Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
(24 August 2020, 17:52)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn dochter laat het er ook niet bij zitten. Probleem in de medische sector is altijd dat men een inspannings verbintenis aangaat en geen resultaatsverbintenis.  Komt er op neer dat ze beloven hun best te doen dat de test op tijd klaar is.

Heeft je dochter nu recht op een voucher? Wat ontzettend sneu voor je dochter en kleinkinderen.
Quote
Verontrustend bericht vind ik.

Mondkapjes verplicht op scholen Griekenland.

In Griekenland is het na de zomervakantie voor leerlingen en leerkrachten verplicht om op school een mondkapje te dragen. Op 7 september beginnen de lagere en middelbare scholen weer, maar volgens de minister van Onderwijs wordt dat mogelijk een week later. Zijn ministerie zorgt voor gratis mondkapjes voor alle leerlingen en docenten. In elke klas zijn straks maximaal zeventien scholieren toegestaan.

Het besluit is genomen omdat het aantal besmettingen in Griekenland de afgelopen weken is toegenomen. De afgelopen 24 uur zijn in Griekenland 170 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld, nadat een dag eerder een nieuw dagrecord van 284 gevallen was gemeld. Het aantal sterfgevallen staat op 242. Er liggen 31 patiënten op de intensive care.

Door een vroege en maandenlange lockdown heeft Griekenland het aantal coronagevallen in de eerste pandemieperiode zeer laag kunnen houden.
Bron NOS
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Intussen, in Athene:
Toerisme Athene getroffen door corona, 'dit is slechtste seizoen ooit'
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Vandaag in het AD.

Belgische toeristen mogen naar Europese landen die vallen binnen het Schengengebied reizen, tenzij code rood geldt. Aangezien de lijst met rode zones steeds langer wordt, trachten tal van reizigers de maatregelen te omzeilen door via buitenlandse luchthavens op vakantie te vertrekken. Dat meldt VTM Nieuws.

Vooral Eindhoven Airport blijkt populair onder de Belgen. Daar vertrekken dagelijks meerdere vluchten naar bestemmingen die in België op rood staan. Denk bijvoorbeeld aan Ibiza dat tot de eilandengroep de Balearen behoort, een bestemming die nog maar pas als rood werd aangeduid door de Belgische overheid.

VTM Nieuws stelde vast dat tal van Belgische reizigers in Eindhoven aan boord wilden gaan van een vlucht naar Ibiza. Dat bevestigde ook luchtvaartmaatschappij Transavia. ,,Deze mensen weten heel goed dat dit een rode zone is, en dat je er niet naartoe kan”, reageert Marc Van Ranst. Als de reisadviezen op Europees niveau geregeld zouden worden, zou dat niet mogelijk zijn, gaat Van Ranst verder. ,,Het is dus ook een beetje de fout van Europa.”
Quote
(24 August 2020, 23:23)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag in het AD.

Belgische toeristen mogen naar Europese landen die vallen binnen het Schengengebied reizen, tenzij code rood geldt. Aangezien de lijst met rode zones steeds langer wordt, trachten tal van reizigers de maatregelen te omzeilen door via buitenlandse luchthavens op vakantie te vertrekken. Dat meldt VTM Nieuws.

Vooral Eindhoven Airport blijkt populair onder de Belgen. Daar vertrekken dagelijks meerdere vluchten naar bestemmingen die in België op rood staan. Denk bijvoorbeeld aan Ibiza dat tot de eilandengroep de Balearen behoort, een bestemming die nog maar pas als rood werd aangeduid door de Belgische overheid.

VTM Nieuws stelde vast dat tal van Belgische reizigers in Eindhoven aan boord wilden gaan van een vlucht naar Ibiza. Dat bevestigde ook luchtvaartmaatschappij Transavia. ,,Deze mensen weten heel goed dat dit een rode zone is, en dat je er niet naartoe kan”, reageert Marc Van Ranst. Als de reisadviezen op Europees niveau geregeld zouden worden, zou dat niet mogelijk zijn, gaat Van Ranst verder. ,,Het is dus ook een beetje de fout van Europa.”

