ANEK-Superfast
#1
Geboekt: ANC-Patras-ANC
Moest al "uitwijken" - de eerstgekozen datum was voor CoB al, tenminste volgens het IT-Systeem, vol.
We zien wel hoe het er dan met de Corona-problematiek uitziet Wink
Ik zit bij het inenten bij de tweede golf (in Duitsland, boven de 70 jaar oud).
Johannes
Quote
#2
Voucher van de tickets 2020 voor de ferry naar Griekenland, omgezet in tickets voor september 2021. Heen met de Ferry van Ancona (I) naar Igoumenitsa (GR) met de Superfast XI. Terug van Patras (GR) naar Ancona (I) met de Olympic Champion. (ANEK) Camper op camperdek. Zie wel of het dan mag of kan. Eerst de winter maar door zien te komen.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#3
Hallo Ries - vraagje omtrent je voucher: had in jouw geval Anek de trip gestorneerd of kon jij niet (Corona-gerelateerd) verreizen? Ik vraag, omdat ik eerst naar GR kann vertrekken als mijn zoon/schoondochter terug zijn uit GR, en die zijn weer afhankelijk van de schoolvacanties in Duitsland en die staan momentaan weer qua datum op losse schroeven vanwege natuurlijk C.....
Quote
#4
(28 December 2020, 10:45)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Ries - vraagje omtrent je voucher: had in jouw geval Anek de trip gestorneerd of kon jij niet (Corona-gerelateerd) verreizen? Ik vraag, omdat ik eerst naar GR kann vertrekken als mijn zoon/schoondochter terug zijn uit GR, en die zijn weer afhankelijk van de schoolvacanties in Duitsland en die staan momentaan weer qua datum op losse schroeven vanwege natuurlijk C.....

Hallo Johannes,

De schoolvakanties in Duitsland zijn toch vastgesteld zoals ieder jaar en ondanks Corona. 
Ik heb de link hierbij waar je kunt zien welke deelstaat vakantie heeft 2020/2021 - 2021/2022.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Fijne dag nog,

Dick
Quote
#5
Tja Beems, was het maar zo (simpel). De door jou genoemde gegevens zijn al (zeg maar) een tiental jaren geleden vastgelegd worden. In het kader van de pandemie wordt er gedicussieerd over een verkorting of verlegging van de
vacanties in de Duitse deelstaten, ik woon in Nedersaksen. Schoondochter werkt in het kleuteronderwijs en daar wordt weer aangepast op het dan veranderde schoolgebeuren - heel ingewikkeld/spannend dus. 
En zoon (politieagent) moet dan ook zien of hij dan weer dezelfde tijd verlof krijgt, het politiegebeuren door de C... is ook niet voorspelbaar geworden.
Oeps, krijg net een Mailtje van Anek (zit nu dus wel snor):
Quote . . . . Änderungen oder Stornierungen ohne Gebühren bis zum 30.04.21.
Das Angebot gilt für Reservierungen und Ticketausstellungen bis zum 31.03.2021 . . . . Unquote
Quote
#6
Ik heb zelf de reis, die geboekt stond voor sep. 2020, eind juli al uitgesteld omdat ik geen zin had om in mijn eentje ergens "vast" te zitten. Na een mailtje naar Greekferries werd mijn ticket omgezet in een open ticket die van af de dag dat ik terug zal varen 18 maanden geldig was. Eerlijk gezegd ga ik er niet onvoorwaardelijk van uit dat de corona in sep 2021 weg is. Maar dat zie ik dan wel. Misschien weer uitstel en anders 500 pleuro het raam uit. Het is niet anders.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#7
Weer grote vertragingen bij de ferries I-GR-I (uit het D-GR-forum):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Actueel reisberichtje uit het D-GR-forum . . . wir sind am 11.05. von Venedig nach Patras mit der Asterion II gefahren. Gefahren ist aber wohlwollend gemeint. Abfahrt in Venedig mit 1 1/2 Stunden Verspätung. Die Fähre eine einzige Zumutung. Wir fahren jetzt seit 1998 mit den div. Fähren nach GR. Eine so schmuddelige, verdreckte Fähre habe ich noch nie gehabt. Sonnendeck ohne Gastro. Self-Restaurent hat den Flair einer Bahnhofshalle. In der Kabine mussten wir uns erst mal Klopapier abholen, weil in der Kabine nichts war.
Aber zu allem Übel kam die Fähre dann anstatt 22.00 Uhr um 02.15 Uhr in Patras an.
Unwahrscheinlich, wie ANEK/Superfast derzeit mit den Passagieren umgeht. Eine einzige Frechheit . . . .
Buiten de vertragingen is de passagier dus ook niet met de "rest" van de reis tevreden; de ferries zouden alle om brandstof te sparen (te) langzaam te varen om het reisschema te kunnen volgen.
Quote
#9
(15 May 2022, 21:40)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Actueel reisberichtje uit het D-GR-forum . . . wir sind am 11.05. von Venedig nach Patras mit der Asterion II gefahren. Gefahren ist aber wohlwollend gemeint. Abfahrt in Venedig mit 1 1/2 Stunden Verspätung. Die Fähre eine einzige Zumutung. Wir fahren jetzt seit 1998 mit den div. Fähren nach GR. Eine so schmuddelige, verdreckte Fähre habe ich noch nie gehabt. Sonnendeck ohne Gastro. Self-Restaurent hat den Flair einer Bahnhofshalle. In der Kabine mussten wir uns erst mal Klopapier abholen, weil in der Kabine nichts war.
Aber zu allem Übel kam die Fähre dann anstatt 22.00 Uhr um 02.15 Uhr in Patras an.
Unwahrscheinlich, wie ANEK/Superfast derzeit mit den Passagieren umgeht. Eine einzige Frechheit . . . .
Buiten de vertragingen is de passagier dus ook niet met de "rest" van de reis tevreden; de ferries zouden alle om brandstof te sparen (te) langzaam te varen om het reisschema te kunnen volgen.

