Langere termijn huis huren Griekenland
#1
Goededag, mijn partner en ik zoeken een huis, lange termijn huur in griekenland. Liefst afgelegen wel dicht bij de zee. Liefst met wat grond erbij. 
Op dit moment huren we in Portugal. De omstandigheden zijn hier veranderd, veel blaffende honden.
Quote
#2
(18 August 2020, 11:29)mmsixdijkstra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goededag, mijn partner en ik zoeken een huis, lange termijn huur in griekenland. Liefst afgelegen wel dicht bij de zee. Liefst met wat grond erbij. 
Op dit moment huren we in Portugal. De omstandigheden zijn hier veranderd, veel blaffende honden.

Google is your best friend, kijken eerst even op.
  Long term rent Greece 
Heb je dan nog vragen, krijg je op alles bijna alles antwoord.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Griekenland heeft veel zee en veel afgelegen plekken. Een iets preciezere locatie zou fijn zijn om je van advies te dienen.
Quote
#4
Je kunt ook zoeken via een van de Griekse zoekmachines (vergelijkbaar met Funda in Nederland) om een huis te kopen. Die hebben ook altijd mogelijkheden voor huren.... dat hebben wij eerder ook gedaan. Hou wel rekening met bijkomende kosten. Wij waren zeer tevreden over hoe een en ander liep bij de makelaar via die site.. homegreekhome.com is bijvoorbeeld zo een site. ik zeg dit omdat mijn ervaring is om kopen aan te geven in de zoekbalk op je laptop: dan kom je op een scherm met sites van makelaars en dit soort zoekmachines die, als ze langetermijnverhuur doen: sneller naar boven komen en vermijd je alle vakantieverhuur.  je hebt op de site die ik net noemde links in de keuzebalk een keuze voor huren of kopen. Vandaar wijst t zich vanzelf. Gebied kiezen en voila...hou wel heel goed rekening met een goeie stookgelegenheid. Meer dan een airco of kacheltje. Want ook al schijnt overdag de zon, er kan vocht en kou in je huis komen in de avonduren. Een dikke trui is dan niet genoeg...Wanneer je in het naseizoen in Griekenland bent, en voor een of meerdere weken woonruimte huurt via bijvoorbeeld Booking e.d. in je gebied en  je in staat bent om gemakkelijk contacten te maken, zal het via via ook wel lukken. Als laatste is er wellicht via Airbnb ook een optie. Ik heb voor Kreta daar ook wel eens huizen gezien die voor lange termijn beschikbaar waren. Succes!
Quote
#5
In Griekenland zijn heel veel mooie en rustige locaties te vinden, zeer zeker.
Maar vooraleer je een huis huurt, zou ik aanraden om aan de verhuurder of makelaar toch eventjes te vragen of het inderdaad een rustige omgeving is, en - zoals je aangeeft - zonder blaffende honden.
Dit doet me denken aan een situatie van jaren geleden toen we voor een korte vakantie aan de rand van Hanioti op het schiereiland Kassandra (Halkidiki) verbleven. Een vijftigtal meter van ons verblijf bleek er een bewoner te zijn die enkele hondenkennels had. Elke dag, in de late avond, en heel vroeg 's morgens, blaften de honden zowat de hele buurt wakker. Dat was bijzonder ergerlijk. De eigenaar van ons verblijf vertelde ons dat dit al een jarenlange ergernis was maar dat er niets aan te doen viel.
Voor een korte vakantie is dat nog overkomelijk, maar het is best dat je toch even polst of het een kalme omgeving is als je van plan bent om een lange termijn te huren én als je niet in dezelfde situatie als in Portugal wil belanden. De kans is slechts één op tienduizend, maar het zou maar moeten 'treffen'.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Ligt het aan mij of heb je in Griekenland altijd wel blaffende honden? Dat is nl. wat mij opvalt. Waar ik ook zit, ik hoor altijd blaffende honden.
Quote
#7
(19 August 2020, 06:47)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ligt het aan mij of heb je in Griekenland altijd wel blaffende honden? Dat is nl. wat mij opvalt. Waar ik ook zit, ik hoor altijd blaffende honden.

