Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen
#1
We are at a better epidemiological level than many other countries but if we do not observe the protection measures, things will go bad, stated Deputy Civil Protection Minister Nikos Hardalias at a press briefing on Tuesday on the course of the coronavirus in Greece.
Hardalias said that 83 percent of the new incidents are domestic and are the result of high congregation and only 17 percent are imported adding that tourism is not responsible for the outbreak. 
He said that we are far away from a general lockdown in the cities but horizontal measures will be assumed whenever necessary.
“The pandemic does not show any decline signs and a special protocol will be announced in the next days for the working places and for the opening of schools” Hardalias said.

priority
Ιf a COVID-19 vaccine is created and arrives in Greece at the end of the year, priority in inoculations will be given to specific groups of people, especially the most vulnerable ones, Deputy Health Minister Vassilis Kontozamanis said at a joint press briefing with Hardalias on Tuesday.
Referring to media reports claiming that the actual numbers of coronavirus cases has been concealed, he said that “we are not hiding any infection cases,” and underlined that the government “will not allow the relation of trust we have built with citizens to be shattered.”
The minister said that “a new health system is being built during the pandemic,” adding that “we are returning to normality with a strengthened health system, after having managed the epidemic successfully.” 
Kontozamanis also announced that a process to hire 1,650 nurses and 400 other specialized jobs in ICUs will begin early in  September. 
Referring to the number of ICU beds, Kontozamanis said that the health system had 557 beds when this government took over and a year later the number of operational beds rose to 901. Of these, 186 are specifically for COVID-19 patients, and more can be added if necessary. The Health Ministry’s aim is to have 1,200 ICU beds by the end of the year.
Quote
#2
Deze cijfers werden vandaag vrijgegeven door hoofd van de Griekse Civiele Bescherming:
Tussen 1 juli en 16 augustus kwamen in totaal 2.592.853 mensen Griekenland binnen. 2.068.408 van hen kwamen Griekenland binnen via luchthavens, 140.051 via havens en 384.394 via de landgrenzen.

In dezelfde periode zijn in totaal 319.379 COVID-19-tests uitgevoerd. 615 mensen testten positief bij de ingangspunten.

364 op luchthavens
17 in havens
234 bij landgrenzen

Top vijf landen waarvan de burgers positief zijn getest:

- Roemenië 88
- Bulgarije 86
- Servië 80
- Albanië 63
- Zweden 29


Deze 615 positieve gevallen vertegenwoordigen slechts 17% van het totale aantal positieve gevallen in Griekenland in de vermelde periode.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Interessante cijfers, Patrick. Dank u om te delen.
Je kan hier uit besluiten dat 83 % van het totaal aantal positieve gevallen bij Griekse burgers vastgesteld werd. Of is dat te kort door de bocht? Ik wil maar zeggen: het zou me verwonderen dat die 17 % die andere 83 % besmet heeft, aangezien die 17 % in quarantaine diende te gaan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Toerisme niet (alleen) verantwoordelijk... maar wel (onder andere) de kerk?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In het artikel:
"Tijdens de preek riep de aartsbisschop de gelovigen op geen maskers te dragen in de heilige tempels "om hun geloof niet gevangen te zetten"  "
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verband zou kunnen zijn tussen een mondmasker dragen, en je geloof niet gevangen zetten? 
Zouden de Grieken eigenlijk zelf begrijpen wat de aartsbisschop bedoelt met "het geloof niet gevangen zetten"?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Positief getest zegt niets als je er geen doden aantal tegenover zet.
Deze cijfers zeggen dus compleet niks.

Het aantal auto-ongelukken met een dodental zegt wat.
Auto-ongelukken op zich niks.
Quote
#6
(25 August 2020, 19:22)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Positief getest zegt niets als je er geen doden aantal tegenover zet.
Deze cijfers zeggen dus compleet niks.

Het aantal auto-ongelukken met een dodental zegt wat.
Auto-ongelukken op zich niks.

