Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
(07 August 2020, 22:19)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb vershillende mails verstuurd naar allerhande officiele instanties, ministerie buitenlandse zaken, nederlandse ambasade in belgie, nederlandse ministerie buitenlandse zaken etc, met de vraag of ik als antwerpenaar naar shiphol mag rijden. Zoals rëeds vermeld zuiver theorie ik ben van vlaams brabant. Telkens een beleefd antwoord met links naar websites allerhande maar nog steeds geen duidelijk antwoord. M.a.w ze weten het zelf niet? Dodgy

Waarschijnlijk bedoel je Schiphol  Smile en die ambtenaren zien Shiphol en dat zijn twee verschillende zaken. Shiphol was een stuk land wat ingepikt was door een makelaar om Schiphol dwars te zitten. 

Maar als ik jou was doe niet moeilijk mondkapje op en heerlijk op vakantie gaan.

Fijne dag,

Dick
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  Big Grin
Quote
Ik las dit zonet op een Kreta fb pagina :

Kontroles zijn nu flink verscherpt. Gisteren werden 17 passagiers van de "Spirit of Athos", terugkomende van Balos beboet voor het niet, of slecht dragen van een mondkapje. 150 Euro elk. en inderdaad, onder de neus dragen, of op de keel is ook 150 euro waard. Ook gisteren, meer dan 30 mensen op de Gramvousa, ook terugkomende van Balos. Vandaag werd de Ktel lijnbus van Rethymno naar Chania gestopt, 14 mensen van de bus geplukt voor dezelfde overtredingen, en 150 Euro elk als beloning voor hun egoisme. En ook niet terug op de bus, wachten op devolgende en dus nieuw ticket...
2 bars in Hersonissos dicht voor 2 weken, en 15.000 boete elk.
Veel meer kontrole op de wegen, en niet enkel op de Ethniki. gisteren kontrole in Voulgaro, op de baan naar Elafonisi.
En tenslotte, het niet zo goede nieuws dat twee Nederlandse meisjes op vakantie in Rethymno vandaag uit hun hotel werden gehaald met de ambulance en overgeplatst naar een quarantine hotel. Eentje is positief, de andere deelde de kamer dus geen risiko daar. ook in quarantine. volgende week nieuwe test, en dan terug huiswaards.
Deze regels zijn niet mooi, maar wel noodzakelijk. En het is hoog tijd dat mensen zich eraan houden ipv te doen of het voor hen niet moet. Dat soort egoisme laat niet alleen uitschijnen hoe dom en onverantwoordelijk je bent, maar het geeft ook aan dat je een bewust gevaar voor de gemeenschap bent...
Quote
Ik heb maandag 3 augustus mijn vrouw en dochter naar Weeze gebracht, zij zijn zonder problemen naar Chania gevlogen, daar beiden een test gehad en negatief. Op Kreta draagplicht mondkapjes in de winkels en de openbare gebouwen. Op Weeze, tijdens de vlucht en op de luchthaven van Chania draagplicht. Vrijdag ben ikzelf naar Weeze gereden en vertrokken, bij aankomst in Chania ook getest. Prima en vlot systeem, geen 5 minuten oponthoud. 24 uur selfquarantaine, dus vanaf gisterenavond is da vakantie volledig begonnen.
Quote
Zoeven uit "Parakolo":
De Griekse overheid heeft vandaag de inreisregels voor een aantal landen verscherpt.
Vanaf 17 augustus moeten reizigers uut Nederland, België, Tsjechië, Spanje en Zweden een negatieve coronatest kunnen tonen. Die test mag dan niet ouder zijn dan 72 uur en moet in het land van vertrek zijn gedaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een negatieve corona test wordt verplicht voor reizigers die arriveren vanaf een vlucht uit Nederland of België.
Quote
(10 August 2020, 17:30)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoeven uit "Parakolo":
De Griekse overheid heeft vandaag de inreisregels voor een aantal landen verscherpt.
Vanaf 17 augustus moeten reizigers uut Nederland, België, Tsjechië, Spanje en Zweden een negatieve coronatest kunnen tonen. Die test mag dan niet ouder zijn dan 72 uur en moet in het land van vertrek zijn gedaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is een verschil tussen de test afnemen en de uitslag krijgen qua datum.
Quote
Om op 4 september te kunnen vertrekken ziet het er naar uit dat ik mij dus verplicht zal moeten laten testen. Met dank aan al die egoïsten  Angry die dachten zich de afgelopen tijd niet aan de regels te moeten houden. Waardoor de cijfers van de besmettingen de lucht ingeschoten zijn en de oorzaak zijn van deze nieuwe regels. 
Op dit ogenblik denk ik eraan om gewoon alles te annuleren  Undecided   Ik heb nu gewoon geen zin meer in alle rompslomp van tests en formulieren allerhande.
Maar misschien denk ik er binnen een paar dagen anders over.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Vanaf 17 augustus zullen reizigers uit Nederland, België, Tsjechië, Zweden en Spanje een negatieve COVID19 test moeten kunnen overleggen om tot Griekenland te worden toegelaten. 
Deze PCR test moet niet langer dan 72 uur voordat je in Griekenland aankomt zijn afgenomen.

