Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
Ik vind de tomaten in Griekenland echt lekkerder ! Big Grin
Quote
Hier ook!  Big Grin

Ik begreep al niet dat enkele jaren geleden Rijk Zwaan was neergestreken in de buurt van Ierapetra. Ik denk altijd maar, hopelijk proberen die niet de smaak van hun Nederlandse tomaten over te brengen op de lekkere Kretenzische. 
We hopen dan ook nog steeds dat zij daar toch zitten om de lekkere en kleurvolle Griekse tomaten proberen te "kopiëren" om over te zetten op die Nederlandse zodat we ook hier kunnen genieten van die overheerlijke Griekse tomaten.  Wink
Quote
Het verschil zit hem gewoon in de manier waarop ze gekweekt worden. Tomaten die op water gekweekt worden zullen NOOIT zo goed smaken als andere. In alle zuiderse landen zijn de tomaten gewoon veel lekkerder dan de tomaten die hier gekweekt worden. Tenzij je ze zelf in je moestuintje kweekt natuurlijk. Die smaken ook nog zoals een tomaat hoort te smaken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ben helaas de bron kwijt, maar las dat de zaadjes van die heerlijke Griekse tomaten uit Wageningen Universiteit komen.
Natuurlijk niet die tomaten bij de gemiddelde Griek uit zijn tuin, maar de grote kwekerijen.
Natuurlijk is hier een draadje te vullen over smaak, maar dezelfde Ouzo smaakt hier minder dan op een zonnig Grieks terras.
Quote
Het eten in Griekenland is vaak lekkerder doordat je in Griekenland zit.. alle tijd, lekker weer, Griekse taal om je heen, de zee, het strand leuke dorpjes etc... het gaat om het gehele vakantie gevoel.
Wat Wim ook zegt, ouzo is ook veel lekkerder in Griekenland, op een terras waar je γειά μας gewenst word , waar je lekker geniet van de lange avonden buiten met de heerlijke temperaturen, andere omgeving, geen werkstress of verplichtingen van thuis.. lekker geen gedoetjes.
Quote
Mij smaakt de ouzo en Metaxa PR hier net zo lekker als in Griekenland hoor!  Tongue
Vrijdagmiddag tegen vijven schenken we ouzo in, mezze erbij, radio Palmos FM erbij en kijken welk lekker Grieks gerecht we dat weekend weer gaan maken!  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Maatregelen voor reizigers verlengd tot 8 november.
Quote
Geheel Griekenland vanaf morgen weer op 'geel':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Hoop van harte dat Griekenalnd nu aankondigt dat nl alleen met negatieve test mogen aankomen.
Quote
@nanny.
Dat mag je toch hopen. Als iedereen er massaal op uit trekt naar Kreta en Canarische eilanden.... dan blijven we in een vicieuze cirkel zitten.
Quote
Griekenland deels in lockdown


Griekenland gaat deels in lockdown vanwege de coronacrisis. Premier Kyriakos Mitsotakis maakte bekend dat vanaf dinsdag horecazaken, musea, bioscopen en andere openbare gebouwen moeten sluiten in zwaar getroffen gebieden. Ook gaat tussen middernacht en 05.00 uur een avondklok gelden in het hele land.

Griekenland maakte vrijdag melding van een recordaantal nieuwe coronabesmettingen. Bij ruim 1600 mensen was vastgesteld dat ze het virus hadden opgelopen. Mitsotakis zei op televisie dat ingegrepen moet worden voordat de zorg de druk niet meer aankan. "Het virus valt aan in golven", benadrukte hij.

De nieuwe maatregelen zijn minder verregaand dan de lockdown van eerder dit jaar. Zo wordt het reisverkeer tussen regio's dit keer niet aan banden gelegd. "Een volledige lockdown zou schadelijk zijn voor de economie en de samenleving", aldus de premier.

