Brussels airlines
#81
ik heb een mail ontvangen deze week van Brussels Airlines met heel veel excuses en bla bla dat er nog zoveel mensen wachten en hun lastig vallen met verzoeken om terug betaling.
nu werken ze er ontzettend hard aan en ze beloven om voor het einde van oktober de terug betaling te hebben voldaan.
het blijft afwachten want bereikbaar zijn ze nog steeds niet.
word ongetwijfeld vervolgd.
Quote
#82
Voor Belgengeen probleem om via ferry Griekenland binnen te komen. Ook zonder voorafgaande negatieve  PCR test. Zijn vandaag in Patras aan wal gekomen. Onverwacht weinig problemen bij aankomst. Alleen controle op PLF document.
Quote
#83
Mijn vliegtickets van einde maart (dus 8 maanden geleden!) werden door Brussels Airlines geannuleerd, wegens het niet doorgaan van de vlucht. Bij hun annulatie zag ik tegelijk wel een invulpagina voor terugbetaling. 
Daarop volgde een 'leuk' traject van (non-)communicatie:

- Einde maart reeds heb ik dus een 'refund request' ingevuld via de website van Brussels Airlines.
- Omdat ik een paar weken later nog geen antwoord of bevestigingsmail gekregen had, heb ik telefonisch contact genomen met hun Servicecenter. Een man, waarvan ik vermoedde dat hij een Zuid-Afrikaans accent had, heeft me een veeleer standaard antwoord gegeven.
- Brussels Airlines is niet echt via mail te bereiken. Toch vond ik een soort intern werk-email adres; dus stuurde ik daar nogmaals de vraag voor refund. Daarop ontving ik een standaard 'reply' dat de maatschappij enkel te contacteren valt via het Servicecenter, Facebook of Twitter.
- Daarop heb ik dezelfde vraag met details verstuurd via de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. Geen reactie.
- Na nogmaals een poging: hoera, begin oktober toch een email (stel je voor!) met daarin onder andere: "We would like to let you know that we have been working on a solution to speed up the process. We expect to handle the backlog of refunds by the end of October."
- Einde oktober: niks te zien. No move.
- Enkele dagen geleden dus nogmaals een bericht gestuurd, via het email adres. Deze morgen kreeg ik een antwoordmail. Ik dacht: yes, nu komt het in orde. Maar wat een ontgoochelende boodschap. Letterlijk: "Thank you for contacting Brussels Airlines. Kindly share your concern in English for better assistance. If you want assistance in French, you can contact to the team on below mail: servicing.fr@brusselsairlines.com "
- Dus heb ik mijn vraag tot terugbetaling vertaald, zowel naar het Frans als naar het Engels, en de hele tekst, samen met mijn oorspronkelijke vraag, verstuurd naar het emailadres dat ik deze morgen ontvangen had. Onmiddellijk daarna... (hou je vast, en donder niet van je stoel) ontving ik een antwoordmail met: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s): servicing.fr@brusselsairlines.com"
- Toch gaf ik het niet op. Ik kopieerde het hele zootje, en stuurde het ding naar de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. En - jawel!!! -  ik kreeg kort nadien een antwoordberichtje. Letterlijk: "Hi. How can I help you today?"
Grrrr...  woedend

Helemaal naar "af" dus. En er al veel te veel tijd aan besteed. 
Binnenkort, als ik wat minder boos ben om deze onverkwikkelijke soap, doe ik misschien nog een poging. Wie weet is de strategie van Brussels Airlines: zo min mogelijk bereikbaar zijn, en de klant negeren tot hij het beu wordt en het zaakje opgeeft.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#84
Binnenkort hebben ze een nieuwe naam @vlagreco: Kafka Airlines.

Man, man, man, wat een gedoe en gebrekkige service van de zogenaamd "nationale trots".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#85
Ik ben een gelukkig mens , drie weken geleden heeft Brussels airlines mijn ticket voor Mei/Juni van dit jaar naar Rodos terug betaald tot op de laatste euro cent.na veel vragen en aandringen via mails , FaceBook, twitter, whats app toch eindelijk succes.
Quote
#86
(19 November 2020, 22:24)johan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben een gelukkig mens , drie weken geleden heeft Brussels airlines mijn ticket voor Mei/Juni van dit jaar naar Rodos terug betaald tot op de laatste euro cent.na veel vragen en aandringen  via mails , FaceBook, twitter, whats app toch eindelijk succes.