Wij zijn afgelopen vrijdag 17 juni 2022 met dezelfde boot gevaren als hierboven beschreven en ik kan je vertellen dat ik me in het hier bovenstaande totaal niet kan vinden.
Ja de tickets zijn duur tegenwoordig en dat is ook de brandstof voor de auto want die rijd ook niet op water.
De Asterion II is een gedateerd schip met als bouwjaar 1991 met een max snelheid van 38,9 Km/H maar ik kan je vertellen dat alles super schoon was en het personeel zeer vriendelijk. De eetzaal als "Bahnhofshalle" aanduiden is ronduit belachelijk, een eetzaal met schone tafels een veel zitjes met zicht naar buiten. 

Deze persoon die bovenstaande heeft geschreven heeft duidelijk een zeer slecht humeur gehad bij deze reis. 

Het schip had inderdaad vertraging maar heeft constant met een snelheid van 38 Km/H gevaren, handig als je een GPS APP op je foon hebt. Overigens ik heb een internetpakket gekocht voor € 12,00 /24 uur en had een zeer goede internet verbinding. Er is ook een pakket van € 5,00 /24 uur die is alleen wat langzamer.

Ik wil hiermee maar zeggen dat mensen nogal eens de waarheid verdraaien om hun ongenoegen te uiten.


Fijne zondag,

Dick
Quote
#10
(19 June 2022, 13:25)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn afgelopen vrijdag 17 juni 2022 met dezelfde boot gevaren als hierboven beschreven en ik kan je vertellen dat ik me in het hier bovenstaande totaal niet kan vinden.
Ja de tickets zijn duur tegenwoordig en dat is ook de brandstof voor de auto want die rijd ook niet op water.
De Asterion II is een gedateerd schip met als bouwjaar 1991 met een max snelheid van 38,9 Km/H maar ik kan je vertellen dat alles super schoon was en het personeel zeer vriendelijk. De eetzaal als "Bahnhofshalle" aanduiden is ronduit belachelijk, een eetzaal met schone tafels een veel zitjes met zicht naar buiten. 

Deze persoon die bovenstaande heeft geschreven heeft duidelijk een zeer slecht humeur gehad bij deze reis. 

Het schip had inderdaad vertraging maar heeft constant met een snelheid van 38 Km/H gevaren, handig als je een GPS APP op je foon hebt. Overigens ik heb een internetpakket gekocht voor € 12,00 /24 uur en had een zeer goede internet verbinding. Er is ook een pakket van € 5,00 /24 uur die is alleen wat langzamer.

Ik wil hiermee maar zeggen dat mensen nogal eens de waarheid verdraaien om hun ongenoegen te uiten.