Dat vinden wij ook (lesbos), of het nu dichtbij is of veraf, vooral  's nachts kan je ze goed horen! Maar het wend ook!
Quote
#8
Wink 
Losse honden of een grote kennel, dat is echt een ander geluid... dan praat je echt over DB's die aanzienlijk kunnen zijn. Maar wat ik trouwens las is dat Griekenland nu de IB naar 7% verlagen wil: daar kun je wel een beetje van isoleren....
Quote
#9
(19 August 2020, 08:25)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Losse honden of een grote kennel, dat is echt een ander geluid... dan praat je echt over DB's die aanzienlijk kunnen zijn. Maar wat ik trouwens las is dat Griekenland nu de IB naar 7% verlagen wil: daar kun je wel een beetje van isoleren....

Wat betekent "IB", Marian?

----------------

Die grote kennel(s) nabij Hanioti, waar ik over schreef: als 1 hond begon te blaffen, vielen de andere "in koor" in. Een hels lawaai dat heel lang duurde.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
Inkomstenbelasting betekent dat in Nederland.
Quote
#11
Huis kopen/huren:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ervaring leert dat Griekenland op sommige plaatsen een groot hondenprobleem heeft.
Proefwonen is zeer aan te raden, ook wat betreft ander lawaai. Zeker ook om verschil tussen hoogseizoen en normale leven mee te maken.
Quote
#13
Ik weet dat er op Karpathos best veel Nederlanders wonen. Een deel huurt. Doordat er veel Grieken in de VS (of elders) wonen staan er huizen leeg welke soms verhuurd worden voor de lange termijn. Het aanbod gaat niet altijd via een makelaar. Het is soms een kwestie van om je heen vragen.
Quote
#14
wij wonen in een kleine plaats op Kreta zo nu en dan wat blaffende honden en ezels maar wonen nu hier permanent paar jaar en wij slapen er doorheen of even wakker en weer slapen als een treinovergang je went er snel aan en een plaats zonder blaffende honden heb je volgens mij zeldzaam.In een stad misschien.
Quote
#15
Voor alle roze brillen, of je huurt of koopt er zit heel wat kaf onder het koren, iedereen zelfs Yorgos de kelner van Migomis Taverne in Agios Nikolaos is in zijn vrije tijd makelaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Hello my friend. Are you looking for a house? I can help you. Come and look... Only 120.000 euro...
A disaster..
Zelfde huis op een immo site vr 75000 €
"my friend" wou effe snel veel geld verdienen
MALAKAS
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#17
(20 August 2020, 13:31)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hello my friend. Are you looking for a house?  I can help you. Come and look...  Only 120.000 euro...
A disaster..
Zelfde huis op een immo site vr 75000 €
"my friend" wou effe snel veel geld verdienen
MALAKAS

