Bus tijden en prijzen vanaf 20 juli 2020
#1
Voor de Kosgangers onder ons misschien interessant:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Erg attent Ger......
Ik zat er echt op te wachten, tot nu toe alleen een bus om 7 uur somrgens vanuit de stad, en een om 13 uur, die dan om half2 in Zia is en weer naar beneden rijdt.
Gelukkig nu iets meer mogelijkheden
Quote
#3
Graag gedaan Nanny; ik herinner me nog dat je hier vorig jaar ook naar op zoek was. Vandaar dat ik het meteen plaatste.
Ken je onderstaande website trouwens al? Daar staat ook erg veel info over de busverbindingen op Kos op.......

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ja Ger ik ken de site, meestal kreeg ik de info al  voor dat t online ging via de buurman die bij ktel werkte, maar die man is nu me pensioen....
Quote
#5
Hallo Nanny en andere Kos liefhebbers, een klein vraagje. Mijn dochter is gisteren terug gekomen van een heerlijke yoga vakantie  op Kos. Het was haar opgevallen dat het nogal hard waaide. Gelukkig vond ze dat bij de hoge temperaturen niet zo'n probleem, maar het voelde bij het uit het water komen best wel fris. Ook tijdens een boottocht voelde deze wind een beetje oncomfortabel en menig hoedje is verloren gegaan. Volgens zeggen, schijnt dat in juli en augustus redelijk normaal te zijn op Kos. Zeer lang geleden was ik ook op Kos (wachtend op de boot naar Kalymnos) kan me echter op beide eilanden geen sterke wind herinneren. Is deze sterke wind inderdaad doorgaans aanwezig in deze maanden op Kos? 
Gr.
Quote
#6
Deze strakke Noordenwind is wat men de "Meltemi" noemt. Een uitstekende uitleg over deze wind kanje hier lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dank Patrick voor de doorverwijzing met de uitleg over het ontstaan van de Meltemiwind. De naam kende ik uiteraard wel maar de karakteristieke details echter nog niet. Wel jammer als je de pech hebt dat hij waait tijdens je vakantie Big Grin Heb wel eens iemand horen vertellen dat hij gezandstraald is geworden tijdens een vakantie op zuidkreta! Confused

Gr.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)