Ieder zijn mening.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dit is een feit; geen mening.
Quote
#8
Ik zou nu, in de huidige situatie, toch niet stoeltje naast stoeltje, in een volle kerk willen zitten. Zelfs nog niet met een mondmasker aan.
Het virus heeft de hele wereld in de greep, tot in de verste uithoeken. Geen enkel land ontsnapt er aan. Dat duidt er toch op dat het een ultra besmettelijk 'beestje' is.
Indien een aartsbisschop mij zou verplichten om een eucharistieviering bij te wonen zonder het dragen van een mondmasker, dan zou ik goddeloos ongehoorzaam zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
Als ik vorige week in Rethymno op de boulevard de Griekse jeugd in de bars met z'n allen rond waterpjjpen zag zitten werd er veel duidelijk.
Quote
#10
op lesbos zag ik toch ook veel grieken "los" met elkaar omgaan, net alsof er van corona geen sprake was, eenmaal toeristen in omgeving hielden ze zich wel min of meer aan regels.
In een grieks kafeneon buiten het toeristish gedeelte werden wij als enigen bediend met mondmasker, de rest werd gewoon bediend, handje schudden, schouderklopje etc
Quote
#11
(25 August 2020, 21:51)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In een grieks kafeneon buiten het toeristish gedeelte werden wij als enigen bediend met mondmasker, de rest werd gewoon bediend, handje schudden, schouderklopje etc

De ober zag jullie dus als ware "xenon"  Rolleyes .
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#12
(25 August 2020, 19:41)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is een feit; geen mening.

--zucht-- Cijfers zijn vastgestelde feiten maar ik heb echt geen zin om zaken uit leggen aan mensen die het niet willen verstaan. => ik negeer het verder.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(25 August 2020, 21:51)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




toeristish
Niet om je terecht te wijzen of zo, maar scheelt er iets met de letter 'c' op je toetsenbord?
Je spreekt namelijk ook altijd over Shiphol?
Quote
#14
(26 August 2020, 08:34)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2020, 21:51)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




toeristish
Niet om je terecht te wijzen of zo, maar scheelt er iets met de letter 'c' op je toetsenbord?
Je spreekt namelijk ook altijd over Shiphol?

oeps, blijf percies steeds dezelfde fout maken , dictee vroeger was ook steeds een ramp  Blush Blush Blush

ik ga zo dadelijk op zoek naar een leer lezen /schrijven forum  Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#15
(25 August 2020, 20:56)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Indien een aartsbisschop mij zou verplichten om een eucharistieviering bij te wonen zonder het dragen van een mondmasker, dan zou ik goddeloos ongehoorzaam zijn.

Dat ben ik altijd al geweest Big Grin  Big Grin  Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
(18 August 2020, 23:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Interessante cijfers, Patrick. Dank u om te delen.
Je kan hier uit besluiten dat 83 % van het totaal aantal positieve gevallen bij Griekse burgers vastgesteld werd. Of is dat te kort door de bocht? Ik wil maar zeggen: het zou me verwonderen dat die 17 % die andere 83 % besmet heeft, aangezien die 17 % in quarantaine diende te gaan.

Griekse expats die hun geboorte stad of dorp bezoeken worden niet als toeristen beschouwd . Hier in een dorp bij ons in de buurt hebben is er  een ouder koppel uit de VS positief bevonden. Men heeft dus het enigste cafenion in het dorp gesloten en het gemeentehuis van Moires van onder tot boven ontsmet om dat ze daar ook binnen zijn geweest . En wat het aantal possitieve gevallen bij Griekse burgers aangaat , als je in Griekenland woont ben je daarom nog niet automatisch een Griekse (staats)burger.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
wat ik ook niet goed begrijp in de Griekse aanpak, een buitenlandse toerist die naar een eiland gaat, word getest, een griek van Athene mag rustig met boot naar datzelfde eiland.
Je zou toch denken dat zo een (corona vrij) eiland zichzelf beschermt en iedereen contoleert die toekomt op dat eiland, of mogen plaatselijke autoriteiten zoiets niet op eigen initiatief doen?
Quote
#18
Wat ik niet begrijp, toen we het vliegtuig van Aegean namen tussen Brussel en Athene zat die amper halfvol. Ik begrijp niet dat er naast ons een vreemde man zat aan het raam en aan de andere kant van de gang ook alle plaatsen volzet. Het vreemde was dan nog dat zijn stoel oorspronkelijk leeg was wanneer ik vrij laat had ingecheckt.
Kunnen ze nu echt niet de mensen beter verspreiden over het vliegtuig.
Wel 3 mails ontvangen of ik geen bod wou doen op business seats, die op 2 na ook allen leeg waren.
Quote
#19
(27 August 2020, 09:11)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat ik ook niet goed begrijp in de Griekse aanpak, een buitenlandse toerist die naar een eiland gaat, word getest, een griek van Athene mag rustig met boot naar datzelfde eiland.
Je zou toch denken dat zo een  (corona vrij) eiland zichzelf beschermt en iedereen contoleert die toekomt op dat eiland, of mogen plaatselijke autoriteiten zoiets niet op eigen initiatief doen?