Leuker kunnen we het niet maken.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
(10 August 2020, 18:07)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 17 augustus zullen reizigers uit Nederland, België, Tsjechië, Zweden en Spanje een negatieve COVID19 test moeten kunnen overleggen om tot Griekenland te worden toegelaten. 
Deze PCR test moet niet langer dan 72 uur voordat je in Griekenland aankomt zijn afgenomen.

Leuker kunnen we het niet maken.

Kalo Vradi,

Dick

Zou dat betekenen dat wij op het vliegveld niet meer getest zullen worden?
Quote
Benieuwd hoe dat moet worden georganiseerd. Via huisarts, GGD, ziekenhuis etc.
Bij de huidige tests in de speciale teststraten krijg je binnen 48 uur mondeling bericht via de telefoon, maar niets op papier. Bovendien zal het wel een en ander gaan kosten, minder leuk wanneer je met een aantal kinderen op vakantie gaat. En hoe zal je reis- of annuleringsverzekering reageren wanneer de uitslag corona-positief is?
Dit alles maakt de vakantie voorpret meer een vakantie zorgdossier !
Quote
GGD  zet niets op papier alleen telefoontje,dus zal een test locatie worden waar je het op papier krijgt
,kost rond de 150 pp
Quote
Landen en bestemmingen stellen verschillende eisen wat betreft het toelaten van reizigers in relatie tot corona. Een PCR-test en een Non-Covid19-verklaring kunnen daar onderdeel van uitmaken. De GGD’s testen niet in het kader van reizen; ook geven zij geen verklaringen af. Hiervoor moet je bij een particulier gezondheidscentrum zijn. Maar waar bijvoorbeeld?

​De ANVR beveelt geen specifiek centrum aan, maar wil – omdat het voor verschillende reisondernemers handig kan zijn – enkele van de mogelijkheden noemen. Zo kun je bijvoorbeeld terecht bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(€ 97,50),
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(€ 149,95),
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(€ 179) en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(€ 87,50). Op deze websites kun je precies zien wat zij kunnen betekenen voor jouw reizigers die dit nodig hebben.
Quote
Dit eisen de Griekse autoriteiten:
Only travelers who carry a certificate of a negative RT-PCR test result will be allowed by the border authorities to enter the country. The certificates should be written in English and bear the name and passport/national ID number of the traveler.

The Laboratories that perform the RT-PCR testing should be:

National Reference laboratories or National Public Health Laboratories or Private laboratories which are accredited from the respective national accreditation authorities (not necessarily specifically for COVID-19)."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(10 August 2020, 17:30)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoeven uit "Parakolo":
De Griekse overheid heeft vandaag de inreisregels voor een aantal landen verscherpt.
Vanaf 17 augustus moeten reizigers uut Nederland, België, Tsjechië, Spanje en Zweden een negatieve coronatest kunnen tonen. Die test mag dan niet ouder zijn dan 72 uur en moet in het land van vertrek zijn gedaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





We hadden het daarstraks ook al vernomen via onze goede vrienden die permanent op Kreta wonen. 
Wij zijn aan onze derde poging bezig om met vakantie te vertrekken op 24 augustus, dat is een maandag. Het probleem gaat dus zijn om te kunnen testen + een uitslag te hebben voor die 72 uur maar voor het vertrek op maandagochtend.
Quote
(10 August 2020, 20:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hadden het daarstraks ook al vernomen via onze goede vrienden die permanent op Kreta wonen. 
Wij zijn aan onze derde poging bezig om met vakantie te vertrekken op 24 augustus, dat is een maandag. Het probleem gaat dus zijn om te kunnen testen + een uitslag te hebben voor die 72 uur maar voor het vertrek op maandagochtend.