Wat ik me hier bij afvraag:
Aangezien de Balearen pas 3 dagen geleden een code rood kreeg van Buitenlandse Zaken België: konden die Belgische reizigers zomaar opeens (nieuwe) vliegtickets bemachtigen met vertrek vanuit Eindhoven? Het is immers hoogseizoen, en ik kan me voorstellen dat het op dit moment wellicht niet eenvoudig is om zomaar snel snel aan vliegtickets te geraken. Stel dat dit toch mogelijk zou geweest zijn: hadden die Belgische reizigers dan nog geen vliegtickets met een andere vliegmaatschappij vanuit België? Zeker in deze speciale situatie, waarbij je op voorhand een PLF-formulier moet ingevuld hebben vóór vertrek, lijkt me dit een zeer raar verhaal.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit wel eens een verhaal met een grote portie stemmingmakerij zou kunnen zijn.
Zou het kunnen dat die Belgische reizigers al veel langer hun vliegtickets met vertrek Eindhoven op zak hadden (en dus nog vóór er ook maar sprake was van een code rood voor de Balearen)?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
De Belgische tak van reisorganisatie TUI stuurt 28 vliegtuigen leeg naar de spaanse vakantie regio,s ,
om terugkerende reizigers op te halen ,nieuwe vakantie gangers worden niet meer meegenomem 
volgens de telegraaf
Quote
Vanaf vandaag gelden in het hele district Chania volgende (vertaalde) regels.

"In een regime van speciale beperkende maatregelen heeft P.E. Chania

Athene, 24 augustus 2020

Na een buitengewone bijeenkomst in het Operatiecentrum voor civiele bescherming en op basis van de nieuwe epidemiologische gegevens die in Chania naar voren zijn gekomen, in opdracht van de vice-minister van Civiele Bescherming en Crisisbeheersing, Nikos Hardalias en op basis van de relevante aanbeveling van het Comité van deskundigen voor het nieuwe ministerie van Volksgezondheid coronavirus, bij besluit van de secretaris-generaal van civiele bescherming  Vassilios Papageorgiou , om dringende redenen om een ernstig risico voor de volksgezondheid aan te pakken en in het bijzonder om de verspreiding van de effecten van de ziekte van COVID-19 te beperken, worden de volgende beperkende maatregelen genomen, die van toepassing zijn op de hele PE. Chania:

Opschorting van elk soort evenement, zoals feesten, beurzen, processies, openbare markten, enz.
Verbod op elke vorm van bijeenkomst van burgers met meer dan 9 personen om welke reden dan ook, zowel in het openbaar als privé.
De eetgedeeltes bieden plaats aan een maximum aantal personen aan elke tafel tot 4 personen, tenzij ze eerstegraads familieleden zijn waar maximaal 6 personen zijn toegestaan.
Het dragen van een masker is overal verplicht, zowel binnen als buiten.
Er wordt aan herinnerd dat het verbod op de exploitatie van alle reformwinkels van middernacht tot 07.00 uur de volgende dag van toepassing is.

Opgemerkt wordt dat in overleg met het Ministerie van Financiën voor de getroffen bedrijven het mogelijk is de arbeidsovereenkomst van werknemers op te schorten

Ten slotte zijn bovenstaande beperkende maatregelen 7 dagen geldig van 06:00 uur op dinsdag 25-08-2020 tot 06:00 uur op dinsdag 01-09-2020."

Onder het artikel wat je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan lezen staat het Griekse .pdf dat je kan inzien als je er op klikt.
Quote
(24 August 2020, 14:24)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2020, 10:34)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2020, 06:29)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop dat alles goed komt El Creco en dan met je vrouw een super fijne vakantie gewenst....

