Even voorstellen: Miriam1972
#1
Hallo
Mijn naam is Miriam van Dijk en ik woon al sinds 2003 samen met mijn Griekse partner in Galifa in midden kreta tussen Kastelli en Heraklion in de bergen zeer afgezonderd.
Ik spreek gebrekkig Grieks (talen is niet mijn sterkste kant maar ik red me prima
Ik lees al erg lang mee maar wil nu eindelijk wel eens reageren op de vele berichten op dit forum want soms denk ik is dit nu een forum over Kreta of over Nederland en Belgie.
Ook passeren er vele berichten die niet echt recht doen aan de waarheid denk ik.
Maar goed ik hoor het wel. 
Χαίρομαι που σε γνωρίζω.
ποιος ξέρει ότι μπορώ να σας δώσω χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση στην Κρήτη
Quote
#2
Leuk dat je je voorstelt Miriam, het was leuk als meer leden het zouden doen, ik denk alleen dat de meesten bang zijn voor hun privacy.
Dit is een Griekenland forum waar bijna alleen Nederlanders en Belgen op zitten, sommige berichten moet je met een korreltje zout nemen maar de meesten weten wel waar ze over praten, er zit ontzettend veel kennis over heel Griekenland op dit forum.
Χαίρομαι που σε γνωρίζω.
ποιος ξέρει ότι μπορώ να σας δώσω χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση στην Κρήτη
Vertaald door google.
Leuk je te ontmoeten.
wie weet dat ik u nuttige informatie kan geven over de situatie op Kreta
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Welkom op Oríste Miriam; leuk dat je je even voorstelde.
Héél veel lees- en schrijfplezier in ons virtuele kafeneion up
Quote
#4
Dag Miriam,

Welkom in dit gezellig kafeneion.

De laatste tijd zie je inderdaad nogal wat berichten over België en Nederland. Maar die topics "Typisch Belgisch" en "Typisch Nederlands" staan wel onder de categorie "off-topic". De onderverdeling van de categorieën vind je op de frontpagina van dit forum. Eenmaal je een reactie op een vorig bericht ziet verschijnen, komt die bovenaan te staan. Vandaar dat je dan misschien eventjes het 'noorden' kan kwijt zijn. Maar wees gerust, de overgrote meerderheid van discussies en reacties zijn wel Griekenland-gerelateerd.
Voor de rest is/was het wel eens goed om typische Belgische en Nederlandse toestanden van mekaar te leren kennen... en zo misschien ook wat vooringenomen gedachten over weerszijden van de grens te kunnen duiden of weerleggen.

Wat je schrijft over sommige berichten (of reacties) die een loopje nemen met de waarheid: voel je vrij om daar dan op te reageren. Aangezien je al zo lang op Kreta woont, ben je immers goed geplaatst om bepaalde zaken beter in de ware context te kunnen plaatsen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Welkom Mirjam!
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#6
welkom hier!
Quote
#7
Welkom hier, steeds leuk om info te krijgen van mensen die in Griekenland zelf wonen
Quote
#8
Welkom Miriam,

Zou het ook niet zo zijn dat minder leden naar Griekenaland zijn gereisd dit jaar, en dat er dus minder te vertellen viel over Griekenland de laatste maanden.
Corona is gewoon het onderwerp van gesprek, en heeft in ieders leven veranderingen gebracht, en zo kwamen er ook wat Belgische en Nederlandse weetjes
hier als onderwerp voorbij.

Wat betreft die niet kloppen, kan best, ik vind dat je dat dan ook rustig kunt zeggen.
Ik heb t idee dat het ook een groot verschil maakt waar je woont in Griekenland.
Verschil van klimaat, wel of niet toeristische omgeving, stad of bergdorp, etc.

Welkom Miriam,

Zou het ook niet zo zijn dat minder leden naar Griekenaland zijn gereisd dit jaar, en dat er dus minder te vertellen viel over Griekenland de laatste maanden.
Corona is gewoon het onderwerp van gesprek, en heeft in ieders leven veranderingen gebracht, en zo kwamen er ook wat Belgische en Nederlandse weetjes
hier als onderwerp voorbij.

Wat betreft die niet kloppen, kan best, ik vind dat je dat dan ook rustig kunt zeggen.
Ik heb t idee dat het ook een groot verschil maakt waar je woont in Griekenland.
Verschil van klimaat, wel of niet toeristische omgeving, stad of bergdorp, etc.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)