Wie gaat er dit jaar wel of juist niet?
#41
(21 July 2020, 23:59)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prima vertoeven hier in Tris Eklkisies, Zuid-Kreta.  Ik denk dat we hier veiliger zitten in dit rustig dorpje dan in NL. Nog 10 dagen. Ben blij dat we konden gaan met BA en terugvlucht gaat nu denk ik ook door, ze zijn gered!  Supermarktbezoek is nu sinds zaterdag wel mondkapje verplicht.

Ja, dat zijn van die dorpen waar je nog echt tot rust kan komen. 1 Kafenion, 1 restaurant en misschien een shop. Heerlijk! 
Hopelijk kunnen wij eind augustus alsnog naar ons stekkie gaan in het Zuid-oosten daar. Toch benieuwd hoe ons dorp gaat reageren want met een 65-tal bewoners en één kafenion zullen ze de afgelopen maanden niet echt veel buitenlanders hebben gezien daar.  Smile
Geniet er van Mir111!
Quote
#42
Zojuist met pijn in 't hart de reis naar Rhodos geannuleerd. De accomodatie kon tot zaterdagavond kosteloos geannuleerd worden. Gaat ons nu te snel met veranderingen inzake corona. Zien het ook totaal niet zitten om steeds met mondkapjes te lopen als je ergens naar binnen gaat, dan is het vakantiegevoel ver te zoeken.  Undecided  We kiezen nu voor rust in het koppie. Het verlies op de tickets nemen we maar voor lief.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#43
Jammer Johan. Wel begrijpelijk. Wij dubben ook nog, heb tot eind augustus de tijd om te annuleren. Je zegt verlies op de tickets, houden die niet hun waarde voor volgend jaar?
Quote
#44
(31 July 2020, 15:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist met pijn in 't hart de reis naar Rhodos geannuleerd. De accomodatie kon tot zaterdagavond kosteloos geannuleerd worden. Gaat ons nu te snel met veranderingen inzake corona. Zien het ook totaal niet zitten om steeds met mondkapjes te lopen als je ergens naar binnen gaat, dan is het vakantiegevoel ver te zoeken.  Undecided  We kiezen nu voor rust in het koppie. Het verlies op de tickets nemen we maar voor lief.

Jammer Johan ,en bij jouw op Walcheren moet je nou ook niet naar het strand ,ik zag net op het zeelandnet om 13 uur een file
van 25 km ,met een vertraging van 1 uur 30  ,maar ook wij gaan een jaartje overslaan ,hopelijk is het volgend voorjaar allemaal
opgelost met de Corona
Quote
#45
(31 July 2020, 15:43)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer Johan. Wel begrijpelijk. Wij dubben ook nog, heb tot eind augustus de tijd om te annuleren. Je zegt verlies op de tickets, houden die niet hun waarde voor volgend jaar?

Beperkt, mag "kosteloos" omboeken, betekent dat je de kosten a € 50,00 pp enkele reis niet hoeft te betalen, maar moet wel dezelfde bestemming zijn en te gebruiken tot 31 maart 2021. Kan ook later, maar dan wel de kosten. Dat gaat hem dus niet worden. Was een speciaal reisje voor mijn tante van 79, anders waren we nu ook niet naar Rhodos gegaan, dan was het een andere bestemming geworden. Dit jaar zowiezo niet meer, de vakantiedagen raken ook een keer op en voor juni reis ik niet naar Griekenland. Wil wel lekker weer en warm zeewater hebben   Big Grin  . De laatste jaren een paar keer in mei te slecht weer gehad. De tickets waren vorig jaar al betaald, dus heb er nu geen pijn in de portemonnee meer van. Tickets waren € 277,00 pp incl stoelreservering en bagage. Jammer, maar geen ramp. Annuleer ze vlak van tevoren.

