Grieksegids nieuws
Vakantie 2021
#1
Even een positieve vooruitblik Heart

Er komen ook weer andere tijden. Hebben jullie ook boekingen staan voor 2021 of plannen?!

Wij hebben onze september vakantie omgeboekt naar mei volgend jaar. Er nog een boeking bijgemaakt voor september 2021. Alles Parga. Positief toch?
Quote
#2
Onze vakantie naar de Algarve hebben we integraal kunnen omzetten naar juni 2021. Van de vakantie naar Rhodos hebben we gratis de tickets kunnen omboeken, wordt nu de laatste week maart naar Cyprus.
IJs en weder dienende natuurlijk!  Wink
Voor het najaar 2021 kijken we dan wel, zou zo maar eens Corfu kunnen worden.

Kom maar op met die vaccins!  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
(14 October 2020, 13:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze vakantie naar de Algarve hebben we integraal kunnen omzetten naar juni 2021. Van de vakantie naar Rhodos hebben we gratis de tickets kunnen omboeken, wordt nu de laatste week maart naar Cyprus.
IJs en weder dienende natuurlijk!  Wink
Voor het najaar 2021 kijken we dan wel, zou zo maar eens Corfu kunnen worden.

Kom maar op met die vaccins!  Big Grin

Even offtopic Johan, ben je al eens op Cyprus geweest en wat heb je geboekt?
Ik kan je wel een paar tips geven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(14 October 2020, 13:53)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 October 2020, 13:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze vakantie naar de Algarve hebben we integraal kunnen omzetten naar juni 2021. Van de vakantie naar Rhodos hebben we gratis de tickets kunnen omboeken, wordt nu de laatste week maart naar Cyprus.
IJs en weder dienende natuurlijk!  Wink
Voor het najaar 2021 kijken we dan wel, zou zo maar eens Corfu kunnen worden.

Kom maar op met die vaccins!  Big Grin

Even offtopic Johan, ben je al eens op Cyprus geweest en wat heb je geboekt?
Ik kan je wel een paar tips geven.

Nee, nog nooit. Hebben enkel de tickets, nog niets geboekt, dus tips zijn welkom!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Onze vakantie in 2021 staat in september geboekt.Maar zal waarschijnlijk weer opgeschoven
moeten worden.Afgelopen sept.zijn we op onze oude dag grootouders geworden van een
tweeling,een aantal maanden te vroeg,een van de meisjes heeft een hartstilstand gehad,ligt
nog in het vu,afwachten.Maar Griekenland zit nog wel in de pen.
Quote
#6
Ik zal er alvast eentje opzetten, vanaf Limassol over de B8 naar Troodos, onderweg kom je langs de Caledonia waterval (moet je wel betalen om te kijken) in Troodos ga je linksaf de E 910 op richting mount Olympos, hier kom je diverse prachtige uitzichts punten tegen, onderweg kom je langs het hoogst gelegen post kantoortje van Cyprus.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik hoop alleen voor jou dat er geen sneeuw ligt het hoogste punt is toch 1952 meter, maar zover kom jij niet.
Hou er wel rekening mee als je bijv. in Larnaca of Paphos zit het een heel stuk rijden is.
Nicosia is een geval apart, auto parkeren aan de rand van de oude stad en heerlijk door de straatjes met handwerkers wandelen, je komt ook langs het straatje wat grenst aan de turkse grens, je kunt het via een verhoging bekijken, alles  is daar desolaat en verlaten.