Het is niet zo dat elke toerist die naar een eiland getest wordt. En het is inderdaad de centrale macht in Athene die beslist hoe en wat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Op Schiphol wordt er na 18.00 uur ook niet getest. Was gisteravond op TV.
Quote
#21
(27 August 2020, 12:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 August 2020, 09:11)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat ik ook niet goed begrijp in de Griekse aanpak, een buitenlandse toerist die naar een eiland gaat, word getest, een griek van Athene mag rustig met boot naar datzelfde eiland.
Je zou toch denken dat zo een  (corona vrij) eiland zichzelf beschermt en iedereen contoleert die toekomt op dat eiland, of mogen plaatselijke autoriteiten zoiets niet op eigen initiatief doen?

Het is niet zo dat elke toerist die naar een eiland getest wordt. En het is inderdaad de centrale macht in Athene die beslist hoe en wat.
Inderdaad steekproefsgewijs, en danvanuit  de landen waar de besmettigen hoger liggen zoals nl/belgie iedereen.
Dat steekproefsysteem met die codes werkt denk ik gewoon landelijk, lijkt mij niet dat daar hier op Kos bijv iets aan kunnen veranderen.
Je krijgt nu wel dat sommige nederlanders/belgen die thuis al getest waren, nu bij die steekproef weer moeten worden getest, tja dubbel,
maar in principe zouden ze weer besmet kunnen zijn, na het afnemen van de test in thuisland.
Quote
#22
(27 August 2020, 13:05)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad steekproefsgewijs, en danvanuit  de landen waar de besmettigen hoger liggen zoals nl/belgie iedereen.
Dat steekproefsysteem met die codes werkt denk ik gewoon landelijk, lijkt mij niet dat daar hier op Kos bijv iets aan kunnen veranderen.
Je krijgt nu wel dat sommige nederlanders/belgen die thuis al getest waren, nu bij die steekproef weer moeten worden getest, tja dubbel,
maar in principe zouden ze weer besmet kunnen zijn, na het afnemen van de test in thuisland.

Helemaal 100 % zeker kan men nooit zijn. Je kan een goed testresultaat in het thuisland hebben, daarna een goed testresultaat bij aankomst op een Griekse luchthaven... en bij wijze van spreken zou je meteen daarna besmet kunnen worden op weg naar je accomodatie.
Die testresultaten zijn dus relatief, en geven een stand van zaken op het moment van de afname van de test. Misschien geven ze zelfs een vals gevoel van 'zekerheid' met de gedachte "ik ben helemaal safe, dus mag ik gerust op een terrasje of een een restaurant gaan zitten". 
Nu ja, we moeten uiteraard ook positief blijven denken, en dus niet uitgaan van wat ons eventueel zou kunnen overkomen. Want dat zou niet meer aangenaam zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#23
Bron; nieuws app
PLYMOUTH - De Britse autoriteiten vermoeden dat een groep van zo’n dertig jongeren het coronavirus heeft meegebracht na een vakantie op het Griekse eiland Zakynthos. Elf van de tieners testten tot nog toe positief, maar die uitslag kregen ze pas nadat ze alweer waren gaan feesten in eigen land.
Het gaat om een groep jongeren van 18 en 19 jaar oud. De Britse gezondheidsautoriteiten houden er rekening mee dat ze allemaal besmet zijn geraakt in het buitenland. Er is een bron- en contactonderzoek gestart.
Quote
#24
(27 August 2020, 15:49)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bron; nieuws app
PLYMOUTH - De Britse autoriteiten vermoeden dat een groep van zo’n dertig jongeren het coronavirus heeft meegebracht na een vakantie op het Griekse eiland Zakynthos. Elf van de tieners testten tot nog toe positief, maar die uitslag kregen ze pas nadat ze alweer waren gaan feesten in eigen land.
Het gaat om een groep jongeren van 18 en 19 jaar oud. De Britse gezondheidsautoriteiten houden er rekening mee dat ze allemaal besmet zijn geraakt in het buitenland. Er is een bron- en contactonderzoek gestart.
Wie weet bracht een van t groepje t virus wel vanuit de UK mee naar Zakynthos, en stak tijdens de vakanite zn vrienden aan....
T blijft volgens mij gissen hoe t precies gegaan is, en zeker als t n echte feestganger is.
Quote
#25
Zou zo maar kunnen Nanny.
Quote
#26
(27 August 2020, 16:38)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 August 2020, 15:49)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bron; nieuws app
PLYMOUTH - De Britse autoriteiten vermoeden dat een groep van zo’n dertig jongeren het coronavirus heeft meegebracht na een vakantie op het Griekse eiland Zakynthos. Elf van de tieners testten tot nog toe positief, maar die uitslag kregen ze pas nadat ze alweer waren gaan feesten in eigen land.
Het gaat om een groep jongeren van 18 en 19 jaar oud. De Britse gezondheidsautoriteiten houden er rekening mee dat ze allemaal besmet zijn geraakt in het buitenland. Er is een bron- en contactonderzoek gestart.
Wie weet bracht een van t groepje t virus wel vanuit de UK mee naar Zakynthos, en stak tijdens de vakanite zn vrienden aan....
T blijft volgens mij gissen hoe t precies gegaan is, en zeker als t n echte feestganger is.