(31 July 2020, 16:03)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2020, 15:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist met pijn in 't hart de reis naar Rhodos geannuleerd. De accomodatie kon tot zaterdagavond kosteloos geannuleerd worden. Gaat ons nu te snel met veranderingen inzake corona. Zien het ook totaal niet zitten om steeds met mondkapjes te lopen als je ergens naar binnen gaat, dan is het vakantiegevoel ver te zoeken.  Undecided  We kiezen nu voor rust in het koppie. Het verlies op de tickets nemen we maar voor lief.

Jammer Johan ,en bij jouw op Walcheren moet je nou ook niet naar het strand ,ik zag net op het zeelandnet om 13 uur een file
van 25 km ,met een vertraging van 1 uur 30  ,maar ook wij gaan een jaartje overslaan ,hopelijk is het volgend voorjaar allemaal
opgelost met de Corona

Tis al Duits wat je hoort nu, inderdaad. Laten we hopen dat er een goed werkend vaccin komt! Ga ik twee keer langs  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#46
Jammer, Johan.

Ik zit nog steeds zo in dubio. Ik had toevallig zelf eergisteren geboekt, een aanbieding voor 290,- . (Overigens zag ik nu dat je bij Ross zelfs voor 230,- naar Kythira kunt) Maar heb nog vandaag om te annuleren, en inmiddels heeft mijn vakantievoorpret toch meer plaats gemaakt voor ‘wat als’ -gevoel.
Quote
#47
(31 July 2020, 17:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, Johan. 

Ik zit nog steeds zo in dubio. Ik had toevallig zelf eergisteren geboekt, een aanbieding voor 290,- . (Overigens zag ik nu dat je bij Ross zelfs voor 230,- naar Kythira kunt)  Maar heb nog vandaag om te annuleren, en inmiddels heeft mijn vakantievoorpret toch meer plaats gemaakt voor ‘wat als’ -gevoel.

Vliegt Ross met transavia al rechtstreeks op Kythira ?
Quote
#48
Ik heb geen idee, Metaxa. Ik ga niet naar Kythira, maar zag alleen de aanbieding langskomen.
Quote
#49
(31 July 2020, 17:59)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb geen idee, Metaxa. Ik ga niet naar Kythira, maar zag alleen de aanbieding langskomen.

Ik zie de aanbieding met Ross naar Kythira voor een week 199 euro met een rechtstreekse vlucht  en
terugvlucht met een tussenlanding op  Kalamata ,het is natuurlijk ongelooflijk goedkoop,als je met de 
reis geen probleem hebt ,helaas gaat dat voor ons niet op
Quote
#50
(31 July 2020, 17:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, Johan. 

Ik zit nog steeds zo in dubio. Ik had toevallig zelf eergisteren geboekt, een aanbieding voor 290,- . (Overigens zag ik nu dat je bij Ross zelfs voor 230,- naar Kythira kunt)  Maar heb nog vandaag om te annuleren, en inmiddels heeft mijn vakantievoorpret toch meer plaats gemaakt voor ‘wat als’ -gevoel.

Weet je Vito, " wat als" dat geldt toch bij alles wat je doet.....
Ben zelf gisteren terug gekomen van Samos. 
Ben zo blij dat we wel zijn gegaan.
Dat met de mondkapjes dat hadden wij er echt wel voor over en valt best mee.
Is wel even wennen maar echt goed te doen
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#51
(31 July 2020, 22:02)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2020, 17:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, Johan. 

Ik zit nog steeds zo in dubio. Ik had toevallig zelf eergisteren geboekt, een aanbieding voor 290,- . (Overigens zag ik nu dat je bij Ross zelfs voor 230,- naar Kythira kunt)  Maar heb nog vandaag om te annuleren, en inmiddels heeft mijn vakantievoorpret toch meer plaats gemaakt voor ‘wat als’ -gevoel.