Een tip, als je een auto huurt neem een automaat, je hebt je handen al vol aan het stuur met links rijden daar komt bij dat wij in NL met een schakel auto met onze rechterhand schakelen, met stuur rechts schakel je met je linkerhand, dat valt vies tegen, en vergeet nooit als je weg oprijd of oversteekt eerst naar rechts te kijken en dan naar links. 
Oja, bijna vergeten, wij waren in 2005 op Cyprus, toen hadden ze nog de Cypriotische pond, die was toen €1.50 waard en die pond gaf je uit als de euro, dus het was toen niet goedkoop, nu zijn de prijzen heel aangenaam.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Wij dachten in juni eindelijk weer te kunnen gaan en daarna september nog een keer.
Totdat ik gisteren een stukje las waarbij meerdere vooraanstaande wetenschappers voorspelden dat als alles voorspoedig gaat met het vaccin het waarschijnlijk eind 2021 weer een beetje normaal wordt.
We wachten dus met smart tot echte verbetering.
Quote
#8
Dank je Arthur, ik sla je tips op!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
(14 October 2020, 13:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er komen ook weer andere tijden. Hebben jullie ook boekingen staan voor 2021 of plannen?!

Boekingen niet maar plannen genoeg Rolleyes 

Vouchers van Aegean en Olympic en ook nog een openstaande boeking bij Aegean. Dus hopelijk kunnen we dat allemaal gaan gebruiken volgend jaar.

Het voorjaar (hopelijk) zijn we uitgenodigd voor het Griekse Paasweekend bij kennissen nabij Nafplio. Als het kan (en afhankelijk van de data van communie kleinkinderen) zouden we dan eind maart naar Kythera gaan om vervolgens door de Peloponnesos bij Nafplio te eindigen.
Maar we zien het ook wel zitten om in het voorjaar te gaan eilandhoppen in de Dodekanesos. Eerst naar Astypaleia en dan Kalymnos, Patmos, Lipsi, Arki, Agithonisi om dan (waarschijnlijk) vanaf Samos terug te vliegen.

Na de zomer plannen we de uitgestelde trip van dit voorjaar te doen, Sporaden en Pelion om vervolgens af te sluiten met een weekendje Athene.

Veel plannen dus maar het zal zeker nog een tijdje duren vooraleer vluchten en verblijven geboekt worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Zoals Patrick schrijft: plannen genoeg. Dromen genoeg. Zin genoeg (in Vlaanderen zegt men "goesting genoeg). Net zoals er een coronavirus en een griepvirus bestaat, is er ook zoiets als een "Griekenlandvirus". Door dat laatste virus ben ik in elk geval gebeten, net zoals de meeste forumleden hier.

Ik hoop dat we in de maand mei/juni mijn uitgestelde selfmade combinatie kunnen maken: Athene -> Piraeus -> Syros -> Mykonos -> Tinos -> Andros -> Rafina -> Nea Makri.

Maar echt al reserveren of boeken? Neen, nog niet. Je weet niet wat het gaat worden na deze tweede, grote coronagolf. Komt er een derde golf? Hoe zwaar worden de gevolgen, niet enkel medisch maar ook economisch en sociaal? En hoe lang gaat dat duren?
Momenteel durf ik dus zeker nog geen reis/vakantie vast te leggen... hoe graag ik het ook zou willen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
(14 October 2020, 14:39)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze vakantie in 2021 staat in september geboekt.Maar zal waarschijnlijk weer opgeschoven
moeten worden.Afgelopen sept.zijn we op onze oude dag grootouders geworden van een
tweeling,een aantal maanden te vroeg,een van de meisjes heeft een hartstilstand gehad,ligt
nog in het vu,afwachten.Maar Griekenland zit nog wel in de pen.

Ik hoop dat alles goed komt met je kleindochter, veel sterkte!
Quote
#12
(14 October 2020, 14:39)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze vakantie in 2021 staat in september geboekt.Maar zal waarschijnlijk weer opgeschoven
moeten worden.Afgelopen sept.zijn we op onze oude dag grootouders geworden van een
tweeling,een aantal maanden te vroeg,een van de meisjes heeft een hartstilstand gehad,ligt
nog in het vu,afwachten.Maar Griekenland zit nog wel in de pen.

Veel sterkte Marianne!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
zowiezo naar Griekeland, maar nog niets geboekt, andere jaren boeken we reeds in december/januari ,nu gaan we eerst de (griekse) kat uit de boom kijken.
Quote
#14
Gigantische heimwee naar Griekenland. We durven niets te boeken maar wel te dromen.

