Toekomst KLM-dochter Transavia ’zorgwekkend’.
#1
Toekomst KLM-dochter Transavia ’zorgwekkend’.

De vooruitzichten van vakantievlieger Transavia voor volgend jaar zijn ’zorgwekkend’. Dat schrijft financieel directeur Dirk Neelis in een brief aan het personeel, die de Telegraaf heeft ingezien. Het dochterbedrijf van KLM boekte over het eerste halfjaar een verlies van 97 miljoen euro, inclusief een tegemoetkoming van 26 miljoen euro uit de NOW-regeling. De komende maanden lopen de verliezen naar verwachting verder op, omdat veel consumenten hun vakantie uitstellen tot volgend jaar. (Tel., p. 20)
Quote
#2
Zakken vol geld gaan ze nog moeten aanslepen overal in de wereld om die economie er weer bovenop te helpen.
Quote
#3
(05 August 2020, 15:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zakken vol geld gaan ze nog moeten aanslepen overal in de wereld om die economie er weer bovenop te helpen.

Of met minder genoegen nemen? 
Winsten gaan naar de aandeelhouders en bij verlies is er geen reserve meer. 
Er vallen tegenwoordig al gegarandeerd ontslagen wanneer er minder winst gemaakt wordt .....
Quote
#4
Inderdaad, dat vooral jjohn. Het geld is verdwenen als sneeuw voor de zon.

Zowat iedereen in een economisch welvarend gebied leeft boven zijn stand, zal voor velen schrikken zijn om met minder genoegen te moeten nemen. Beide voetjes op de grond.
Quote
#5
Brief zal met name bedoeld zijn om personeel en bonden klaar te stomen voor reorganisatieplan wwar ze nu aan werken. Las paar dagen geleden dat er bij Transavia maar heel weinig mensen vrijwillig willen vertrekken.

Cors
Quote
#6
Als je leest dat Pieter van Athene naar Amsterdam met Transavia   iedereen 3 stoelen voor zich zelf heeft ,en dat
Janni schrijft dat er op  een vlucht naar  Kalamata  met een tussenstop op kythira 6 man uitstapte ,,dan is het wel
duidelijk dat daar dik geld bij moet voor Transavia
Quote
#7
(05 August 2020, 15:51)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brief zal met name bedoeld zijn om personeel en bonden klaar te stomen voor reorganisatieplan waar ze nu aan werken. Las paar dagen geleden dat er bij Transavia maar heel weinig mensen vrijwillig willen vertrekken.

Cors
Denk dat me die staatssteun Transavia er relatief goed voorstaat in vergelijking met sommige andere maatschappijen. 

NS wil ook aan arbeidsvoorwaarden sleutelen. Zullen denk nog vele bedrijven volgen en vraag is of personeel er in slaagt om verslechteringen terug te draaien als bedrijven hersteld zijn van corona crisis. De "race to the bottom" gaat wel door.

Cors
Quote
#8
Corona zal door vele bedrijven en multinationals aangegrepen worden als 'excuus" voor herorganisaties (lees: ontslagen). Het stoort me altijd als bedrijven zeggen dat ze 'verlies' maken. In werkelijkheid is dat gewoon iets minder winst. Maar de zakken van de aandeelhouders zijn zoals die van de duivel. Nooit (genoeg) gevuld.
Bookingpuntcom (met hoofdzetel in Amsterdam) zou trouwens ook zinnens zijn om 25% van hun personeel ontslaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Mijn indruk is ook dat het een soort stemmingmakerij is die in de politiek 'normaal' is.
Transavia is een volle dochter van KLM. Ze zullen het bedrijf vast niet zomaar laten vallen.

Mja, we zullen het gaan meemaken.
Quote
#10
Ik denk dat volgend jaar een economisch rampjaar wordt, in veel sectoren; vliegreizen, busteizen, theater enz. Alle vouchers die volgend jaar worden ingeleverd zijn al betaald, dus minder inkomsten voor veel bedrijven. Hou dan je hoofd maar boven water.
Quote
#11
(05 August 2020, 15:29)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 August 2020, 15:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zakken vol geld gaan ze nog moeten aanslepen overal in de wereld om die economie er weer bovenop te helpen.

Of met minder genoegen nemen? 
Winsten gaan naar de aandeelhouders en bij verlies is er geen reserve meer. 
Er vallen tegenwoordig al gegarandeerd ontslagen wanneer er minder winst gemaakt wordt .....

de nagel op de kop, bij winst staan de aandeelhouders op de eerste rij.... waneer het slecht gaat hoor je ze niet, dan moet de staat het bedrijf helpen  Angry
Quote
#12
Ja Roefke de "aandeelhouders" zijn ook onze pensioenfondsen. We willen allemaal een betere wereld, maar het mag ons niets kosten.
Quote
#13
Dit stond alleen op Nu maar lijkt me héél belangrijk als het klopt.

Kabinet: 'Nog geen besmettingen plaatsgevonden in vliegtuigen'
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)
Quote
#14
(20 August 2020, 21:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit stond alleen op Nu maar lijkt me héél belangrijk als het klopt.

