Wie gaat er dit jaar wel of juist niet?
#81
We zitten u op Sifnos en als je hier bent valt het allemaal wel mee. Ja de mondkapjes gewoon dragen waar het moet, niks mis mee. Hebben al 5 Ferry’s gehad en iedereen draagt daar mondkapjes niemand doet daar moeilijk over. En de restaurants ja we slaan de volle terrassen over en zoeken een minder drukke taverne en op bijna  iedere tafel staat een ontsmettingsmiddel gell en of krijg je een apart verpakt ontsmettings doekje
Quote
#82
Ik heb mijn mening over de Nederlanders die annuleren vanwege de mondkapjes niet gevormd door de mensen hier op het forum maar vooral door de commentaren van de mensen in de verschillende facebookgroepen.
Heb daar al een aantal aanvaringen en discussies gehad sinds begin augustus met de Nederlanders die zeggen dat ze omboeken omdat ze geen maskers willen dragen. Want mondkapjes dragen dat gaat hem niet worden. Hier in België dragen we sinds half juli mondmaskers vanaf we buitenstappen tot terug thuis.
Zelfde discussie over de cpr test. Ik snap dat mensen coronamoe zijn maar om reizen te annuleren omdat ons allen geliefde Griekenland zichzelf wil beschermen maakt mij kwaad.
Het ligt niet allemaal aan de toeristen, ik zag de afgelopen 3 weken op de boulevard van Rethymnon in de bars waar de Griekse jeugd zit nog altijd waterpijpen staan, hetgeen samen met de trouwfeesten besmettingsbron nummer 1 was van de 2de golf in Antwerpen.
Quote
#83
(28 August 2020, 12:34)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat mondmasker heb ik ook geen problemen mee. Maar dat testen en het vliegtuig zie ik veel minder zitten.
Stress of de uitslag van de test op tijd binnen is, of hij wel negatief zal zijn, stress voor het vliegtuig, nee, dat mondkapje in de winkel is wel het laatste waar ik voor zou annuleren.
Wij denken er exact hetzelfde over, vandaar dit jaar ook maar alle vliegvakanties uitgesteld en enkele vakantiedagen doorbrengen in BE/NL.
Als je eenmaal in Griekenland bent, dan zal het wel leuk zijn, mondkapjes hebben we totaal geen probleem aangezien het in BE al goed is ingeburgerd.
Maar vooral het reizen, transfers, testen etc hebben we geen zin in, mede ook omdat mijn vrouw risicopatient is.
Quote
#84
(28 August 2020, 20:50)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 August 2020, 12:34)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat mondmasker heb ik ook geen problemen mee. Maar dat testen en het vliegtuig zie ik veel minder zitten.
Stress of de uitslag van de test op tijd binnen is, of hij wel negatief zal zijn, stress voor het vliegtuig, nee, dat mondkapje in de winkel is wel het laatste waar ik voor zou annuleren.
Wij denken er exact hetzelfde over, vandaar dit jaar ook maar alle vliegvakanties uitgesteld en enkele vakantiedagen doorbrengen in BE/NL.
Als je eenmaal in Griekenland bent, dan zal het wel leuk zijn, mondkapjes hebben we totaal geen probleem aangezien het in BE al goed is ingeburgerd.
Maar vooral het reizen, transfers, testen etc hebben we geen zin in, mede ook omdat mijn vrouw risicopatient is.

Dat is bij mij net hetzelfde. Mondkapje zou dan wel 11 uur lang geweest zijn maar daar zag ik het minste tegen op. Maar vluchten geannuleerd, herboeken, formulieren, testen enz. was er te veel aan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#85
(28 August 2020, 21:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 August 2020, 20:50)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 August 2020, 12:34)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat mondmasker heb ik ook geen problemen mee. Maar dat testen en het vliegtuig zie ik veel minder zitten.
Stress of de uitslag van de test op tijd binnen is, of hij wel negatief zal zijn, stress voor het vliegtuig, nee, dat mondkapje in de winkel is wel het laatste waar ik voor zou annuleren.
Wij denken er exact hetzelfde over, vandaar dit jaar ook maar alle vliegvakanties uitgesteld en enkele vakantiedagen doorbrengen in BE/NL.
Als je eenmaal in Griekenland bent, dan zal het wel leuk zijn, mondkapjes hebben we totaal geen probleem aangezien het in BE al goed is ingeburgerd.
Maar vooral het reizen, transfers, testen etc hebben we geen zin in, mede ook omdat mijn vrouw risicopatient is.

Dat is bij mij net hetzelfde. Mondkapje zou dan wel 11 uur lang geweest zijn maar daar zag ik het minste tegen op. Maar vluchten geannuleerd, herboeken, formulieren, testen enz. was er te veel aan.

