Griekse Agenda / Greek Events bestaat 10 jaar!
#1
Griekse Agenda schreef:“Griekseagenda – Greekevents bestaat bijna 10 jaar” (DELEN - SHARE PLEASE)
Op 3 oktober 2010 besloot ik een groep op Facebook te maken voor Grieken en Griekofielen in Nederland en België. Gewoon uit interesse voor mijn vaderland, mijn roots en mijn nieuwsgierigheid naar nieuws, geschiedenis en achtergronden.
Ik merkte dat er behoefte was aan het promoten van Griekse evenementen in Nederland, België en de grensstreek van Duitsland, objectief Grieks nieuws, geschiedenisartikelen, mooie video’s van Griekse gebeurtenissen, interviews met bekende en minder bekende Grieken in Nederland en foto’s van ons prachtige Griekenland, artiesten, topsporters en alle mensen die Grieks roots hebben in de rest van de wereld.
Grootste en betrouwbaarste
Ik moet u zeggen dat het aardig gelukt is. Met bijna 8.000 leden en volgers en meer dan 15.000 geplaatste berichten is de groep al jaren de grootste, meest complete en meest betrouwbare Griekse groep van Nederland en België op Facebook. Ruim 3 jaar later is daar nog een groep bijgekomen om Griekse concerten wereldwijd te promoten: Greekconcerts.
Samen met mijn Twitter- en YouTube kanaal, Instagram en Linkedin profielen zit Griekseagenda op bijna 25.000 leden en volgers. Zo hebben de Grieken enigszins ook een stem in Nederland waar rekening mee gehouden kan worden, maar i.i.g. een bronsite om op terug te vallen.
Research
Zoveel nachten research gedaan naar feiten, geschiedenis en gebeurtenissen om u van een betrouwbare opinie te voorzien, economische en politieke artikelen geschreven, maar ook een agenda bijhouden die alle gebeurtenissen in het verleden en toekomstige gebeurtenissen bijhoudt is erg tijdrovend maar ik doe het met heel veel plezier.
Enkele opvallende gebeurtenissen die via Griekseagenda de landelijke media hebben gehaald zijn toen het Griekse amateurelftal in Nederland wereldkampioen werd in 2011, de Griekse vlagschennis in Utrecht in 2013, het jaarlijkse terugkerende Sinterklaas artikel in december dat inmiddels meer dan 500 keer gedeeld is, de economische crisis vanaf 2012, waarin ik haast wekelijks economische artikels schreef om de onvolledige en onjuiste Nederlandse nieuwsberichten te weerleggen, waardoor ik zelfs als een soort woordvoerder fungeerde voor de Griekse gemeenschap in Nederland voor landelijke dagbladen, televisie en NPO radio 1 en niet vergeten de maandelijkse “monastiria van Nederland” waar Grieken uitbundig feest vieren.
Rubrieken
Naast de rubrieken nieuws en evenementen zijn de bekendste rubrieken de “no comment”, “This is Greece” en de “Monastiria van Nederland” inmiddels landelijk bekend geworden en worden het meeste gedeeld.
Leden en volgers
Het mooie van alles is dat de groep Griekseagenda zonder winstoogmerk fungeert. De groep is en blijft vrij van reclame. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder uw steun.
Dagelijks ontvang ik tientallen berichten van oplettende lezers die mij nieuwsberichten toespelen, evenementen aanmelden, vragen stellen, op zoek zijn naar iets of iemand en soms voel ik me net de Griekse Gouden Gids van Nederland.
Statistieken
De leden van Griekseagenda – Greekevents bestaat voor 51% uit vrouwen en 49% uit mannen. Maar liefst 60% van de leden zijn tussen de 25 en 54 jaar oud. 25% van de leden tussen de 25 en 34 jaar oud en 15% zijn jonger dan 18 jaar of ouder dan 65 jaar. Niet verassend is dat 48% van de leden uit Nederland komen, 30% uit Griekenland, 9% uit Duitsland en 9% uit België. Opvallend is wel weer dat de meeste leden woonachtig zijn in Athene, Utrecht, Larissa, Amsterdam, Rotterdam en Thessaloniki, samen goed voor 33% van alle leden.
Dankwoord
Ik wil u nogmaals van harte bedanken voor uw (redactionele) bijdragen aan Griekseagenda – Greekevents - schroom niet om me berichten te blijven sturen – en voor alle positieve feedbacks en comments.
Als u vindt dat u over bepaalde Griekse onderwerpen meer gepubliceerd moet worden dan hoor ik dat graag. Ook als u zaken anders ziet dan ik.
Tot slot zou ik het enorm waarderen als u dit bericht deelt want stiekem wil ik naar de 10.000 leden toe. De grootste Griek van Nederland worden is niet zo erg moeilijk, de grootste Griek van Nederland blijven wel………………
Giannis Garlemos
internetredacteur

Proficiat Giannis! Goed werk, ik maak er ook zeer regelmatig dankbaar gebruik van.
En voor degenen die deze Facebookpagina nog niet kennen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)