Waar ik (ben) was en hoe het (is) was
#81
(17 August 2020, 10:41)AniramMarina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




weet iemand hoe het nu op Zakynthos is?

Zie Weblog van de Griekse Gids ,  Frans op Zakynthos deel 1en 2
Quote
#82
sorry maar waar kan ik dat dan vinden?
Quote
#83
(17 August 2020, 13:08)AniramMarina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




sorry maar waar kan ik dat dan vinden?

Kijk eens hier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#84
Efcharisto!
Quote
#85
Hallo. Zeer mooie vakantie gehad in juli op Kreta, regio Rethymnon. Wat betreft de Covid19 maatregelen werden de regels gerespecteerd. Mvg. Hildegard Leona. We kijken al uit naar onze volgende reis. ?
Quote
#86
Van 25 juli tot 4 augustus in (zuid)kreta geweest. Wij hebben ons het laatste half jaar nergens zo veilig (en zo goed) gevoeld. Personeel in cafeetjes en restaurants droegen steeds het mondmasker, wijzelf ook als we in een of ander stadje waren. Perfecte vakantie! Er waren wel minder zaken open dan gewoonlijk, maar zij die wel open waren, waren heel blij dat er toch nog enkele toeristen waren.
Quote
#87
mooi om te horen,
Quote
#88
laatste verslagje van onze reis naar Lesbos:
De laatste week werd het terug rustig in molyvos en petra, de hoogdagen van 15 augustus zijn achter de rug, er bleven nu nog wat griekse en Nederlandse toeristen over, + een verloren gelopen Belg Big Grin . Vernomen dat er dit jaar wel meer Griekse toeristen waren dan andere jaren, maar in totaliteit is het een rampjaar. 
Ons hotel Gorgona had nog een redelijke bezetting met nederlanders via sunweb , maar dat stopt volgende week, want sunweb zou dan stoppen met vliegen op lesbos. Hij heeft dus slechts 2 maanden kunnen "draaien", Toch was hij tevreden dat nederland is blijven vliegen op lesbos, daardoor heeft hij niet moeten sluiten zoals alle andere hotels.
Wat mij tevens opviel is dat bij die nederlandse toeristen, de jongeren in de meerderheid waren, waarschijnlijk dankzij goedkope last minutes.
Rondrijden met de scooter was geweldig, eenmaal weg van molyvos/petra  waande je je zowaar op een onbewoond eiland, geen andere scooters/toeristen, nu en dan een griekse boer met pick-up auto.
De geplande uitstap naar Mytilene hebben we laten vallen, vanwege de drukte, we hadden ook vernomen dat aldaar de corona cijfers stijgen, er zou zelfs een volledig supermarkt ontruimd en ontsmet moeten worden, de cijfers gaan de slechte kant uit in lesbos, te wijten aan het nogal los omgaan met regels door de grieken zelf, wat mij niet verbaasd, als je ergens buiten het toerisme gaat zie je plots geen mondkapjes meer, en word er stevig geknuffeld.
Gisteren dan terug naar huis, daags voordien belgish plf ingevuld, zonder problemen Qr code ontvangen, ook nederlands gezondheidsverklaring ingevuld, alhoewel ik het nut van dat papier niet snap.
Op luchthaven heeft niemand naar deze qr code gevraagd, vlucht zat niet helemaal vol waardoor wij met 2 op 1 rij zaten zonder iemand naast ons.
Sinds vrijdag is griekenland code orange in belgie, straks eens overleggen met huisarts ivm met test.
Tot slot dit: ondanks dit verschrikkelijke jaar en alle romplsomp , hebben we een super vakantie gehad en met volle teugen genoten, aan zij die nog willen gaan , geef niet te snel op, de beloning eens je daar bent is dubbel zo groot.
Be safe
Quote
#89
@roefke, bedankt voor je verslag! Als het nog lukt vertrekken wij binnen 2 weken naar Lesbos, met Tui. Hoop dat het lukt om er veilig te raken en om er een rustige 14 daagse vakantie te kunnen doorbrengen.
Wat is die Nederlandse gezondheidsverklaring die je moet invullen?
Quote
#90
(25 August 2020, 09:39)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@roefke, bedankt voor je verslag! Als het nog lukt vertrekken wij binnen 2 weken naar Lesbos, met Tui. Hoop dat het lukt om er veilig te raken en om er een rustige 14 daagse vakantie te kunnen doorbrengen.
Wat is die Nederlandse gezondheidsverklaring die je moet invullen?

