griekenland-plannen 2021
Wellicht - dat vermoed ik alleszins - zal er (heel) binnenkort duidelijkheid komen, voor wat betreft al dan niet testing, quarantaine, enzovoort, voor diegenen die op reis willen vertrekken, en al dan niet 1 of 2 prikken in de vaccinatie gekregen hebben.
In het artikel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lees ik onder andere:
"Als het coronacertificaat er komt, valt het systeem van de oranje en rode zones overigens weg omdat je zonder beperkingen zou moeten kunnen rondreizen."

Met andere woorden: als je zo 'n certificaat in handen hebt, uiteraard na jouw vaccinatie, kunnen jouw reisplannen niet meer plots overhoop gegooid worden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
We hebben net in ons optimistisch gevoel voor de 3 e x heleni in karphatos geboekt
Nu hopen dat we in augustus eindelijk mogen gaan ,,,,
Quote
Waar het nu nog code oranje is, is het een drama. Op Parga mogen ze blij zijn als er ‘s avonds 3 mensen zitten te eten in restaurants, waar het anders tjokvol is. Veel restaurants gaan niet eens open. Kan niet uit. Zal denk ik op de oranje gekeurde eilanden ook zo zijn... Zo sneu allemaal.
Quote
Juist daarom ,
Als je ingeënt bent en je hebt er zin in ga gewoon .
Elke euro is welkom bij de bevolking
Normaal gaan we all inclusief als de kinderen mee gaan ,dat doen we nu bewust niet omdat er zo veel mensen afhankelijk zijn van de toeristen
We gaan het zien of we mogen gaan
Quote
(03 June 2021, 22:56)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar het nu nog code oranje is, is het een drama. Op Parga mogen ze blij zijn als er ‘s avonds 3 mensen zitten te eten in restaurants, waar het anders tjokvol is. Veel restaurants gaan niet eens open. Kan niet uit. Zal denk ik op de oranje gekeurde eilanden ook zo zijn... Zo sneu allemaal.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de weinige toeristen die naar Griekenland gaan toch de voorkeur
geven aan de mindere toeristische bestemmingen  zoals Parga ivm met mogelijke besmettingen
Quote
@Peterthys
Helemaal met je eens om te boeken. Maar pakketreizen gaan nú niet en iedereen boekt niet zelf een vlucht met hotel. Wij gaan september. Hoop zo dat het code geel wordt, Corona gaat de goede kant op en veel mensen zijn ingeënt. Kreeg gisteravond foto’s van een bijna lege boulevard. Triest gezicht. Ontroerde mij.
@Metaxa
Dat zou kunnen. Weet niet hoe het op de eilanden (bv Kos) nu is. Dat zou Nanny kunnen vertellen. Misschien weet Jjohn iets van Karpathos.
Quote
Het is heel erg rustig op Kos, te rustig. Ik mag heel blij zijn dat ik mn winkletje in Zia, heb er is wel wat aanloop hier in t dorp. Ook de restaurants hebben wel iets te doen.
Hier in Zia is eigenlijk alles open, we hebben allemaal ook zoiets van die mensen hebben de moeite genomen om te komen, als t ff kan moeten we zorgen dat we er ook allemaal zijn.
Kos heeft heel veel Duitse klanten op t moment, Fransen, Polen, en dan n mixje van wat italianen, luxemburg, paar nl die met Transavia gekomen zijn, n paar Engelsen.
In de stad schijnt dat veel nog gesloten is, zal zeker meespelen dat de nl niet gekomen zijn, die zitten hier veelal in Kosstad.
Mensen zijn in mijn ogen extra aardig tegen elkaar, toeristen genieten dubbelop.....een terrasje pakken, in de zon, met mooi uitzicht.....wauw t is echt iets bijzonders.
Ik heb met heel veel mensen al n praatje gemaakt.....hoorde al veel verhalen over omboekproblemen en teststress.....
Oudere meneer uit luxemburg zou met vrouw en een bevriend stel komen, werd zn vrouw pos getest.......zo zielig.....
Mensen die in tranen uitbraken bij aankomst, verdrietige verhalen van vaste klanten die ziek waren of naaste verloren aan Corona, visies op t hele gebeuren,
de kleurcodes etc....uit verschillende oogpunten.
Ik probeer zelf heel positief te blijven, heb t idee dat t mij helpt om gewoon mn uren te draaien, ok ik ziet hier vaak n paar uur zonder dat r ook maar iemand binnenkomt......
t is niet anders. Degene die wel binnenkomt krijgt extra aandacht, we maken desgewenst n praatje......veel mensen genieten daar al van.
Vorige jaar waren we deze tijd nog echt dicht, pas open vanaf 1 juli.....dan is alles wat we nu verkopen alweer meegenomen...
Quote
(04 June 2021, 07:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Peterthys
Misschien weet Jjohn iets van Karpathos.

