naar Corfu maar wat *moet* je gezien hebben?
#1
Wij hebben onze vakantie naar Corfu geboekt.
Volgend jaar augustus gaan we een week naar Agios Gordis toe !!!

ik ben me er uiteraard al compleet in aan het verdiepen maar wil graag weten wat we gezien *moeten* hebben.

het achilleon en Kerkyra staan uiteraard al op de lijst.
Ook lijkt een boottocht naar Parga en Paxos me super maar hoe/waar kun je dat boeken en wat kost dat ongeveer ?

oftewel: ik krijg graag tips!

Alvast bedankt,
Petra

P.S. Ger ik heb jullie vakantieverslag ook gelezen en daar staan hele mooie dingen in !
Quote
#2
Persoonlijk vond ik de grillige westkust het mooist. Vergeet vooral Paleokastritsa niet te bezoeken. In het noorden is het "Canal d'amour" zeker een bezoekje waard. vanaf de "Kaisers Thrown" bij Sinerades heb je een adembenemend uitzicht van 360 graden. Doen!
De oostkust (Dassia, Gouvia, Kassiopi in het noorden) is vrij toeristisch. Vanaf het strandje van Agios Stefanos zie je Albanië liggen.

En dan de hoofdstad Kerkyra, dat moet je gezien hebben. Trek daar gerust een dag voor uit. En inderdaad, het Achilleon is een goede suggestie.

Naar Parga en/of (Anti)Paxos is te doen maar je bent wel even onderweg. Je kunt het vrijwel overal boeken, waarschijnlijk ook bij je hostess. Ik heb de enevelop er eens bij gehaald waar inderdaad een excusie werd aangeboden voor € 50,- pp. Maar dat was wel in 2007.....

M'n reisverslag ken je al dus ik vrees dat ik het je nu nog moeilijker heb gemaakt met deze tips. Misschien toch maar een weekje erbij boeken ;) ?

Hier vindt je alvast een gedetailleerde kaart van het eiland zodat je kunt zien waar de genoemde plaatsen liggen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alvast veel voorplezier!
Ger
Quote
#3
(17 November 2010, 20:58)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Persoonlijk vond ik de grillige westkust het mooist. Vergeet vooral Paleokastritsa niet te bezoeken. In het noorden is het "Canal d'amour" zeker een bezoekje waard. vanaf de "Kaisers Thrown" bij Sinerades heb je een adembenemend uitzicht van 360 graden. Doen!
De oostkust (Dassia, Gouvia, Kassiopi in het noorden) is vrij toeristisch. Vanaf het strandje van Agios Stefanos zie je Albanië liggen.

En dan de hoofdstad Kerkyra, dat moet je gezien hebben. Trek daar gerust een dag voor uit. En inderdaad, het Achilleon is een goede suggestie.

Naar Parga en/of (Anti)Paxos is te doen maar je bent wel even onderweg. Je kunt het vrijwel overal boeken, waarschijnlijk ook bij je hostess. Ik heb de enevelop er eens bij gehaald waar inderdaad een excusie werd aangeboden voor € 50,- pp. Maar dat was wel in 2007.....

M'n reisverslag ken je al dus ik vrees dat ik het je nu nog moeilijker heb gemaakt met deze tips. Misschien toch maar een weekje erbij boeken ;) ?

Hier vindt je alvast een gedetailleerde kaart van het eiland zodat je kunt zien waar de genoemde plaatsen liggen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alvast veel voorplezier!
Ger

Boottocht naar Parga en Paxos mag je wel als een volle dagexcursie reken maar zeer zeker de moeite waard. Heb het een paar jaren terug gedaan, had toen geboekt bij een lokaal kantoortje en was toch zo'n 25% goedkoper dan bij de touroperator terwijl je net dezelfde service krijgt.

En zoals Ger al vermeldde: Paleokastritsa
Verder:
- het uitzicht vanop de top van de Pantokrator
- de zonsondergang vanop sunset (logas) beach in Peroulades



Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ger en Patrick,

heel erg bedankt voor deze tips, ja het wordt moeilijk maar helaas is een week erbij geen optie.. :'(
we gaan gewoon zoveel mogelijk bekijken in die week, komt vast wel goed... en anders moet ik gewoon nog een keer terug...
wordt uiteraard ook lastig want ik heb al over zoveel mooie streken en eilanden gelezen ondertussen ik weet nu al dat ik vakantiedagen en centen te kort ga komen de komende jaren... (zeker als ik besmet wordt met dat virus en volgens mij begint dat al aardig )

Petra
Quote
#5
Kleine correctie:
De Keizerstroon ligt niet bij Sinarades (wat trouwens een mooi klein volksmuseum heeft) maar bij Pelekas.
Quote
#6
Dank je wel Karel,

zo kan ik al een aardige route opzetten en dan nog even kijken aan de andere kant van het eiland.
Dan kunnen we een dag of 2 gaan touren en dan zeker nog een dag inplannen voor Kerkyra en een dag voor het muizeneiland en het achilleon.
We willen tenslotte weten waar we geweest zijn.... zwemmen kan overal ;)

Petra
Quote
#7
Wat wij ook heel leuk vonden was een trip met het watervliegtuigje vanuit Marina Gouvia naar Paxos met "Airsea Lines". We vlogen op de heenvlucht over de oostkust van Corfu en op de terugvlucht over de westkust, zo heb je een goede kijk over het eiland.

Wat ook nog mooi is zijn de witte kliffen bij Arkoudillas in het uiterste zuiden waar ook nog de ruïne te zien is van een oud kloostertje.