Bron ANP
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Off topic weer aanslag!
Grieks-orthodoxe priester in zijn kerk neergeschoten in Lyon. Verkeert in levensgevaar! :-((
Quote
De vorige indeling van de Griekse regio's (niveau 1 to 4) wordt veranderd en is nu enkel nog niveau 1 en niveau 2.
Het nieuwe Griekse actieplan dat ingaat vanaf dinsdagmorgen 3 november.

In plaats van 4 niveaus zullen er maar 2 meer zijn. Niveau 1 worden alle regionale eenheden met relatief weinig infecties en die nu als "groen" en "geel" gemarkeerd waren. Daar gelden volgende regels:

- Verplicht gebruik van masker binnen en buiten
- Avondklok 12.00 uur middernacht tot 05.00 uur
- 50% telewerken in de private en publieke sector
- Volledig tele-onderwijs aan universiteiten
- Geen bijeenkomsten


Niveau 2 worden de regionale eenheden die tot nu toe gemarkeerd waren als 'oranje' en 'rood'. Die worden in een gedeeltelijke lockdown geplaatst met de beperkingen zoals in Niveau 1 plus volgende bijkomende regels:

- Opschorting van catering en uit eten, gesloten restaurants, cafés, bars etc. Uitzondering: alleen afhalen en bezorgen
- Opschorting van activiteiten van entertainment, cultuur en sport, zoals sportscholen, musea, bioscopen, theaters, bars, cafés


Blijven wel open: winkels, productie-eenheden, scholen, hotels en kappers

Reizen van de ene regionale eenheid naar de andere is toegestaan, dit in tegenstelling tot de lockdown in de lente.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Lockdown Thessaloniki en Serres, vliegveld Thessaloniki 14 dagen dicht.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Reisadvies Griekenland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 03-11-2020 | Nog steeds geldig op: 03-11-2020

Het aantal besmettingen met het coronavirus is toegenomen in de provincie West-Macedonië. De kleurcode van deze provincie is aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Na een verblijf in West-Macedonië gaat u bij terugkeer in Nederland in thuisquarantaine. Voor de rest van het land geldt kleurcode geel. U hoeft niet in thuisquarantaine als u uit gebieden met kleurcode ‘geel’ komt. Volg altijd de Nederlandse en de lokale coronaregels op. In de regio’s Thessaloniki en Serres geldt vanaf 3 november voor 14 dagen een lokale lockdown. Zie voor meer informatie de rubriek ‘Coronavirus’.

Kijk voor meer info
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
Vandaag 2.646 gevallen in Griekenland. Net in nieuws dat morgen Mitsotakis nieuwe maatregelen aankondigd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
Ook voor Nederlanders nu negatieve covid test verplicht. Per vliegtuig maximaal 48 uur, wordt dus erg krap.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(05 November 2020, 21:18)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook voor Nederlanders nu negatieve covid test verplicht. Per vliegtuig maximaal 48 uur, wordt dus erg krap.

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Top! Gewoon voor iedereen voorlopig en terecht!
Quote
Ik lees zojuist in de krant dat je voor een paar tientjes een valse verklaring kunt kopen en dat hier ook gebruik van wordt gemaakt.........
Het is toch ongelooflijk welke risico's mensen bereid zijn te nemen om maar op vakantie te kunnen!!!
Quote
(06 November 2020, 13:47)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees zojuist in de krant dat je voor een paar tientjes een valse verklaring kunt kopen en dat hier ook gebruik van wordt gemaakt.........
Het is toch ongelooflijk welke risico's mensen bereid zijn te nemen om maar op vakantie te kunnen!!!

Ik vind het asociaal crimineel gedrag, dat soort volk hoort in de gevangenis thuis, als ze toevallig wel besmet zijn kunnen ze wie weet hoeveel anderen besmetten die weer anderen besmetten, dan is het hek weer van de dam.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(06 November 2020, 13:47)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees zojuist in de krant dat je voor een paar tientjes een valse verklaring kunt kopen en dat hier ook gebruik van wordt gemaakt.........
Het is toch ongelooflijk welke risico's mensen bereid zijn te nemen om maar op vakantie te kunnen!!!