En ook bij mij net hetzelfde. Geen bezwaar tegen het mondkapje (zelfs gedurende zowat 11 uur aan één stuk, alhoewel niet gemakkelijk). Maar naast de andere bezwaren die je aanhaalt (vluchten geannuleerd, herboeken, formulieren, testen,... ) kwam er bij mij ook nog bij dat mijn vrouw een risicopatiënte is die helemaal niet op haar gemak zou zijn. Wat dan uiteraard ook op mezelf zou afstralen. Ook de welles-nietes argumenten van de luchtfilters in het vliegtuig blijven in het achterhoofd zitten. 
Ik zou super graag in Griekenland willen zijn, en mijn vrouw ook, maar dan moet het minstens een gevoel van ontspanning kunnen geven, en geen kopzorgen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#86
Ik ben nu in Paleochora in zuid Kreta, ik heb een paar ferries gehad maar de helft van de mensen draagt geen mondkapje. In de bus wel, maar dan meestal alleen over de mond, anders is het te warm. In winkels heeft het personeel ze zelf ook vaak niet op. In restaurants worden meestal van die doorzichtige spatschermen gedragen door het personeel.
Het is hier overal behoorlijk druk, de Grieken zijn nu nog met vakantie. Alles is ook open.
Alleen bijvoorbeeld in Agia Galini is het erg stil nu er weinig West Europeanen zijn. Alle souvenirwinkels en restaurants open maar geen mens op straat.
Overal staat ontsmettingsmiddel en in restaurants krijg je het brood in een papieren zak,  en peper en zout in kleine losse zakjes ipv op tafel. 
Ik ben blij dat ik toch gegaan ben, een dag voor de verplichte test. Het risico is op zuid Kreta niet zo groot, het is kleinschalig, en je bent het grootste deel van de dag buiten. De vakantie is niet anders dan anders.
De vliegreis is waar ik tegen op zag. Gelukkig was het toestel (transavia) minder dan de helft bezet.  Ik had verwacht dat het in en uitstappen in groepen zou gaan maar nee hoor iedereen stond tegelijk op na het landen en ging achter elkaar naar buiten
Quote
#87
Bij ons speelden drie zaken waardoor we onze vakantie voor deze week in Rhodos zelf hebben geannuleerd. Ten eerste dat onze tante zwaar in de risicogroep zit, ten tweede dat ik momenteel niet in een Grieks ziekenhuis wil belanden en ten derde de mondkapjes. Wij hebben dus al geannuleerd voordat de maatregel om te testen was aangekondigd. Was mijn tante niet in ons reisgezelschap geweest, hadden we ook geannuleerd, want echt, met mondkapje is het voor ons geen vakantie helaas. Ik vind het een verschrikking die dingen. Je wordt er ook nog eens continu door op de aanwezigheid van Covid19 gedrukt. Ik kan me dus voorstellen dat dat voor anderen ook bezwaarlijk is. De verplichting om te testen met alle stress daaromheen of alles wel op tijd binnen komt, plus de extra kosten en tijd die het kost was anders wel de genadeklap voor onze reis geweest  Confused  Volgend jaar hopelijk nieuwe kansen, want het gemis is groot.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#88
Ik kon het niet laten nu de test is afgeschaft. En omdat ik niet op een ver eiland wilde zitten en al helemaal niet bij Turkije in de buurt heb ik een compromis gevonden en een weekje Lefkas geboekt Big Grin
Ik heb er zin in!
Quote
#89
(31 August 2020, 20:33)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kon het niet laten nu de test is afgeschaft. En omdat ik niet op een ver eiland wilde zitten en al helemaal niet bij Turkije in de buurt heb ik een compromis gevonden en een weekje Lefkas geboekt Big Grin
Ik heb er zin in!

Lekker hoor, lefkas is ook echt prachtig!
Waar zit je op lefkas?
Quote
#90
Ik ga naar Lygia. Tig jaar geleden was ik al eens in Nidri, en dat vond ik toen nogal toeristisch.
Quote
#91
(01 September 2020, 12:09)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ga naar Lygia. Tig jaar geleden was ik al eens in Nidri, en dat vond ik toen nogal toeristisch.

Vergeet niet te gaan eten op één van de steigers in Geni. 
Prachtige plek.
Quote
#92
Het wordt dit jaar Ikaria. We zijn benieuwd hoe druk het daar is.
Quote
#93
Mooi eiland. Ook zonder Corona is het er vrij rustig. Veel plezier.
Quote
#94
Ook niet vergeten bij the seven islands te gaan eten !
Quote
#95
Ja, dat laatste ga ik zeker doen. En ook naar Geni.