Weet je Vito, " wat als" dat geldt toch bij alles wat je doet.....
Ben zelf gisteren terug gekomen van Samos. 
Ben zo blij dat we wel zijn gegaan.
Dat met de mondkapjes dat hadden wij er echt wel voor over en valt best mee.
Is wel even wennen maar echt goed te doen

Gelukkig dat je er geen problemen mee hebt Harma. Ik vind het een verschrikking. In onze toonzaal in Belgie en op het kantoor moeten we de hele dag met die dingen op lopen. Als ik in Griekenland dan ook nog steeds die mondkapjes op moet doen is het plezier voor mij over, helaas. Alle spontaniteit is weg.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#52
@harma
Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad naar je geliefde Kokkari.
Waar moest je een mondkapje op hebben. Ik weet de reis en supermarkt, op nog meer plaatsen?
Quote
#53
Fijn Harma dat je geen spijt hebt dat je gegaan bent. Had jij een rechtstreekse vlucht?

Ik zou toch wel heel lang onderweg zijn met tussenlanding en dat stond me ook tegen. En daarbij natuurlijk, mijn ervaring met de Griekse gezondheidszorg. Oftewel, ik heb gisteravond weer geannuleerd en mag nu niet meer kijken van mezelf. Er zijn ergere dingen dan een jaar niet naar Griekenland. Corona in ernstige vorm bv.

Metaxa, plus 30,- reserveringskosten = voor het gemak 230,- ;)
Quote
#54
Ik heb het omgekeerde. Na de aangescherpte mondkapjesverplichtingen heb ik besloten in september niet naar Nederland te gaan. Het verschil tussen de maatregelen waarmee Griekenland en Nederland het virus proberen te beteugelen is mij te groot. Door de aantallen besmettingen en overledenen heeft Griekenland voor mij wel bewezen op de goede weg te zijn. Maar ook niet onbelangrijk is het gevoel van veiligheid. En solidariteit. Een mondkapje draag je voor een ander. En dat schept een band. Als ik mij voorstel dat in in Nederland/België zou wonen en slechts 2 weken vakantie had, dan zou ik niet gaan. Heb je meer tijd, door je eigen accommodatie of je vaste huurplek bij bekenden, dan zou ik wel gaan. Want dan is de druk om per direct te kunnen ontspannen en genieten eraf en heb je de tijd om te wennen. En het went erg snel.
Quote
#55
(01 August 2020, 07:14)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn Harma dat je geen spijt hebt dat je gegaan bent. Had jij een rechtstreekse vlucht?

Ik zou toch wel heel lang onderweg zijn met tussenlanding en dat stond me ook tegen. En daarbij natuurlijk, mijn ervaring met de Griekse gezondheidszorg. Oftewel, ik heb gisteravond weer geannuleerd en mag nu niet meer kijken van mezelf. Er zijn ergere dingen dan een jaar niet naar Griekenland. Corona in ernstige vorm bv.

Metaxa, plus 30,- reserveringskosten = voor het gemak 230,-  ;)

Reserveringskosten 30 euro is per reservering ,en niet per persoon,
Quote
#56
@JohanV, snap dat als je het al de hele dag op moet je er op je vakantie wel graag zonder wilt.
Maar na de reis hoef je bijna nergens een mondkapje op.
Alleen in de winkels en andere gebouwen.
Winkelen doe ik niet in mijn vakantie, alleen af en toe naar de supermarkt. Maar daar ben ik maximaal 5 minuten binnen per keer.

@Goedas, dank je.
Op onze laatste dag moest je ook in de kerk, apotheek en andere gebouwen een mondkapje op.

@Vito, wij hadden heen rechtstreeks en terug met tussenlanding.
Hadden toen van 10.30 Gr tijd tot 17.45 NL tijd een mondkapje op.
Maar het went echt snel. Je bent de hele tijd ontspannen dat scheelt ook.
Het lijkt mij geen pretje om te moeten werken met mondkapje zoals bv in het ziekenhuis.
Jammer dat je niet gaat maar je moet je er zelf wel goed bij voelen.
Er zijn zeker ergere dingen! "wat als" ik Corona krijg, mijn vliegtuig neerstort enz.
Maar je moet zeker op je gevoel afgaan.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#57
(01 August 2020, 06:39)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@harma
Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad naar je geliefde Kokkari.
Waar moest je een mondkapje op hebben. Ik weet de reis en supermarkt, op nog meer plaatsen?