Dacht ik ook aan Nanny. En wie zegt dat ze niet achteraf in de UK besmet zijn? Want ze waren ook na hun terugkeer uit Zakynthos al gaan feesten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Zou mij verbazen dat deze jonge britten enkel naar zakynthos gingen voor bezienswaardigheden, wetende dat laganas bekend staat voor haar barstreet. Het blijft toch telkens terugkomen , waar mensen feesten verhoogd het risico, of het nu zakynthos, mykonos, ibiza, loret de mare is, speelt hierbij geen rol
Quote
#28
Is dat nu het enige waar de jeugd aan denkt, zelfs in deze zeer rare tijd? Feesten, feesten, feesten!!!
Het is fenomeen dat je nu op vele plaatsen ziet, niet enkel op Zakynthos, Mykonos, Ibiza, Lloret de Mar, maar ook in Nice (was vandaag nog in het nieuws), Knokke (begin deze zomer), en noem maar op. Bovendien nog eens revolteren tegen een ietsje vroeger sluitingsuur. En als hen dat niet zint, wat vechten met de politie.

Toen ik die leeftijd was (en niet dat het als referentie hoeft te gelden), waren we al blij dat we naar een vergadering van de Bouworde of de wereldwinkel mochten gaan, waar we geëngageerde projecten bespraken. Dat gebeurde tijdens de vroege avonduren, want we moesten thuis zijn rond 22 uur. Tijdens die bijeenkomsten werd zelfs geen alcohol gedronken. En of we het fijn vonden? Ja, zeker, en we keken er zelfs naar uit.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat er nu geen geëngageerde jeugd meer zou zijn; helemaal niet. Maar het treft me toch dat nogal wat jongeren er anders over denken.
En laat ons nu a.u.b. niet opnieuw vervallen in de discussie jongeren-ouderen ten aanzien van het aantal corona besmettingen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#29
(27 August 2020, 19:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is dat nu het enige waar de jeugd aan denkt, zelfs in deze zeer rare tijd? Feesten, feesten, feesten!!!
Het is fenomeen dat je nu op vele plaatsen ziet, niet enkel op Zakynthos, Mykonos, Ibiza, Lloret de Mar, maar ook in Nice (was vandaag nog in het nieuws), Knokke (begin deze zomer), en noem maar op. Bovendien nog eens revolteren tegen een ietsje vroeger sluitingsuur. En als hen dat niet zint, wat vechten met de politie.

In de zomermaanden zie je die uitwassen van Britten in de gekende plaatsen in Griekenland en Spanje. Daarbuiten zie je dat ook elk weekend in Britse steden. Uitgaan voor vele Britten staat nu eenmaal gelijk aan zich laveloos zuipen en voor velen dan ook nog een potje vechten. Ik heb ze al dikwijls horen zeggen: "Gisterenavond heb ik mij ongelooflijk geamuseerd, ik was totaal van de kaart." En de markantste uitspraak was ooit op de Britse tv van iemand in een interview die zei: "Als je op Kerstdag 's morgens geen kater van hier tot ginder hebt, dan was je kerstavond niet goed."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
(27 August 2020, 19:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is dat nu het enige waar de jeugd aan denkt, zelfs in deze zeer rare tijd? Feesten, feesten, feesten!!!
Het is fenomeen dat je nu op vele plaatsen ziet, niet enkel op Zakynthos, Mykonos, Ibiza, Lloret de Mar, maar ook in Nice (was vandaag nog in het nieuws), Knokke (begin deze zomer), en noem maar op. Bovendien nog eens revolteren tegen een ietsje vroeger sluitingsuur. En als hen dat niet zint, wat vechten met de politie.