1. Testen
2. Papier met negatief resultaat moet in het Engels. Ik denk niet dat ze dat zomaar afgeven. Dus dat wordt officieel vertalen door beëdigd vertaler en misschien ook nog laten wettigen op stadhuis/gemeentehuis.
3. En dat op 72 uren waarin een weekend inbegrepen zit? Ik vrees dat dat niet lukt.

Ik vertrek normaal op een vrijdag maar zelfs dan zie ik die 72 uren om alles in orde te krijgen nog niet zitten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(10 August 2020, 17:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om op 4 september te kunnen vertrekken ziet het er naar uit dat ik mij dus verplicht zal moeten laten testen. Met dank aan al die egoïsten  Angry die dachten zich de afgelopen tijd niet aan de regels te moeten houden. Waardoor de cijfers van de besmettingen de lucht ingeschoten zijn en de oorzaak zijn van deze nieuwe regels. 
Op dit ogenblik denk ik eraan om gewoon alles te annuleren  Undecided   Ik heb nu gewoon geen zin meer in alle rompslomp van tests en formulieren allerhande.
Maar misschien denk ik er binnen een paar dagen anders over.

Mijn vrouw en ik ook wel natuurlijk zijn in alle staten. 
Inderdaad Patrick, nagels met koppen! 

   Devilish Angry MET DANK AAN VELE MEDEBURGERS EN EGOÏSTEN EERSTE KLASSE! Angry Devilish
Ik denk toch dat we gaan proberen om die test te laten afnemen op vrijdag of zaterdag via onze medische beroepsrelatie in Antwerpen. Zij leveren sowieso rechtsgeldige  attesten in het Engels af. Vraag blijft natuurlijk of we die ten allerlaatste maandagochtend kunnen hebben. 

Mocht dit niet lukken zou het dan mogelijk zijn om te testen op de luchthaven van Athene en hopen dat ze onze connectie-vlucht naar Heraklion dan kunnen verplaatsen bij Aegean. Hopelijk kunnen we op enig begrip rekenen. 

Wat een toestand allemaal zeg.  Angry
Quote
Hoe wij dit nog allemaal voor mekaar moeten krijgen weet ik ook niet hoor. We vertrekken op dinsdag 18 aug. Huh
Quote
(10 August 2020, 20:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2020, 20:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hadden het daarstraks ook al vernomen via onze goede vrienden die permanent op Kreta wonen. 
Wij zijn aan onze derde poging bezig om met vakantie te vertrekken op 24 augustus, dat is een maandag. Het probleem gaat dus zijn om te kunnen testen + een uitslag te hebben voor die 72 uur maar voor het vertrek op maandagochtend.

1. Testen
2. Papier met negatief resultaat moet in het Engels. Ik denk niet dat ze dat zomaar afgeven. Dus dat wordt officieel vertalen door beëdigd vertaler en misschien ook nog laten wettigen op stadhuis/gemeentehuis.
3. En dat op 72 uren waarin een weekend inbegrepen zit? Ik vrees dat dat niet lukt.

Ik vertrek normaal op een vrijdag maar zelfs dan zie ik die 72 uren om alles in orde te krijgen nog niet zitten.

Je was net een minuutje sneller om mijn vorige post te beantwoorden. 

2. is geen probleem hoor, ik weet beroepshalve waar we moeten zijn voor zulke zaken.  Wink
Binnen de vooropgestelde tijdspanne zal moeilijker zijn. 

Morgen mijn licht eens opsteken daar in Antwerpen.

(10 August 2020, 21:03)Loebas81 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe wij dit nog allemaal voor mekaar moeten krijgen weet ik ook niet hoor. We vertrekken op dinsdag 18 aug. Huh

Ook een moeilijke!  scheld  

Succes!  groet

(10 August 2020, 20:59)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2020, 17:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om op 4 september te kunnen vertrekken ziet het er naar uit dat ik mij dus verplicht zal moeten laten testen. Met dank aan al die egoïsten  Angry die dachten zich de afgelopen tijd niet aan de regels te moeten houden. Waardoor de cijfers van de besmettingen de lucht ingeschoten zijn en de oorzaak zijn van deze nieuwe regels. 
Op dit ogenblik denk ik eraan om gewoon alles te annuleren  Undecided   Ik heb nu gewoon geen zin meer in alle rompslomp van tests en formulieren allerhande.
Maar misschien denk ik er binnen een paar dagen anders over.

