Fodelianakis olijfolie                 
griekenland-plannen 2021
(16 May 2021, 19:03)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oftewel, wat bedoelt de Griekse overheid met een geldig certificaat? Wie o wie heeft dat antwoord kunnen vinden?

Een document afgegeven door een officiële instantie in het Engels, Spaans, Frans of Russisch (er zijn ook nog een paar andere talen - maar Nederlands was er niet bij). Op dat document MOET vermeld staan:

- identiteit (identiek aan die op je identiteitsbewijs)
- nationaal ID nummer (of paspoortnummer)
- datum van de prikken
- welk vaccin

Dit is een voorbeeld van een vaccinatiecertificaat van iemand die in Griekenland woont (en het openbaar gemaakt heeft):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik heb ook een foto doorgestuurd gekregen van  het vaccinatiecertificaat die een Noorse kennis kreeg en het is ongeveer hetzelfde maar dan in het Noors en Engels en afgegeven door de Noorse nationale gezondheidsdienst.

jjohn schreef:
Buurman schreef: schreef:Nog even wat anders bedacht ik me net: we hebben/krijgen wel degelijk een officieel aantoonbaar bewijs van vaccinatie. Inloggen via DIGID bij het RIVM. Daar staat als het goed is, ik ben nog niet zover, alle benodigde data over je Corona vaccinatie.

Hoe officieel kun je t hebben....  [Afbeelding: hmmm.gif]

Daar staat na inloggen:
Dit overzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. U kunt het dus niet gebruiken als bewijs van vaccinatie.

Hoe belachelijk kan het zijn. Het staat op een officiële site van een overheidsinstantie en dan gaan ze zeggen dat het niet officieel is. Terwijl naar alle waarschijnlijkheid het "officiële" certificaat net hetzelfde zal zijn en misschien ook nog uitgegeven door dezelfde instantie. Confused
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Als ik het goed begrijp : je heb twee inentingen gehad, je hebt er een bewijs van, maar wil je volgende week naar Griekenland reizen zul je nog een PCR test moeten doen?
Quote
Je zou bijna denken dat de Nederlandse staat zijn burgers niet naar het buitenland wil laten gaan?  Angry
Maar intussen staat de camping hier weer vol met campers uit Duitsland en België. Sla mij maar dood.  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(16 May 2021, 19:40)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Minister Beke, Vlaams minister van Volksgezondheid, gooit een ballonnetje op - mijns inziens eerder een vraagteken - dat één prik moet volstaan om het vaccinatiepaspoort te kunnen krijgen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






We mogen kritisch genoeg zijn om dit niet zomaar te geloven. Ik durf het wel te hopen, maar neem er meer dan een korrel zout bij.
Het zou kunnen dat minister Beke wat positieve hoop lanceert om de achterstand (ten aanzien van de eerdere schema's) in het vaccinatieproces wat te kunnen verbloemen.

Bovendien zal de beslissing wellicht niet door de Vlaamse regering genomen kunnen worden, en zelfs niet door de federale regering, maar zal dit door Europa beslist worden. Zodat de voorwaarden gelijk komen te liggen voor alle Europese landen.
Afwachten dus.

Volgens mij heeft Beke het over een "pas" voor binnenlands gebruik. Bijvoorbeeld voor toegang tot cultuurevenementen. Enige tijd geleden (6-8 weken?) ging volgens Beke iedere Vlaming tegen 11 juli, de Vlaamse feestdag, toch al minstens 1 prik gekregen hebben. Toch benieuwd of dat gaat lukken. En als hij stelt dat iedere Vlaming tegen midden augustus zou gevaccineerd zijn, dan zullen er niet veel op vakantie moeten gaan deze zomer. Al zeker die met schoolplichtige kinderen niet of mensen die in een sector werken waar ze enkel verlof in juli/augustus (kunnen) krijgen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(16 May 2021, 19:26)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 May 2021, 19:19)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog even wat anders bedacht ik me net: we hebben/krijgen wel degelijk een officieel aantoonbaar bewijs van vaccinatie. Inloggen via DIGID bij het RIVM. Daar staat als het goed is, ik ben nog niet zover, alle benodigde data over je Corona vaccinatie.