Miel en Hanneke, veel plezier. Ikaria is een prachtig eiland. Druk was het er verleden jaar al niet. Grotendeels Grieken zelf.
Quote
#96
Ik zag dat the Seven islands ook 4 appartementen heeft, die ga ik onthouden voor een relaxed weekje weg.
Quote
#97
(01 September 2020, 12:09)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ga naar Lygia. Tig jaar geleden was ik al eens in Nidri, en dat vond ik toen nogal toeristisch.

Zijn wij ook geweest, super leuk plekje hoor.
Als je met je gezicht naar de haven staat, als je dan naar rechts gaat en het kleine tavernaatje helemaal op het laatste hoekje er nog steeds is moet je echt daar gaan eten, zo leuk en heerlijk eten..

7 islands vonden wij juist niet zo leuk... alleen maar nederlanders, bediening nederlands.. wij zijn er 1x geweest, eten was best lekker maar verder vonden wij het er niet gezellig ook.
Even naast 7 islands zit Kanioria en die vonden wij erg sfeervol, lieve mensen, heerlijk eten en gewoon gezellig... wij zijn daar een paar keer geweest.
Aan de doorgaande weg richting lefkas stad zit ook een ingang van een taverna met een binnentuin die is ook echt heel erg leuk, eten is net even anders het heet Daphne.
Quote
#98
Dank je voor de tips, Jacq  up 
Ik ga maar een week dus heb zo vast genoeg tips!
Quote
#99
(01 September 2020, 19:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, dat laatste ga ik zeker doen. En ook naar Geni.

Miel en Hanneke, veel plezier. Ikaria is een prachtig eiland. Druk was het er verleden jaar al niet. Grotendeels Grieken zelf.

Tip in Geni dit jaar: Taverna Elena en Taverna Gialos.

In Lygia: Taverna O Makis.

In Nidri: beste verse (!) gyros ever: George Grill Place in de hoofdstraat en super eten met heel veel keuze bij Taverna Mamma Mia (met tafeltjes op het strand aan het einde van de boulevard (zuidwaarts)).

Ga ook eens de bergen in: Maria's taverna in Kolyvata of T'Aloni in Xortata (beiden bekend van TV maar nog steeds grieks eenvoudig en heerlijk).

Voor de beste kondosouvli: O Pavlos in Xaradiatika.

Heb nog veel meer tips haha.
Fijne vakantie!
Quote
Ik heb jou aanbevelingen allemaal opgeschreven Geni. Lygia lijkt ons ook fijn om een keer naar toe te gaan. Nidri kennen we wel. Denk dan gelijk aan de heerlijke Stamna, volgens mij bij Tom’s
Quote
Wat fijn dat iedereen zo meedenkt! Bedankt, Geni. 
Ik heb nu al meer tips dan dat ik dagen uit eten kan Big Grin
Quote
@vito. Ben benieuwd hoe je het vindt in Lygia. Welk appartement/hotel zit je. Fijne vakantie gewenst...
Quote
(03 September 2020, 06:51)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb jou aanbevelingen allemaal opgeschreven Geni. Lygia lijkt ons ook fijn om een keer naar toe te gaan. Nidri kennen we wel. Denk dan gelijk aan de heerlijke Stamna, volgens mij bij Tom’s

Leuk!
Tom's is dit jaar niet open. Volgend jaar weer. Heerlijke Stamnas ook bij Spiros van Mamma Mia te krijgen.
Quote
Oke Geni. In Parga zie ik het nergens op de kaart staan. Van JohanV al eens een recept gehad. Zoooo lekker...
Quote
15 jaar geleden waren wij de eerste huurders bij 7 islands. Georgios was toen nog getrouwd met een andere Nederlandse ( Alma) met wie hij ook een dochtertje had ( Regina). Later heeft hij bijgebouwd. We zijn er vorig jaar nog op visite geweest en heerlijk gegeten.
Quote
Janni als je morgen koffie gaat drinken bij captains bar in Parga kun je dan vertellen hoe het nu in Parga is....
Quote
(05 September 2020, 10:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Janni als je morgen koffie gaat drinken bij captains bar in Parga kun je dan vertellen hoe het nu in Parga is....