Die gezondheidsverklaring is een papier dat je moet invullen en bij hebben als je via Shiphol reist, niemand heeft er achter gevraagd, en ik vind het een vod papier, zonder zin, je moet op eer verklaren dat je de laatste dagen geen symptomen had, zoniet mag je niet vliegen, maar wie gaat er dan verklaren dat je de voorbije dagen bv keelpijn had? Nu als het moet dan doen we dat maar, denk eraan dat je zowel voor de heenreis als de terugreis 1 moet invullen. Je kan het hier downloaden en printen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik duim alvast voor jullie , neem het van mij aan, als je er geraakt zul je er geen spijt van hebben
Quote
#91
Roefke fijn dat je een mooie bijzondere vakantie hebt gehad. Begrijp ik uit je verslag dat je op plaats van bestemming weer een QR code moet aanvragen?
Quote
#92
(25 August 2020, 10:01)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roefke fijn dat je een mooie bijzondere vakantie hebt gehad. Begrijp ik uit je verslag dat je op plaats van bestemming weer een QR code moet aanvragen?

Ja , voor Belgen die terugkeren uit buitenland naar Belgie moeten binnen 48u voor terugreis ook een plf invullen en ontvangen dan een qr code, deze regel geldt niet voor Nederlanders.
Quote
#93
@Roefke Leuk om te lezen. Onze Lesbosreis is gestrand in een voucher. We gokken op volgend jaar naar Skala Kalloni.
Quote
#94
@roefke, dankjewel hoor voor je vlugge antwoord! Wij zijn net als jullie Belgen die op vakantie gaan met een Nederlandse maatschappij en vliegen van Schiphol. Als ik het goed voor heb moet ik nu het volgende doen:
- gezondheidsverklaring voor Nederland invullen zowel bij heen als bij terug
- bewijs (Engelstalig) hebben van negatieve coronatest maximum 72 uur vóór aankomst, voor Griekenland
- QR code aanvragen en bijhebben voor Griekenland
- formulier invullen bij terugkeer naar België
Klopt dit?
Ja, wel een administratieve rompslomp en coronatest regelen in een labo in België....
Wij kregen ook bericht van tui dat ons vliegtuig in de terugvlucht een tussenlanding maakt op Rhodos, dus zijn we ook 2,5 uur langer onderweg. Maar als alles lukt, krijgen we twee weken heerlijke rustvakantie op ons geliefde Lesbos!
Quote
#95
als QR code niet tijdig komt de bevestiging mail mee nemen
Quote
#96
(25 August 2020, 10:14)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@roefke, dankjewel hoor voor je vlugge antwoord! Wij zijn net als jullie Belgen die op vakantie gaan met een Nederlandse maatschappij en vliegen van Schiphol. Als ik het goed voor heb moet ik nu het volgende doen:
- gezondheidsverklaring voor Nederland invullen zowel bij heen als bij terug
- bewijs (Engelstalig) hebben van negatieve coronatest maximum 72 uur vóór aankomst, voor Griekenland
- QR code aanvragen en bijhebben voor Griekenland
- formulier invullen bij terugkeer naar België
Klopt dit?
Ja, wel een administratieve rompslomp en coronatest regelen in een labo in België....
Wij kregen ook bericht van tui dat ons vliegtuig in de terugvlucht een tussenlanding maakt op Rhodos, dus zijn we ook 2,5 uur langer onderweg. Maar als alles lukt, krijgen we twee weken heerlijke rustvakantie op ons geliefde Lesbos!