Oplichters  heb je overal ,dat is niet typisch Grieks ,ik kan me nog wel herinneren op Canarische eilanden in Portugal
 de vervelende opdringers  van Timesharing ,dat sloeg echt nergens op ,daar zijn helaas heel veel mensen de dupe  van 
geworden ,en nog zijn Angry
Quote
#18
Zoals Elenithomas opmerkte, proefwonen is zeer aan te raden. Onze ervaring in Veroia, huurappartement, permanent verblijf in Griekenland: het barst in de stad hier van zwerfhonden, maar daar hoor je niet heel veel van. Geheel in tegenstelling tot de 'huishondjes' in ons gebouw. Bewoonsters gaan de deur uit, hondje naar het balkon. Zo lang de bazin weg is blaffen bij de ene, de andere slaat aan zodra wat maar ook beweegt in de buurt. Achter ons een soort uitdragerij, werkloze lorrenboer zoiets, met twee honden die vrij regelmatig even meeblaffen als andere honden in de buurt beginnen. Een straatje verder bij een vrijstaand huisje houden ze ook twee honden buiten. Voor ons gebouw een gedumpte hond, vroeger van een inmiddels overleden oma dien tegenover woonde. Haar zoon kwam af en toe de hond wat voeren, wij doen het dagelijks. Aanhankelijk beestje, maar verdedigt zijn terrein - ons straatje. Dus als er een vreemde hond of kat aankomt...
Maar net terug van weekje of twee aan zee in Halkidiki, toeristenplaats Kallithea. Daar wel zwerfkatten, maar heel weinig honden. Het enige geblaf (soms) bij onze buurman met een enorme maar echt poeslieve Dobermann. Kortom, alleen de praktijk kan het leren, of en hoeveel bij een zeker huis overlast van honden is.
En dan dit nog. Via de site en.spitogatos.gr en plaatselijke hulp appartement gevonden, duidelijk aangevend dat het voor lange termijn moest zijn. Contracten standaard voor twee jaar, speciaal handmatig veranderd naar drie jaar. Appartementgebouw van een bouwondernemer. Kon ook gekocht worden voor € 130.000. Eerst maar eens huren, zien hoe het bevalt in Griekenland. Lokale bewoners merkten al op dat 130 mille zwaar overtrokken prijs was. Maar toch, na een goed halfjaar af en toe een belletje of belangstellende kopers langs mogen komen om te kijken... We zijn aan het uitzoeken, voor de zekerheid, wat een huurcontract hier waard is. Lege huizen te over, maar Griekse eigenaren kunnen op elk willekeurig moment van mening veranderen of ze willen (blijven) verhuren, verkopen, of een familielid hebben die ergens moet wonen.
NederGriek's signatuur zwaaivlag NederGriek Peter
Quote
#19
De situatie van straathonden kan ook heel snel veranderen.  Twee jaar na mekaar in Gythio, zelfde accommodatie, eerste jaar af en toe geblaf en dat stoort ons niet maar het jaar nadien gans de nacht geblaf van een bende straathonden die de boel op stelten zetten .  Onze gastvrouw vond het ook heel ergerlijk maar helaas was daar niets aan te doen.  
Viviane
Quote
#20
Wij  worden op ons vakantie adres gewekt door onze buren ,4 paarden met 
 vrolijk gehinnik  ,staan al te wachten op vers water, een betere wekker kun je
niet hebben  Wink
Quote
#21
(21 August 2020, 12:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij  worden op ons vakantie adres gewekt door onze buren ,4 paarden met 
 vrolijk gehinnik  ,staan al te wachten op vers water, een betere wekker kun je
niet hebben  Wink
In Kefalonia hadden wij een kudde schapen op een weide naast ons verblijf. Die werden daar iedere avond gebracht en dan 's morgens weer opgehaald. Dus werden wij iedere morgen gewekt door het geklingel van de bellen. Maar dat was gelukkig niet om 6 uur Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(21 August 2020, 13:08)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 12:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij  worden op ons vakantie adres gewekt door onze buren ,4 paarden met 
 vrolijk gehinnik  ,staan al te wachten op vers water, een betere wekker kun je
niet hebben  Wink
In Kefalonia hadden wij een kudde schapen op een weide naast ons verblijf. Die werden daar iedere avond gebracht en dan 's morgens weer opgehaald. Dus werden wij iedere morgen gewekt door het geklingel van de bellen. Maar dat was gelukkig niet om 6 uur Big Grin

Huize Vangelis in Sami Patrick? Bekend verhaal voor ons n.l.  Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
(21 August 2020, 14:40)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 13:08)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 12:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij  worden op ons vakantie adres gewekt door onze buren ,4 paarden met 
 vrolijk gehinnik  ,staan al te wachten op vers water, een betere wekker kun je
niet hebben  Wink
In Kefalonia hadden wij een kudde schapen op een weide naast ons verblijf. Die werden daar iedere avond gebracht en dan 's morgens weer opgehaald. Dus werden wij iedere morgen gewekt door het geklingel van de bellen. Maar dat was gelukkig niet om 6 uur Big Grin

Huize Vangelis in Sami Patrick? Bekend verhaal voor ons n.l.  Smile

Big Grin  Was inderdaad in Sami, Johan. Maar niet Huize Vangelis, wel Pantelatos Studios op de weg richting Karavomilos. Deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Na 2 jaar huren van een huis met buitenlandse buren die dachten alleen op de wereld te zijnen corrupte Griekse huisverhuurders: incasseren van vaste lasten maar zelf niet betalen aan betreffende bedrijven, waardoor afsluiten van stroom en water werd gedreigd. Griekenland met pijn in hart verlaten. Dit is nog maar een klein deel van ons verhaal. Zo verdrietig. Beter een eigen huis maar ook daar voorzichtigheid geboden. Veel huizen waar fiscaal en in karakter dingen niet kloppen. Ook makelaars zinniger allemaal te vertrouwen. Niet voor niets dat zij en vele anderen h et land naar de knoppen helpen. Zo jammer. Heb er nog steeds last van en heimwee
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#25
(25 August 2020, 19:38)kokino17 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na 2 jaar huren van een huis met buitenlandse buren die dachten alleen op de wereld te zijnen corrupte Griekse huisverhuurders: incasseren van vaste lasten maar zelf niet betalen aan betreffende bedrijven, waardoor afsluiten van stroom en water werd gedreigd. Griekenland met pijn in hart verlaten. Dit is nog maar een klein deel van ons verhaal. Zo verdrietig. Beter een eigen huis maar ook daar voorzichtigheid geboden. Veel huizen waar fiscaal en in karakter dingen niet kloppen. Ook makelaars zinniger allemaal te vertrouwen. Niet voor niets dat zij en vele anderen h et land naar de knoppen helpen. Zo jammer. Heb er nog steeds last van en heimwee

