Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
Het lijkt mij in ieder geval niet logisch dat een toerist in Griekenland voor een negatieve PCR test moet zorgen voor de terugreis. Ik heb in Nederland al genoeg moeite ermee, laat staan in het buitenland.
Quote
Als op de heen- of terugreis quarantaine plicht is, dan laat sunweb de reizen niet doorgaan...
Quote
(21 April 2021, 17:28)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt mij in ieder geval niet logisch dat een toerist in Griekenland voor een negatieve PCR test moet zorgen voor de terugreis. Ik heb in Nederland al genoeg moeite ermee, laat staan in het buitenland.

Helaas is het momenteel toch zo. Als je boekt bij Sunweb kan je een PCR test regelen a € 40,00 per persoon. Dat is voor vertrek vanuit Nederland. Bij de boeking/factuur staat vermeld dat een PCR test voor de terugreis niet door Sunweb geregeld wordt en je die zelf moet regelen. Mocht de eis van een PCR test vervallen, krijg je het betaalde bedrag terugbetaald.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(21 April 2021, 17:28)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt mij in ieder geval niet logisch dat een toerist in Griekenland voor een negatieve PCR test moet zorgen voor de terugreis. Ik heb in Nederland al genoeg moeite ermee, laat staan in het buitenland.

Dat geldt voor bijvoorbeeld Britten ook. Als ze terugkomen van Griekenland moeten ze ook een negatieve test kunnen voorleggen. En het is voor vele landen zo dat een negatieve test nodig is als ze terugkeren van een ander land.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Na de pasen mag in Gr de buiten horeca weer open. De avondklok gaat naar 11 uur. En vaccinatie van 30-39 jarigem start. Toerisme blijft op 15mei in de planning staan. Simpele samenvatting v het nieuws vanavond.
Quote
Perfect samengevat Nanny.
Quote
rustig blijven mensen, "EUROPA" heeft binnen de kortste tijd een coronapaspoort wat het reizen binnen europa duidelijk en eenvoudig zal maken  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
Ik verwacht toch dat Griekenland de komende maanden de teugels zal laten vieren, qua regels, om niet nog een desastreus vakantieseizoen te krijgen.
Quote
(21 April 2021, 20:20)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na de pasen mag in Gr de buiten horeca weer open. De avondklok gaat naar 11 uur. En vaccinatie van 30-39 jarigem start. Toerisme blijft op 15mei in de planning staan. Simpele samenvatting v  het nieuws vanavond.

En ook het interregionaal verkeer staat gepland om te openen op 15 mei. Wat ook betekend dat binnenlands vliegverkeer en ferryverkeer mogelijk wordt voor niet-essentiële verplaatsingen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik wam half binnen bij een bericht op de radio vanmiddag maar ik begreep eruit dat de regering nu haast gaat maken om iedere Griek op de eilanden te vaccineren zodat het toerisme daar in de zomer volle bak los kan gaan. Beetje 538 taal maar daar kwam het ook vandaan Smile
Quote
(22 April 2021, 19:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wam half binnen bij een bericht op de radio vanmiddag maar ik begreep eruit dat de regering nu haast gaat maken om iedere Griek op de eilanden te vaccineren zodat het toerisme daar in de zomer volle bak los kan gaan. Beetje 538 taal maar daar kwam het ook vandaan  Smile

Dit is de stand van zaken op sommige eilanden:

Op 20 kleine eilanden, waaronder Thirasia, Agathonisi, Thymaina, Arkoi, Antipaxos, Marathi, Kastelorizo, zijn de bewoners volledig ingeënt.
De vaccinatie is aan de gang en zal volgende week worden afgerond op 8 andere eilanden, waaronder Antikythera, Pserimos, Nisyros en Agios Efstratios.
Op Folegandros, Kimolos, Anafi, Sikinos, Donoussa, Ammouliani zal de tweede dosis voor alle inwoners voltooid zijn op 3 mei 2021.
Op Elafonisos, Koufonisi, Schinoussa en Iraklia zal de tweede dosis voor alle inwoners op 10 mei 2021 gegeven zijn.
Op Patmos, Ithaca, Samothrace, Sifnos, Kea, Paxos, Ios, Hydra, Amorgos, Kythnos, Serifos, Astypalea, Antiparos, Agistri, Kasos is de vaccinatie voor bewoners +60 jaar voltooid en zal de vaccinatie van alle bewoners worden afgerond op 10 mei 2021.
Op Poros, Spetses en Kythira is de vaccinatie voor inwoners van +60 jaar voltooid en tegen 24 mei zal deze voor alle bewoners van deze eilanden zijn voltooid.
Op Andros, Tinos, Ikaria, Leros, Karpathos, Skiathos, Skopelos en Milos zijn de vaccinatieprocedures al gestart en zullen ze op 31 mei 2021 worden afgerond.

