Welkom op Kreta
#1
Voor hen die naar Kreta komen,probeer eens om je heen te kijken en zie hoeveel muziek er wordt gemaakt in alle dorpen en stadjes. Bezoek eens een panagiri (feest ter ere van een heilige) waar gegeten,gedronken en gedanst wordt.  Misschien kom je de band tegen van de gebroeders stratakis. Στρατάκης  ze maken fantastische muziek ,veel te vinden op YouTube.  Hier een voorbeeld.  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Zo mooi!!! Ik hoop echt dat we in september naar Griekenland kunnen.
Quote
#3
Kreta heeft, zeker op muzikaal vlak, een ietwat ander 'karakter' dan andere Griekse eilanden.
Mooi om te zien is bijvoorbeeld deze aanstekelijke FlashMob (en eveneens met Giorgos en Nikos Stratakis) aan de kade van Chania:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Het geluid dat zo een ασκομαντούρα, een kretenze doedelzak zeg maar ,  maakt gaat door merg en been . 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
De kretenzer muziek en zang is zo mooi,hoop er in aug sept okt weer van te kunnen genieten
Quote
#6
Kretenzische muziek heeft inderdaad een ander karakter. Ik ben er niet echt zo'n liefhebber van.
Smaken verschillen, voor ieder wat wils ...
Quote
#7
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De kretenzer muziek en zang is zo mooi
Quote
#8
En dan deze,uit België ontsnapte? kretenzer.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Michalis tzouganakis

Hij is een paar maanden terug nog met Dalaras in de va op tournee geweest.
Quote
#9
(19 June 2020, 08:43)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kretenzische muziek heeft inderdaad een ander karakter. Ik ben er niet echt zo'n liefhebber van.
Smaken verschillen, voor ieder wat wils ...

De Kretenzische stijl is ook niet mijn favoriete Griekse muziek. Ik houd van veel Griekse muziekstijlen, maar vooral van rembetika. Ik heb het liefst dat er een bouzouki aan te pas komt. Of bijvoorbeeld de meeslepende Ikariotikos-muziek-met-dans. 
De driesnarige lyra en de viersnarige laouto in de Kretenzische stijl, doen mij net iets te oosters aan, en doen me ook nogal denken aan een vleugje Turkse stijl. 
Nu ja, als het voor eventjes is, bijvoorbeeld in die video van de FlashMob in Chania, dan vind ik het wel leuk, omwille van de sfeer. Maar die oosters getinte klanken mogen voor mij niet al té lang duren. 
De laatste jaren, tijdens het groot Grieks Feest in Edingen, was de muziek ook grotendeels Kretenzisch getint. Na een paar uur heb ik het dan wel gehad, en zoek ik op een ander gedeelte van het feest dan wel een bandje op waar wel een bouzouki aan te pas komt.
Zoals je zegt, Markos: smaken verschillen, en voor ieder wat wils... Gelukkig maar Wink.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
Groot fan van deze jongen, Andreas Manolarakis:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Verleden jaar optreden van hem op Kreta bijgewoond, super!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Ik hou wel van Kretenzische muziek. Heb hier nogal redelijk wat werk liggen van Nikos Zoidakis, Vasilis Skoulas en Giorgos Zervakis.
Van deze laatste heb ik een live optreden meegemaakt in juni 2015 in Pefki wat een GE-WEL-DIGE ervaring was. 


Ik heb hier ook nog wat eigen opnamen liggen van dit optreden maar deze kunnen hier blijkbaar niet geplaatst worden zonder dat ik die eerst op YT plaats.

Nikos Zoidakis was afgelopen oudjaar nog te gast in Στην υγειά μας. 

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)