Fijne zondag,

Dick

Dick, het verschil zat hem er misschien in dat de Asterion II net uit zijn onderhoudsperiode kwam toen jij aan boord was. Toen de poster op het Duitse forum aan boord was, dan was dat net voor de onderhoudsbeurt er aankwam.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Patrick,

Is bij deze onderhoudsbeurt de hele eetzaal omgebouwd van Stationshal tot prettige eetzaal? Is de motor ook uitgewisseld?

Dit soort reacties is typisch Duits, betalen het liefst zo min mogelijk en eisen dan voor de waar men normaal de hoofdprijs voor betaald.

Ik heb in ieder geval met dit schip een zeer ontspannen reis gehad zonder ook maar ergens over te moeten ergeren.

Fijne zondag nog,

Dick
Quote
#12
Quote . . . Dit soort reacties is typisch Duits, betalen het liefst zo min mogelijk en eisen dan voor de waar men normaal de hoofdprijs voor betaalt.. . . Unquote
Haha Beems, ik dacht altijd dat de Nederlanders (ik dus ook) de Schotten van het vasteland zouden zijn - altijd voor een
dubbeltje op de eerste rij.
Maar over het algemeen wordt Anek geprezen en de concurrent zwaar gecritiseerd in het D-GR-forum.
Ik neem dus de landweg via ex-Yugo en heb geen trouble met de boten (als ex-zeeman schrijf ik dat hoor).
Quote
#13
En de volgende "aanpassing"=reductie van het vaarschema, info uit het D-GR-forum
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
ANEK - aangepast schema; info uit het D-GR-forum
We kindly inform you that our Ancona sailings until 31.08.2022:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Dank JohannesGR,
September varen we terug naaar Ancona.
Zal in september gegarendeerd ook het schema aangepast worden.
In afgelopen mei was dit ook al het geval.
Wij vaarden afgelopen 12 jaar met Minoan en ondervonden een steeds toenemende slechte service.
Die was zo slecht geworden, dat we besloten nooit meer met Minoan.
We vaarden in mei met Superfast, dat was een veramdeming t.o.v. Minoan.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#16
Uitz het D-GR-forum:
Anek und Superfast haben den Ersatzfahrplan bis zum 11.9. verlängert.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Wie heeft er nog interesse aan een paar bootjes?: (uit het D-GR-Forum)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(06 January 2023, 15:49)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie heeft er nog interesse aan een paar bootjes?: (uit het D-GR-Forum)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes, blijkbaar werken die 3 links in het bericht niet. Maar ik ben eruit geraakt en er staan blijkbaar niet 3 maar 5 ferry's van Superfast, Anek en Hellenic Seaways te koop. Dat heeft o.a. te maken met het akkoord van de overname van ANEK door Attica Group.

De ferry's die te koop staan zijn Superfast XI, Prevelis, Nissos Rhodos, Ariadne en El. Venizelos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
ANEK weer verandering vanaf Ancona, uit het D-GR-forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
ANEK-Verandering vertrektijden Patras-Ancona-Patras 17.07 tot 01.08 (uit het D-GR-forum):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
In augustus weer "revised schedule", info uit het D-GR-forum.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook klagen passagiers over niet-functionerende airconditioning op de Olympic Champion en Kriti II.
"De hutpassagiers slapen aan dek"
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ANEK-schemaverandering JohannesGR 3 1.435 03 April 2022, 00:36
Laatste bericht: iakovos
  COB op de Superfast XI: Roetregen JohannesGR 0 636 31 July 2021, 09:05
Laatste bericht: JohannesGR
  ANEK-schema veranderd 27.6-4.7.21 JohannesGR 0 661 05 June 2021, 17:13
Laatste bericht: JohannesGR
  ANEK-tijden week 23-27 juli JohannesGR 0 863 24 July 2019, 14:52
Laatste bericht: JohannesGR
  ANEK-Problemen JohannesGR 1 1.564 05 April 2019, 17:28
Laatste bericht: JohannesGR
  Anek/Minoan veranderingen JohannesGR 1 1.316 01 June 2018, 17:30
Laatste bericht: chris
  ANEK 2017 boekbaar JohannesGR 26 9.789 19 December 2016, 11:29
Laatste bericht: Bowie
  Superfast JohannesGR 4 3.472 09 March 2016, 17:47
Laatste bericht: Beems
  Anek Info "2015" JohannesGR 0 2.176 10 December 2014, 16:18
Laatste bericht: JohannesGR
  ANEK-Venetie JohannesGR 2 2.580 01 February 2014, 18:56
Laatste bericht: iakovos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)