Sterkte Marianne.

Gr marja
Quote
#15
Eerst maar even afwachten, voorlopig geen Griekenland meer en ook niet vliegen.
Zal de komende jaren toch veel auto vakanties worden (ik hoef toch niet te rijden) Tongue
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Wij voor april geboekt en voor de zomer krijgen we onze periode pas in december toegewezen.
We kijken dan of we via italie of balkan gaan .
Kan ook zomaar vliegen worden .
Quote
#17
We hebben onze Samosreis van september 2020 om kunnen boeken naar mei 2021. Nu maar hopen dat alle oranje en rode codes verleden tijd zijn. Zo niet, dan boeken we het wel weer om naar sept. 2021.¥
Quote
#18
Toevallig zag mijn man vandaag dat wij vorig jaar op 7 okt hadden geboekt voor onze vakantie dit jaar begin juli. Deze ging gelukkig door! Onze Transaviavlucht was de eerste die 6 juli jl landde op Kalamata. Smile Wij krijgen het gevoel dat in het hoogseizoen eerder gevlogen gaat worden dan in het voorseizoen. Wij willen dus toch wel weer gaan boeken voor die periodeSmile

@Marianne veel sterkte toegewenst!

Gr.
Quote
#19
Wij zijn dit jaar in juli gelukkig wel op Samos geweest.
Bij terugkomst hebben we gelijk weer geboekt voor half juli 2021.
We zullen zien hoe het allemaal gaat...

Marianne heel veel sterkte gewenst!
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#20
Van het onderwerp afdwalend:wil jullie bedanken voor de goede wensen.
Quote
#21
Meestal boeken we omstreeks dec./jan. voor in het voorjaar ca,eind mei... is altijd goed gelukt!!
Vorig jaar had ik niet geboekt vanwege een operatie die ik moest ondergaan, en niet wist wanneer dat zou  gaan gebeuren...Duss dat jaar maar overgeslagen.
In 2020 dacht ik...Dit jaar gaan we ook eens even proberen voor een last minute...Maar vanaf maart begon die vervelende corona=perikelen
Ben ik blij dat ik nog niet geboekt had! Duss ook overgeslagen.(het scheelde veel stress) achteraf gezien !)
Met het aankomend jaar wacht ik nu  ook nog even liever af, vanwege die Carona perikelen! Eerlijk gezegd verwacht ik nog een 3e crisis ...Gezondheid staat voorop... Ander ga ik wel een ticket boeken naar Wijk aan Zee waar we ca. 15 min. vanaf wonen ....Het is niet anders...
Maar laten we maar hopen en duimen dat we weer heerlijk onbevangen naar Griekenland  toe kunnen boeken in 2021


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Wij hebben ook nog een voucher liggen. Vraag mij toch af hoe leuk het nog is om op een leeg terras een ouzo onder je mondmasker door te schuiven. Wijk aan zee lijkt mij ook niet verkeerd. Wij hebben het jaren erg naar de zin gehad in Egmond a/d Hoef.
Quote
#23
(15 October 2020, 06:46)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben ook nog een voucher liggen. Vraag mij toch af hoe leuk het nog is om op een leeg terras een ouzo onder je mondmasker door te schuiven. Wijk aan zee lijkt mij ook niet verkeerd. Wij hebben het jaren erg naar de zin gehad in Egmond a/d Hoef.

Sinds wanneer moet je in Griekenland een mondmasker gebruiken op het terras ?

Ik ben eind september een weekje in Chios geweest. Terras redelijk gevuld en de ouzo heeft mij nog nooit zo lekker gesmaakt.

