Aardbeving
#1
Flinke aardbeving met een kracht van 5.3 tot 5.9 in de buurt van Mirtos op zuidoost Kreta, gelukkig was het op zee en 25 km diep, anders was de de schade niet te overzien.
In Agios Nikolaos trilde de hele stad.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Volgens deze kaartjes is de regio ten zuiden en ten oosten van Kreta tijdens de laatste 2 à 3 maanden zeer gevoelig aan aardbevingen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op Facebook las ik dat het daarstraks een vrij lange beving was.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Volgens onze vrienden die boven Makry Gialos wonen was het inderdaad de moeite en héél goed gevoeld.
Doet me denken aan de aardbeving van 1 april van ettelijke jaren geleden. We zaten toen net in Plaka.
Quote
#4
(19 September 2020, 11:36)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens onze vrienden die boven Makry Gialos wonen was het inderdaad de moeite en héél goed gevoeld.
Doet me denken aan de aardbeving van 1 april van ettelijke jaren geleden. We zaten toen net in Plaka.

Klopt 1april 2011 smiddags met een kracht van 6+ wel op 60 km diepte gelukkig, toen zaten we bij Sammy achterom in een houten bijbouw op palen een verjaardag te vieren, die ouwe stellage viel nog net niet om, daarna zijn we maar buiten op straat verder gegaan was toch wat veiliger.
Ik heb wel vaker als ik op het water was met de boot aardbevingen gevoeld zijn net kleine tzounami,s die een kleine maar heftige golf op het water veroorzaken, ze kunnen van honderden kilometers komen, de zwager van Bart Oriste weet daar alles van, we waren met zijn drieën vissen en hij viel nog net niet overboord.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Gisteren een reeksje aardschokken in de buurt van het vulkanisch eiland Nisyros:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hopelijk wordt Griekenland niet extra op de proef gesteld, naast de huidige ellende wegens de hitte en bosbranden...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Ja daar bij Nissyros rommelt t laatste dagen meer.
Gisteren was de beving ook op Kos goed te voelen. Samen met de hotte, in de buurt van het Asklepion, en stroomstroringen heel de dag, was t een pittige dag.
Gelukkig lijkt t vuur onder controle, al blijft t natuurlijk oppassen voor n paar dagen in die buurt, niet dat t weer gaat oplaaien.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)