Hai Goedas, hier een overzicht:

Hier geldt vanaf 29 juli een mondkapjesplicht:
Alle winkels, nutsbedrijven, openbare diensten, banken, kantoren die diensten verlenen aan klanten, supermarkten en levensmiddelenwinkels (slager, bakker, groenteboer etc.), kappers, schoonheidscentra, ziekenhuizen, dokterspraktijken, liften, openbaar vervoer, taxi’s, schepen en vliegtuigen.
Voor personeel dat klanten bedient in restaurants, cafés en bars blijft het verplicht om een mondkapje of face-shield te dragen. Kerken staan nu nog niet op de lijst van plekken waar een mondkapje verplicht is, maar volgens Hardalias kan dat veranderen als de situatie daar om vraagt.
De mondkapjesplicht geldt voor zowel werknemers als voor de klanten/bezoekers. De boete voor het niet dragen van een mondkapje blijft 150 euro.

Mondkapjesplicht uitgebreid 31 juli

Het gebruik van maskers buitenshuis wordt sterk aanbevolen wanneer er niet voldoende afstand van elkaar gehouden kan worden. Mensen met medische problemen – zoals ademhalingsmoeilijkheden – en kinderen onder de 3 jaar zijn vrijgesteld van het dragen van een mondkapje.
Eerder deze week 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Sinds 29 juli is het dragen van een mondkapje verplicht in alle winkels, nutsbedrijven, openbare diensten, banken, kantoren die diensten verlenen aan klanten, supermarkten en levensmiddelenwinkels (slager, bakker, groenteboer etc.), kappers, schoonheidscentra, ziekenhuizen, dokterspraktijken, liften, openbaar vervoer, taxi’s, schepen en vliegtuigen.



Dus zodra je ergens binnen gaat is het bingo. Nu nog wachten totdat je ook bij het binnengaan van een taverna een kapje op moet. 
Zie ook deze twee linkjes:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#58
De aanbieding van Ross naar Kythira heeft wel een nadeel , alle 6 accommodaties staan in Agia Pelagia ,dus  het is
wel heel druk met landgenoten . Hou je daar niet van [net als ons ] en wilt u toch het eiland bezoeken dan kunt u
beter boeken bij onze sponsor Pyrgos House   ,die verhuurt hele mooie accommodaties  over heel het eiland
Quote
#59
(31 July 2020, 17:35)Ywij zijn met transavia met een los ticket naar kalamata gegaanmetaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 July 2020, 17:10)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer, Johan. 

Ik zit nog steeds zo in dubio. Ik had toevallig zelf eergisteren geboekt, een aanbieding voor 290,- . (Overigens zag ik nu dat je bij Ross zelfs voor 230,- naar Kythira kunt)  Maar heb nog vandaag om te annuleren, en inmiddels heeft mijn vakantievoorpret toch meer plaats gemaakt voor ‘wat als’ -gevoel.

Vliegt Ross met transavia al rechtstreeks op Kythira ?

Wij zijn met een los ticket naar kalamata gevlogen met eerst een tussenlanding op kythira, vliegtuig was een 737-700 iets kleiner dan normaal en maar halfvol .
Stapten op kythira maar zes man uit
Quote
#60
Even een plaatje uit Pilion...
De reis met Ryanair vanuit Weeze ging prima.
Hoewel iedereen een verplicht mondkapje droeg hing deze bij verscheidene mensen de helft van de tijd op de kin...
In Volos zie je dat vooral de jeugd geen afstand houdt, het is erg druk op de promenade. In dr winkels heeft iedereen een mondkapje op en ook het personeel op de terrassen. Ik heb het met ze te doen vanwege de warmte.
Onze Griekse vrienden maken zich wel zorgen, en verwachten dat er de komende tijd nog veel besmettingen gaan komen. Er zijn nu een restaurant en een nightclub gesloten omdat daar Corona werd geconstateerd.
Los van die zorgen is het hier heerlijk genieten als altijd!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#61
Psari schreef:

Wij zijn met een los ticket naar Kalamata gevlogen met eerst een tussenlanding op Kythira, vliegtuig was een 737-700 iets kleiner dan normaal  en maar halfvol.  