Kom op he . Glas is halfvol en niet half leeg !
Quote
#24
Ik heb ook nog een voucher liggen, maar vraag mijn geld terug zodra het kan. Ik boek weer lastminute volgend jaar. Maar gezien het verloop van dit jaar kies ik dan wel voor juni (als de grenzen open zijn).
Quote
#25
Transavia doet rare dingen, ik had 4 keer 2 tickets voor nu oktober heen en november terug. 4 tickets waren van onze dochter en haar vriendin, maar die vriendin gaat volgend jaar niet mee dus vroeg ik een refund voor die tickets. De tickets die geannuleerd werden door Transavia na 24 september kan je verplaatsen of refund vragen, over vouchers werd niet meer gesproken. Nu kreeg ik vorige week een mail dat de tickets teruggestort worden, maar ineens ook 2 vouchers van in mei. Over onze 4 tickets is niet gesproken, begrijpen wie begrijpen kan.
Quote
#26
(15 October 2020, 11:07)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia doet rare dingen, ik had 4 keer 2 tickets voor nu oktober heen en november terug. 4 tickets waren van onze dochter en haar vriendin, maar die vriendin gaat volgend jaar niet mee dus vroeg ik een refund voor die tickets. De tickets die geannuleerd werden door Transavia na 24 september kan je verplaatsen of refund vragen, over vouchers werd niet meer gesproken.  Nu kreeg ik vorige week een mail dat de tickets teruggestort worden, maar ineens ook 2 vouchers van in mei. Over onze 4 tickets is niet gesproken,  begrijpen wie begrijpen kan.

Ik volg hem niet helemaal @jerichrome. Je had dus 8 tickets, (4 heenvlucht en 4 terugvlucht). Je hebt 1 heen en 1 terugvlucht geannuleerd voor de vriendin van je dochter, maar je krijgt een refund van alle 8 tickets? Maar waar komen dan die vouchers van mei vandaan?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#27
Ik vroeg refund van 4 van de 8 tickets, nu blijkt dat de 2 vouchers van mei gebruikt zijn bij de tickets en daardoor dus ook teruggestort worden.

Je kan geen tickets apart annuleren. De tickets van dochter en vriendin waren samen geboekt dus samen annuleren. Je annuleert een boeking, geen ticket.
Quote
#28
(16 October 2020, 23:00)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vroeg refund van 4 van de 8 tickets, nu blijkt dat de 2 vouchers van mei gebruikt zijn bij de tickets en daardoor dus ook teruggestort worden.

Je kan geen tickets apart annuleren.  De tickets van dochter en vriendin waren samen geboekt dus samen annuleren.  Je annuleert een boeking, geen ticket.

Ah, nou vat ik 'm.  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#29
Wij hopen in april of mei even een weekje naar samos te gaan om dan eindelijk het huis wat wij op het oog hebben echt tegaan bekijken... en daarna gaan we wel zien, wordt het huis het niet dan gaan we in juni en september lekker op vakantie ergens in griekenland, wordt het huis het wel dan kan het zomaar zijn dan we volgend jaar verhuizen naar samos... we gaan zien in hoeverre covid weer roet in het eten gaan gooien!
Quote
#30
Wij hadden voor het eerst de gehele reis (Juni 2020) los geboekt , een vlucht naar Mykonos , aansluitend ferry naar Naxos en hotel via Booking.com voor 2 weken daarna terug naar Mykonos en daar nog 1 week verblijven.
Gelukkig konden we in overleg met het hotel (Naxos Nature Suites) de aankomst datum een jaar verzetten, de vouchers Transavia inwisselen met terugbetaling van het meer bedrag, alleen de ferry seajets wilt nog niet lukken nog geen overtochten bekend, of wat voor reden dan ook.
Het wordt de zelfde reis alleen een jaartje later.

