Paddestoelen Stifado
#1
Het heeft door alle drukte op het werk door de Corona even geduurd, maar hierbij een nieuw recept. Een heerlijk vegetarisch gerecht wat echt bij de herfst past! Momenteel lekker bezig met verschillende paddestoelen en pompoengerechten, heerlijk! Ook als mezze de pompoenkeftedes weer eens tevoorschijn gehaald dit weekend!

Voor diegenen die het namaken: Kali orexi!





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
mmmmmmm, lekker lijkt me, dank!
Quote
#3
Bedankt Johan. Recept gaat weer in de map en wordt zeker gemaakt.
Quote
#4
Dat ziet er echt heerlijk uit, Johan! Die ga ik een keer maken.
Quote
#5
Johan,
Gisteren dit recept gemaakt. Echt lekker, terwijl ik niets met vegetarisch heb.
De piment nergens te verkrijgen of uit de handel genomen, vanwege de slechte reputatie? (AH en Plus in Abcoude)
De uitjes gehalveerd omdat ze toch wat groter waren dan op je foto.
Helemaal top!
Groetjes,
Wim
Quote
#6
Die mooie kleine uitjes neem ik altijd paar kilo uit Griekenland mee, dit jaar dus niet. Ik kan ze hier ook niet vinden. Die het dichtste bijkomen zijn de biologische sjalotjes bij AH. Misschien hebben jullie ze wel kunnen vinden...
Ik ga het weekend recept maken. Een dag van te voren lijkt mij het lekkerst. Wat raar van de piment. Ik heb gemalen piment bij AH gekocht.
Quote
#7
(06 October 2020, 08:52)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan,
Gisteren dit recept gemaakt. Echt lekker, terwijl ik niets met vegetarisch heb.
De piment nergens te verkrijgen of uit de handel genomen, vanwege de slechte reputatie? (AH en Plus in Abcoude)
De uitjes gehalveerd omdat ze toch wat groter waren dan op je foto.
Helemaal top!
Groetjes,
Wim

Hoi Wim, dank voor je compliment. Ik heb hier tegen de zonen pas gezegd dat er geen vlees in zat toen ze aangaven het lekker te vinden, heb er geen klachten over gehad  Big Grin
De gemalen piment die ik nu heb komt uit Duitsland, van de REWE, maar volgens mijn zoon, die bij AH werkt, hebben ze dat ook gewoon in assortiment. De besjes heb ik van een tuinfair in Belgie.

(06 October 2020, 11:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die mooie kleine uitjes neem ik altijd paar kilo uit Griekenland mee, dit jaar dus niet. Ik kan ze hier ook niet vinden. Die het dichtste bijkomen zijn de biologische sjalotjes bij AH. Misschien hebben jullie ze wel kunnen vinden...
Ik ga het weekend recept maken. Een dag van te voren lijkt mij het lekkerst. Wat raar van de piment. Ik heb gemalen piment bij AH gekocht.

Hai Goedas, bij dit gerecht heb ik gewoon normale sjalotjes gebruikt. Bij een toko in Eindhoven heb ik wel eens in de diepvries kiloverpakkingen zien liggen van de kleine steruitjes. Zijn vers maar heel beperkt verkrijgbaar in Nederland.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Zojuist heerlijk gegeten van de paddestoelen stifado. Omdat de kastanjechampignons erg groot waren, heb ik de meeste gehalveerd en sommige zelfs in vieren gesneden. Ook de sjalotjes heb ik vanwege hun grootte gehalveerd. De piment was gewoon te koop bij de Jumbo (potje besjes, merk Verstegen). Wij hebben als extra er kruidenstokbrood bij gegeten en uiteraard de rode wijn die over was van het recept er bij gedronken.
Johan bedankt, het was smullen!
Quote
#9
Ook wij hebben zojuist de paddestoelen stifado gegeten.
Echt heerlijk!!
We hadden er Turks brood bij.

Verheug me nu al op morgen, dan gaan we het restant opeten Wink
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Hoe heten die kleine uitjes in het Grieks?
Groeten Hans
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#11
Als je een gerecht vaker maakt, probeer je wel eens wat uit, of je past technieken vanuit andere recepten toe. Zo ook bij dit gerecht. Vanavond eten we dit weer en in het afgelopen jaar heb ik wat aanpassingen gedaan die het gerecht, vinden wij tenminste  Wink , nog lekkerder maken. Bv door de champignons apart en in gedeelten te bakken, de kruiden en specerijen als eerste aan te zetten ipv te mengen, wat meer wijn te gebruiken. Het resultaat staat in onderstaand aangepast recept!






Kali orexi!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Moeten we nu toch ook eens maken. 

Bedankt om het nog eens te delen.

Els
Quote
#13
Mmmmmm, ik begin al te watertanden!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Stifado van rundvlees gewijzigde versie. JohanV 27 6.729 28 February 2023, 22:52
Laatste bericht: JohanV
  Konijn Stifado JohanV 19 9.556 16 December 2022, 10:01
Laatste bericht: Martino
  Octopus Stifado JohanV 0 1.664 04 July 2020, 17:27
Laatste bericht: JohanV
  Stifado van rundvlees JohanV 19 8.912 11 April 2016, 06:58
Laatste bericht: Wim M
  Stifado van lamsvlees met kaneel JohanV 0 2.054 18 January 2016, 23:58
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)