Mijn vrouw en ik ook wel natuurlijk zijn in alle staten. 
Inderdaad Patrick, nagels met koppen! 

   Devilish Angry MET DANK AAN VELE MEDEBURGERS EN EGOÏSTEN EERSTE KLASSE! Angry Devilish
Ik denk toch dat we gaan proberen om die test te laten afnemen op vrijdag of zaterdag via onze medische beroepsrelatie in Antwerpen. Zij leveren sowieso rechtsgeldige  attesten in het Engels af. Vraag blijft natuurlijk of we die ten allerlaatste maandagochtend kunnen hebben. 

Mocht dit niet lukken zou het dan mogelijk zijn om te testen op de luchthaven van Athene en hopen dat ze onze connectie-vlucht naar Heraklion dan kunnen verplaatsen bij Aegean. Hopelijk kunnen we op enig begrip rekenen. 

Wat een toestand allemaal zeg.  Angry

Even mezelf quoten: 

testen op de luchthaven van Athene blijkt al geen oplossing te bieden lees ik nu. 

scheld woedend
Quote
Wij gaan overmorgen (= woensdag ) weg en pakken de ferry vanuit Italie op de 15de, net op tijd dus.........
Hoe ga je dat doen als je al een paar dagen onderweg bent en je jezelf niet kunt laten testen in je geboorteland?
Kan me goed voorstellen dat mensen zeggen: " bekijk het allemaal maar met je TEST / PLF / QRcode enzovoorts, dit is niet leuk meer en ik sla een keertje over..........."
Quote
We kregen gisteravond nog een mailtje van Eliza was here i.v.m. onze geboekte reis naar Samos in september. Daar stond in dat Eliza/Sunweb op 13 augustus laat weten wat de reizigers moeten doen met de nieuwe coronamaatregelen en wat Eliza/Sunweb hierin kan betekenen. Ben benieuwd, maar we overwegen nu al om onze septembervakantie om te boeken naar een ander tijdstip of (helaas, helaas) naar een ander land.
Quote
Ook wij zaten voor kort nog te kijken naar een korte vakantie in najaar. Niet dus!!! De zin is over om het even welk land.:-( Heb van nabij het egoïsme van de R'damse student mogen meemaken. Besmet aankomen in vakantieland (hij kreeg berichtje van besmette vriendin vanuit Nederland) met jongerenbusreis, weigeren om terug keren, doorreizen met 2 vrienden naar naburig land om daar even zo vrolijk zijn vakantie voort te zetten? Terug in Nederland moest hij zich natuurlijk laten testen en jawel....besmet! Wist hij al want had op vakantie al symptomen bemerkt. Smaak- en reukverlies. Ik werd zo boos toen ik dit hoorde, hoor zelf ook tot risicogroep! Voel me sowieso sinds mijn terugkeer uit Griekenland niet veilig in Nederland, heb dat al een keer gemeld in eerder bericht. Ik vind het zo naar voor iedereen die nog had willen vertrekken naar Griekenland. Het was zo'n veilig vakantieland tot voor kort! Misschien wordt 't dat wel weer door deze verscherpte maatregel!
Quote
Heb er wel flink de p overin hoor, maar ja het is wat het is, las al dat er wat reisorganisaties zorgen dat de test afgenomen kunnen worden en deze ook betalen.
Wordt voor ons wel een dingetje aangezien mijn liefde internationaal chauffeur is, wij op maandagochtend gaan vliegen.. dus wij zaterdag getest moeten worden .. ben benieuwd hoe dat lopen gaat.
Even afwachten maar wat Ross gaat doen in deze en wat er mogelijk is... gelukkig gaan wij 21 september pas, hopelijk is deze regel dan weer gedaan.
Quote
Wat een gedoe allemaal. Wij vertrekken 15 september. Ik wacht nog even de berichtgeving van sunweb af. Ga daarna beslissen wel of niet op vakantie. Heb ook de pest in over de roekeloze mensen die het verprutsen. Begrijp wel deze actie van Griekenland..Ik vraag mij af of je dan het formulier met OR code ook nog nodig hebt als je de test hebt gedaan.
Wat ik mij ook afvraag; stel dat de test positief is, heb je dan nog recht op een voucher.
Andere kant een vliegtuig met negatieve geteste mensen is ook wel een veilig idee.
Quote
Alleen kan een test ook vals negatief zijn. Zie bv de Feyenoord-speler die vrijdag negatief testte en gisteren positief, terwijl het contact met zijn medespeler van daarvoor was.
Quote
(11 August 2020, 08:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen kan een test ook vals negatief zijn. Zie bv de Feyenoord-speler die vrijdag negatief testte en gisteren positief, terwijl het contact met zijn medespeler van daarvoor was.

