Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
(30 August 2020, 00:18)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 August 2020, 21:30)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja maar ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen. Er zijn nog te veel landen waarvoor het wel verplicht is. Als Nederlander zijn ga je gewoon mogen passeren vanaf 1 september veronderstel ik. Als ten minste mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie weer niet doen of ze je kunnen terecht wijzen. Nog in Athene nog in Heraklion hebben wij onze COVID test moeten laten zien, enkel in Brussel dus bij de incheckbalie.

Logisch ook want de luchtvaartmaatschappijen zijn verantwoordelijk gesteld door de Griekse overheid. Dat is al gebeurd net na de invoering van de PLF toen er een aantal personen (ik dacht in Heraklion) weerhouden werden bij aankomst en het land niet in mochten. Voor de luchtvaartmaatschappijen is het eigenlijk een voorzorgsmaatregel omdat zij anders verplicht worden personen die toegang geweigerd worden op hun kosten terug mee te nemen. Identiek aan de regels m.b.t. bijvoorbeeld passagiers met valse paspoorten of zonder identiteitsdocumenten.

Ja dat weet ik wel Patrick maar die mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie moeten geen eigen regels gaan toepassen boven de hoofden van de Griekse overheid en/of passagiers, die er niet zijn. Als zij dat dan toch willen aanpassen naar hun interpretatieS moet daar op voorhand over gecommuniceerd worden, niet wanneer je als passagier op de luchthaven staat en volgens de Griekse overheid in regel bent.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door El Greco - 30 August 2020, 10:10
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door Ger - 11 September 2020, 15:32

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.063 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.640 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.822 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.144 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.257 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 27 gast(en)