Al met al weer een leuk vooruitzicht, eind September nog een weekje Parga geweest dus gelukkig nog even kunnen genieten van de Griekse gastvrijheid. Hopelijk kunnen we allemaal volgend jaar weer gaan genieten.
Quote
#31
Nou daar gaan wij ook maar van uit, gisteren bericht ontvangen van Tui-fly be van hun zomerprogramma 2021 ,
15 bestemmingen Griekenland via Brussel ,dus moeten we nog even kijken of we via Athene - Mykonos of Santorini
naar Naxos gaan ,onze plannen zijn van half Mei tot half juni naar Naxos  met een paar dagen Schinoussa en Iraklia
te gaan ,dus ook dezelfde reis die we dit jaar zouden maken ,maar nu wel een week langer
Quote
#32
Helaas zijn wij dit jaar niet naar onze geliefde Griekenland mogen gaan. Hebben nu 2 vouchers liggen van Sunweb en willen eigenlijk ons geld terug. Met iets boeken wacht ik nog even tot januari denk ik. Zijn echt wel aan vakantie toe. Ben bang dat er nog een 3e uitbraak van het coronavirus gaat komen.
Het is maar een eenzame en saaie tijd Dodgy Undecided . Afwachten maar even!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#33
(30 October 2020, 09:38)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met iets boeken wacht ik nog even tot januari denk ik. Zijn echt wel aan vakantie toe. Ben bang dat er nog een 3e uitbraak van het coronavirus gaat komen.

Wat de Belgische forumleden betreft: deze namiddag vergadert de regering over nog strengere maatregelen. Naar ieders verwachting zal er een soort lockdown komen. Als we dan even vooruitkijken:
Stel dat die lockdown enkele weken zou duren, dan zou dat kunnen betekenen dat velen zich nadien opnieuw vrij willen voelen... en dat er dus weer 'gezondigd' zal worden tegen de basismaatregelen. We zitten dan in de eindejaarsperiode. We hoeven er geen tekening bij te maken wat er zal gebeuren in de ruimere familie- en vriendenkring. Dat zou kunnen resulteren in een derde golf vanaf pakweg 10 à 15 januari.
Ik wil absoluut geen doemdenker zijn, en we zijn ook aan vakantie toe, maar ik wil wel al wat rekening houden met een derde golf. Dus denk ik om toch wat meer weken (dan januari) af te wachten om een vakantie naar Griekenland te boeken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#34
Sowieso zou ik wachten of de reisorganisaties niet omvallen. Nu heb je nog een voucher gedekt door de SGR maar ik weet niet of dat nog zo is als je je voucher inzet voor een volgende vakantie.
Quote
#35
Het verleden en heden van 1 van mijn bestemmingen in de komende weken.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Steeds meer Europese landen kleuren rood. Zal toch niet weer omgeboekt worden. We wachten maar af. Heb nog wel goede hoop…en jullie?
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#37
(02 September 2021, 19:12)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Steeds meer Europese landen kleuren rood. Zal toch niet weer omgeboekt worden. We wachten maar af. Heb nog wel goede hoop…en jullie?

Wij vliegen maandagochtend 05.30 uur. Zolang Nederland Griekenland op geel houdt is er niks aan de hand.  up Even niet gek laten maken door het kleurboek van ECDC.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#38
Wij gaan morgenochtend naar Kreta, en vertrekken vanaf Rotterdam Airport.
Lang op gewacht maar nu is het gelukkig zover. zonneschijn lovegreece
Quote
#39
Vandaag via Athene naar Samos gevlogen. Liep super goed  up up Had dinsdag online ingecheckt en boarding passen afgedrukt. Het afdrukken bleek niet nodig want bij afgifte bagage werd PLF en vaccinatiecertificaat werden nieuwe boarding passen gegeven. “Als bewijs voor de mensen aan de gate dat alles nagezien was” dixit de dame aan de balie.
Bij aankomst in Athene nog eens nazicht van PLF en vaccinatiebewijs en dan, tot mijn verbazing, opnieuw via de security naar de gate voor onze vlucht naar Samos. Daarna gewoon boarding pas scannen, id tonen, bus op vliegtuig in, goed 30 minuten vliegen, bagage ophalen en ….daar stond de moeder van onze gastheer ons op te wachten.
Wel veel wind hier.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
Aad, Patrick en Johan (bijna) geniet van jullie vakantie. EINDELIJK.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)