Internet GR niet bestand tegen Corona-belasting?
#1
Terwijl de internet infrastructuur in Nederland en België nauwelijks problemen ondervindt van de verhoogde gebruikerscijfers, ziet het er naar uit dat het internet in Griekenland niet zonder meer bestand is tegen dit soort verhoogde belasting ervan:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(10 November 2020, 14:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Terwijl de internet infrastructuur in Nederland en België nauwelijks problemen ondervindt van de verhoogde gebruikerscijfers, ziet het er naar uit dat het internet in Griekenland niet zonder meer bestand is tegen dit soort verhoogde belasting ervan:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ja dat is niet zo gek in een land waar nog net de kop boven het maaiveld uitsteekt door zijn grote schuldenlast. Een land met een infrastructuur die jaren achter loopt en waar men investeerders van buiten moet aantrekken. Gelukkig was de telefoon al in handen van Deutsch Telecom en die heeft voor de eerste glasvezel gezorgd. Nu is men bezig om het gehele net te digitaliseren met behulp van het glas-net. De afstanden zijn natuurlijk enorm en daarbij komt ook natuurlijk ook het rendement om de hoek kijken. In de tussentijd kon men met LTE een deel van de vraag oppakken maar nu men in Griekenland ook meer gebruik is gaan maken van digitale diensten loopt het vast.
Zelfs in een land als Duitsland loopt men nog achter en hebben thuiswerkers problemen, het thuisland van Deutsch Telecom.
Nu ook 5 G zijn intrede doet wordt de vraag naar glas-verbindingen alleen maar groter want al die antenne locaties zullen ook voorzien moeten worden van een glasvezel aansluiting. Ik weet niet of het is opgevallen maar die antenne locaties staan meestal hoog in het berglandschap.
In Griekenland hebben ze er voor gekozen om eerst de grote agglomeraties te voorzien van van glasvezel en daarna pas de kleinere. 
Informatie hierover is vaak te vinden op de site Ypodomes .

Kali spera,

Dick
Quote
#3
offtopic2 Dit stukje heb ik er even uitgeknipt, kan me daar wel in vinden   Smile :

Ook de kleinsten moeten eraan geloven. “Als we kinderen hebben, zorgen we voor hun creatieve ontplooiing en vermijden we dat ze afhankelijk zijn van online entertainmentdiensten.”
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
(10 November 2020, 17:32)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




offtopic2 Dit stukje heb ik er even uitgeknipt, kan me daar wel in vinden   Smile :

Ook de kleinsten moeten eraan geloven. “Als we kinderen hebben, zorgen we voor hun creatieve ontplooiing en vermijden we dat ze afhankelijk zijn van online entertainmentdiensten.”

Ik ook Johan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat wordt de uitslag Griekenland tegen ....... ElsR 22 13.136 26 June 2014, 17:39
Laatste bericht: Patrick
  Tegen Goudmijnen in Chalkidiki Yvon 2 2.428 10 November 2013, 11:54
Laatste bericht: ElsR
  Belasting gaat omlaag voor de horeca! Bart0riste 12 7.074 08 August 2013, 11:37
Laatste bericht: Karel
  EK-wedstrijd tegen Duitsland meer oorlog dan voetbal Markos 0 1.464 22 June 2012, 11:01
Laatste bericht: Markos
  Inschrijven gemeente/ belasting aangifte Carien 41 24.818 24 May 2012, 09:21
Laatste bericht: Carien

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)