Hartelijk dank Goedas!
We kunnen zo dadelijk gaan boarden. Op 30 december was het de laatste keer dat we daar stonden toen we een onaangenaam telefoontje kregen van mijn broer. 
In mei werden de vluchten uiteraard allemaal gecanceld. 
Nu dus 3de poging. Niet echt veel volk aan de gate. Zouden er op het laatste ogenblik nog veel mensen afgehaakt hebben?
Benieuwd hoe het verder zal gaan in Athene en Heraklion.

Fijne vakantie, doe iedereen de groeten in Agios Nikolaos (Piga to Riga/Kanargio) en in het zuid oosten, Makry-Gialos misschien ben ik er in 2022 weer.

Hartelijk dank Arthur. 
Het is toch nog spannend geweest. Onder de QR code hadden wij een nummer beginnend met een 9. Weet niets van de andere medevliegers maar zowat het voltallige vliegtuig mocht aan de orale COVID-test. Er werd wel gevraagd wie er een connectie vlucht had, wij dus maar de dokters riepen dat er geen paniek moest zijn. Gelukkig was onze eerste vlucht een kwartiertje vroeger geland zodat we 1h15 hadden. Orale test ging supersnel met je QR code. In alle stress heeft mijn vrouw haar gsm laten liggen op het toilet. Ondertussen stonden we al te wachten voor het boarden en de bus, ik heb nog een poging gedaan om terug te lopen al bellend naar mijn vrouw haar nummer maar op het toilet was niets meer 
te vinden samen met iemand van de bewaking. De weg terug naar de gate was in looppas wat niet zo evident is als 60 jarige met 2 knieprothesen en een mondmasker op. Ik was nog net optijd voor de bus. Ík bleef ondertussen bellen naar haar nummer en kreeg plots toch iemand aan de lijn in het Engels. Blijkbaar lag haar gsm nu bij lost & found. Vandaag gebeld maar ze weten daar van niets...
Het vliegtuig tussen Athene en Heraklion was zo goed als vol. 
We hebben onze klassieke tussenstop gemaakt bij de Karnagio in Agios Nicolaos en werden daar hartelijk verwelkomd door eigenaar en sommige obers die ons kende. We zagen ook dat de boot van Arthur daar nog lag te pronken. 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(derde van onderaan)
Quote
El Greco schreef:
Arthur schreef:
El Greco schreef:Hartelijk dank Goedas!
We kunnen zo dadelijk gaan boarden. Op 30 december was het de laatste keer dat we daar stonden toen we een onaangenaam telefoontje kregen van mijn broer. 
In mei werden de vluchten uiteraard allemaal gecanceld. 
Nu dus 3de poging. Niet echt veel volk aan de gate. Zouden er op het laatste ogenblik nog veel mensen afgehaakt hebben?
Benieuwd hoe het verder zal gaan in Athene en Heraklion.

Fijne vakantie, doe iedereen de groeten in Agios Nikolaos (Piga to Riga/Kanargio) en in het zuid oosten, Makry-Gialos misschien ben ik er in 2022 weer.