Paar tientjes is goedkoper dan een echte test en er zijn genoeg mensen die virus niet serieus nemen en die zullen dit dan als een goede optie zien. Er zijn ook nog steeds mensen die illegale feesten organiseren.

Cors
Quote
Nieuw reisadvies, heel Griekenland nu oranje.

Vanaf 7 november 2020 om 6.00 uur stelt de Griekse regering voor het hele land een volledige lockdown in omdat het aantal besmettingen met het coronavirus in heel Griekenland is toegenomen. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: er zijn veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Reis alleen naar Giekenland als het noodzakelijk is (dus niet voor een toeristische reis). Na een verblijf in de regio West-Macedonië gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Zie voor meer informatie, ook over inreisbeperkingen, de rubriek ‘Coronavirus’.

Cors
 
Quote
(05 November 2020, 21:18)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook voor Nederlanders nu negatieve covid test verplicht. Per vliegtuig maximaal 48 uur, wordt dus erg krap.

De tijdlimiet werd gisteren aangepast en blijft 72 uren voor iedereen die Griekenland wil inreizen.
De officiële uitleg en toelichting over de lockdown maatregelen (in het Grieks) is terug te vinden op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De nieuwe notam.
Quote
De Griekse burgerluchtvaartautoriteit (CAA) heeft vandaag aangekondigd dat zij de 7-daagse quarantaine opheft voor aankomsten uit lidstaten van de Europese Unie, landen van het Schengen-akkoord en vijf andere niet-EU-landen (het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten van Amerika, de Verenigde Arabische Emiraten, Servië en Israël). Aan het opheffen van quarantaine zijn echter twee voorwaarden verbonden.
Een vaccinatiecertificaat afgegeven 14 dagen na voltooiing van de vaccinatie door de bevoegde autoriteit van hun land in het Engels OF een negatieve moleculaire Covid-19 PCR-test die 72 uur voor aankomst wordt uitgevoerd.
Verder blijft er ook de verplichte invulling van het Passenger Locator-formulier.

De officiële berichtgeving van de CAA (in het Grieks):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik word 22 april en 27 mei geprikt, 29 mei op vakantie. Dacht yes. Begrijp nu Patrick dat ik nog een negatieve test moet hebben..
Quote
(19 April 2021, 21:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik word 22 april en 27 mei geprikt, 29 mei op vakantie. Dacht yes. Begrijp nu Patrick dat ik nog een negatieve test moet hebben..

Klopt Goedas. Pas 14 dagen na 2e inenting vervalt eis van test.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
(19 April 2021, 13:40)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een vaccinatiecertificaat afgegeven 14 dagen na voltooiing van de vaccinatie...

"Na VOLTOOIING van de vaccinatie": begrijp ik hier correct onder dat je dus pas een vaccinatiecertificaat zal krijgen NA de tweede prik? 
Met andere woorden: wie het geluk heeft een Johnson & Johnson vaccin te krijgen, mag meteen proeven van de onmiddellijke 'vrijheid' want slechts één prik nodig. Wie een Pfizer vaccin krijgt, mag 3 weken later naar de vrijheid. Wie een AstraZeneca vaccin krijgt, is de pineut want moet 12 weken wachten op de tweede prik.
Los van de 14 dagen 'extra time' na om het even welk vaccin.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Ik kan dit nu niet meer volgen , ik krijg op 14 mei mijn 2e prik en zou 24 mei naar Samos gaan , volgens de Griekse minister van tourisme is iedereen vanaf 14 mei welkom in Griekenland mits je een vaccinatie bewijs kan tonen of een negatieve coronatest niet ouder dan 72 uur kan overleggen of men kan aantonen dat je al corona gehad hebt ..... deze informatie staat op de Griekse gids trouwens , als ik dus bovengenoemd verhaal mag geloven moet ik dus naast mijn vaccinatie bewijs ook nog een coronatest ondergaan ??
Quote
(20 April 2021, 10:35)kokkari2020 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kan dit nu niet meer volgen , ik krijg op 14 mei mijn 2e prik en zou 24 mei naar Samos gaan , volgens de Griekse minister van tourisme is iedereen vanaf 14 mei welkom in Griekenland mits je een vaccinatie bewijs kan tonen of een negatieve coronatest niet ouder dan 72 uur kan overleggen of men kan aantonen dat je al corona gehad hebt ..... deze informatie staat op de Griekse gids trouwens , als ik dus bovengenoemd verhaal mag geloven moet ik dus naast mijn vaccinatie bewijs ook nog een coronatest  ondergaan ??

