De westkust op Samos gaat veranderen
#1
De zuid-westkust van Samos gaat veranderen.

Binnenkort gaat de pitoreske haven van Ormos op de schop en krijgen wij hier in navolging van Karlovasi en Pythagorio een heuse jachthaven.
Er wordt een nieuwe weg aangelegd vanaf Votsalakia via Balos-Pyrgos-Ireon naar de vlieghaven in Pythagorio. Ook een directe verbinding van Drakei naar Karlovasi staat op het programa. Door deze vernieuwingen en de be"rijk"baarheid zal het toerisme zeker gaan toenemen en de heren investeerders zien dan meer mogelijheden. Dit alles dank zij een bijdrage van de EU.:efch1: Rolleyes

Maar of al deze veranderingen ten goede komen aan de huidige situatie en wie ervan gaat profiteren...zeg het maar. Een ding is zeker, als er meer toeristen komen dan zal een groot gedeelte van de arme bevolking er beslist op vooruit gaan.

De start is, na jaren van uitstel, gepland in januari 2011 en wij wachten net zoals de plaatselijke bevolking of dit weer niet een loze kreet van de autoriteiten is.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Wick
Ik had oktober al zoiets gehoord. Maar we hadden het gekatalogiseerd in de rubriek "Veel plannen maar er zal wel weer niks van terecht komen". Net zoals het verhaal dat het leven van Pythagoras verfilmd zou worden - op Samos - met Penelope Cruz in de vrouwelijke hoofdrol. De opnames zouden vorig jaar oktober al starten maar ik las bij de kapper dat Penelope toen net zwanger was ... Niks meer over gehoord.
Wij rijden trouwens vaak over de onverharde weg achterom Balos naar Pefkos en die zou deel uit gaan maken van de weg naar het vliegveld....Ofschoon ik eerder denk dat het gaat via het nieuw geasfalteerde stuk van Balos naar Koumeika. Maar ...we zullen wel zien. Θα δούμε!
Overigens is er na de gemeenteraads- en burgemeestersverkiezingen van afgelopen november een wissel van partijen geweest - dat zou ook met de "plannen" te maken kunnen hebben.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)