Dat klopt, voor alle zekerheid de bevestiginsmail van uw griekse qr aanvraag ook bijhebben, indien deze qr code niet tijdig aankomt , heb je toch bewijs van je aanvraag en is dan ook voldoende, maar het grieks systeem werkt goed blijkbaar.oeps zie nu dat grek dit ook al melde.

wij hadden bij heenreis ook onvoorziene tussenlanding op samos, ze krijgen anders hun vliegtuigen niet vol.
Quote
#97
Dankjewel hoor Roefje! We duimen voor Lesbos!
Quote
#98
Het elektronisch invullen van de plf-documenten verliep vlotjes en gemakkelijk. Ik werd wel degelijk om de QR-code gevraagd bij het boarding in Brussel en Athene.
Ik ben 2 weekjes terug van mijn woonst op Lesvos. In ons vissersdorpje houden de locals zich wel aan de maskerplicht in de winkels of "Mikro agora". In de cafenio is een ander verhaal maar de bubbel is hier klein en de tafels staan ver uit elkaar. De dagelijkse bezoekers zijn lokale bewoners en steeds dezelfde. Dus bij eventuele besmetting blijft dit beperkt tot een 10-tal personen.
Het knuffelen is enkel indien gewenst maar ik heb zelf dit ook beperkt tot 3 personen met wie ik zeer "close" ben. Bij mijn andere vrienden bleef het beperkt tot een praatje met drankje en sigaretje in de cafenio. Ook hier zeer beperkte bubbel van 1 of 2 personen per tafeltje en buiten.
Er was een beetje beweging van Griekse toeristen maar na 15 augustus is de boel er helemaal stil gevallen. Ik vrees voor een "donkere" winter voor vele Grieken. Zeer jammer, maar dit zal zich niet alleen in Griekenland voordoen. Kijk maar al naar de gevolgen die stilaan komen. Brantano failliet, begin schooljaar en gezinnen die niet meer rondkomen, weinig volk in de supermarkten, horeca die weent, …
De Corona zal onze wereld deftig veranderen!
Quote
#99
Hallo,
Ik verbleef in juli 17 dagen op Kreta en in augustus 10 dagen Corfu gedaan met mijn kinderen.
even de verschillen ivm corona :
KRETA: bij aankomst vlug de qr-code tonen van ver en zo snel mogelijk verdwijnen uit de luchthaven!
Er werden slechts 3 mensen getest op corona.
CORFU: heel onvriendelijk op de luchthaven! Qr-code werd ingescand en zowat het hele vliegtuig werd getest! Daarna zo snel mogelijk verdwijnen!
Op de 2 eilanden viel het op dat er vele hotels gesloten blijven, ook winkels, bars en restaurants blijven dicht.
Half augustus waren wij de eerste bezoekers in ons hotel op Corfu!
Ik had ook het gevoel dat winkels en restaurants veel opdringerig zijn dan andere jaren! Heel wat concurrentie tussen de restaurants!
In de supermarkten is het verplicht om een mondmasker te dragen!
Toen we in Corfu waren, moest alles om 24u dicht zijn.
Wat wel fijn was, waren de rustiger stranden door de weinige toeristen!
Ik heb van beide vakanties genoten!
Quote
Voor de 4e keer dit jaar op kreta, al bijna 10 jaar komen we daar. Eerst in appartement in Kiriana Retimnon bij tante en nichtje. Daarna wilde we wat voor ons zelf en onze eigen spullen. Sinds vorig jaar een huisje voor vast gehuurd in de Apokoronas, Vlakbij Almiryda.
Kambia heet het dorpje. Op 10 minuut afstand van de zee en mooie kliffen en leuke strandjes.
Ondekken van de westkant van kreta, elke keer weer wat nieuws ontdekken. Kreta is groot, mooi, divers. Kreta is eigenlijk heel griekenland in het klein.