De Griekse Gids is geen officiële instantie. Ik vermoed dat zij dat dan ook zullen aanpassen. De nota die gisteren uitgegeven werd komt wel van een officiële instantie. En daarin staat in de 1ste alinea:

CAA(Civil Aviation Authority) schreef:De Civil Aviation Authority (CAA) kondigt de nieuwe uitbreiding aan van de binnenlandse / internationale vluchtinstructies (Covid-19 notams), evenals de nieuwe notam volgens welke de toegang tot het grondgebied van de permanente inwoners van de lidstaten van de Europese Unie, van het Akkoord van Schengen, van het Verenigd Koninkrijk, van de Verenigde Staten van Amerika, van de Verenigde Arabische Emiraten, van Servië en van Israël, is toegestaan zonder zeven dagen quarantaine: A) met een negatieve PCR test van de laatste tweeënzeventig (72 ) uren voor hun aankomst in Griekenland of B) in geval van voltooiing van de vaccinatie voor coronavirus COVID-19 en presentatie door hen van een vaccinatiecertificaat, in het Engels, dat is afgegeven door een openbare autoriteit, verstrekt binnen veertien (14) dagen van de voltooiing van de vaccinatie.

Hou er wel rekening mee dat dit nog kan veranderen want deze nieuwe richtlijn is slechts geldig tot 26 april 06.00

De reden dat een vaccinatiebewijs gevraagd wordt waaruit duidelijk wordt dat de vaccinatie minimaal 2 weken voorheen voltooid werd, is omdat uit meerdere studies blijkt dat de hoogste graad van bescherming door het vaccin slechts bereikt wordt 10-14 dagen na de voltooiing (2de prik).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(19 April 2021, 21:47)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2021, 21:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik word 22 april en 27 mei geprikt, 29 mei op vakantie. Dacht yes. Begrijp nu Patrick dat ik nog een negatieve test moet hebben..

Klopt Goedas. Pas 14 dagen na 2e inenting vervalt eis van test.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors

Ik kom tot een andere conclusie Cors, al is het stuk misschien op verschillende manieren te interpreteren.

Eerst staat er: "b. they have a vaccination certificate issued by a public authority in the English language, stating that 14 days have passed since the completion of their full vaccination for Covid-19."

Een stuk naar onder staat er echter dit: " Mandatory negative Covid-19 test result

All travelers from abroad must submit a negative Covid-19 test result (PCR) performed up to 72 hours before arrival in Greece and may also be requested to take a rapid Covid-19 test upon entry (depending on the data provided on the PLF forms). If a passenger is selected for a rapid test and is positive for the coronavirus then he/she must quarantine for a total of 14 days." 

Leidend is altijd wat de overheid bepaald. Wat dit betreft kon ik geen recente info vinden.

Transavia stelt op haar site: 
Vluchten naar Griekenland

Online registratie 
Het is verplicht voor alle passagiers om minimaal 24 uur voor aankomst in Griekenland een online registratieformulier in te vullen. Vervolgens ontvang je een QR code. Zorg dat je deze op je telefoon hebt, of print deze uit. Zonder de QR code word je niet toegelaten in Griekenland en riskeer je een boete.