Bron: Vice-minister van Volksgezondheid Vassilis Kontozamanis gisteren in het Griekse parlement.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(22 April 2021, 20:04)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2021, 19:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wam half binnen bij een bericht op de radio vanmiddag maar ik begreep eruit dat de regering nu haast gaat maken om iedere Griek op de eilanden te vaccineren zodat het toerisme daar in de zomer volle bak los kan gaan. Beetje 538 taal maar daar kwam het ook vandaan  Smile

Dit is de stand van zaken op sommige eilanden:

Op 20 kleine eilanden, waaronder Thirasia, Agathonisi, Thymaina, Arkoi, Antipaxos, Marathi, Kastelorizo, zijn de bewoners volledig ingeënt.
De vaccinatie is aan de gang en zal volgende week worden afgerond op 8 andere eilanden, waaronder Antikythera, Pserimos, Nisyros en Agios Efstratios.
Op Folegandros, Kimolos, Anafi, Sikinos, Donoussa, Ammouliani zal de tweede dosis voor alle inwoners voltooid zijn op 3 mei 2021.
Op Elafonisos, Koufonisi, Schinoussa en Iraklia zal de tweede dosis voor alle inwoners op 10 mei 2021 gegeven zijn.
Op Patmos, Ithaca, Samothrace, Sifnos, Kea, Paxos, Ios, Hydra, Amorgos, Kythnos, Serifos, Astypalea, Antiparos, Agistri, Kasos is de vaccinatie voor bewoners +60 jaar voltooid en zal de vaccinatie van alle bewoners worden afgerond op 10 mei 2021.
Op Poros, Spetses en Kythira is de vaccinatie voor inwoners van +60 jaar voltooid en tegen 24 mei zal deze voor alle bewoners van deze eilanden zijn voltooid.
Op Andros, Tinos, Ikaria, Leros, Karpathos, Skiathos, Skopelos en Milos zijn de vaccinatieprocedures al gestart en zullen ze op 31 mei 2021 worden afgerond.

Bron: Vice-minister van Volksgezondheid Vassilis Kontozamanis gisteren in het Griekse parlement.

Bedankt, Patrick, voor deze interessante update.
Wat me bij de opsomming van al die eilanden opvalt: het zijn allemaal vrij kleine eilanden; dus ook een tamelijk beperkt bevolkingsaantal. De vaccinatie op de grotere eilanden, zoals bijvoorbeeld Kreta-Lesbos-Corfu-Zakynthos-Chios..., evenals op de nog meer toeristische eilanden zoals bijvoorbeeld Mykonos, zal dus wellicht een hele poos later eindigen. 
Misschien kort door de bocht gedacht, maar toch: wie vrij spoedig gevaccineerd geraakt in Nederland of België, doet er - in functie van corona - misschien een goede zaak aan om op vakantie te gaan naar een klein eiland.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(22 April 2021, 20:16)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt, Patrick, voor deze interessante update.
Wat me bij de opsomming van al die eilanden opvalt: het zijn allemaal vrij kleine eilanden; dus ook een tamelijk beperkt bevolkingsaantal. De vaccinatie op de grotere eilanden, zoals bijvoorbeeld Kreta-Lesbos-Corfu-Zakynthos-Chios..., evenals op de nog meer toeristische eilanden zoals bijvoorbeeld Mykonos, zal dus wellicht een hele poos later eindigen. 
Misschien kort door de bocht gedacht, maar toch: wie vrij spoedig gevaccineerd geraakt in Nederland of België, doet er - in functie van corona - misschien een goede zaak aan om op vakantie te gaan naar een klein eiland.

Ik had dat al in gedachten toen ik begon met de planning voor mijn trip in september-oktober en toen al gezegd werd dat men met de kleine eilanden zou beginnen. Van de 8 geplande eilanden tijdens die trip zijn er slechts 2 waarvan de volledige bevolking (waarschijnlijk) nog niet zal gevaccineerd zijn tegen einde mei: Samos en Rhodos.

Mijn veronderstelling is dat tegen begin september dat wel het geval zal zijn voor Samos waar ik begin en midden oktober ook in Rhodos als ik daar aankom.

De recentste cijfers (vanavond om 18.00 uur) voor Samos: 4.524 die 1ste dosis gekregen hebben en 1.756 die beide dosissen gekregen hebben. Voor Rhodos is dat respectievelijk 14.330 en 6.154

Ter herinnering: De recentste cijfers zijn te zien op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedere avond om 18.00 worden ze aangevuld met de vaccinaties van de dag.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Uit het D-GR-Forum, gisteren 22.4.2021:
Misschien interessant voor mensen met een tweede huisje in GR -
Quote . . . Wir haben an Bord von ANEK unaufgefordert eine Bestätigung erhalten, dass wir per Fähre angekommen sind und somit am Weg nach Hause Bezirksgrenzen überschreiten müssen. . . . Unquote
Aan boord van Anek-ferry kregen we ongevraagd een bevestiging dat we per ferry aangekomen zijn en dus op weg naar huis districtsgrenzen moeten overschrijden.
Quote
(23 April 2021, 08:16)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uit het D-GR-Forum, gisteren 22.4.2021:
Misschien interessant voor mensen met een tweede huisje in GR -
Quote . . . Wir haben an Bord von ANEK unaufgefordert eine Bestätigung erhalten, dass wir per Fähre angekommen sind und somit am Weg nach Hause Bezirksgrenzen überschreiten müssen. . . . Unquote
Aan boord van Anek-ferry kregen we ongevraagd een bevestiging dat we per ferry aangekomen zijn en dus op weg naar huis districtsgrenzen moeten overschrijden.

Bij verplaatsingen van/naar de haven/luchthaven tellen die restricties niet en kan er vrij districtsgrenzen overschreden worden. Lijkt me ook logisch.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.598 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.808 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.058 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.220 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 19 gast(en)