervakantie met Brussels Airlines op stap te gaan... wees op je hoede!

Even terugkeren in de tijd:
- Juni 2018: pilotenstaking Brussels Airlines
- Juni 2019: pilotenstaking Brussels Airlines
- Zomer 2020: Brussels Airlines hapt naar adem (wegens de corona situatie); de Belgische overheid (belastingbetaler) moet fors 'dokken'
- Zomer 2021: Brussels Airlines lijdt nog steeds groot verlies (wegens de corona situatie)
- En nu, juni 2022: de piloten van Brussels Airlines willen opnieuw staken, ondanks het feit dat de financiële situatie van de maatschappij nog steeds moeilijk is.
Met andere woorden: een jaarlijks terugkerend fenomeen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(16 December 2021, 17:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Exact om de reden van mogelijke stakingen in ons Belgenlandje vertrekken we bijna nooit vanop een Belgische luchthaven, altijd Eindhoven of Düsseldorf.

Sowieso om vanuit het oosten van België naar zaventem te rijden is altijd een grote gok qua reistijd.
Ik ben toch zeker al 8 jaar niet meer vanuit Zaventem gevlogen wat af en toe van het oosten van België (Vlagreco) of ik vanuit zuid Limburg in NL erg gunstig was als de vliegtijden goed waren, voor de rest kon je het vergeten qua reistijd op elke normale dag stond er s'morgens en s'avond altijd een dikke file in die richting ook al waren dat goede verbindingen.
Nu komt mijn vraag, ik zelf vlieg niet meer maar vrienden en kennissen die iets over Griekenland willen wel eens weten of hoe het is om op Zaventem te vliegen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(07 June 2022, 21:17)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 December 2021, 17:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Exact om de reden van mogelijke stakingen in ons Belgenlandje vertrekken we bijna nooit vanop een Belgische luchthaven, altijd Eindhoven of Düsseldorf.

Sowieso om vanuit het oosten van België naar zaventem te rijden is altijd een grote gok qua reistijd.
Ik ben toch zeker al 8 jaar niet meer vanuit Zaventem gevlogen wat af en toe van het oosten van België (Vlagreco) of ik vanuit zuid Limburg in NL erg gunstig was als de vliegtijden goed waren, voor de rest kon je het vergeten qua reistijd op elke normale dag stond er s'morgens en s'avond altijd een dikke file in die richting ook al waren dat goede verbindingen.
Nu komt mijn vraag, ik zelf vlieg niet meer maar vrienden en kennissen die iets over Griekenland willen wel eens weten of hoe het is om op Zaventem te vliegen.

Zaventem heeft bijna 20 jaar mijn "tweede thuis" geweest. Zowat alle wegen ernaar toe is verbonden aan chaos (Grieks woord). Smile  Je moet het goed uitzoeken wanneer je moet vertrekken om je vlucht te halen maar grote rampen zijn dat nu ook weer niet. Ik kan jou exact vertellen vanwaar je hoeveel tijd nodig hebt om tijdig op de luchthaven te geraken. Als je 2h vóór vertrek op de luchthaven van Zaventem wil zijn (aanbevolen), hoef je max. 1h45 á 2h15 van te voor te vertrekken, ongeacht waar je bent in Vlaanderen of op welk tijdstip van de dag. Wink
Quote
(07 June 2022, 19:06)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren ((06/06/2022), werd aangekondigd dat de piloten van Brussels Airlines dreigen met 3 (!) dagen staking rond einde juni:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Die dreiging was alvast een stok achter de deur, naar aanloop van een gesprek tussen de vakbonden en de directie, dat vandaag op de agenda stond.
Resultaat: de verzoeningspoging is mislukt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wie dus tickets heeft om rond het begin van de zomervakantie met Brussels Airlines op stap te gaan... wees op je hoede!

Even terugkeren in de tijd:
- Juni 2018: pilotenstaking Brussels Airlines
- Juni 2019: pilotenstaking Brussels Airlines
- Zomer 2020: Brussels Airlines hapt naar adem (wegens de corona situatie); de Belgische overheid (belastingbetaler) moet fors 'dokken'
- Zomer 2021: Brussels Airlines lijdt nog steeds groot verlies (wegens de corona situatie)
- En nu, juni 2022: de piloten van Brussels Airlines willen opnieuw staken, ondanks het feit dat de financiële situatie van de maatschappij nog steeds moeilijk is.
Met andere woorden: een jaarlijks terugkerend fenomeen...

daarnet op radionieuws : Brussel airlines gaat volgende maand (en) vluchten annuleren om zo werkdruk te verlichten en hopelijk staking af te wenden . Maw de vakbonden slagen erin om de service en diensten van hun eigen bedrijf onderuit te halen en klanten richting konkurrentie te sturen  Confused
Quote
(08 June 2022, 16:58)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




daarnet op radionieuws : Brussel airlines gaat volgende maand (en) vluchten annuleren om zo werkdruk te verlichten en hopelijk staking af te wenden . Maw de vakbonden slagen erin om de service en diensten van hun eigen bedrijf onderuit te halen en klanten richting konkurrentie te sturen  Confused

... maar met die maatregel (vluchten annuleren) zijn de 3 vooropgestelde stakingsdagen einde juni nog niet van de baan. De vakbonden leken me nogal vastberaden in hun commentaar, na hun gesprek met de directie.

A never ending story. Jammer, want ik vind Zaventem wel een aangename luchthaven. In de toekomst moeten wij misschien ook maar eens uitkijken om te vertrekken vanop bijvoorbeeld Eindhoven. En zo zullen er wellicht veel passagiers over denken. Na vele opeenvolgende jaren hetzelfde liedje begin ik er wel mijn buik van vol te hebben. 
NB: bagage-afhandelaar Aviapartner zou deze week beslissen of ze (na hun plotse staking van 2 juni) nog actiedagen zullen plannen. Het vervelende aan Aviapartner is echter dat ze meestal niet geneigd zijn om te communiceren naar het grote publiek, maar wel onaangekondigd te gaan staken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussels airlines vlucht 30 juli Mir111 0 872 29 May 2020, 13:11
Laatste bericht: Mir111
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 1.596 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco
  Brussels airlines metaxa 18 5.536 12 July 2018, 13:09
Laatste bericht: JohannesGR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)