Dit jaar wat moeilijker om te gaan en de reis van april verplaatst. Gelukkig gaat nu alles beter en kunnen we gaan wanneer we willen. Ondanks de covid regels genieten met een grote G
Quote
Wij zijn 19 augustus thuisgekomen van 3 weken vakantie op Zuid Kreta. Het vliegen ging prima. Zowel heen-als terug zaten de vliegtuigen niet vol. We vlogen vanaf Rotterdam Airport naar Heraklion. Over het algemeen was het wat rustiger op het strand en in de restaurants maar dat was wel fijn. 1 restaurant in ons dorp is dit seizoen niet opengegaan. De bediening droeg ( over het algemeen)mondkapjes. In de supermarkt moesten we verplicht een mondkapje dragen en was er toezicht op de hoeveelheid mensen die naar binnen mocht. We hebben drie weken buiten geleefd en genoten van het mooie weer.Wat dat betreft hebben we ons zeker niet onveilig gevoeld maar je ontkomt ook hier niet aan de veiligheidsmaatregelen. Dat is maar goed ook. De Grieken die we hebben gesproken waren blij met onze komst en proberen het seizoen nog enigszins te redden. We zijn daarom extra veel uit eten geweest Wink ! 
We hopen in de herfstvakantie weer te gaan, mits de situatie het toelaat.
Quote
Door de grote hoeveelheid aan berichten, ook op dit forum, weet ik ondertussen niet meer wat de regels zijn. Klopt het, wat ik van een Griek hoorde dat in Chania ( en de provincie ) mondkapjes op straat verplicht zijn? Je zou het niet zeggen als je op straat rondkijkt.
Quote
Het is verwarrend omdat t ook elke keer weer veranderd, en sommige dingen dus ook verschillen van plaats tot plaats.
Quote
(30 August 2020, 21:43)arjanw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Door de grote hoeveelheid aan berichten, ook op dit forum,  weet ik ondertussen niet meer wat de regels zijn. Klopt het, wat ik van een Griek hoorde dat in Chania  ( en de provincie ) mondkapjes op straat verplicht zijn? Je zou het niet zeggen als je op straat rondkijkt.

Tenzij de maatregel vandaag verlengd wordt loopt die verplichting morgenochtend ten einde.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Vrijdag jl. terug gekomen van 2 weken Chios .

De mondkapjesplicht word daar goed gehandhaafd. Over het algemeen was het een stuk rustiger dan het jaar ervoor. Toch wel aardig wat horeca wat gesloten was . Vrijwillig of inmiddels failliet is lastig te zeggen. Op stranden ook een stuk rustiger . Af en toe hoor je iemand Engels praten, een verdwaalde Noor . Ik ben 2 Nederlandse stellen tegen gekomen. Prijzen in de horeca zo goed als gelijk gebleven. Wat mij wel opviel is dat een drankje op een strand iets duurder is geworden. Voor mij geen probleem maar je merkt dat ze willen compenseren voor de mindere toeloop.
Quote
Kos

Dit jaar werden er maar heel weinig eilandtoers georganiseerd door de reisbureaus. Logisch, weinig mensen die interesse hadden aan t in een bus zitten.
Mooi vind ik t dan dat ANja Polanz, Kosblogger, de mevrouw die ook in dat ARTE tv programma over Kos te zien was, nu kleinschalige trips georganiseerd heeft.
Samen met een lokaal reisbureau, organiseert zij met groepjes van 10 bergwandelingen, trips naar kleine dorpen hierboven, wijnproeverijen etc
Ik weet niet hoe t op andere eilanden gaat, maar hier zijn we al zover dat een toerist aan komt en samen met app en buschauffeur naar t hotel gaat, online inchekcen etc
Online eventuele excusies boeken etc etc. Het contact tussen mensen is echt heel minimaal, logisch in deze COrona tijd aan de ene kant, dat zeker,
maar ik zie toch ook een minder mooie kant

Mooi dat deze dames daar dwars tegenin gaan eigenlijk en juist heel persoonlijk trips gaan aanbieden.
Ik hoop van harte dat t een succes blijkt te zijn, en dat meer bureaus op deze wijze gaan werken.
Quote
Bij de Belgische ministerie van buitenlandse zaken is er nog geen aanpassing gebeurt.
Wij zijn gisteren teruggekeerd en het waren 15d. van heerlijke vakantie. Het heeft echt héél warm geweest. In de regio van Makry Gialos was het corona ver van mijn & hun bed. Mondkapjes werden er enkel gedragen door mensen uit de horeca en winkelbedienden. Niet alle restaurants hadden hun tafels verder gespreid dan nodig zagen we. In de regel was het er vrij kalm voor de tijd van het jaar, hier en daar wat Engelsen maar vooral locale Kretenzers en wat Grieken die op vakantie waren.
Na een jaar van niet op vakantie geweest te kunnen zijn vonden we dat er in de regio toch redelijk wat was veranderd (één nieuw (resort)hotel en één in aanbouw, beiden tussen Ierapetra en Koutsounari).
De terugvlucht eindigde nog met een verrassing. De Tui-vlucht op Heraklion kwam oorspronkelijk uit Chania en zat, op een paar stoelen na, propvol, ook veel Marokkaanse-Brusselaars op die vlucht die het niet zo nou namen met het mondmaskerverplichting.
In Brussel werden we "uitgelaten" op terminal A70 (zo goed als de laatste gate) waar de recherche ons allen stond op te wachten voor een "gezondheid-controle" zo werd ons medegedeeld. We moesten het mondmasker verwijderen en onze ID-kaart laten zien.
De lange weg van de terminal naar de bagagehall was rond 16:00h zo goed als volledig leeg..
Quote
Kos