ja klopt, zo een test is en blijft een moment opname.. 
ach van een vaccinatie die je juist moet beschermen kan je ook hartstikke ziek worden.
overal zijn voors en tegens voor te vinden
Quote
Wij gaan 18 augustus naar Griekenland zijn druk bezig waar we een test kunnen laten doen. De test zegt me niet veel kan na die 72 uur ook besmet raken. Maar de schik gaat er zo wel van af, en je bent natuurlijk niet verplicht om te gaan.
Quote
What do you want to do ?
New mailCopy

Wij vertrekken ook op 18 augustus. Probleem is dat je maar op zaterdag test kan laten uitvoeren. En 15 augustus in Belgie is een feestdag.
Quote
Ik sta wel achter de beslissing om in thuisland te testen voor vertrek, is mijn inziens beter dan test in griekenland. Wij werden gisteren getest bij aankomst op lesbos en zitten nu in spanning af te wachten tot einde van 24u zelfquarantaine. Maar wat bij positieve test dan zit ik hier vast, dus beter testen in thuisland, maar waterdicht is dit ook niet.
Quote
Wat een toestand toch met die stomme corona.  Ik word bijna gek van zo'n onzekere toestand daarom dat we ook enkele weken geleden nogmaals geannuleerd hebben waar we nu, spijtig genoeg, blij mee zijn.  Aan alle forumleden die toch willen vertrekken....goeie reis, hou het veilig, volg de maatregelen en eens ter plaatse is genieten de boodschap!
Viviane
Quote
(11 August 2020, 09:28)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan 18 augustus naar Griekenland zijn druk bezig waar we een test kunnen laten doen. De test zegt me niet veel kan na die 72 uur ook besmet raken. Maar de schik gaat er zo wel van af, en je bent natuurlijk niet verplicht om te gaan.

Petross,
Laat even weten waar je de test laat doen. Mijn dochter uit Deventer komt ook binnenkort naar kreta.
Quote
Hoi Chris 
Wij hebben een afspraak gemaakt bij het vaccinatie centrum. Tel 0859020303 in Wageningen. Voor 11.00 getest dan heb je de uitslag voor 24.00 uur per mail in het Engels.
Quote
(10 August 2020, 21:03)Loebas81 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe wij dit nog allemaal voor mekaar moeten krijgen weet ik ook niet hoor. We vertrekken op dinsdag 18 aug. Huh

Omboeken naar zaterdag 15 of zondag 16-8 als je die mogelijk hebt dan heb je nergens last van ,hebben wij ook gedaan voor vriendin wel je Plf formulier opnieuw doen.
Quote
Geannuleerd voor de herfstvakantie. 1000 piek kwijt, maar altijd minder dan een begrafenis.
Een oudje (ik) en 2 kleinkinderen. Ga het niet gokken op een terras en met mondkapjes op en week vakantie.
Quote
In België kunnen volgende "problemen" zich voordoen om te willen testen:
-Zonder voorschrift van dokter geen test.
-Labo's testen niet voor privé/plezier-doeleinden.
-Geen testuitslag in het Engels mogelijk.
-Prijzen tussen €110 & €140

Wij gaan op vrijdag 21 augustus getest worden in een labo op een ½ uurtje rijden van hier en zouden de uitslag misschien zondag maar ten laatste op maandagochtend ontvangen (wij vliegen om 11:15h).

Voor mensen uit Rotterdam kan er o.a. op volgend adres getest worden:

Corporate Travel Clinic Erasmus MC
Maasboulevard 148
3011 TX Rotterdam
Quote
(11 August 2020, 17:01)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Chris 
Wij hebben een afspraak gemaakt bij het vaccinatie centrum. Tel 0859020303 in Wageningen. Voor 11.00 getest dan heb je de uitslag voor 24.00 uur per mail in het Engels.

