Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
(09 September 2020, 12:29)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 September 2020, 10:42)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 September 2020, 10:33)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is toch vreemd dat alle Griekse eilanden code oranje krijgen ,en het virus enkel op wat toeristische eilanden
aan getroffen is ,dus dat komt er op neer dat op zo,n 99 % van de eilanden geen  virus is aangetroffen ,met andere
woorden je kunt niet veiliger zitten dan op een van die eilanden

In een reactie gaf BZ aan dat de Grieken welke van de eilanden naar het vaste land gingen van de Griekse regering in quarantaine moeten en dat dit mede de reden van dit besluit is.

Dat klopt totaal niet. Maar het lijkt me meer een eigen interpretatie van BZ om een eigen regel door te drukken. Misschien denken ze wel dat ze iedereen zomaar wat kunnen wijsmaken.

Je kunt niet uitsluiten dat ze het zelf wel geloven. Ben lang geleden zelf 5 jaar rijksambtenaar geweest. Je moet niet onderschatten tot wat voor kronkels sommige ambtenaren in staat zijn. ?

Cors

(09 September 2020, 11:51)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een bekende van mij gaat eind v d maand naar nl. Zit erg te twijfelen wat te doen.
T simpelste is een rechtstreekse vlucht Kos A'dam pakken, lijkt ook t meest safe, minder reizen. Maar dan moet ze dus in quarantaine.
Of eerst kos Athene wat in onze ogen meer 'gevaar' is, dan 10 dagen blijven en dan Athene-Amsterdam.
Gaat om enkele reis, tijd is op zich ook geen probleem, zitten meer te denken dat wat "legaal" is, in onze ogen minder safe is.
Persoonlijk zou ik liever 10 dagen vrij rondlopen in Athene dan in quarantaine in Amsterdam (maar ik ben sowieso liever in Athene dan in Amsterdam). Je loopt wel het risico dat in die periode Athene ook naar oranje gaat, er zijn tenslotte relatief meer besmettingen in Athene dan op de eilanden.


Overigens is bij mijn weten de quarantaine nog steeds een dringend advies en geen verplichting. Vraag me af of je quarantaine tijd niet kunt verkorten door je te laten testen bij aankomst op Schiphol.
Cors
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door cors - 09 September 2020, 13:40
RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - door Ger - 11 September 2020, 15:32

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.059 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.223 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 20 gast(en)