Misschien neemt Brussels Airlines de omgekeerde terugbetalingsweg: van achter naar voor. Dus eerst terugbetaling van tickets in juni en mei, daarna tickets van april, en tenslotte (op het einde) tickets van maart. Als er tegen dan (?) nog iets in hun potje over blijft. En zo lang het geen processie van Echternach wordt: drie stappen vooruit en twee achteruit. Als ze maar geen drie of vier stappen achteruit gaan...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#87
(19 November 2020, 20:30)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn vliegtickets van einde maart (dus 8 maanden geleden!) werden door Brussels Airlines geannuleerd, wegens het niet doorgaan van de vlucht. Bij hun annulatie zag ik tegelijk wel een invulpagina voor terugbetaling. 
Daarop volgde een 'leuk' traject van (non-)communicatie:

- Einde maart reeds heb ik dus een 'refund request' ingevuld via de website van Brussels Airlines.
- Omdat ik een paar weken later nog geen antwoord of bevestigingsmail gekregen had, heb ik telefonisch contact genomen met hun Servicecenter. Een man, waarvan ik vermoedde dat hij een Zuid-Afrikaans accent had, heeft me een veeleer standaard antwoord gegeven.
- Brussels Airlines is niet echt via mail te bereiken. Toch vond ik een soort intern werk-email adres; dus stuurde ik daar nogmaals de vraag voor refund. Daarop ontving ik een standaard 'reply' dat de maatschappij enkel te contacteren valt via het Servicecenter, Facebook of Twitter.
- Daarop heb ik dezelfde vraag met details verstuurd via de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. Geen reactie.
- Na nogmaals een poging: hoera, begin oktober toch een email (stel je voor!) met daarin onder andere: "We would like to let you know that we have been working on a solution to speed up the process. We expect to handle the backlog of refunds by the end of October."
- Einde oktober: niks te zien. No move.
- Enkele dagen geleden dus nogmaals een bericht gestuurd, via het email adres. Deze morgen kreeg ik een antwoordmail. Ik dacht: yes, nu komt het in orde. Maar wat een ontgoochelende boodschap. Letterlijk: "Thank you for contacting Brussels Airlines. Kindly share your concern in English for better assistance. If you want assistance in French, you can contact to the team on below mail: servicing.fr@brusselsairlines.com "
- Dus heb ik mijn vraag tot terugbetaling vertaald, zowel naar het Frans als naar het Engels, en de hele tekst, samen met mijn oorspronkelijke vraag, verstuurd naar het emailadres dat ik deze morgen ontvangen had. Onmiddellijk daarna... (hou je vast, en donder niet van je stoel) ontving ik een antwoordmail met: "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s): servicing.fr@brusselsairlines.com"
- Toch gaf ik het niet op. Ik kopieerde het hele zootje, en stuurde het ding naar de private pagina van Brussels Airlines op Facebook. En - jawel!!! -  ik kreeg kort nadien een antwoordberichtje. Letterlijk: "Hi. How can I help you today?"
Grrrr...  woedend

Helemaal naar "af" dus. En er al veel te veel tijd aan besteed. 
Binnenkort, als ik wat minder boos ben om deze onverkwikkelijke soap, doe ik misschien nog een poging. Wie weet is de strategie van Brussels Airlines: zo min mogelijk bereikbaar zijn, en de klant negeren tot hij het beu wordt en het zaakje opgeeft.

Ik heb dit enkele maanden geleden ook allemaal al eens geprobeerd...tevergeefs. We hebben dan maar vouchers gevaagd en dat hebben ze  wonderwel op enkele dagen toegestuurd. 
Jammer genoeg hebben we tot heden die nog niet kunnen gebruiken wegens, 1) buitensporige prijzen of 2) geen vluchten meer ter beschikking. 
Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.
Quote
#88
(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#89
(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Daar rekenen ze inderdaad op, dat er geen individuele processen aangespannen worden omdat iedereen denkt dat het onbegonnen werk is dat meer zal kosten dan de prijs van de tickets.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#90
(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Ik weet niet of je daar feitelijk wel "lid" van moet zijn. Denk dat ik die eens Goede avond aanschrijven. Ik denk ook meer aan een organisatie zoals TestAankoop die door hun armkracht op hun beurt een advocaat desnoods een leger advocaten  Big Grin onder hun arm kunnen nemen.
Quote
#91
(19 November 2020, 23:42)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 November 2020, 23:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraag me af of we dit niet stilaan collectief in handen moeten gaan geven bij een organisatie en/of advocatenkantoor.