El Greco schreef:In België kunnen volgende "problemen" zich voordoen om te willen testen:
-Zonder voorschrift van dokter geen test.
-Labo's testen niet voor privé/plezier-doeleinden.
-Geen testuitslag in het Engels mogelijk.
-Prijzen tussen €110 & €140

Het verschil tussen België en Nederland. Huh Blush
En dan zijn er nog die zeggen dat België geen 3de wereldland (geworden) is en hoe goed het in België is. Heer, zegen hen want zij dwalen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Zojuist een mail gekregen van TUIFLY.be dat onze vlucht Brussel-Thessaloniki van 4 september geannuleerd is wegens de nieuwe maatregelen. Dat, samen met alle andere zaken, zorgt ervoor dat de beslissing net iets makkelijker wordt.
Voor de 2de maal dit jaar zal het, met nog meer pijn in het hart dan de eerste maal, een volledige annulatie van een voorziene Griekse trip worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(11 August 2020, 18:17)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In België kunnen volgende "problemen" zich voordoen om te willen testen:
-Zonder voorschrift van dokter geen test.
-Labo's testen niet voor privé/plezier-doeleinden.
-Geen testuitslag in het Engels mogelijk.
-Prijzen tussen €110 & €140

Wij gaan op vrijdag 21 augustus getest worden in een labo op een ½ uurtje rijden van hier en zouden de uitslag misschien zondag maar ten laatste op maandagochtend ontvangen (wij vliegen om 11:15h).

Voor mensen uit Rotterdam kan er o.a. op volgend adres getest worden:

Corporate Travel Clinic Erasmus MC
Maasboulevard 148
3011 TX Rotterdam

El Greco

Waar ga je je laten testen a.u.b.? Ik vind weinig info op het internet. We kunnen ons laten testen op mijn werk (ziekenhuis), maar hoe het dan verder moet, is nog niet duidelijk. 


Groetjes

Els
Quote
(11 August 2020, 20:12)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 August 2020, 18:17)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In België kunnen volgende "problemen" zich voordoen om te willen testen:
-Zonder voorschrift van dokter geen test.
-Labo's testen niet voor privé/plezier-doeleinden.
-Geen testuitslag in het Engels mogelijk.
-Prijzen tussen €110 & €140

Wij gaan op vrijdag 21 augustus getest worden in een labo op een ½ uurtje rijden van hier en zouden de uitslag misschien zondag maar ten laatste op maandagochtend ontvangen (wij vliegen om 11:15h).

Voor mensen uit Rotterdam kan er o.a. op volgend adres getest worden:

Corporate Travel Clinic Erasmus MC
Maasboulevard 148
3011 TX Rotterdam

El Greco

Waar ga je je laten testen a.u.b.? Ik vind weinig info op het internet. We kunnen ons laten testen op mijn werk (ziekenhuis), maar hoe het dan verder moet, is nog niet duidelijk. 


Groetjes

Els

Wij gingen normaal bij Mediport in Antwerpen gaan maar, omdat we daar regelmatig moeten zijn, maar zonder zeemansboekje enkel toegestaan via doktersvoorschrift en €110/pers.

Geen zin om vliegtuigticketjes te spenderen aan een test.

Wij gaan nu naar labo 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 in Dendermonde. Zij zijn hier in mei al een keer aan huis geweest voor mijn vrouw. 07:15u getest, 14:00u had ze toen de uitslag al. (Covid-19 negatief) Het is voor ons net even ver rijden dan naar Antwerpen maar wel een stuk goedkoper. Volgens de dame aan de telefoon voor net geen €50 en voor het testen even melden dat je de uitslag in de Engelse taal wil.  Wink

(11 August 2020, 20:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist een mail gekregen van TUIFLY.be dat onze vlucht Brussel-Thessaloniki van 4 september geannuleerd is wegens de nieuwe maatregelen. Dat, samen met alle andere zaken, zorgt ervoor dat de beslissing net iets makkelijker wordt.
Voor de 2de maal dit jaar zal het, met nog meer pijn in het hart dan de eerste maal, een volledige annulatie van een voorziene Griekse trip worden.

Erg Patrick, erg man!!!  Angry 

Wij zitten nu ook al aan twee annulaties en wensen echt niet voor de derde maal onze vakantie dit jaar verloren te zien gaan.
Quote
In België vind ik nergens een adres waar ik een Covid sneltest kan laten afnemen. Mag ik als inwoner van België ook in Nederland zo'n test laten afnemen? Bijvoorbeeld bij Traveldoctor?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.059 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.222 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 20 gast(en)