Ik heb toch al die jaren geen probleem gehad met huren, betaalde wel zelf het water, de elektro en de tel/internet, ik betaalde zelfs de huur per bank en niet cash aan de verhuurder, dat we terug zijn in NL heeft een andere reden, en heimwee nee.
Eens kijken of we nog iets horen van de topic starter mmsixdijkstra.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
Even off topic.
Maar degenen welke hier de vraag stelde waarmee dit item begon heeft sindsdien nooit meer de moeite genomen jullie antwoorden en suggesties te bekijken.
Quote
#27
(25 August 2020, 20:17)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even off topic.
Maar degenen welke hier de vraag stelde waarmee dit item begon heeft sindsdien nooit meer de moeite genomen jullie antwoorden en suggesties te bekijken.

Er zitten heel wat losse flodders (topic starters) op het forum jjohn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
(25 August 2020, 20:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2020, 20:17)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even off topic.
Maar degenen welke hier de vraag stelde waarmee dit item begon heeft sindsdien nooit meer de moeite genomen jullie antwoorden en suggesties te bekijken.

Er zitten heel wat losse flodders (topic starters) op het forum jjohn.

Maar ik was oprecht benieuwd waar het voor hun toe zou leiden . Jammer.
Quote
#29
(25 August 2020, 19:38)kokino17 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na 2 jaar huren van een huis met buitenlandse buren die dachten alleen op de wereld te zijnen corrupte Griekse huisverhuurders: incasseren van vaste lasten maar zelf niet betalen aan betreffende bedrijven, waardoor afsluiten van stroom en water werd gedreigd. Griekenland met pijn in hart verlaten. Dit is nog maar een klein deel van ons verhaal. Zo verdrietig. Beter een eigen huis maar ook daar voorzichtigheid geboden. Veel huizen waar fiscaal en in karakter dingen niet kloppen. Ook makelaars zinniger allemaal te vertrouwen. Niet voor niets dat zij en vele anderen h et land naar de knoppen helpen. Zo jammer. Heb er nog steeds last van en heimwee

Dit vind ik zeer jammer voor jou. Wellicht was je, vooraleer de stap te zetten om dat huis te huren, al verliefd op Griekenland (net zoals de meesten van deze forumleden). Wellicht was het, na lang afwegen, jouw grote droom om in Griekenland te gaan wonen. Zeer spijtig dat die droom ferme deuken gekregen heeft. 

Soms worden we gek van de overdreven reglementering in Nederland en België, en kijken we op naar het nog enigszins "rustiger karakter" van een kalme Griekse regio. Maar een goede reglementering houdt anderzijds ook een behoorlijk stuk bescherming in, voor het geval het fout loopt.

Goed dat je hier ook de minder fraaie keerzijde van de mooie medaille kan tonen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zoek huisje te huur lange termijn regio Agia Galini Ellie69 4 2.082 12 May 2022, 09:22
Laatste bericht: Ellie69
  Langere termijn rentals Marcel@1 3 1.397 09 June 2021, 06:54
Laatste bericht: chris
  Te huur gevraagd Corfu lange termijn Angela65 0 862 08 August 2020, 15:05
Laatste bericht: Angela65
  Huis huren voor langere tijd! Martino 2 2.449 28 April 2019, 18:11
Laatste bericht: Martino
  Huis(-je) huren lange termijn zuidoost Kreta! Hannuz 1 3.240 22 April 2018, 15:21
Laatste bericht: Arthur
Rainbow lange termijn huren KRETA messara 44 59.815 30 January 2018, 17:00
Laatste bericht: Arthur
  lange termijn huur Sheila.M 27 17.842 04 September 2016, 11:23
Laatste bericht: Patrick
  Bij de SECOND HOME BEURS 4-5-6 maart in Utrecht staat ons huis Kreta huis te koop Gibsea 1 3.571 28 February 2016, 10:00
Laatste bericht: Computer Boy
Wink Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta Lousaki001 7 6.784 22 September 2015, 12:14
Laatste bericht: Arthur
  Lange termijn huren in Pillion Kala Nera Harley090 0 3.200 01 December 2014, 02:30
Laatste bericht: Harley090

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)