__________________________________________________________________________________________________________________________________



Omdat Transavia gaat stoppen met vluchten van de 737-700 is het ook het laatste jaar dat ze nog op Kythira vliegen ,dus zal het via 
Athene of Kalamata moeten en er is ook nog een Ferry verbinding met Kissamos op Kreta ,maar op de site van Pyrgos house staat
alle info daar over
Quote
#62
(02 August 2020, 09:33)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Psari schreef:

Wij zijn met een los ticket naar Kalamata gevlogen met eerst een tussenlanding op Kythira, vliegtuig was een 737-700 iets kleiner dan normaal  en maar halfvol.  

__________________________________________________________________________________________________________________________________



Omdat Transavia gaat stoppen met vluchten van de 737-700 is het ook het laatste jaar dat ze nog op Kythira vliegen ,dus zal het via 
Athene of Kalamata moeten en er is ook nog een Ferry verbinding met Kissamos op Kreta ,maar op de site van Pyrgos house staat
alle info daar over

Dus wij waren zo gelukkig om dit nog mee te maken ?????
Quote
#63
(02 August 2020, 17:17)Psari schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2020, 09:33)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Psari schreef:

Wij zijn met een los ticket naar Kalamata gevlogen met eerst een tussenlanding op Kythira, vliegtuig was een 737-700 iets kleiner dan normaal  en maar halfvol.  

__________________________________________________________________________________________________________________________________



Omdat Transavia gaat stoppen met vluchten van de 737-700 is het ook het laatste jaar dat ze nog op Kythira vliegen ,dus zal het via 
Athene of Kalamata moeten en er is ook nog een Ferry verbinding met Kissamos op Kreta ,maar op de site van Pyrgos house staat
alle info daar over

Dus wij waren zo gelukkig om dit nog mee te maken ?????
Wij hebben nog het geluk gehad om met de 737-700 naar Skyros -Chios en Kythira te vliegen ,maar dat is allemaal over nu ,de toestellen moeten steeds groter
 alhoewel  dat het dit jaar niet opgaat
Quote
#64
Vlak voor het vervallen van de tickets naar Rhodos bij Transavia zonder kosten kunnen omboeken. Wordt nu laatste week maart 2021 Cyprus. Of het doorgaat zien we dan wel weer, zo zijn de tickets in ieder geval niet verdwenen. Ging overigens zeer snel, bij elke menu optie vragen ze of je via internet alles wil regelen of pas terug te bellen als je vlucht binnen 72 uur vertrekt. Ik had echter na de laatste menu-optie ingedrukt te hebben gelijk een aardige dame aan de telefoon. Tot zover zijn dus onze ervaringen dit corona-jaar met alle touroperators, verhuurders, luchtvaartmaatschappij, taxibedrijf en autoverhuurder alleen maar positief. En dat mag, gezien al het gez*** op social media ook wel eens gezegd worden!  Smile up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#65
(18 August 2020, 16:43)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot zover zijn dus onze ervaringen dit corona-jaar met alle touroperators, verhuurders, luchtvaartmaatschappij, taxibedrijf en autoverhuurder alleen maar positief. En dat mag, gezien al het gez*** op social media ook wel eens gezegd worden!  Smile up