Op Karpathos zijn (en waren) 0 besmettingen.
Het verhaal gaat dat code Oranje te danken is aan wat besmettingen op het eiland Kalymnos, waar Grieken uit Athene het brachten tijdens hun bezoek ivm festiviteiten.
Quote
Dankje jhohn

We gaan in week 32 das over 9 weken
Dus over 6 weken zegt Tui go or no go ....
Erg jammer als er geen besmetting is dat het eiland toch dicht gaat .
Quote
Ik begreep vanochtend bij TUI dat Preveza vanaf 12 juni niet meer oranje zou zijn maar geel wordt. Dat zou betekenen dat Nl ook weer naar Parga kunnen. Ik zie echter nog nergens een bevestiging en die dame gaf ook wel aan dat het net bekend was geworden.
Quote
Dat zou fijn zijn. Preveza wordt ook geland voor naar Lefkas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is nu een uitgestorven boulevard en lege restaurants.
Wij zouden september 2 wkn naar Parga. 3 wkn van gemaakt. Alle beetjes helpen.
Quote
@nanny
Bedankt voor duidelijke uitleg. Fijn je positiviteit.
Quote
Ik denk wel eens; zouden ze het bewust op code oranje houden, zodat de mensen in eigen land blijven. Eigen land spekken. Hotels horeca appartement campings enz. Misschien is het niet zo, maar het is van den zotte dat je met test en vaccinatie niet op vakantie kunt. (Pakketreis) Net als toen ze de kinderen van school thuis hielden, zodat de ouders gingen thuis werken. Het blijf politiek. Misschien zit ik er helemaal naast. Ik heb vandaag met restaurant eigenaar gemaild. Ze snappen er niets van...
Quote
(04 June 2021, 17:12)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk wel eens; zouden ze het bewust op code oranje houden, zodat de mensen in eigen land blijven. Eigen land spekken. Hotels horeca appartement campings enz. Misschien is het niet zo, maar het is van den zotte dat je met test en vaccinatie niet op vakantie kunt. (Pakketreis) Net als toen ze de kinderen van school thuis hielden, zodat de ouders gingen thuis werken. Het blijf politiek. Misschien zit ik er helemaal naast. Ik heb vandaag met restaurant eigenaar gemaild. Ze snappen er niets van...

Ik heb al net hetzelfde idee gehad, Goedas. En dat geldt voor meerdere landen. Zie bijvoorbeeld Groot-Brittannië.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Patrick en Goedas zeker een gedachte die logisch klinkt gedacht vanuit die overheden....Iksnap ook dat Gr noodzask zag openbte gaan op 15 mei.....hoelang houden ze t vol om allerlei, ok kleine maar toch, uitkeringen utte delen. 

Maar blijft de vraag waarom NL op 14 mei geel gaf als code en die op 27 mei verndert in oranje.
Waarom die hotels open laten gaan,zoveel te investeren, reisorganisaties extea kosten, veel onzekerheid gewekt ook bij toeristen in t algemeen.......
Quote
(04 June 2021, 18:24)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick en Goedas zeker een gedachte die logisch klinkt gedacht vanuit die overheden....Iksnap ook dat Gr noodzask zag openbte gaan op 15 mei.....hoelang houden ze t vol om allerlei, ok kleine maar toch, uitkeringen utte delen. 

Maar blijft de vraag waarom NL op 14 mei geel gaf als code en die op 27 mei verndert in oranje.
Waarom die hotels open laten gaan,zoveel te investeren, reisorganisaties extea kosten, veel onzekerheid gewekt ook bij toeristen in t algemeen.......
Omdat ze er geen klote om geven, daarom !
Quote
(04 June 2021, 18:55)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2021, 18:24)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick en Goedas zeker een gedachte die logisch klinkt gedacht vanuit die overheden....Iksnap ook dat Gr noodzask zag openbte gaan op 15 mei.....hoelang houden ze t vol om allerlei, ok kleine maar toch, uitkeringen utte delen. 

Maar blijft de vraag waarom NL op 14 mei geel gaf als code en die op 27 mei verndert in oranje.
Waarom die hotels open laten gaan,zoveel te investeren, reisorganisaties extea kosten, veel onzekerheid gewekt ook bij toeristen in t algemeen.......
Omdat ze er geen klote om geven, daarom !

