Problemen met BVN
#1
Beste mensen,

Voor hen die ook al eens naar BVN kijken, zijn er bij jullie ook zo veel problemen met ontvangst van BVN, problemen die ik niet heb met ZDF die op dezelfde sat zit.

Of moet ik gaan geloven dat mijn VU solo se de geest aan het geven is???? Hij doet tegenwoordig heel raar.

Met dank bij voorbaat.

Jean-Pierre.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#2
Ik kijk BVN niet per schotel maar via Internet ---> prima kwaliteit.
Johannes
Quote
#3
(11 December 2020, 13:02)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen,

Voor hen die ook al eens naar BVN kijken, zijn er bij jullie ook zo veel problemen met ontvangst van BVN, problemen die ik niet heb met ZDF die op dezelfde sat zit.

Of moet ik gaan geloven dat mijn VU solo se de geest aan het geven is???? Hij doet tegenwoordig heel raar.

Met dank bij voorbaat.

Jean-Pierre.

Dag Jean-Pierre, ik heb het even voor je gecheckt maar ervaar géén problemen m.b.t. de ontvangst van BVN op Astra-1. ZDF komt wél een stukje sterker binnen dan BVN maar dat is altijd al zo geweest. Zitten immers op verschillende transponders met dito parameters. Misschien heeft je schotel een tikje gekregen waardoor de zwakke(re) zenders natuurlijk het eerst met problemen te maken krijgen.......
Quote
#4
(11 December 2020, 13:23)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Jean-Pierre, ik heb het even voor je gecheckt maar ervaar géén problemen m.b.t. de ontvangst van BVN op Astra-1. ZDF komt wél een stukje sterker binnen dan BVN maar dat is altijd al zo geweest. Zitten immers op verschillende transponders met dito parameters. Misschien heeft je schotel een tikje gekregen waardoor de zwakke(re) zenders natuurlijk het eerst met problemen te maken krijgen.......

Hoi Ger, 

Ja dat kan altijd natuurlijk, maar we hebben laatst geen storm gehad en toch is het ineens begonnen, maar nogmaals mijn receiver doet ook heel raar hoor.

Niettegenstaande er zo over de VU solo gesproken werd was ik toch meer tevreden van mijn SAB destijds.

Grts,
Jean-Pierre
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#5
Ik gebruik nog steeds met veel plezier m'n SAB Ultmate 8000 HD. Goede ontvanger en dito fabrikant.
Het kan geen kwaad om zo nu en dan de schotel eens grondig te inspecteren, zijn de kabelhoesjes nog waterdicht, schotel iets ontsteld, duivenpoep op de flens van de LNB, is er een boom langzaam maar zeker in het zichtveld gegroeid, en meer van dit soort toestanden. Een ontvanger die ineens een zwakker signaal krijgt kom ik niet snel tegen, meestal is het meteen geen enkele ontvangst meer op één of meerdere transponders cq satellieten..
Quote
#6
Ja Ger, het is allemaal mogelijk, maar gisteren nog laten scannen op de BVN transponder en perfect beeld, deze morgen dan weer problemen, en om 12:00u weer geen probleem.......

En Ger, ik heb gelezen dat SAB opgehouden is te bestaan half 2019.

Ik vond de SAB ook grafisch veel gemakkelijker dan de VU.

Jean-Pierre
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#7
De Vlaamse regering trekt de stekker uit BVN, ‘Het Beste van Vlaanderen en Nederland’.
Voor de buitenlandse kijkers die BVN via satelliet volgen, wordt intussen aan een oplossing gewerkt. Aan de VRT wordt onder meer gevraagd om het aanbod op het digitale platform VRT Nu te versterken en eventuele problemen met streamingrechten in het buitenland uit te klaren. De Nederlandse publieke omroep gaat intussen wel verder met het aanbod via satelliet, specifiek voor de zogenaamde overzeese gebieden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  BVN terug naar Astra Choreftis 4 1.871 23 September 2020, 12:06
Laatste bericht: Arthur
  BVN Ontvangen via hotbird satelliet pieterv 2 6.033 18 June 2016, 23:26
Laatste bericht: pieterv
  BVN op Hotbird naar nieuwe frequentie Ger 4 17.936 21 March 2012, 09:53
Laatste bericht: Nanny
  Denson satreceiver heeft problemen met RTL4 oriste 5 9.929 23 May 2011, 11:48
Laatste bericht: Gast
Information BVN vanaf 15 juni op nieuwe frequentie Hotbird Ger 0 4.985 30 May 2009, 16:38
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)