Hartelijk dank Arthur. 
Het is toch nog spannend geweest. Onder de QR code hadden wij een nummer beginnend met een 9. Weet niets van de andere medevliegers maar zowat het voltallige vliegtuig mocht aan de orale COVID-test. Er werd wel gevraagd wie er een connectie vlucht had, wij dus maar de dokters riepen dat er geen paniek moest zijn. Gelukkig was onze eerste vlucht een kwartiertje vroeger geland zodat we 1h15 hadden. Orale test ging supersnel met je QR code. In alle stress heeft mijn vrouw haar gsm laten liggen op het toilet. Ondertussen stonden we al te wachten voor het boarden en de bus, ik heb nog een poging gedaan om terug te lopen al bellend naar mijn vrouw haar nummer maar op het toilet was niets meer 
te vinden samen met iemand van de bewaking. De weg terug naar de gate was in looppas wat niet zo evident is als 60 jarige met 2 knieprothesen en een mondmasker op. Ik was nog net optijd voor de bus. Ík bleef ondertussen bellen naar haar nummer en kreeg plots toch iemand aan de lijn in het Engels. Blijkbaar lag haar gsm nu bij lost & found. Vandaag gebeld maar ze weten daar van niets...
Het vliegtuig tussen Athene en Heraklion was zo goed als vol. 
We hebben onze klassieke tussenstop gemaakt bij de Karnagio in Agios Nicolaos en werden daar hartelijk verwelkomd door eigenaar en sommige obers die ons kende. We zagen ook dat de boot van Arthur daar nog lag te pronken. 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(derde van onderaan)
Ja, soms kan het er wat stressie aan toe gaan, zeker als je weinig overstaptijd hebt. Ook al diverse malen meegemaakt maar is steeds goed georganiseerd geweest door Aegean.
Geniet van je vakantie en kom tot rust. Ik ben net terug en mijn volgende trip is ook al geboekt naar mijn thuis op Lesvos.
Quote
Dank je wel voor de foto E.G, even heel erg offtopic, wanneer heb je die foto gemaakt?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(25 August 2020, 12:47)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel voor de foto E.G, even heel erg offtopic, wanneer heb je die foto gemaakt?

Gisterenavond rond 20:00h want zijn nadien nog even langs Lidl geweest, en die sluit om 21:00h.

(25 August 2020, 12:40)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco schreef:
Arthur schreef:Fijne vakantie, doe iedereen de groeten in Agios Nikolaos (Piga to Riga/Kanargio) en in het zuid oosten, Makry-Gialos misschien ben ik er in 2022 weer.

Hartelijk dank Arthur. 
Het is toch nog spannend geweest. Onder de QR code hadden wij een nummer beginnend met een 9. Weet niets van de andere medevliegers maar zowat het voltallige vliegtuig mocht aan de orale COVID-test. Er werd wel gevraagd wie er een connectie vlucht had, wij dus maar de dokters riepen dat er geen paniek moest zijn. Gelukkig was onze eerste vlucht een kwartiertje vroeger geland zodat we 1h15 hadden. Orale test ging supersnel met je QR code. In alle stress heeft mijn vrouw haar gsm laten liggen op het toilet. Ondertussen stonden we al te wachten voor het boarden en de bus, ik heb nog een poging gedaan om terug te lopen al bellend naar mijn vrouw haar nummer maar op het toilet was niets meer 
te vinden samen met iemand van de bewaking. De weg terug naar de gate was in looppas wat niet zo evident is als 60 jarige met 2 knieprothesen en een mondmasker op. Ik was nog net optijd voor de bus. Ík bleef ondertussen bellen naar haar nummer en kreeg plots toch iemand aan de lijn in het Engels. Blijkbaar lag haar gsm nu bij lost & found. Vandaag gebeld maar ze weten daar van niets...
Het vliegtuig tussen Athene en Heraklion was zo goed als vol. 
We hebben onze klassieke tussenstop gemaakt bij de Karnagio in Agios Nicolaos en werden daar hartelijk verwelkomd door eigenaar en sommige obers die ons kende. We zagen ook dat de boot van Arthur daar nog lag te pronken. 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(derde van onderaan)
Ja, soms kan het er wat stressie aan toe gaan, zeker als je weinig overstaptijd hebt. Ook al diverse malen meegemaakt maar is steeds goed georganiseerd geweest door Aegean.
Geniet van je vakantie en kom tot rust. Ik ben net terug en mijn volgende trip is ook al geboekt naar mijn thuis op Lesvos.

Hartelijk dank Markos, gaan we zeker doen hier in ons dorp. Het huis zag er wel niet uit na een jaar van leegstand.
Quote
Weten jullie ook tot hoelang de Grieken zelf vakantie hebben? Heb begrepen dat Parga net als overal rustig is en hoofdzakelijk Griekse vakantiegangers. Wij gaan 15 sept 3 wkn. Dacht als dat ook nog wegvalt dan wordt het wel heel rustig. Volgens mij zijn we de week in oktober de enigsten in ons hotel. Morgen gaan we de knoop doorhakken wel of niet. Er is wel een voordeeltje. De terugvlucht was op avond en midden in de nacht op Schiphol met tussenlanding Kefalonia. Dat is nu ‘s morgens 10 uur zonder tussenlanding.
Quote
(25 August 2020, 13:49)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Het huis zag er wel niet uit na een jaar van leegstand.