Ik heb ook al zitten denken om TestAankoop in te schakelen. Maar ik ben er niet bij aangesloten. 
Dat anderzijds in handen geven van een advocaat: dan kost het mij misschien veel meer geld dan mijn oorspronkelijk bedrag aan vliegtickets. Laat staan van de tijd die ik er zou aan spenderen. Want we procederen dan tegen een nationale vliegmaatschappij waar de Belgische overheid én de Duitse overheid mee in participeren. Onbegonnen zaak, denk ik dus.

Ik weet niet of je daar feitelijk wel "lid" van moet zijn. Denk dat ik die eens Goede avond aanschrijven. Ik denk ook meer aan een organisatie zoals TestAankoop die door hun armkracht op hun beurt een advocaat desnoods een leger advocaten  Big Grin onder hun arm kunnen nemen.

Mja. Ik ben van plan om nu nog wat te wachten, zeker nu dat ik vandaag een email (ook op een ander adres in cc) én een facebookbericht gestuurd heb. Wie weet stijg ik daarmee toch nog wat op hun lange lijst. 
In procederen heb ik echter momenteel helemaal geen zin. Toch niet voor zo 'n relatief laag bedrag. Maar ik denk wel op jullie zelfde golflengte.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#92
Deze morgen in het programma "De inspecteur" op Radio 2:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zie ook mijn relaas van 19/11 hierboven. Op 27/11 heb ik dan toch maar - nogmaals, en zelfs tegen beter weten in - aangedrongen bij Brussels Airlines. Resultaat: nul, nada, niks, 'nougabollen'.
De belangrijkste zin in bovenstaand artikel: "Blijven wachten is de enige oplossing."
Misschien tot "Sint Juttemis" of "Saint Never".
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#93
Brussels Airlines zet in op flexibiliteit bij boekingen. Wie voor 31 augustus vorig jaar een vlucht boekte, kan die eenmaal herboeken tot 31 mei 2021. Wie na 31 augustus 2020 een vlucht boekte, kan die oneindig herboeken tot 31 mei 2021 en erna nog één keer.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
Allé Brussels Airlines laat weer van zich horen. Een maand geleden bericht gekregen dat onze oorspronkelijke vlucht van 5 mei verplaats is naar 7 mei. Vonden we niet erg. Big Grin 

Vandaag e-mail, dat ons vlucht geannuleerd wordt. Gelieve contact op te nemen met het service-centre. Nederlands hebben we niet gehoord , zelfs na verschillende doorschakelingen maar werden wel steeds in het Engels te woord gestaan. 
Konden dus kiezen tussen verplaatsen of terugbetaling. We vroegen wat de mogelijkheden waren om te verplaatsen...5 mei als je wil, van Heraklion naar Frankfurt, 2h wachten en door naar Brussel... ok dus 5 mei!  Dodgy 

We hebben nog steeds van mei vorig jaar twee  x twee flightvouchers die feitelijk maar geldig waren tot 31/12/2020 maar die vluchten waren origineel geboekt/betaald eind januari en begin februari. Volgens ons moesten ze die automatisch verlengen. 
We vrezen dat daar het laatste woord nog niet over gezegd is.
Quote
#95
Wat een janboel is dat eigenlijk bij Brussel Airlines.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#96
(13 April 2021, 19:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een janboel is dat eigenlijk bij Brussel Airlines.

Echt hé! Als je ziet hoe Aegean communiceert zouden ze hiervan nog veel kunnen leren maar doen ze niet.  Angry 

Kan wel een voordeel hebben vliegen over Frankfurt. minder dan 48h in Duitsland > geen quarantaine of PCR-test op dag 1 en 7... Tongue Big Grin
Quote
#97
Vervolg van bovenstaande...

