Gegrilde octopus
#1
Zoals zojuist in mijn vorige post beloofd, hierbij nog een recept met octopus.
Deze heb ik al behoorlijk lang in mijn bibliotheek zitten, het gewicht van de octopus mag gerust een halve kg hoger zijn en tegenwoordig ben ik voorstander van wat meer knoflook  Big Grin .Hoe ik er ooit aan ben gekomen weet ik niet meer, maar wat ik wel weet:   Tongue Tongue  Tongue  
Ik bereid dit, zoals zoveel gerechten, op mijn gasbbq, de takjes oregano leg ik dan over de vlamverdelers heen. dat ding draait dit jaar weer overuren!  Smile

Kali orexi!



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan,
Ik neem aan dat je het alleen hebt over de tentakels? 
Moet de octopus eerst nog worden gekookt voor hij in de marinade gaat? Is mij even onduidelijk.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
Om te grillen alleen de tentakels inderdaad. Het lijf kan je bv koken en in stukken gesneden invriezen om te gebruiken in bv een salade of pasta. De octopus hoeft niet gekookt te worden. De marinade zorgt al voor een garing dmv zuren. Daarom minimaal twee uur laten marineren. 
Je kan ook alleen de tentakels kopen bij je visboer. Een bepaalde supermarkt verkoopt ook gekookte tentakels, die kan je natuurlijk zo op de bbq leggen, maar de smaak is totaal anders vanwege het missen van de marinade. En je betaalt de hoofdprijs!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
heeft iemand ook een recept voor gevulde inktvis?
groeten Hans
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Octopus uit de oven met kritharaki JohanV 2 1.711 17 April 2021, 20:46
Laatste bericht: Marpau
  Octopus Stifado JohanV 0 1.664 04 July 2020, 17:27
Laatste bericht: JohanV
  Gegrilde prei met Kafolatyri en pruimen JohanV 0 811 16 December 2019, 17:02
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)