Toen ik die leeftijd was (en niet dat het als referentie hoeft te gelden), waren we al blij dat we naar een vergadering van de Bouworde of de wereldwinkel mochten gaan, waar we geëngageerde projecten bespraken. Dat gebeurde tijdens de vroege avonduren, want we moesten thuis zijn rond 22 uur. Tijdens die bijeenkomsten werd zelfs geen alcohol gedronken. En of we het fijn vonden? Ja, zeker, en we keken er zelfs naar uit.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat er nu geen geëngageerde jeugd meer zou zijn; helemaal niet. Maar het treft me toch dat nogal wat jongeren er anders over denken.
En laat ons nu a.u.b. niet opnieuw vervallen in de discussie jongeren-ouderen ten aanzien van het aantal corona besmettingen.

Nee, laten we dat inderdaad maar niet doen.............
Quote
#31
Persoonlijk vind ik griekenland nalatig en niet consequent.
Er word maar 10 procent getest bij binnenkomst, de overige 90 procent, daar zullen vast ook positieve bij zitten...eigenlijk iedereen testen.
Ook de grieken die van het vaste land of zo komen..zouden getest moeten worden.

Dan als je getest word, word er verwacht 24 uur in zelf quarantine te gaan...de meesten gaan dezelfde avond nog naar bars en restaurants.

De pcr test wat was voor nederlanders, ik vond het raar dat nl wel moest en bijv. engeland niet, terwijl daar een hogere besmettingsgraad was.

Nu zijn we reeds 14 dagen in de apokoronas..deelprovinci van Chania...en moeten we ook buiten mondkapjes, er word op gecontroleerd en boetes gegeven maar ik zie toch heel veel zonder mondkapje en kapjes onder de neus...

Ik weet dat alle beetjes helpen..maar toch zijn de maatregelen mijn inziens een druppel op een hete plaat.
Quote
#32
(29 August 2020, 00:39)mounty0031 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Persoonlijk vind ik griekenland nalatig en niet consequent.
Er word maar 10 procent getest bij binnenkomst, de overige 90 procent, daar zullen vast ook positieve bij zitten...eigenlijk iedereen testen.
Ook de grieken die van het vaste land of zo komen..zouden getest moeten worden.

Dan als je getest word, word er verwacht 24 uur in zelf quarantine te gaan...de meesten gaan dezelfde avond nog naar bars en restaurants.

De pcr test wat was voor nederlanders, ik vond het raar dat nl wel moest en bijv. engeland niet, terwijl daar een hogere besmettingsgraad was.

Nu zijn we reeds 14 dagen in de apokoronas..deelprovinci van Chania...en moeten we ook buiten mondkapjes, er word op gecontroleerd en boetes gegeven maar ik zie toch heel veel zonder mondkapje en kapjes onder de neus...

Ik weet dat alle beetjes helpen..maar toch zijn de maatregelen mijn inziens een druppel op een hete plaat.

Apokoronas is een gemeente  Δήμος Αποκορώνου , vroeger was het een provincie (επαρχία). Een deelprovincie bestaat niet.
Nu terzake !!!! Waarom zou Griekenland IEDEREEN moeten testen ???? Noem eens  land in de EU waar iedereen getest wordt die er binnenkomt . En wie moet die testen dan betalen ??
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
(29 August 2020, 00:39)mounty0031 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Persoonlijk vind ik griekenland nalatig en niet consequent.
Er word maar 10 procent getest bij binnenkomst, de overige 90 procent, daar zullen vast ook positieve bij zitten...eigenlijk iedereen testen.
Ook de grieken die van het vaste land of zo komen..zouden getest moeten worden.

Dan als je getest word, word er verwacht 24 uur in zelf quarantine te gaan...de meesten gaan dezelfde avond nog naar bars en restaurants.

De pcr test wat was voor nederlanders, ik vond het raar dat nl wel moest en bijv. engeland niet, terwijl daar een hogere besmettingsgraad was.