Ik heb net als jou enkel positieve ervaringen. Zowel bij de luchtvaartmaatschappijen (Aegean/Olympic en Tuifly.be) als bij de accommodatie verhuurders. Bij deze laatste zowel diegenen die ik rechtstreeks gecontacteerd had als diegene waar ik via Booking geboekt had. Alle voorschotten netjes terug gekregen van de verhuurders, zelfs de rechtstreekse boekingen waar geen afspraken over eventuele terugbetaling waren.
Het is mij wel opgevallen dat bij diegenen die zeuren en z**ken op sociale media er veel zijn die meestal de verkoopsvoorwaarden slecht lezen of gelezen hebben. Net zoals er veel zijn die toch gaan en dan beginnen klagen over de maatregelen ter plaatse. M.a.w. die zich totaal niet geïnformeerd hebben vooraleer te beslissen om alsnog af te reizen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#66
(18 August 2020, 17:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2020, 16:43)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot zover zijn dus onze ervaringen dit corona-jaar met alle touroperators, verhuurders, luchtvaartmaatschappij, taxibedrijf en autoverhuurder alleen maar positief. En dat mag, gezien al het gez*** op social media ook wel eens gezegd worden!  Smile up

Ik heb net als jou enkel positieve ervaringen. Zowel bij de luchtvaartmaatschappijen (Aegean/Olympic en Tuifly.be) als bij de accommodatie verhuurders. Bij deze laatste zowel diegenen die ik rechtstreeks gecontacteerd had als diegene waar ik via Booking geboekt had. Alle voorschotten netjes terug gekregen van de verhuurders, zelfs de rechtstreekse boekingen waar geen afspraken over eventuele terugbetaling waren.
Het is mij wel opgevallen dat bij diegenen die zeuren en z**ken op sociale media er veel zijn die meestal de verkoopsvoorwaarden slecht lezen of gelezen hebben. Net zoals er veel zijn die toch gaan en dan beginnen klagen over de maatregelen ter plaatse. M.a.w. die zich totaal niet geïnformeerd hebben vooraleer te beslissen om alsnog af te reizen.

Haha, ja, dat zijn de bekende "Max Vakantiemannetjes".  Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#67
Na veel wikken en wegen en beetje pijn in het hart vakantie om geboekt naar eind mei 2021. Mijn man zei; als compensatie volgend jaar 2x. Is goed zo
Quote
#68
Goedas , Jammer voor je dat het niet door gaat,  Maar gezondheid  gaat voorop!
Dat is het aller belangrijkste!  Er komen  hopenlijk hierna nog vele jaren  dat je wel  wel  fijn kan gaan zonder al die stress  gedoe toestanden  er omheen !
Misschien valt daar nu iets van af na deze beslissing
Quote
#69
Dank je wel Wilma. We hebben allemaal ons reden om wel of niet te gaan. Ga me nu weer toeleggen op de heerlijke recepten van Johan...Griekenland zit in ons hart bij ieder van dit forum.
Quote
#70
Hoi allemaal,
Hoewel ik al eerder schreef dat ik voorlopig nergens meer naar toe ga, krijg ik heimweegevoelens als ik al die vakantieverhalen lees over Griekenland. Ik hoop oprecht dat zij die gaan of er zijn kunnen genieten van hun verblijf Smile) Ik ga weer opstarten met mijn cursus Grieks, helaas niet fysiek maar via zoom. Zo blijf ik een beetje in Griekse sferen. Ik bleek de enige van mijn groepje te zijn die het was gelukt (of gedurfd) naar Griekenland te gaan, begin juli. Ik ben nog steeds onder de indruk hoe goed toen de Griekse bevolking haar best deed om ons, de toeristen, een veilig gevoel te geven. Gelukkig was het toen voor ons nog zonder kapje. Dat ligt nu natuurlijk wel een beetje anders:-(
Gr.
Quote
#71
Wij zijn net terug van 3 weken Loutra, net buiten Rethymnon. Prima vakantie gehad, veel aan het zwembad van onze villa gezeten, door het annuleren van het paasverlof veel werk in de tuin achtergebleven, maar ook veel in het zuiden getourd.
Plakias en Agia Galini houden zich goed aan de maatregelen. mondmaskers bij het personeel in de horeca, stoelen op het strand meer afstand.
Agia heel rustig, Plakias vanaf 14 augustus gezellig druk.
Op de luchthaven veel controle op mondmaskers, bij Ryanair op het vliegtuig ook goede controle.
Hopelijk kunnen we 24 oktober terug vertrekken.
Jammer is dat veel Nederlanders gewoon annuleren omdat ze in de winkels een mondmasker dienen te dragen.
Quote
#72
Sinds 16 augustus in Griekenland met Camper via Bari met ferry naar igoumenitsa, We hadden open deck en sliepen dus in eigen camper op de boot. Nergens controle gehad. Alleen in Igoumenitsa even PLF formulier moeten laten zien ( vanuit de auto) en doorrijden naar huis.
Hier in ons dorp Kanalaki ( 35 km. ten ZW van Parga ) vrijwel geen niet-Grieken. Alleen bij bakker en supermarkt een mondkapjesplicht. Na een paar dagen huis/tuin/zwembad schoonmaken nu genieten geblazen van onze vakantie.
Lekker in stamkroeg voetballen gekeken en strakjes genieten van de mooie touretappes met hopelijk grote Nederlandse inbreng ! Voorlopig nog heerlijk weer hier !
Quote
#73
(28 August 2020, 09:21)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn net terug van 3 weken Loutra, net buiten Rethymnon. Prima vakantie gehad, veel aan het zwembad van onze villa gezeten, door het annuleren van het paasverlof veel werk in de tuin achtergebleven, maar ook veel in het zuiden getourd.
Plakias en Agia Galini houden zich goed aan de maatregelen. mondmaskers bij het personeel in de horeca, stoelen op het strand meer afstand.
Agia heel rustig, Plakias vanaf 14 augustus gezellig druk.
Op de luchthaven veel controle op mondmaskers, bij Ryanair op het vliegtuig ook goede controle.
Hopelijk kunnen we 24 oktober terug vertrekken.
Jammer is dat veel Nederlanders gewoon annuleren omdat ze in de winkels een mondmasker dienen te dragen.