Negatieve PCR-test
Voor alle reizigers naar Griekenland, van 10 jaar en ouder, geldt dat zij in het bezit moeten zijn van een negatieve PCR-test. Deze coronatest mag maximaal 72 uur oud zijn en moet in het Engels zijn en de naam en het paspoort/ID-nummer van de passagier bevatten.
Quarantaine
Een quarantaine van 7 dagen is verplicht voor iedereen die naar Griekenland reist, ongeacht nationaliteit. Dit geldt ook als je een negatieve PCR-test hebt.
Vluchten vanuit Griekenland

Online registratie 
Voor alle passagiers met een permanente verblijfplaats in Griekenland is het verplicht om uiterlijk 24 uur voor de vlucht een online registratieformulier in te vullen. Vervolgens ontvang je een QR code. Zorg dat je deze op je telefoon hebt, of print deze uit. Na een verblijf in Griekenland ga je bij terugkeer in Nederland in thuisquarantaine. (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Net telefonisch van een medewerkster van Transavia gehoord dat wat ik stel klopt. Je kan op dit moment tot nader order alleen naar Griekenland met een PCR test die verklaard dat je Coronavrij bent. Hetzelfde geldt voor de terugreis! Kortom: je moet een geldige PCR test uit Griekenland hebben om mee te mogen.Dit staat niet op de site van Transavia, maar wel op de site van BUZA 
(
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)

Hopelijk wordt de PCRverplichting voor gevaccineerden binnenkort aangepast, maar helaas heb ik geen glazen bol.
Quote
Gelukkig is een PCR test in Griekenland een beetje normaal te betalen.

Ik verwacht dat voor onze vakantie, half augustus, er nog wel wat gaat veranderen.
Quote
Mij zou het verbazen dat de Nederlandse overheid PCR-test verplicht om het land binnen te komen. Staat ook nergens volgens mij, althans dat lees ik zo toch niet. Wat wel zou kunnen is dat Transavia dit verplicht als luchtvaartmaatschappij.

Volgorde van informatie uit BUZU-site van Nederland:

=>Verplicht bij vertrek uit risicoland per vliegtuig, schip, trein, bus
U moet een negatieve COVID-19-testuitslag laten zien als u:

uit een hoogrisicoland buiten de EU komt. Dat is een land dat niet op de lijst van veilige landen buiten de EU staat;
uit een hoogrisicoland binnen de EU komt. Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of u een negatieve COVID-19-testuitslag nodig heeft.
per vliegtuig, schip, internationale trein en bus naar Nederland reist. Ook als u op doorreis bent.
U betaalt de kosten voor de COVID-19-test zelf.

De link verwijst je naar =>Griekenland => Coronavirus => Negatieve COVID-19-testuitslag en thuisquarantaine in Nederland


Als u vanuit het buitenland naar Nederland reist bent u bijna altijd verplicht zich te laten testen op COVID-19. Lees meer op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rijksoverheid.nl . Hier leest u of, en zo ja, welke testen voor uw reis verplicht zijn.
Na een verblijf in Griekenland gaat u bij terugkeer in Nederland in thuisquarantaine. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland. Lees wat de regels zijn voor 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




quarantaine. Op dag 5 van uw quarantaine kunt u zich bij de GGD laten testen. Als deze test negatief is, eindigt de quarantaineperiode. U maakt de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




door te bellen met de GGD via 0800-1202 of via 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze maatregel geldt voor terugkeer uit landen waar de besmettingsgraad te hoog is en/of landen buiten de EU/Schengen die niet op de lijst van landen staan waarvoor het inreisverbod is opgeheven. Zie de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lijst van veilige landen waarvoor het inreisverbod opgeheven is.
Quote
Ik wil niet lopen zeuren maar voor jou het zelfde als als voor Beems, kijk je bericht even na dit is erg ook verwarrend.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ik vind de lange lappen tekst beetje verwarrend. Draait eigenlijk om 2 punten
*Wat moet je doen als je naar Griekenland reist.
*Wat moet je doen als je weer naar Nederland gaat.
Vast iemand die met “eigen woorden” een duidelijk antwoord heeft.
Quote
(21 April 2021, 09:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij zou het verbazen dat de Nederlandse overheid PCR-test verplicht om het land binnen te komen. Staat ook nergens volgens mij, althans dat lees ik zo toch niet. Wat wel zou kunnen is dat Transavia dit verplicht als luchtvaartmaatschappij.