Nog een dorpje dat de moeite waard is om te bezoeken is Chlomos in het zuiden, hier is de tijd blijven stilstaan. Op de weg er naartoe heb je een mooi zicht over het Korissionmeer.

Wil je onderweg een frisse duik nemen of even luieren op een mooi strandje met alle voorzieningen en taverne (Avra-Oceanos) , ga dan naar Prasoudi (hangt af van de gemeente Agios Mathaios).
Quote
#8
Alles wat wij in een week hebben gezien is al genoemd. Eén ding ontbreekt nog en als je
van oudheden houdt DOEN !! Een dagtrip naar Butrint Albanië . Een andere wereld waar je
doorheen komt met de bus, en uiteindelijk prachtige opgravingen. Oh, ja het paleis van Sisi.
(volgens Wikipedia met één "s" )
web-log
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel plezier
Quote
#9
Inderdaad, Chlomos is de moeite waard. Eten bij "Balis" (staat duidelijk met borden aangegeven) met een prachtig uitzicht over de baai.
Nog even een teleurstelling; de door Prasoudi genoemde vluchten met een watervliegtuig zijn al 2 jaar niet meer mogelijk, helaas.
Failliet dus.....
Quote
#10
jeetje nog meer tips...
ik weet nu al dat wij ons niet zullen vervelen :)

de route voor de *noord*kant (ik ben zo slecht met een kompas Confused) heb ik al grotendeels op een rij staan
nu de andere kant dus nog en dat begint al leuk met deze tips!

Prasoudi, Arkoudillas kon ik niet vinden wel Arkoudilla is dat dezelfde? ligt op mijn kaart helemaal onder in het smalle puntje...
en Prasoudi moet ik waarschijnlijk zoeken bij Agios Mathaios? heb nog niet een echt gedetailleerde kaart die komt onder de kerstboom ;)

jammer dat dat vliegtochtje niet meer kan, klinkt leuk...

dus bedankt en schroom niet om nog meer te tippen dit is zooooooooo leuk !!! Big Grin

Petra
Quote
#11
Petra als je op de link klikt die ik je hierboven gaf krijg je toch al een redelijk gedetailleerde kaart (als je 'm teminste op volle resolutie opent)?
Dan zie je ook Arkoudillas (inderdaad helemaal in het zuiden) liggen en Prasouda(i)
Quote
#12
je hebt helemaal gelijk Ger maar ik zat in dat kleine kaartje in mn reisboekje te gluren...
staat ook wel veel op maar niet zoveel als op die jij gaf...
Quote
#13
(18 November 2010, 20:12)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prasoudi, Arkoudillas kon ik niet vinden wel Arkoudilla is dat dezelfde? ligt op mijn kaart helemaal onder in het smalle puntje...
en Prasoudi moet ik waarschijnlijk zoeken bij Agios Mathaios? heb nog niet een echt gedetailleerde kaart die komt onder de kerstboom ;)

Petra, Prasoudi hoort bij Agios Mathaios maar ligt er toch een tiental km vandaan. Prasoudi ligt aan de zee.

[Afbeelding: 2ak0ahv.jpg]

A= Prasoudi

@ Ger, Prasouda is de rots die voor het strandje van Prasoudi ligt.

[Afbeelding: 2wluix0.jpg]

Hier vind je een gedetailleerde kmap van Corfu die je kan vergroten en je kan alle kanten scrollen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#14
dank je wel voor de map Prasoudi !
ik ben er al handig van gebruik aan het maken voor het plannen van mijn volgende vakantie ...
heel interessant dat je veel dorpen kan aanklikken en doorverwezen wordt :)
Quote
#15
Hi Petra,

In de noordwesthoek, in het plaatsje Arillas, bevindt zich een ambachtelijke bierbrouwerij Corfu Microbrewery, een van de weinige zelfstandige micro-brouwerijen in GR. Ik ben daar in 2009 geweest en het zijn heel aardige jongens die daar werken. Voor een nationaal bierblad heb ik over hun brouwerij een artikel geschreven en naar hen gestuurd, maar helaas tot op heden geen reaktie ontvangen. Misschien een keertje kijken als je in de buurt van Paleokastritsa bent. En dan kun je gelijk vragen of zij het blad van mij (BAV-Journaal) hebben ontvangen. Ik zou daar graag een foto van willen hebben om te zien of zij het blad inderdaad hebben ontvangen van mij.

Vriendelijke groeten van
Pieter
Quote
#16
@ Prasoudi:

THX wat een geweldige kaart!

@ Xenga:

Arilas ligt vlak onder Agios Stefanos? kon niets met dubbel l vinden in de buurt van Paleokastritsa...
uiteraard wil ik daar even een kijkje gaan nemen en dan vraag ik absoluut naar je blad (fototoestel is altijd mee!)
Quote
#17
Hoi Petra,

Dit is inderdaad het plaatsje dat ik bedoel. Het ligt tussen Agios Georgios en Agios Stefanos. Op de kaart van Prasoudi staat het met 1 keer L, maar op de etiketten en andere documenten die ik van de brouwerij heb staat het genoemd met tweemaal L. Kijk maar eens op hun website voor het officiele adres
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Alvast bedankt dat je naar het blad wilt vragen. Ik ben reuze benieuwd.

Quote
#18
Hoi Xenga,

tuurlijk wil ik ernaar vragen voor je...
ten eerste ben ik toch in de buurt en ten tweede heb ik nu weer een leuke tip binnen om iets aparts te zien!
Je hoort nog van me!

Petra
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)