Inmiddels hoor je dus geen Nederlands meer op Kos, of t moet iemand zijn die nog via Belgie of Duitsland is gereis, maar gebeurt heel sporadisch.
De dutisers en engelsen boeken gewoon door, die hebben weinig keuze inmiddels over waar naar toe te gaan dus gaan hun boekkingen voor de begrippen 2020 seizoen goed.
Verder nog Polen en Tjechen.

De lokale krant meldde al over t feit dat duitsland Kos/corfu/ kreta wil aanbieden voor de novembermaand.
Gisteren voor de gein even gekeken bij Tui, en tot mijn verbazing kun je via TUI duitsland dus inderdaad Kos boeken voor November, en ik geloof zelfs tot aan de kerst.
Er worden 17 verschillende hotels aangeboden, waarvan de meeste in Kos stad.
Ben erg benieuwd of er echt iets van terecht gaat komen.
Quote
(29 September 2020, 09:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kos

Inmiddels hoor je dus geen Nederlands meer op Kos, of t moet iemand zijn die nog via Belgie of Duitsland is gereis, maar gebeurt heel sporadisch.
De dutisers en engelsen boeken gewoon door, die hebben weinig keuze inmiddels over waar naar toe te gaan dus gaan hun boekkingen voor de begrippen 2020 seizoen goed.
Verder nog Polen en  Tjechen.

De lokale krant meldde al over t feit dat duitsland  Kos/corfu/ kreta wil aanbieden voor de novembermaand.
Gisteren voor de gein even gekeken bij Tui, en tot mijn verbazing kun je via TUI duitsland dus inderdaad Kos boeken voor November, en ik geloof zelfs tot aan de kerst.
Er worden 17 verschillende hotels aangeboden, waarvan de meeste in Kos stad.
Ben erg benieuwd of er echt iets van terecht gaat komen.

hoe moet ik mij Kos voorstellen in november , gezellig, temperatuur?
Quote
De touroperators hebben Kreta al vaker aangeboden in de wintermaanden, is nooit wat geworden, alleen op kleine schaal, de reden van de uitbaters was toen voor de corona tijd, wij zijn moe na 7 maanden, 7 dagen in de week werken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Er zijn vaak nog prachtige zonnige dagen in November. Maar t kan ook regenen. Echt koud meestal nog niet.
Eind oktober is normaal het einde van het seizoen, dus gezellig vind ik dan een wat groot woord om t eiland te omschrijven.
Ik neem aan dat niemand een echte strandvakantie verwacht in november op Kos.
Van de hotels die genoemd worden zijn degene die ik ervan ken wel "winterbestendig"of nieuw of pas gerenoveerd.
Toevallig had ik een duitse klant werkzaam in de toeristische branche inDuitland en die vertelde dat de statistieken uitgewezen hebben dat de duitsers smachten
naar vakantie.  Maar dat de keuze voor "zonnige bestemmingen' die een beetje coronaproof zijn,
dus waar je als duitser zonder al te veel testen en quarantaine regels naar toe kan erg beperkt is.
Hij verwachtte dus dat er wel geboekt gaat worden voor COrfu, Kreta en Kos.

Een aantal jaren geleden had Ryanair wat Kos vluchten in de winter, vanuit duitsland, en Italie o.a. en dat liep eigenlijk prima.
Veel kleine middenstanders die ik ken konden die jaren in de winter hun vaste kosten terugverdienen.
( Ik was zelf niet open die winter)