Nu zijn we reeds 14 dagen in de apokoronas..deelprovinci van Chania...en moeten we ook buiten mondkapjes, er word op gecontroleerd en boetes gegeven maar ik zie toch heel veel zonder mondkapje en kapjes onder de neus...

Ik weet dat alle beetjes helpen..maar toch zijn de maatregelen mijn inziens een druppel op een hete plaat.


Ik hou t niet elke dag bij maar die besmettingsgraad in Engeland is die zoveel hoger dan in NL?
De worldmeter getallen van gister, 5 doden in nederland en 10 in Engeland.  1500 besmettingen in Engeland en 714 in NL.
Maar Engeland  heeft toch minstens 3 x zoveel inwoners?

Na afloop van t seizoen zullen we echt weten hoe Griekenland t heeft gedan, maar ik vind eigenlijk dat als je bekijk t hoeveel toeristen er gekoemen en gegaan zijn in totaal,
hoeveel de grieken gereisd hebben etc etc dat de getallen die nu naar buiten gekomen zijn wat betreft besmettingen etc best redelijk zijn.
Ik wil zeker niet juichen of zo, dat is veel te vroeg. En elke zieke elke besmetting is er een te veel.
Heeft iemand n iedee hoeveel mensen van buiten griekenland vanaf 15 juni tot nu in Griekenland zijn aangekomen?
Ik kan t niet terug vinden, maar las volgens mij ergens 60 000 personen in de eerste 3 weken van augustus op kos.
Zat zo te denken 80 000 voor de aug maand, alleen op Kos, heoveel van dat soort bestemmimgen in heel Griekenland.
Is dan 200 besmettingen op n dag in heel griekenland heel veel? Iets van 30 mensen in het zieken huis?
Nogmaals elke zieke is er een te veel, we moeten zeker blijven oppassen, scholen gaan open, meer binnen over t algemeen,
we weten niet wat er nog komen gaat. Maar ik ben toch ook blij dat we in die twee maanden niks gehoord hebben over zieke toeristen in overvolle ziekenhuizen etc.
Of zie ik t te rooskleurig heb ik nieuws gemist of zo?
Quote
#34
(03 September 2020, 16:36)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft iemand n iedee hoeveel mensen van buiten griekenland vanaf 15 juni tot nu in Griekenland zijn aangekomen?

Nanny, dit geeft een gedeeltelijk antwoord op je vraag:

news.gtp.gr schreef:According to Greek Civil Protection Deputy Minister Nikos Hardalias, between 1 July and 30 August, 406,857 targeted checks were carried out at the country’s entry points out of a total of 3,239,194 incoming visitors with confirmed cases reaching 853.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Dank je Patrick.

Dus 12%van de aankomsten werd getest. En 0,03 % van de aankomsten werd positief bevonden, of doe ik t fout?
Quote
#36
Fragment  bij Jinek met Dr. Marcel Levi (ziekenhuisdirecteur) 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
Het eerste cruiseschip en het is al meteen prijs. De "Mein Schiff 6" is het eerste cruiseschip dat sinds half september cruises in Griekenland heeft hervat. De cruise brengt toeristen van Heraklion naar Piraeus en Corfu. De passagiers zijn voornamelijk Duitsers die met chartervluchten aankwamen op de luchthaven van Heraklion.

Het Griekse Ministerie van Scheepvaart heeft bevestigd dat 12 bemanningsleden positief bleken nadat 150 proeftesten waren uitgevoerd. Het resultaat van de testen kwamen toen het schip vertrokken was uit Heraklion en ter hoogte van Milos was.
Op bevel van het hoofd van de National Health Care Organization EODY, zal het schip nu naar varen, waar het testen zal worden voortgezet, met herhaalde tests voor de geïnfecteerden en testen voor de overige leden van de bemanning.

De "Mein Schiff 6" vervoert 992 passagiers en 766 bemanningsleden.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aantal besmettingen op Kreta hv642 19 2.841 24 June 2021, 17:37
Laatste bericht: vlagreco
  Begin toerisme RenJ 897 109.850 17 July 2020, 21:21
Laatste bericht: cors
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.173 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.382 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.565 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.518 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.344 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
  Toerisme. Leo en Sonja 26 17.093 11 May 2012, 21:13
Laatste bericht: Hugo1964
  Reclamefoto voor toerisme in Griekenland ADO 4 3.724 20 March 2012, 12:53
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)