Vandaag e-mail van Brussels Airlines dat ze onze vluchten veranderd hebben van 5 mei naar 8 mei voor hetzelfde traject en uren... Dodgy
Quote
#98
Wij zullen dus eerst mogen een antigenen test laten uitvoeren ergens in Heraklion voordat we met Lufthansa de vlieger op mogen richting Frankfurt > Brussel.
De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry
Quote
#99
(28 April 2021, 10:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry

Ik vind dit jammer voor jou.
Maar ik heb zo het stille vermoeden dat Brussels Airlines je zal doorverwijzen naar Lufthansa. Als je al een antwoord zàl krijgen van Brussels Airlines. De lijdensweg die ik in 2020 ondervond, met "non communicatie" bij Brussels Airlines, was tergend en irritant. Ze sturen jou naar sociale media, of naar een nietszeggend 'platform'. Als je dan toch het grote geluk hebt om telefonisch iemand aan de lijn te krijgen, dan is het bij een callcenter dat steevast een uit het hoofd geleerd standaard antwoord aframmelt. Bij één van mijn pogingen had ik zelfs de indruk dat ik ergens in Zuid-Afrika terechtgekomen was, te horen aan de tongval van de medewerker. 
Veel succes... en geduld.
Maar denk vooral aan de leuke dingen van jullie verblijf in Griekenland!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(28 April 2021, 13:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 April 2021, 10:27)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kosten hiervan ga ik toch proberen te verhalen bij onze "nationale trots, Brussels Airlines"... Angry

Ik vind dit jammer voor jou.
Maar ik heb zo het stille vermoeden dat Brussels Airlines je zal doorverwijzen naar Lufthansa. Als je al een antwoord zàl krijgen van Brussels Airlines. De lijdensweg die ik in 2020 ondervond, met "non communicatie" bij Brussels Airlines, was tergend en irritant. Ze sturen jou naar sociale media, of naar een nietszeggend 'platform'. Als je dan toch het grote geluk hebt om telefonisch iemand aan de lijn te krijgen, dan is het bij een callcenter dat steevast een uit het hoofd geleerd standaard antwoord aframmelt. Bij één van mijn pogingen had ik zelfs de indruk dat ik ergens in Zuid-Afrika terechtgekomen was, te horen aan de tongval van de medewerker. 
Veel succes... en geduld.
Maar denk vooral aan de leuke dingen van jullie verblijf in Griekenland!

Ik weet dat wel vlagreco maar ZIJ bieden eerst een services aan van Heraklion > Brussel, ZIJ annuleren dit, ZIJ zetten ons op een vlucht over Frankfurt, dus ZIJ zijn verantwoordelijk voor extra gemaakte kosten. Ik kan het maar proberen maar ook ik heb dezelfde ervaring gehad vorig jaar met onze geannuleerde tickets voor mei. Wat een tergend tenenkrullende bedoening was me dat. Je wil ook niet weten hoeveel tijd ik daaraan gespendeerd heb. Nu hebben ze ons zelf geïnformeerd dat we hen moesten opbellen en wonder boven wonder, wij hadden nu (bijna) direct telefonisch contact met hen maar wel via een paar doorschakelingen in het Engels, geen Nederlands gehoord hoor en onze man kwam precies uit de reeks "O moeder wat is het heet" (It Ain't Half Hot Mum). Big Grin  
Niet dat het Engels een probleem is maar feitelijk is het een ware schande dat je nog niet in het Nederlands te woord wordt gestaan. En vanochtend had ik nog zo een nare telefonische ervaring met een Brussels hotel receptionist die me enkel in het Frans en Engels te woord kon staan. Toch iets wat je in Nederland nooit zou voorhebben.
Quote
@ El Greco:
Je hebt het prachtig beschreven: een tergend tenenkrullende bedoening. Jij hebt er dus ook heel veel tijd aan gespendeerd. Ik trouwens ook. Té veel tijd. Indien ik het aantal telefoonminuten (waaronder betalende wachtdeuntjes), mails, facebookmeldingen, andere registraties, info opzoekingen, en vooral mijn tijdsinvestering zou in rekening brengen, dan kom ik wellicht aan een bedrag dat even hoog was als de vliegtickets zelf.
Het ergste echter, waar ik me aan gestoord heb, is de onbereikbaarheid en de non-communicatie van het bedrijf. Je koopt een product en betaalt meteen; daarna wordt de verwachte service niet geleverd (weliswaar wegens corona)... en daarna laat de 'leverancier' jou in het ongewisse.
Of neen, toch niet helemaal. Ik ontving tussendoor, na mijn vraagstelling in het Nederlands, wel eens een nietszeggend standaard antwoord in het Engels.
Brussels Airlines beschouwt het dus als een evidentie dat een Vlaming in het Engels dient te communiceren. Niet dat het Engels voor mij een probleem vormt, maar in feite wens je wel in je eigen moedertaal te communiceren met de nationale luchtvaartmaatschappij die grotendeels moet leven van Vlaamse centen.
Zoals je zegt, El Greco, is het in Nederland veel beter voor wat betreft (moeder)taalgebruik naar klanten toe.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Allé, we zijn weer in België geraakt. Vermits Brussels Airlines onze vlucht niet zelf meer uitvoerde maar deze aan Lufthansa had aangeboden met een tussenstop in Frankurt waren we verplicht om ons te laten testen voor we de vlieger op mochten. Vrijdag om 14:00h hadden we ons laten testen in Ierapetra met een antigen-test. Deze was negatief.