Ik verwacht echt geen wonderen hoor, en denk ook niet dat ik zelf open ga, ik zit te ver van de stad af, lijkt me totaal niet rendabel.
Hier boven op de berg is t al vrij snel koel en zeeer hoge luchtvochtigheid, eigenlijk alleen aantrekkelijk voor bergwandelaars.
Maar als November verkoopt, dan weten we dat Oktober tot t eind mensen zal hebben dat lijkt me al mooi,
Misschien nog een paar dagen november dr bij aangeknoopt, hebben we als dorp wel eens vaker gedaan, helemaal prima.
Quote
Ik neem aan dat jou man nog wat geld in het laatje brengt, het zal dit jaar geen vetpot geweest zijn voor jou en vele anderen.
Maar ik denk wel dat jij voor slechte tijden heb gezorgd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Nanny, ik dacht altijd dat je een winkeltje  het centrum van  Kos-stad had....  Hihi, en ik maar al mijn kennisen daar naar toe sturen die naar Kos toe  op vakantie gingen Big Grin
Quote
Ik denk dat je een ander soort toeristen krijgt. Op Kreta en Corfu is er natuurlijk genoeg te doen, wandelen en te bezichtigen, maar ook op Kos zie ik genoeg mogelijkheden.

Op de fiets naar het Asclipion, de burcht of dat schattige bergdorpje Zita (meen ik), is in de zomer hitte niet te doen maar op een fijne herfstige dag een mooie rit denk ik. Ook langs de kust is het daar heerlijk fietsen. Barstreet zal wat stiller zijn, maar ik zie me wel heerlijk op een terras (al dan niet met een trui aan) zitten.
Quote
@Nathalie 66 en @Wilma dat schattige dorpje Zia is dus "mijn" dorp. Ik heb al sinds 1992 een winkeltje op t plein daar.
Quote
(30 September 2020, 07:49)Natalie66 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de fiets naar het Asclipion, de burcht of dat schattige bergdorpje Zita (meen ik), is in de zomer hitte niet te doen maar op een fijne herfstige dag een mooie rit denk ik. 

Wat je daar zegt... Een aantal jaren geleden hebben wij die fietstocht naar het Asklepion eens gedaan. We dachten dat het gemakkelijk doenbaar zou zijn. Op de kaart lijkt het niet ver. Maar in realiteit heeft de tocht toch een behoorlijke stijgingsgraad, zeker voor niet-geoefende wielertoeristen (zoals wij dus). Dat uitstapje was in volle zomerperiode, dus onder een loden zon. Was me dat puffen!  dizzy
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(30 September 2020, 07:49)Natalie66 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de fiets naar het Asclipion, de burcht of dat schattige bergdorpje Zita (meen ik), is in de zomer hitte niet te doen maar op een fijne herfstige dag een mooie rit denk ik. Ook langs de kust is het daar heerlijk fietsen.

Mijn favoriete fietstochtjes op Kos waren van Kos stad naar Mastichari. Eerst naar Tigaki en dan rond het zoutmeer naar Marmari om van daar via de grote weg naar Mastichari te rijden. Of ook van Kos stad via de kust naar Therma.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Nanny schreef:@Nathalie 66 en @Wilma dat schattige dorpje Zia is dus  "mijn" dorp.  Ik heb al sinds 1992 een winkeltje op t plein daar.

Dan heb ik je daar vast gezien. Ik ging tussen 1989 en 1995 elk jaar wel naar Kos en nu ik het erover heb gaat het eilant toch weer op het lijstje: te doen. Dan kom ik je zeker bezoeken.
Quote
Grappig ik heb inmiddels toch wel een stuk of 10 leden van Oriste in mn winkeltje gehad. Ook weer indirect familie, vurenden, kennissen van leden
ook weeer veel leuke verhalen gehoord op die manier. Dus @Nathalie ik wacht op je volgend jaar .....
En voor de fietsers, tja je moet wel echt n fanatieke fietser zijn om hier de berg op te komen....Hoogseizoen is t ook geen aanrader om na 10 uur uit de stad
te vertrekken om naar boven te komen, veel te warm en te veel inspanning.
Quote
Kos.

Alle lokale kranten melden inmiddels dat t seizoen hier op Kos nog een Engels/Duits staartje gaat krijgen.
Er worden verschillende getallen genoemd, denk dat t nog beetje vroeg is om al iets voor waar aan te nemen,
in deze tijd boeken mensen toch liever last minute lijkt mij.
Periode lijkt nu te gaan tot 22 november.

Verder word de horeca sluitingstijd hier op Kos, van 12 uur savonds naar half 1 verzet.
Geen idee of dat half  uur nu veel verschil zal maken......
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)