Omdat ze bang zijn verantwoordelijk gesteld te kunnen worden als de cijfers aantonen dat de besmettingen boven een bepaalde grens uitkomen en ze toch niemand hebben tegen gehouden. Simpel. Als een volksvertegenwoordiger tegenwoordig een "poepje" laat moet er al een parlementaire enquete komen. Met dank aan de oppositie natuurlijk, want het staat zo goed op je cv als je het de regerende macht het werk onmogelijk maakt. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
@Nanny
Dat begrijp ik ook niet waarom eerst open en dan weer op oranje. Onmenselijk en onbegrijpelijk. Als het nodig is alle begrip.
Wat Johan zegt zal ook wel zo zijn, maar dan laat je toch niet eerst de mensen een voorraad aanleggen.
Was vandaag aan het mailen met een hotel restaurant eigenaar. Hij eindigde de mail met;
“ In Parga now is very quiet and with all these strange decisions of EU governments, will not be an easy summer. But we will fight again...:)”
Quote
Goedas, ik ben er wel zeker van dat de aanwezigheid van voorraad niet meeweegt bij de beslissing welke kleur een regio krijgt. Anders had ik ook mijn baan nog wel gehad.   Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Dat begrijp ik Johan dat het niet meeweegt, maar humaan is het niet om van geel weer naar oranje te gaan zonder goede onderbouwing.
Quote
(04 June 2021, 19:54)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat begrijp ik Johan dat het niet meeweegt, maar humaan is het niet om van geel weer naar oranje te gaan zonder goede onderbouwing.

Tja, ook humaan weegt niet  mee Goedas. Levert geen "rendement" op. Dan moeten ze rekening gaan houden met elk land op de wereld, dat kan niet. Weet je nog wat voor verschrikkelijke dingen er o.a. hier in Nederland gezegd werden toen Griekenland financiële steun  kreeg?  Je landgenoten denken er voor het grootste gedeelte anders over, eerst hier uit de sh** en dan heel misschien de rest van de wereld. Zo is het nu eenmaal en dat zal echt nooit veranderen. 
Maar voorlopig gaan wij in september heerlijk naar Corfu!  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
We moeten ons er maar bij neerleggen en uitkijken naar de vakantie die we nog voor de boeg hebben. Gaat mij niet zozeer of ik wel kan, meer om de mensen daar.
Quote
Dit is de kaart van de Griekse overheid welke vandaag inging.
Nu de Nederlandse overheid nog!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Om maar aan te geven dat er geen communicatie tussen beide landen is .

Lesbos is voor de Grieken oranje en in Nederland geel
Rhodos is voor de Grieken geel en in Nederland oranje

Confused Confused Confused Confused Confused Confused
Quote
Ok en stel nl nam die beslissing van code oranje op 27 mei, om de nl bevolking te beschermen tegen Coronabesnettingen vanuit de zuidelijke eilanden.
De touroperators brachten keurigvhun mensen weer naar huis. Prima
Maar Transavia mag gewoon elke dag zn vliegtuigen naar de oranje gebieden brengen. Dat klopt toch niet?
Voor de duidelijkheid, ik ben blij dat mensen in t vliegtuig stappen, weet dat t niet levensgevaarlijk is op Kos, gun mensen vakantie etcetc.
Maar vanuit regelementen snap ik er echt hekemaal niks van.
Corona vliegt niet met chartervluchten of zo?
Quote
(04 June 2021, 11:11)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2021, 07:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Peterthys
Misschien weet Jjohn iets van Karpathos.

Op Karpathos zijn (en waren) 0 besmettingen.
Het verhaal gaat dat code Oranje te danken is aan wat besmettingen op het eiland Kalymnos, waar Grieken uit Athene het brachten tijdens hun bezoek ivm festiviteiten.

Kennissen die van de week op Syros waren, hoorden daar dat de besmettingen erg opliepen,  met name door de drukke terrassen en jongelui die feestjes vierden.
Syros zou misschien op code zwart gaan en zij zijn snel vertrokken.
Quote
@ jjohn, op welke website heb jij die kaart gezien? Kan je dat even laten weten?

In het tv-journaal van vanavond op de Vlaamse tv vermeldde men de website reopeneurope.eu om de kleurencodes van de landen in Europa te kennen. Tot mijn grote verwondering wijkt die kaart af van wat jij, jjohn, hierboven vermeld hebt.