Kabinet: 'Nog geen besmettingen plaatsgevonden in vliegtuigen'
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)

Lijkt me toch wel een wat zwakke redenering van de auteur van dat artikel:
- "Mensen die tijdens een vlucht uiteindelijk besmettelijk bleken te zijn, hebben niemand aangestoken in een vliegtuig."
- "...bleek dat er in juni en juli verschillende mensen na een vlucht, thuis besmet bleken te zijn met het virus."
- "Op sommige plekken op Schiphol en in vliegtuigen zijn alle passagiers verplicht om een mondkapje te dragen."

Wat kan men daar uit besluiten, zonder diepgaander verslag van onderzoek in dat ultra kort bericht? Niet veel, me dunkt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(20 August 2020, 22:30)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 August 2020, 21:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit stond alleen op Nu maar lijkt me héél belangrijk als het klopt.

Kabinet: 'Nog geen besmettingen plaatsgevonden in vliegtuigen'
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)

Wat kan men daar uit besluiten, zonder diepgaander verslag van onderzoek in dat ultra kort bericht? Niet veel, me dunkt.
Het bron en contact onderzoek van de GGD in Nederland gaat erg secuur heb ik begrepen.
Quote
#16
(20 August 2020, 22:37)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het bron en contact onderzoek van de GGD in Nederland gaat erg secuur heb ik begrepen.

Dus hopelijk een heel stuk beter dan in België, want in België is de contactopsporing tot nu helemaal geen succes te noemen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
(20 August 2020, 21:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit stond alleen op Nu maar lijkt me héél belangrijk als het klopt.

Kabinet: 'Nog geen besmettingen plaatsgevonden in vliegtuigen'
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)

Goh, het is niet zo natuurlijk dat altijd zomaar elk besmet persoon één ander kan aansteken, zelfs niet op/in kleinere ruimtes. 
Ik heb weet van een kapitein die op vrijdagochtend test, ’s avonds aan boord gaat van zijn schip (wat in de regel niet had gemogen), schip vaart richting Le Havre en op zondagochtend bericht krijgt dat die COVID-19 positief getest is. Het schip hebben ze in quarantaine gelegd en de andere 10 bemanningsleden getest, uitslag = allen negatief. 

Met andere woorden, als er iemand positief op een vliegtuig zit moeten niet gelijk alle alarmbellen afgaan of voor een angstpsychose zorgen. Het is wat het is, de eventuele gevolgen komen wel vanzelf bovendrijven.
Quote
#18
Dit gaat niet over slechts één vlucht.
Het geeft volgens mij aan dat goede ventilatie met hepa filters (al dan niet in combinatie met mondkapjes) een veilige reis geeft.
Is ze dit wetenschappelijk kunnen onderbouwen zal dit de norm voor de ventilatie in gebouwen moeten worden.
Quote
#19
(21 August 2020, 06:55)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit gaat niet over slechts één vlucht.
Het geeft volgens mij aan dat goede ventilatie met hepa filters (al dan niet in combinatie met mondkapjes) een veilige reis geeft.
Is ze dit wetenschappelijk kunnen onderbouwen zal dit de norm voor de ventilatie in gebouwen moeten worden.

Nou, dat zie ik nergens staan in het artikel dat het over ventilatie zou gaan. 

Nu, dat maakt ook niet veel uit, als we het toch over ventilatie hebben is dat een positief gegeven naar de toekomst toe natuurlijk, maar nu eerlijk gezegd, zijn daar mensen die daar echt van wakker liggen? Als je daar echt bij stilstaat moet je niet vliegen natuurlijk, maar ook niet rondhangen in winkels, shoppingcenters, werkvloer, kantoren, enz.
Quote
#20
(21 August 2020, 14:41)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu, dat maakt ook niet veel uit, als we het toch over ventilatie hebben is dat een positief gegeven naar de toekomst toe natuurlijk, maar nu eerlijk gezegd, zijn daar mensen die daar echt van wakker liggen? Als je daar echt bij stilstaat moet je niet vliegen natuurlijk, maar ook niet rondhangen in winkels, shoppingcenters, werkvloer, kantoren, enz.

Er zijn inderdaad een pak mensen die daar van wakker liggen. En je kan ze niet overtuigen ook al zijn de filters die in vliegtuigen gebruikt worden quasi dezelfde als die gebruikt in een ziekenhuis. En daar zitten dus inderdaad mensen bij die het geen probleem vinden om rond te hangen in kantoren en winkels.

Is er overigens nog verder nieuws over Transavia?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Bestemmingen Transavia vanaf Brussel op 30 maart
Alicate - Ibiza _ Verona Faro Tel Aviv Agadir
 naar Giekenland voorlopig naar Corfu -Heraklion en Thesaloniki 
In Nederland zijn er ook plannen om pakket reizen te gaan verkopen
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dochter Will Smith geeft goede voorbeeld op Antipaxos Ger 12 4.507 30 June 2017, 11:58
Laatste bericht: Patrick
  de KLM gevonden voorwerpen-hond Erwin 1 2.260 10 January 2015, 18:11
Laatste bericht: JohanV
  Zorgwekkend Ger 26 13.559 17 July 2013, 17:12
Laatste bericht: Gert en Marjanne
  Toekomst voor Yiannis vlagreco 15 10.336 07 February 2013, 12:58
Laatste bericht: Aleko
  Toekomst voor Griekenland vlagreco 73 51.416 25 June 2012, 21:25
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)