Denk je echt dat velen hun reis annuleren omdat ze in de winkels een mondmasker dienen te dragen?
Zou het niet veeleer zijn omdat ze bevreesd zijn besmet te kunnen worden op de verplaatsing van het thuisadres naar de accommodatie (transfer naar luchthaven + vlucht + transfer naar accommodatie), én omwille van het "gedoe" met de voorafgaande testing? 

Volgens mij is het dragen van een mondmasker in een winkel slechts "peanuts".
Om maar te zeggen: wij wonen in een rustige straat (zonder winkels) in een kleine, landelijke gemeente, maar van het moment dat we op straat komen, zijn we verplicht om een mondmasker te dragen. Indien ik naar Griekenland zou gaan, zou ik het mondmasker dus minder moeten dragen dan in onze woonplaats in België.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#74
@Jerichrome
Hoe bedenk je het dat veel mensen annuleren voor een mondkapje in de winkel....weer een mening/oordeel vormen waar je niets vanaf weet. Ik zou de forumleden toch wat hoger inschatten. Mensen blijven niet voor niets thuis.
Quote
#75
Dat mondmasker heb ik ook geen problemen mee. Maar dat testen en het vliegtuig zie ik veel minder zitten.
Stress of de uitslag van de test op tijd binnen is, of hij wel negatief zal zijn, stress voor het vliegtuig, nee, dat mondkapje in de winkel is wel het laatste waar ik voor zou annuleren.
Quote
#76
Ik ben geweest in juli/augustus en mijn volgende trip voor oktober/november is geboekt.
De rompslomp van testen en formulieren moet je erbij nemen. Het is niet echt leuk, maar de moeite loont eens je terplekke bent.
Quote
#77
Ik denk ook dat t annuleren van de nederlanders vooral half augustus gebeurt is. Toen de regel met die negatieve test gemeld werd,
zeker toen er ook wat verhalen online kwamen van mensen die niet op tijd de uitslag hadden etc, was dat voor een flink aantal mensen " de druppel"
Er zullen best n paar mensen zijn geweest die al eerder twijfelden en  bij t horen over dat mondkapje t besluit namen om niet te komen, maar dit percentage zal veel lager zijn.