vanmorgen contact gehad met vrienden die er nu zitten, het is er echt gezellig, niet overlopen van de mensen maar ook zeker niet leeg heel veel open ook qua taverna's etc.
Op de strandjes prima te doen, het is er goed !
Quote
@jacq.
Dank je wel. Fijn bericht....
Quote
Als de Corona geen rot in het eten gooit plannen wij 23 sept naar Griekenland te rijden. Via Duitsland, Oostenrijk en dan Italië. Daar gaan we bij Ancona op de boot naar Igoumenitsa. Deze route is voor ons de eerste keer. Moet ik in AnconaNog ergens rekening mee houden. (Zo als bijvoorbeeld die keer in Durres waar wij met mijn bus door een vrachtwagen scanner moesten).
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
@johwjagt
Op deze manier reizen willen wij ook zeker een keer gaan doen, als wij langer kunnen verblijven in Griekenland. Wij vliegen er nu al ruim 35j naar toe, maar nu pensioen in zicht komt én dus ook meer vrije tijd, komt dat er misschien wel van. Eerlijkshalve moet ik erbij zeggen dat ik heel graag onze hond wil meenemen zeer zeker als we langere tijd weg zouden gaanSmile Dus ben ik heel benieuwd hoe jouw reis gaat verlopen. 'Vers van de pers' om maar zo te zeggen. Hoop dat het lukt en alvast een goede reis toegewenst! Gr.
Quote
Hallo Louise,
Wij hebben alle vakantie van dit jaar opgespaard en gaan nu voor vier weken. We nemen beide honden mee. Op de boot hebben we een diervriendelijke hut ( wat dat ook moge betekenen, we gaan het hopelijk zien). Ik ga zeker verslag voor je doen. Maar ik zal toch niet de eerste zijn op dit forum die vanuit Ancona gaat?
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
Zoals al eerder gemeld, is de Griekse kerk geen voorstander van mondkapjes in de kerk, omdat je dan God niet kunt 'ontvangen'. Gevolg: groot aantal nieuwe besmettingen. Gisteren vertelde mij iemand die veel met Grieken in Griekenland praat, dat een priester gewoon 'gezellig' tussen verschillende eilanden reist om het geloof te verkondigen en mee heeft geholpen aan de groei van de besmettingen! :-(( weet dus niet of dit inderdaad is gebeurd, maar komt uit zeer betrouwbare bron. Dus daar gaat ie weer, de vraag 'wie gaat er wel of niet op reis' is alweer achterhaald! Zo jammer!
Quote
Daar Transavia beslist heeft om vanaf 24 september tot 30 maart 2021 niet meer op Kreta te vliegen valt onze vlucht 24/10-7/11 ook weg.
Ik wou eigenlijk tickets boeken met Aegean vanuit Brussel, maar viel op Ryanair vanuit Charleroi, 28.30€ per persoon, 90.5€ betaald voor 2 personen met priority en Trolley.
Terugkomen zijn 2 opties, Aegean over Athene of Ryanair over Thessaloniki.
Ben benieuwd of ze de verplichte PCR test na 19 september nog gaan vragen.
Quote
(14 September 2020, 11:30)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar Transavia beslist heeft om vanaf 24 september tot 30 maart 2021 niet meer op Kreta te vliegen valt onze vlucht 24/10-7/11 ook weg.
Ik wou eigenlijk tickets boeken met Aegean vanuit Brussel, maar viel op Ryanair vanuit Charleroi, 28.30€ per persoon, 90.5€ betaald voor 2 personen met priority en Trolley.
Terugkomen zijn 2 opties, Aegean over Athene of Ryanair over Thessaloniki.
Ben benieuwd of ze de verplichte PCR test na 19 september nog gaan vragen.

naar het terugkomen van die test ben ik ook heel benieuwd, wij vliegen als het goed is de 21ste heen dus ik hoop dat ze die test er niet even snel nog tussendoor gooien als ontmoedingingsbeleid anders moet ik op kort dag echt heel veel regelen, zeker wat manlief betreft aangezien die de 19e pas terug zou komen van zijn werk, ik moet dan regelen dat die eerder terug komen moet... blijft spannend haha
Quote
(14 September 2020, 11:30)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar Transavia beslist heeft om vanaf 24 september tot 30 maart 2021 niet meer op Kreta te vliegen valt onze vlucht 24/10-7/11 ook weg.
Ik wou eigenlijk tickets boeken met Aegean vanuit Brussel, maar viel op Ryanair vanuit Charleroi, 28.30€ per persoon, 90.5€ betaald voor 2 personen met priority en Trolley.
Terugkomen zijn 2 opties, Aegean over Athene of Ryanair over Thessaloniki.
Ben benieuwd of ze de verplichte PCR test na 19 september nog gaan vragen.

Huidige NOTAM geldt tm 15.9 23:59 en niet tm 19.9

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Code oranje wel/niet verzekerd repatriëringskosten jansas 10 1.744 23 September 2020, 21:12
Laatste bericht: Nanny
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.854 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.823 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Geen greece dit jaar gdvdmme roefke 57 19.141 04 October 2017, 20:49
Laatste bericht: roefke
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.670 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M
  Is dit echt wel goed nieuws? Aleko 9 4.266 05 July 2016, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Wat mij wel eens opvalt tijdens vakantie Bouboulina 41 19.611 21 November 2015, 18:14
Laatste bericht: Margo
  Uitstekend betonijzer. Wie ontrafelt dit mysterie ? Bouboulina 11 6.192 12 November 2015, 20:55
Laatste bericht: jjohn
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.935 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.698 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)