[Knip]

Als gesteld: alleen wat de overheid bepaald is leidend. Transavia heeft het liefst zoveel mogelijk klanten denk je niet?

Korter gesteld dan mijn vorige bericht: zolang een land oranje kleurt moet je een negatieve PCR test hebben om een met vliegtuig naar NL te kunnen reizen.
Toevallig weet ik dat een NL gezin dat in Griekenland woont recent zonder PCRt via Duitsland naar NL is gereisd. 

Onduidelijkheid kan optreden omdat nergens wordt gemeld welke landen hoogrisicolanden zijn. Goed lezen en zoeken is mede daarom noodzakelijk.
Net heb ik alle eerder vermelde sites nog eens doorgelezen wat me niet op een andere conclusie bracht.
Mijn conclusie dat oranje betekent dat je een negatieve PCR test moet hebben en dat oranje daarom aangeeft een hoogrisicoland is haal ik uit volgende tekst: "Daarom moeten reizigers van 13 jaar en ouder een negatieve testuitslag kunnen laten zien als zij naar Nederland reizen. Of naar 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 en 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




." (Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Genoemde landen zijn namelijk oranje gekleurd.

Via bovenstaande afgekorte link kom je o.m. uit bij:

"Risico van reizigers uit hoog-risicogebieden

De negatieve NAAT (PCR)-test is nodig omdat reizigers uit hoog-risicogebieden een risico vormen op de import en verspreiding van het coronavirus. De verplichte testuitslagen vervangen nooit andere coronamaatregelen, zoals het inreisverbod, quarantaine of vaccinatie.

U moet als reiziger (van 13 jaar of ouder) uit een hoogrisicoland een negatieve NAAT(PCR)-test van maximaal 24 uur oud bij het aan boord gaan laten zien. Of in het bezit zijn van een negatieve sneltest die maximaal 24 uur voor het boarden is afgenomen en een negatieve NAAT(PCR)-test die is afgenomen maximaal 72 uur voor aankomst in Nederland. Er gelden ook regels na een overstap in een veilig land of als u op doorreis bent."
Quote
(21 April 2021, 11:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil niet lopen zeuren maar voor jou het zelfde als als voor Beems, kijk je bericht even na dit is erg ook verwarrend.

Kan je niets aan doen Arthur, van het moment dat je copy past doet vanuit een andere website en ons forum de tekst/letters niet kan lezen zet die het zo op het wereldwijde web. 
Ik heb voor andere hier nadien de tekst ook al eens aangepast in hun bericht omdat het resultaat ook niet echt duidelijk was.

(21 April 2021, 13:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind de lange lappen tekst beetje verwarrend. Draait eigenlijk om 2 punten
*Wat moet je doen als je naar Griekenland reist.
*Wat moet je doen als je weer naar Nederland gaat.
Vast iemand die met eigen woorden een duidelijk antwoord heeft.

Neen hoor, het is nochtans vrij simpel. Ik heb alles in volgorde gezet zoals jullie overheid (BUZU) het naar buiten brengt met de link die ze zelf gebruiken. Het is hun tekst en hun doorverwijzing naar de website van reisadviezen (link).
Het enigste wat je moet doen is wat tussen de rechte haakjes staat negeren omdat het over lettertypes, kleur en grote gaat van letters.Ik kan dat niet meer aanpassen, Ger misschien wel.

Toch nog een kleine nuance van mijn kant. Zo goed als alle Europese landen staan nog steeds in het ROOD en zijn hoogrisicogebied en niet in het Oranje want dan gelden er weer andere maatregelen. Wink 

Dus, nog steeds PCR-test bij het reizen naar Griekenland of een vaccinatie-pas bijhebben waaruit blijkt dat je langer dan 14 dagen volledig gevaccineerd bent. 
Voor je terugreis, als de luchtvaartmaatschappij tenminste zelf geen PCR-test of Antigenen-test eist, vrij reizen naar Nederland met in achtnamen van quarantaine bij aankomst in Nederland en een covid-test op dag 5. Indien die negatief is mag je uit Quarantaine. 
Zo lees ik het toch allemaal.
Quote
(21 April 2021, 09:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij zou het verbazen dat de Nederlandse overheid PCR-test verplicht om het land binnen te komen. Staat ook nergens volgens mij, althans dat lees ik zo toch niet. Wat wel zou kunnen is dat Transavia dit verplicht als luchtvaartmaatschappij.