Dat wordt een werkvakantie Tongue 

Goed om horen dat alles toch nog meegevallen is (ondanks verlies van een gsm). Wel vreemd dat je met een negatief test certificaat alsnog getest wordt.

Geniet van de vakantie en de zonneschijn up  Hier is toch maar bliksem  en regen verwacht.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(25 August 2020, 14:57)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weten jullie ook tot hoelang de Grieken zelf vakantie hebben? Heb begrepen dat Parga net als overal rustig is en hoofdzakelijk Griekse vakantiegangers. Wij gaan 15 sept 3 wkn. Dacht als dat ook nog wegvalt dan wordt het wel heel rustig. Volgens mij zijn we de week in oktober de enigsten in ons hotel. Morgen gaan we de knoop doorhakken wel of niet. Er is wel een voordeeltje. De terugvlucht was op avond en midden in de nacht op Schiphol met tussenlanding Kefalonia. Dat is nu ‘s morgens 10 uur zonder tussenlanding.

Griekse jeugd heeft vakantie tot 13 september dacht ik. 
Alvast succes. Reis nu maar af!... Wink

(25 August 2020, 15:19)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2020, 13:49)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Het huis zag er wel niet uit na een jaar van leegstand.

Dat wordt een werkvakantie Tongue 

Goed om horen dat alles toch nog meegevallen is (ondanks verlies van een gsm). Wel vreemd dat je met een negatief test certificaat alsnog getest wordt.

Geniet van de vakantie en de zonneschijn up  Hier is toch maar bliksem  en regen verwacht.

Bedankt Patrick. 

Ja het moet allemaal niet gekker worden. De Grieken zijn er wel goed op voorzien en gaat met het nodige Griekse temperament toch vlot. Die orale test blijkt nu onderhand wel de minst betrouwbare te zijn naar wat ik heb vernomen. 
Ja er is slecht weer op komst naar wat ik heb vernomen al zeker aan de Wandelaar...
Quote
(25 August 2020, 16:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2020, 14:57)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weten jullie ook tot hoelang de Grieken zelf vakantie hebben? Heb begrepen dat Parga net als overal rustig is en hoofdzakelijk Griekse vakantiegangers. Wij gaan 15 sept 3 wkn. Dacht als dat ook nog wegvalt dan wordt het wel heel rustig. Volgens mij zijn we de week in oktober de enigsten in ons hotel. Morgen gaan we de knoop doorhakken wel of niet. Er is wel een voordeeltje. De terugvlucht was op avond en midden in de nacht op Schiphol met tussenlanding Kefalonia. Dat is nu ‘s morgens 10 uur zonder tussenlanding.

Griekse jeugd heeft vakantie tot 13 september dacht ik. 
Alvast succes. Reis nu maar af!... Wink

Start schooljaar is voorzien voor 7 september. Definitieve beslissing zou op 1 september zijn.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De grieken hadden veelal vakantie tm afgelopen zondag. We zien het hier op Lefkas nu dan ook rustiger worden.
Quote
(25 August 2020, 14:57)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weten jullie ook tot hoelang de Grieken zelf vakantie hebben? Heb begrepen dat Parga net als overal rustig is en hoofdzakelijk Griekse vakantiegangers. Wij gaan 15 sept 3 wkn. Dacht als dat ook nog wegvalt dan wordt het wel heel rustig. Volgens mij zijn we de week in oktober de enigsten in ons hotel. Morgen gaan we de knoop doorhakken wel of niet. Er is wel een voordeeltje. De terugvlucht was op avond en midden in de nacht op Schiphol met tussenlanding Kefalonia. Dat is nu ‘s morgens 10 uur zonder tussenlanding.
Hier aan de kust noemen ze dat de ouwe lullen vakantie ,dus de opa,s en de oma,s die tijdens de schoolvakantie op de 
kinders gepast hebben  gaan nu genieten van hun welverdiende vakantie ,of dat ook in Parga zo is  ,geen idee
Quote
El Greco schreef:
Arthur schreef:Dank je wel voor de foto E.G, even heel erg offtopic, wanneer heb je die foto gemaakt?