Eigenlijk ben ik gewend om december/januari periode naar t vasteland te gaan en vandaar uit ook op familiebezoek in nl te gaan.
Dit jaar kan ik me er geen voorstelling van maken. Mn man maar ook mn moederin de Achterhoek behoren tot risico gorep, dochter in Rotterdam, vliegen, bij ze logeren,
heen en weer reizen, misschien testen voor ik terugga naar Gr, schoonmoeder in Athene van 86, met astmatische problemen.
Zoals ik t nu zie erg veel rompslomp, ook t feit dat t dan winter is meer, in huis, meer risico, dus kans groot dat wij n jaartje op Kos overwinteren.
Quote
#78
Dank voor je vooroordeel Jerichrome. Perfektbedankt 
Mocht het geen vooroordeel zijn, dan lees ik graag de bron van je stelling.

Als het meezit en ik krijg tijdig een negatieve testuitslag, gaat deze 'Ollander' komende maandag naar Kreta. 
Onderweg naar GR en m'n eindbestemming zal ik minimaal zes uur een een kapje moeten dragen.

Als het meezit en de huidige maatregel maandag a.s. niet wordt voortgezet zal dat de langste tijd achterelkaar zijn dat ik een masker moet dragen totdat ik terug ga.
Denk je echt dat ik die paar minuten die ik tussendoor een kapje moet dragen belastend vind? hmmm 

Het grootste risico zie ik Schiphol.
Eergisteren waren er volgens een Transavia medewerkster die in het boekingssysteem keek slechts 73 stoelen verkocht. Bang voor besmetting in 'de vlieger' was ik al niet, en nu al helemaal niet meer.

Na uitstappen ogen open houden en afstand houden. Het meeste heb je zelf in de hand: drukte vermijden.
Quote
#79
Ik heb goede ervaringen gehad deze zomer in Griekenland en ook het reizen met vliegtuig en ferries viel mij erg mee, dus waarschijnlijk ga ik in oktober weer naar Corfu.
Alleen het testen op corona max. 72 uur voor aankomst, vind ik nog wel een puntje van zorg.
Ik hoop dat het verplichte testen in oktober weer 'afgeschaft' is, maar dat weten we natuurlijk allemaal niet. Maar in ieder geval heb ik dan nog voldoende tijd om een afspraak te maken.
Quote
#80
Esther Corfu schreef:Ik heb goede ervaringen gehad deze zomer in Griekenland en ook het reizen met vliegtuig en ferries viel mij erg mee, dus waarschijnlijk ga ik in oktober weer naar Corfu.
Alleen het testen op corona max. 72 uur voor aankomst, vind ik nog wel een puntje van zorg.
Ik hoop dat het verplichte testen in oktober weer 'afgeschaft' is, maar dat weten we natuurlijk allemaal niet. Maar in ieder geval heb ik dan nog voldoende tijd om een afspraak te maken.
Zelfde scenario voor mij. Het testen stond in augustus nog maar in zijn beginschoenen. Na enkele weken zouden de labo's toch al meer ervaring en kennis moeten hebben om de testen praktisch aan te pakken.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Code oranje wel/niet verzekerd repatriëringskosten jansas 10 1.745 23 September 2020, 21:12
Laatste bericht: Nanny
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.856 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.825 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.144 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.670 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M
  Is dit echt wel goed nieuws? Aleko 9 4.266 05 July 2016, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Wat mij wel eens opvalt tijdens vakantie Bouboulina 41 19.612 21 November 2015, 18:14
Laatste bericht: Margo
  Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ? Bouboulina 11 6.193 12 November 2015, 20:55
Laatste bericht: jjohn
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.935 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.698 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)