Gisteren in de namiddag dan op de luchthaven...aan de incheck balie...sorry maar jullie tickets zijn geannuleerd...hier is het telefoonnummer van Lufthansa.
Lufthansa is/was al even hopeloos om binnen te geraken dan bij Brussels Airlines maar wonder boven wonder kwam er daar toch vrij snel een Nederlandstalige vrouw aan de andere kant van de lijn. Ze waren verwonderd dat onze tickets niet vrijgegeven waren. Ze gingen dat direct rechtzetten met een bevestiging e-mail naar ons en in hun boekingssysteem. Geen minuut later stonden we terug aan de balie en stonden onze tickets nu wel weer in hun systeem.
Meisje van de balie...eindbestemming Brussel, klopt dat? Mag ik dan even jullie PCR-test aub? PCR-test? Neen die hebben we niet wel een antigenen-test. Meisje begint samen met haar supervisor het Covid-19 attest te ontleden...neen dat is niet geldig, voor België heb je een PCR-attest nodig...wij...euuuhhhh neen, dit attest is om in Duitsland te mogen/kunnen landen, in België moeten we ons bij aankomst of binnen de 24h laten testen. Supervisor begint op haar GSM te tokkelen en zegt na 1 minuut, ok inderdaad het is in orde. Nog eens een minuut later hadden we onze tickets in handen.

In Brussel aangekomen zijn we direct naar het testcenter geweest. Heel de poespas van het PLF-document mochten we daar nog een keer overdoen. Waarom dit niet kan gelinkt worden is me een raadsel. Vraagt één van die mensen op het testcentrum, vanwaar komen jullie? Van Griekenland zeggen we. Van Griekenland? Dat is daar oranje zone, jullie moeten niet getest worden...wij, euuhhh Griekenland is ROOD op een paar uitzonderingen na is het oranje. Begint hij ook op zijn mobieltje te tokkelen en ja hoor, al snel kwam de bevestiging dat we toch ook moesten getest worden.

Ondertussen vandaag beiden al gestalkt geweest door het contactopsporingsteam. Ja, mijnheer jullie komen wel uit een hoogrisicogebied...tuurlijk, Lassithi, bergdorp met nog 55 levende zielen maximum, waar ondertussen al iedereen minstens 1 keer is ingeënt geweest en waar één kafenion is die tot en met afgelopen maandag gesloten was. Big Grin 

Ach, zéér blij dat we 9 weken op "ons Kreta" hebben kunnen doorbrengen. Nu zo snel mogelijk hier in België onze vaccinatie krijgen, zaak verkopen en onze eigendom hier te huur of te koop zetten en zo snel als mogelijk weer naar Kreta, voor goed dan. Cool
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussels airlines vlucht 30 juli Mir111 0 393 29 May 2020, 13:11
Laatste bericht: Mir111
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 612 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco
  Brussels airlines metaxa 18 3.453 12 July 2018, 13:09
Laatste bericht: JohannesGR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.