huren in Griekenland
#1
Hello iedereen,     

Ik ben hier totaal nieuw, alhoewel we reeds meerdere malen op vakantie naar Griekenland zijn gegaan met de ferry (Ancona-Patras) zijn we nu van plan om daar ook voor lange tijd zegt maar, voornamelijk de winterperiode, te gaan verblijven en in de zomer zouden mijn kinderen er kunnen heen gaan. We hebben ter plaatse nog niet echt gezocht daarom mijn oproep naar jullie toe. We zouden graag rond Preveva iets zoeken één omdat we het daar prachtig vinden, twee omdat er in de buurt een luchthaven is. Volgens onze inlichtingen zijn er twee optie als eerste iets huren gemeubeld of twee iets huren op de privé markt. Zijn er personen die daar ervaring mee hebben.Met deze dank aan de reactie.
Groetjes Kris
krikri105's signatuur Krikri
Quote
#2
Je hebt 2 opties, ,met of zonder meubels.
Alles wat je huurt is privé huur, let vooral op of het geschikt is voor de wintermaanden, een goede verwarming, dubbelglas en vooral vochtvrij.
Dan komen er nog heel wat andere dingen om de hoek kijken, je moet een AFM nr (Grieks belastingnr) hebben voor stroom, water en internet, dat nr kun je ook weer gebruiken als je een auto of scooter wilt kopen.
Je kunt ook zwart huren, maar dan ben je aan de grillen van je Griekse huurbaas overgeleverd, en dat wil je beslist niet. 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Arthur,
Dat wat je schrijft wist ik ongeveer al. Het verschil is als je een gemeubeld goed huurt via een agentschap meestal alles in de prijs zit, alleen moet je soms een bijdrage meer betalen voor de verwarming. Die AFM is dat vlug te regelen en waar kan ik het nodige informatie vinden. Nogmaals dank voor de informatie.
Kris
krikri105's signatuur Krikri
Quote
#4
Met alleen een AFM kan je geen auto of scooter kopen. Daar heb je ook een verblijfsvergunning voor nodig.
Een AFM regel je op het belastingkantoor.
Quote
#5
(06 December 2020, 03:08)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met alleen een AFM kan je geen auto of scooter kopen. Daar heb je ook een verblijfsvergunning voor nodig.
Een AFM regel je op het belastingkantoor.

Klopt Sander, ik heb nooit een verblijfsvergunning gehad en toch alles gekocht en gehuurt.
Wat Kris schrijft dat als je iets huurt via een agentschap dat je wel de hoofdprijs betaald, je hebt geen zicht op je stroom en water verbruik.
Je betaald ook een fee, over het huurbedrag en natuurlijk 1 of 2 maanden huur vooruit.
Bij een privé eigenaar kan ik alles zelf regelen hoe het mij het beste uitkomt, er is hier al zoveel over geschreven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Inderdaad weet ik ook dat het via een agentschap duurder is maar deze zomer een gelijksvloer appartement bezocht,vrij recent 2018,een oppervlakte van 85 m² (2 slaapkamers)voor 350€.Ik zou graag prive huren maar dan moet je weten waar en bij wie je terrecht kan voor informatie,en dat is niet zo evident.Maar met de gekregen informatie kan ik verder,allé als België en Grienkenland groen licht geven vertrek ik samen met vrouw natuurlijk in de loop van april.
krikri105's signatuur Krikri
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)