Gisterenavond rond 20:00h want zijn nadien nog even langs Lidl geweest, en die sluit om 21:00h.

Markos schreef:
El Greco schreef:Hartelijk dank Arthur. 
Het is toch nog spannend geweest. Onder de QR code hadden wij een nummer beginnend met een 9. Weet niets van de andere medevliegers maar zowat het voltallige vliegtuig mocht aan de orale COVID-test. Er werd wel gevraagd wie er een connectie vlucht had, wij dus maar de dokters riepen dat er geen paniek moest zijn. Gelukkig was onze eerste vlucht een kwartiertje vroeger geland zodat we 1h15 hadden. Orale test ging supersnel met je QR code. In alle stress heeft mijn vrouw haar gsm laten liggen op het toilet. Ondertussen stonden we al te wachten voor het boarden en de bus, ik heb nog een poging gedaan om terug te lopen al bellend naar mijn vrouw haar nummer maar op het toilet was niets meer 
te vinden samen met iemand van de bewaking. De weg terug naar de gate was in looppas wat niet zo evident is als 60 jarige met 2 knieprothesen en een mondmasker op. Ik was nog net optijd voor de bus. Ík bleef ondertussen bellen naar haar nummer en kreeg plots toch iemand aan de lijn in het Engels. Blijkbaar lag haar gsm nu bij lost & found. Vandaag gebeld maar ze weten daar van niets...
Het vliegtuig tussen Athene en Heraklion was zo goed als vol. 
We hebben onze klassieke tussenstop gemaakt bij de Karnagio in Agios Nicolaos en werden daar hartelijk verwelkomd door eigenaar en sommige obers die ons kende. We zagen ook dat de boot van Arthur daar nog lag te pronken. 


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(derde van onderaan)
Ja, soms kan het er wat stressie aan toe gaan, zeker als je weinig overstaptijd hebt. Ook al diverse malen meegemaakt maar is steeds goed georganiseerd geweest door Aegean.
Geniet van je vakantie en kom tot rust. Ik ben net terug en mijn volgende trip is ook al geboekt naar mijn thuis op Lesvos.

Hartelijk dank Markos, gaan we zeker doen hier in ons dorp. Het huis zag er wel niet uit na een jaar van leegstand.
Kan ik inkomen. In het voorjaar heb je al het stuifmeel en het heeft ook redelijk geregend in die periode. Ons huis ligt vrij dicht bij de baai waardoor er ook veel stof is. Gelukkig hebben mijn Griekse vrienden alles volledig opgekuist voor mijn aankomst. Ze hebben gezweet, zeker met de huidige temperaturen.
Quote
Interessant artikel, over stressy toestanden voor vertrek.
Het gaat niet specifiek over vertrek naar Griekenland, maar wel vergelijkbaar.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Is inderdaad zeer vervelend. Je doet wat je moet doen, betaalt ervoor, en dan krijg je dergelijke situatie.
Indien het labo niet voldoende capaciteit heeft, dienen ze de nodige stappen te ondernemen om tegemoet te komen aan de hoeveelheid testen.
Deze regel wordt opgelegd door de overheidsinstanties. Als de vertrekkende burger zich aanbiedt, moet het labo maar de nodige maatregelen treffen zodat alles tijdig wordt geregeld.
Quote
(26 August 2020, 10:53)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is inderdaad zeer vervelend. Je doet wat je moet doen, betaalt ervoor, en dan krijg je dergelijke situatie.
Indien het labo niet voldoende capaciteit heeft, dienen ze de nodige stappen te ondernemen om tegemoet te komen aan de hoeveelheid testen.
Deze regel wordt opgelegd door de overheidsinstanties. Als de vertrekkende burger zich aanbiedt, moet het labo maar de nodige maatregelen treffen zodat alles tijdig wordt geregeld.