Hoe kan een kat haar jongen nog vinden in de 'nest' die 'Europa' zelf creëert, vraag ik me dan af.
De bewuste website van de EU:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En de kaartjes op die site:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(04 June 2021, 22:38)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ jjohn, op welke website heb jij die kaart gezien? Kan je dat even laten weten?

Ik kreeg deze link van een Griekse vriendin op Karpathos :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik ben de draad met die kaarten ook kwijtgeraakt. Iemand vertelde me dat t kleurverschil maakt of je de zuidelijke eegeische eilanden vanuit europa aanklikt of via griekenland.....had al geen zin meer om t te checken....
Quote
Hier de officiële link:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar bedenk wel dat dit de Griekse versie is, niet de Nederlandse. Geen idee waarom ze afwijken.
Quote
Dat dus John...ik werd er beetje kriebelig van....tig kaarten en uiteindelijk weet ik niks meer.

Ik snap t wel dat vanuit Belgie gr dr anders voor staat dan vanuit Nl of duitsland of zo. Maar je moet dan toch een kaart maken en duidelijkheid scheppen....hoezo europa...eenheid...
Quote
(04 June 2021, 22:37)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2021, 11:11)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2021, 07:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Peterthys
Misschien weet Jjohn iets van Karpathos.

Op Karpathos zijn (en waren) 0 besmettingen.
Het verhaal gaat dat code Oranje te danken is aan wat besmettingen op het eiland Kalymnos, waar Grieken uit Athene het brachten tijdens hun bezoek ivm festiviteiten.

Kennissen die van de week op Syros waren, hoorden daar dat de besmettingen erg opliepen,  met name door de drukke terrassen en jongelui die feestjes vierden.
Syros zou misschien op code zwart gaan en zij zijn snel vertrokken.
Op Naxos veel nieuwe besmettingen ,waarschijnlijk door groot doopfeest
Quote
Ik las ergens dat TUI nu al een vlucht naar Skiatos annuleert welke op 27 augustus gepland staat. Sunweb gaat wel op 24 augustus.
Wat TUI hier doet is toch niet te begrijpen?!
Quote
(05 June 2021, 11:26)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik las ergens dat TUI nu al een vlucht naar Skiatos annuleert welke op 27 augustus gepland staat. Sunweb gaat wel op 24 augustus.
Wat TUI hier doet is toch niet te begrijpen?!

Onbegrijpelijk inderdaad. Zal niet rendabel zijn, te weinig animo....maar er zijn toch nog 3 maanden om te boeken?
Of is er iets met tui.nl?
Quote
(05 June 2021, 11:31)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of is er iets met tui.nl?

In mijn ogen is er al jaren iets met TUI. 
Gebrek aan klantvriendelijkheid en slechte communicatie. Al ver voordat Corona er kwam.
Wij hadden zoveel slechte ervaringen dat we van vaste klant naar geen klant zijn gegaan.
Quote
Tja, ik denk dat je die verhalen over iedere touroperator wel hebt. Ik ben nu weer geswitcht naar TUI omdat Sunweb zo weigerachtig is met vouchers. Echt wachten met uitbetaling tot de laatste mogelijkheid. TUI betaalt vrij vlot na het aanvragen van uitbetalen. Ik heb afgelopen week diverse malen contact gehad met TUI en iedereen is even vriendelijk ondanks dat ze van alles moeten annuleren en/of omboeken.
Quote
Al jaren goede ervaringen met zowel TUI als Sunweb. Sinds Sunweb samen is met Corendon en niet meer naar Thassos gaat ben ik klant af. Maar in het leven is niets voor altijd.
Quote
Al de touroperators zitten met handen in t haar, logisch....
Veel kosten weinig inkomsten, weinig boekingen veel werk....
Maar om 3 maanden vooruit te cancellen springt er toch wel uit als echt heel vreemd.
Quote
Nadat TUI na vorige zomer eenzijdig besliste om de hoteliers 6 maanden later te betalen dan voorzien in het contract zijn er veel die TUI opgegeven hebben. Ik heb er geen weet van dat ze dat in andere vakantielanden gedaan hebben maar in Griekenland was het wel zo.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Nog even de "kleurenkaarten": wat doe je als je kleurenblind bent?
Zelf nog gelukkig maar kleuren"zwakte".
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plannen 2022 Goedas 98 15.485 10 July 2022, 09:48
Laatste bericht: JohanV
  Doop plannen in Athene; locatie gezocht! Fotini 1 2.062 24 February 2016, 22:38
Laatste bericht: Nanny
  grootse plannen Athene metaxa 0 1.469 13 November 2014, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 21 gast(en)