Grieksegids nieuws
emigreren
#1
geacht forum,

 hallo  allemaal  mijn  naam  is Herman,  en  wij  zijn  ons  een  beetje  aan  het  orienteren  op  Griekenland  als  misschien  als  woonbestemming.
   maar zoals  altijd   heb  je  een  tal  van  vragen  waar  je  dan  nog  mee  zit,   en  wij  hopen  dat   er mensen  zijn  die  ons  daarmee  kan  en  wil   helpen   om  die  te  beantwoorden  als  dat  mogelijk   zou  zijn.

   allereerst  we  hebben  een  dochter  van  12  jaar  en   die  gaat  naar  de  middelbare  school,   nu  zouden wij willen  weten  hoe  de  middelbare  scholen   in  Griekenland  zijn,  en  speciaal   op  het  eiland  Kreta   en  ook  op   het  vaste  land.  en  wat  zijn  de  kosten  daar  dan  van  en  wat  kost  een  prive  school?
 en  wat  is  een   goede  en   betrouwbare   nederlandse  makelaar  die  je   kan  helpen  en  zoeken  naar  je  huis  van  je  dromen?
 is  Kreta  een  fijn  eiland    om  op  te  wonen,  en  in  welk  gedeelte  is  het  beste? natuurlijk  ook    inverband  met  de  school.
 zo  even  genoeg  vragen  gesteld  ,  eerst  maar  even  hopen  we  afwachten  op  de antwoorden   hierop.
alvast  iedereen  hiervoor   hartelijk  dank Smile

               groetjes    Herman
Quote
#2
Over middelbare scholen heb ik niet direct info, maar er is in Rethymnon wel een internationale school, en de universiteit van Rethymnon staat wel hoog aangeschreven.
Voor een Nederlandse makelaar best contact opnemen met Elxis in Utrecht. Zij hebben ons ook ons droomhuis hier op Kreta helpen vinden en ons door alle rompslomp geloodst.
Quote
#3
Hallo allemaal, wat fijn dat dit forum er is!?
Ook ik heb wat vragen wb oriëntatie. Ik heb 20 jaar terug op Kreta gewerkt, ik had een amfinr, is dat nog "geldig"?

Ook vroeg ik mij bijv. af qua verhuizen, wat handig is en wat niet. Een verhuisbedrijf kost nogal niet wat, maar er zou wel het één en ander verhuist moeten worden, bijv. Keukenapparatuur(geen groot witgoed), gereedschap, hobbyspullen. Ik las dat de goedkoopste manier is om dozen/pakketten via post.nl te versturen, dus dat is handig voor kleding, maar of het handig is om er bijv. Makitakoffers gereedschap in te proppen...?

Heb zat andere vragen?, maar ik dacht laat ik het opbouwen?

Hoor graag van jullie!?
Quote
#4
Speedy con Salis even kijken op facebook. Regelt alles en tegen redelijke prijzen.
Quote
#5
Oke hartelijk dank, dan ga ik daar even kijken!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Emigreren naar Lesbos Stef Gasparis 1 775 24 October 2023, 12:33
Laatste bericht: Greece_2020
  Emigreren naar Kos: wat moet ik regelen? MBlauw 9 2.858 14 January 2023, 22:31
Laatste bericht: Nanny
  emigreren Edcar 1 1.468 15 May 2022, 20:44
Laatste bericht: vlagreco
  Emigreren voor de pensioengerechtigde leeftijd Jessica_derks 14 5.353 07 November 2019, 13:12
Laatste bericht: Buurman
  Emigreren zakynthos Jodi 3 2.954 19 July 2017, 13:01
Laatste bericht: Jodi
  Emigreren naar Rhodos Rhodoslover 1 2.859 15 November 2016, 00:19
Laatste bericht: Maria
  Emigreren naar Griekenland!! Imogen 53 48.439 05 October 2016, 08:02
Laatste bericht: TreinopStad
  Emigreren naar Kreta joan 15 10.205 25 July 2016, 09:35
Laatste bericht: TreinopStad
  Het aftellen is echt begonnen: emigreren naar Griekenland! Geni 38 30.442 26 August 2014, 15:55
Laatste bericht: Wim M
  Emigreren naar Griekenland - belasting en werk kriasi 49 35.650 03 May 2013, 20:33
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)