Het ligt er natuurlijk aan of er in de voorwaarden en/of overeenkomst die je met hun aangaat staat dat ze binnen een bepaalde tijd na afname van de test moeten leveren. En of ze daar onder bepaalde omstandigheden van afwijken mogen.
Kan me goed voorstellen dat GGD testen voorrang krijgen op niet essentiële testen bij capaciteitsproblemen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Waar je ook nog op moet letten. Wij wonen in Friesland. Dichtstbijzijnde testlocatie is Groningen 100 km, we vliegen de dinsdags en moeten zondags testen. Mijn vriendin heeft zondag nog getest in Groningen voor naar Pilion. Ik zag vandaag toevallig dat Groningen alleen nog door de week getest wordt. Had ook weer mooi uitgepakt dat we daar voor niks naar toe waren gereden. We gaan nu naar Meppel. Een gewaarschuwd mens....dus check van te voren of de tijden ook zijn veranderd.
Quote
De tijden voor Groningen zijn nu weer aangepast zoals het was. Ger je mag om mij #502 en dit bericht wel verwijderen om geen verwarring te zaaien.
Quote
Hoor om mij heen dat mensen toch last minutes boeken naar griekenland ondanks het papierwerk en het testen dus gelukkig niet iedereen ziet daar tegen op.
Wij houden onze vingers nog steeds gekruist dat we 21 september mogen vliegen.
Per dag kan het veranderen, het geeft gelukkig geen stress want het is wat het is.
Quote
Wij wonen in Zeeland en moeten in Nijmegen gaan testen omdat nergens geen plaats meer was op vrijdag 4 september.
Wij vertrekken 7 september naar pillion.
Dus reserveer op tijd een test in de buurt.
Quote
(27 August 2020, 09:31)Marja62 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij wonen in Zeeland en moeten in Nijmegen gaan testen omdat nergens geen plaats meer was op vrijdag 4 september.
Wij vertrekken 7 september naar pillion.
Dus reserveer op tijd een test in de buurt.

Dat is zo,n 400 km heen en weer ,tenminste vanaf Zeeuws Vlaanderen
Quote
@Marja wij hebben testformulier ook ingevuld. Staat niet bij welke datum je wilt testen, alleen de locatie. Hoe weet je dan of er geen plaats is!
Verplicht te testen is tot 31 augustus. Ben benieuwd of het verlengd wordt. Zullen we eerdaags wel horen.
Quote
Testen willen we op 4 september ( staat in het bericht)
Heb de hele morgen aan de telefoon gezeten.
Wilde niet het risico lopen te wachten tot 31 augustus 
Was maar goed ook.
Quote
Chania is mondkapjes plicht tot zeker 1 september ,hoe zit dat als je op motor of scooter rijd ,neem aan ook verplicht,iemand een antwoord
Quote
Is verplicht, in Chania zelf veel mensen er mee zien rijden. In de dorpen wordt er aardig de hand mee gelicht. De voorlichting over de laatste maatregelen was ondermaats.
Kom je deze kant op Grek?
Quote
ja wel als het goed is morgen avond,laat nog wat weten via mail ,
Quote
Vele Grieken en Engelsen dragen het mondkapje op de kin...of onder de neus... Rolleyes
Quote
(27 August 2020, 14:40)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Chania is mondkapjes plicht tot zeker 1 september ,hoe zit dat als je op motor of scooter rijd ,neem aan ook verplicht,iemand een antwoord

Ik kan het nog uitbreiden via info van een Acco-eigenaar met strandbedjesverhuur.
Hij stelt dat je zelfs verplicht bent het kapje overal te dragen; let wel... dus ook op je strandbedje èn in zee!