Volgorde van informatie uit BUZU-site van Nederland:

=>Verplicht bij vertrek uit risicoland per vliegtuig, schip, trein, bus
U moet een negatieve COVID-19-testuitslag laten zien als u:

uit een hoogrisicoland buiten de EU komt. Dat is een land dat niet op de lijst van veilige landen buiten de EU staat;
uit een hoogrisicoland binnen de EU komt. Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of u een negatieve COVID-19-testuitslag nodig heeft.
per vliegtuig, schip, internationale trein en bus naar Nederland reist. Ook als u op doorreis bent.
U betaalt de kosten voor de COVID-19-test zelf.

De link verwijst je naar =>Griekenland => Coronavirus => Negatieve COVID-19-testuitslag en thuisquarantaine in Nederland


Als u vanuit het buitenland naar Nederland reist bent u bijna altijd verplicht zich te laten testen op COVID-19. Lees meer op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rijksoverheid.nl . Hier leest u of, en zo ja, welke testen voor uw reis verplicht zijn.
Na een verblijf in Griekenland gaat u bij terugkeer in Nederland in thuisquarantaine. Door thuis te blijven draagt u bij aan het voorkomen van nieuwe besmettingen in Nederland. Lees wat de regels zijn voor 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




quarantaine. Op dag 5 van uw quarantaine kunt u zich bij de GGD laten testen. Als deze test negatief is, eindigt de quarantaineperiode. U maakt de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




door te bellen met de GGD via 0800-1202 of via 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Deze maatregel geldt voor terugkeer uit landen waar de besmettingsgraad te hoog is en/of landen buiten de EU/Schengen die niet op de lijst van landen staan waarvoor het inreisverbod is opgeheven. Zie de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lijst van veilige landen waarvoor het inreisverbod opgeheven is.

Bedankt Ger voor het aanpassen van de lay-outs.  up
Quote
(21 April 2021, 14:11)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[knip schreef:pid='89131' dateline='1618999150']
Dus, nog steeds PCR-test bij het reizen naar Griekenland of een vaccinatie-pas bijhebben waaruit blijkt dat je langer dan 14 dagen volledig gevaccineerd bent. 
Voor je terugreis, als de luchtvaartmaatschappij tenminste zelf geen PCR-test of Antigenen-test eist, vrij reizen naar Nederland met in achtnamen van quarantaine bij aankomst in Nederland en een covid-test op dag 5. Indien die negatief is mag je uit Quarantaine. 
Zo lees ik het toch allemaal.


Je kan/mag alles lezen zoals jezelf wil, maar het lijkt er sterk op dat je m'n tekst niet goed opvat. Ik laat zien dat niet (alleen) RODE gebieden bij terugkeer een PCR-test gebieden, maar ook de oranje. Juist daarin schuilt het gevaar voor misverstand. (Onduidelijk uitgelegd door de overheid.)

Maar goed, een gewaarschuwde "Ollander" telt voor twee denk ik dan maar. Goed opletten waar je mee te doen heb/krijgt is het devies.
Overigens is het BUZA, wat staat voor Buitenlandse Zaken.

Ik ga er vanuit dat deze discussie, waar ik het hier overigens bij laat, binnenkort vervalt, doordat o.a. Griekenland geel gaat kleuren.

Tip: als je door kopiëren vervormde tekst voor je ziet verhelp je dat gemakkelijk door:
Selecteer wat nodig is en klik in de balk direct boven het tekstvlak het 12e icoon vanaf links gezien (Verwijder Formatting).
Quote
Lijkt me een zinloze discussie want wie weet welke regels (zowel in Nederland als Griekenland) er volgende week, binnen 2 weken of eind mei weer veranderd zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.059 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.223 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 24 gast(en)