Hoe officieel kun je t hebben....  hmmm

Daar staat na inloggen:
Dit overzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. U kunt het dus niet gebruiken als bewijs van vaccinatie.

OMG! Dit is echt ongelooflijk. RIVM = Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, waar je om bij je eigen gegevens te komen alleen met DIGID kan inloggen net zoals je je belastingaangifte doet waar de overheid al een groot deel zelf heeft ingevuld.
Zelf moet je dat controleren en andere dingen aanvullen en vervolgens 'onderteken' en verzenden. 
Heel officieel dus. Verdere uitleg lijkt me overbodig Wink

Bij diezelfde overheid kan je op dezelfde manier (DIGID controle) wel je vaccinatiegegevens inzien, maar ze zijn niet officieel.
Ik ben benieuwd hoe ze dat kunnen uitleggen.

Het RIVM
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu informeert artsen en andere zorgverleners over het uitvoeren van de vaccinatie. We zorgen voor opslag, vervoer en distributie van de vaccins en we 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 over COVID-19-vaccinatie.

De tekst: "Dit overzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. U kunt het dus niet gebruiken als bewijs van vaccinatie." staat er zelfs al voor je inlogt en nog meerdere keren eldeer op de site ook. 
Waar dekken ze zich voor in vraag ik me af.  Huh

Het wordt tijd voor een berichtje aan Radar, Kassa o.i.d. of lezen die hier al mee? Wink (Al zal dat niets uithalen denk ik.)
Quote
(16 May 2021, 21:19)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




OMG! Dit is echt ongelooflijk. RIVM = Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, waar je om bij je eigen gegevens te komen alleen met DIGID kan inloggen net zoals je je belastingaangifte doet waar de overheid al een groot deel zelf heeft ingevuld.
Zelf moet je dat controleren en andere dingen aanvullen en vervolgens 'onderteken' en verzenden. 
Heel officieel dus. Verdere uitleg lijkt me overbodig Wink

Bij diezelfde overheid kan je op dezelfde manier (DIGID controle) wel je vaccinatiegegevens inzien, maar ze zijn niet officieel.
Ik ben benieuwd hoe ze dat kunnen uitleggen.

Het RIVM
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu informeert artsen en andere zorgverleners over het uitvoeren van de vaccinatie. We zorgen voor opslag, vervoer en distributie van de vaccins en we 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 over COVID-19-vaccinatie.

De tekst: "Dit overzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. U kunt het dus niet gebruiken als bewijs van vaccinatie." staat er zelfs al voor je inlogt en nog meerdere keren eldeer op de site ook. 
Waar dekken ze zich voor in vraag ik me af.  Huh

Het wordt tijd voor een berichtje aan Radar, Kassa o.i.d. of lezen die hier al mee? Wink (Al zal dat niets uithalen denk ik.)

Volgens mij is dit een politieke beslissing, vanuit Europa werd er beslist om een groen certificaat in te voeren om reizen mogelijk te maken binnen europa, zonder discriminatie tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden , vandaar dat alle regeringen alle andere bewijzen als ongeldig beschouwt. Nu maar hopen dat Europa er in slaagt om dat bewijs er door te krijgen voor de zomervakantie, maar eerlijk, ik vrees ervoor. Wat ik mij wel afvraag , aan welke voorwaarden zouden Britten moeten voldoen voortaan? Ik vrees dat zij beter af zijn dan wij.
Quote
(16 May 2021, 21:42)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is dit een politieke beslissing, vanuit Europa werd er beslist om een groen certificaat in te voeren om reizen mogelijk te maken binnen europa, zonder discriminatie tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden , vandaar dat alle regeringen alle andere bewijzen als ongeldig beschouwt. Nu maar hopen dat Europa er in slaagt om dat bewijs er door te krijgen voor de zomervakantie, maar eerlijk, ik vrees ervoor. Wat ik mij wel afvraag , aan welke voorwaarden zouden Britten moeten voldoen voortaan? Ik vrees dat zij beter af zijn dan wij.