Of iedereen zich daaraan houdt.....
Ik heb er zo m'n gedachten over.  Big Grin 

Ik denk dat ik beter kan stellen: wie zou zich daar aan houden.
Quote
Dit is dus helemaal niet waar.
Niet in de zee en op het strand.

Graag geen onzin verspreiden....
Quote
Idd, niet waar. Niet op het strand en zeker niet in de zee. Als je eet ergens ook niet, als je weggaat en je loopt naar je accommodatie wel. Als je zit te drinken op een terras idem dito. Idd. geen onzin verspreiden. Is allemaal als ingewikkeld en vervelend genoeg. dizzy
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
@Ingmar. Het gaat hier speciaal over regio beleid. In dit geval Xania. ( dd. 25/8)

De extra maatregelen zijn
Lesvos, Mykonos, Halkidiki, and Chania (Crete)
Local restrictions are in place on Lesvos island, Mykonos island, the Halkidiki peninsula and the Chania region of Crete. These include:

Prohibition of operation of all food/catering sector-related shops, services and facilities from midnight - 7am the next day.
A ban on gatherings of more than 9 people, either indoors or outdoors;
A limit of 4 people per table in any restaurant, except for cases where the party consists of family members, where the limit is 6 people;
Mandatory use of face masks in indoor and outdoor public spaces.

De extra maatregelen zijn echter zeer slecht gecommuniceerd en er is bij mensen niet duidelijk wat allemaal onder een publieke plaats valt.
Quote
Zoals elke zondag waren we ook afgelopen zondag in Parga ( Captains bar) aan de boulevard. Het valt op dat er beduidend minder toeristen zijn. Het was wel behoorlijk druk daarentegen. Dat kwam ook omdat er net een cruiseschip aangemeerd had dat een uur of twee blijft liggen en dat weer sfmeert.........
Misschien zie ik je ooit op een zondag in Parga, Goedas, wie weet?
Quote
@Janni
Vast wel. Gezellig bij captains bar. Begrijp ik dat je een huis hebt in Kanalaki? Wonen veel bekenden van ons. Sakis en Maria van rest Sakis (zonen Dimitris en Vangalis). Meisje en man van de yoghurt ijs bij die trap omhoog, Dina die schoonmaakt in Byzantio enz. Was even aan het mijmeren....Hopelijk ze volgend jaar mei en misschien september allemaal weer een knuffel te geven.
Quote
Op de eilanden verwittigen de locals elkaar als er controle op komst is. Telefoon gaat en plots alle maskertjes op en alles volgens de regels.
In de kleine dorpjes, is het rustig en draagt bijna iedereen zijn mondmasker in de winkels of mikri agora.
In restaurants is het anders. In grote en toeristische zaken dragen de obers constant hun mondmasker. Bij de lokale bevolking en kleinere zaken is dit echter niet het geval. Maar hier is het zeker geen koplopen en zijn de bubbels beperkt tot 3 à 4 personen aan een tafeltje. Al dan niet om belot of tavli te spelen.
Quote
(27 August 2020, 19:47)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is dus helemaal niet waar.
Niet in de zee en op het strand.

Graag geen onzin verspreiden....

Misschien las je niet dat deze info van een eigenaar/risicoloper afkomt. Voor hem staat er heel veel op het spel, maar ik neem aan dat je je daar bewust van bent.
Ik klets nooit uit m'n nek.

Wat al eerder is beschreven: de maatregel is door de overheid slecht gecommuniceerd. De bepaling geldt voor alle openbare ruimten in het gebied dat onder Chania valt. Ik kan het niet helpen dat strand en zee daar ook onder vallen. (Openbare ruimten.)
Achterlijk ben ik ook niet, en ik weet ook wel dat niemand een kapje in zee zal dragen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.598 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.808 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.058 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.220 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 20 gast(en)