Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
(29 August 2020, 15:10)johevri schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan iemand mij vertellen of tot nog toe de aangescherpte regels ook van toepassing waren of nog steeds zijn op personen die met de camper Griekenland via de zeeweg binnenkwamen? Met aangescherpte regels bedoel ik het kunnen overleggen van een negatieve PCR test (niet ouder als 72 uur).
Zo ja, was dit dan van toepassing op iedereen of werd er ook nog onderscheid gemaakt uit welk land de passagier komt.  Deze vraag aangezien wij Nederlanders zijn die in België wonen en ik aanneem dat voor ons de Belgische beperkingen van toepassing zijn: het kunnen overleggen van een negatieve PCR test.
Reactie via mail van de Belgisch ambassade in Griekenland gaf behalve enkele toegestuurde links ook geen uitsluitsel.

De laatste info die ik kreeg op 12.08.2020 van greekferries club was:


Multiquote:De informatie die we hebben ontvangen, is dat wanneer passagiers per vliegtuig (uit o.a. Nederland) of per auto Griekenland bereiken een negatieve gezondheidstest (PCR) niet ouder dan 72 uur moeten kunnen overleggen.
Vooralsnog is niet bekend of dit eveneens geldt voor passagiers die per ferry aankomen. We zijn in afwachting van verduidelijking.

  Tot nog toe heb ik geen andere informatie gekregen en zal ik maandag opnieuw contact met hun opnemen.

Voor ferries uit Italie is dat niet van toepassing. Goede reis!
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door Geni - 29 August 2020, 15:45
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door Ger - 11 September 2020, 15:32

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.055 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.601 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.810 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.062 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.227 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 27 gast(en)