Dat zijn ze niet echt. Ik hoor van diverse Britten dat het een probleem is. Hun vaccinatiegegevens kunnen ze inzien op een site van de NHS (National Health Service) maar dat blijken 2 bladzijden te zijn. Ze kunnen wel een papieren versie aanvragen maar dat blijkt een administratieve rompslomp te zijn die makkelijk 10 dagen duurt voor ze een papier krijgen. Daar komt nog bij dat voor terugkomst van bijvoorbeeld Griekenland ze een negatieve test moeten kunnen voorleggen. Daarbovenop komt nog dat ze 10 dagen in zelfisolatie moeten bij terugkomst en (verplicht) 2 PCR testen moeten boeken: voor of op de 2de en op of na de 8ste dag van hun zelfisolatie.

Overigens zijn de voorwaarden om Griekenland binnen te komen voor iedereen gelijk, ook voor de Britten. Er zijn voorlopig wel nog beperkingen op de binnenkomst voor inwoners van landen buiten de EU. Enkel de inwoners van 21 niet-EU landen kunnen voorlopig Griekenland binnenkomen: Australia, Noord Macedonië, Verenigde Arabische Emiraten, USA, UK, Israel, Canada, Wit-Rusland, Bahrein, Nieuw Zeeland, Zuid-Korea, Qatar, China, Koeweit, Oekraïne, Rwanda, Rusland, Saoedi Arabië, Servië, Singapore en Thailand.

Ook voor Amerikanen is het niet echt evident gezien er weinig rechtstreekse vluchten zijn vanuit de USA naar Athene. Daardoor zijn zij gebonden aan de regels van het land waar zij transiteren (UK, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland,...). Aan Amerikanen die naar Griekenland op vakantie willen wordt dan ook algemeen aangeraden om rechtstreekse vluchten te boeken om geen problemen te hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik denk dat Roefke het goed ziet. Allemaal politiek. Het wordt beslist en geregeld in Brussel en dus zal het niet snel gaan vrees ik. Alle 27 lidstaten moeten er ook nog hun zegje over doen!
Quote
Het lijkt inderdaad op politiek,het gele boekje is geen officieel bewijs of certificaat,men wil iets “nieuws” introduceren .Men vraagt zich af wat de waarde van het al jaren bestaande “gele” vaccinatieboekje dan is.De ggd heeft dit document zelf al jaren geleden verstrekt,en al die reizigers die allerlei inentingen nodig hadden om hun bestemmingen over de hele wereld te bereiken hebben dan een “vals” of “onjuist”bewijs daarvan????Vreemd,en wanneer is dat “nieuwe”bewijs dan klaar?Met Kerst?Er wordt wel gezegd 21juni maar moet dat eerst nog wel zien,bij dit tempo...!
Quote
Wat was hier mis mee, prik, stempel en koffers pakken.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Wat er mis mee is, is denk ik de fraudegevoeligheid. Daarnaast is het voor de overheid makkelijker het op enig moment centraal ongeldig te maken in geval we bijvoorbeeld ooit een aanvullende prik nodig hebben. Met een appje is dat makkelijk te regelen door een update te verspreiden.
Quote
Las zo-even in het D-GR-forum, geschreven door een Duitse, die in GR woont, dat ze zich zorgen maakt.
En wel daarover, dat hoewel de Grieken afstand houden en grotendeels maskers dragen, de toeristen echter
"zorgeloos" dicht aan dicht "met open vizier" flaneren.
Quote: ... Aber dann:
im Ort die Haupt- bzw. Fußgängerzone voller Touristen, ich habe voriges Jahr dort nicht soviel Leute gesehen.
Weder Maske (ist ja eigentlich vorgeschrieben) noch Abstand, nichts. Einfach nur verantwortungslos anderen Menschen gegenüber.
Wir haben jetzt für uns beschlossen, wir gehen vorläufig nirgends mehr hin, wir werden uns so verhalten wie wir es während dem Lockdown mussten, dafür können wir uns ja jetzt endlich auch wieder zuhause treffen.. . . Unquote
Quote
Ik wil niet eigenwijs zijn maar op 11 mei schreef ik al:



Er is nu nog GEEN ERKEND vaccinatie certificaat waarmee je kunt aantonen dat je de vaccinaties hebt gehad.

Dus heel duidelijk dat men EEN negatieve PCR-test nodig heeft!!!
Quote
Multiquote:Er is nu nog GEEN ERKEND vaccinatie certificaat waarmee je kunt aantonen dat je de vaccinaties hebt gehad.

Dus heel duidelijk dat men EEN negatieve PCR-test nodig heeft!!!

Inderdaad. Gele vaccinatieboekje ‘gecanceld’ door de overheid in afwachting van dat Europese ding. Registratie bij GGD geldt niet. Fraudegevoeligheid is een argument (hoewel het boekje vroeger wel werkte om in het buitenland te laten zien dat je een vaccinatie tegen gele koorts had gekregen).

Maar het is suf dat er geen tijdelijk, wellicht minder perfect vaccinatiebewijs is, terwijl we wachten op dat (onkraakbare??) Europese certificaat op de slimfoon en een oplossing voor de slimfoonlozen. Ik ben zeer benieuwd wanneer het er is en of het meteen goed gaat werken. Opvallend dat de reissector niet te hoop loopt tegen het vooralsnog ontbreken van een geldig inentingsbewijs.
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Fraudegevoelig? Het gewone paspoort is dat niet?Evenals bv het rijbewijs of de identiteitskaart?
Of wat er al niet te verzinnen is aan “bewijs”?Nu ineens wel Europees beleid?
Quote
Aan het begin van deze pandemie zijn er verschillende voorbeelden geweest waarbij mensen met een vervalst bewijs probeerden te vliegen. Ik snap dus best waarom er zo'n fraudebestendig bewijs moet komen. 
Bedenk wel dat je na vaccinatie nog steeds corona kunt oplopen tijdens je vakantie, mede door mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Het is superbesmettelijk, dat weten we inmiddels. 
Je wordt dan weliswaar niet ernstig ziek maar verblijft wel verplicht op je kamer of in een quarantaine hotel! 
Quote
Niks zo makkelijk als een niet van echt vervalst vaccinatie bewijs bestellen, de Poolse website is er nog altijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(17 May 2021, 08:54)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Las zo-even in het D-GR-forum, geschreven door een Duitse, die in GR woont, dat ze zich zorgen maakt.
En wel daarover, dat hoewel de Grieken afstand houden en grotendeels maskers dragen, de toeristen echter
"zorgeloos" dicht aan dicht "met open vizier" flaneren.
Quote: ... Aber dann:
im Ort die Haupt- bzw. Fußgängerzone voller Touristen, ich habe voriges Jahr dort nicht soviel Leute gesehen.
Weder Maske (ist ja eigentlich vorgeschrieben) noch Abstand, nichts. Einfach nur verantwortungslos anderen Menschen gegenüber.
Wir haben jetzt für uns beschlossen, wir gehen vorläufig nirgends mehr hin, wir werden uns so verhalten wie wir es während dem Lockdown mussten, dafür können wir uns ja jetzt endlich auch wieder zuhause treffen.. . . Unquote

Was vanochtend even in centrum Heraklion, nauwelijks toeristen te zien. Meeste mensen hadden mondkapje op. Buiten het centrum is dat heel anders, schat de helft zonder mondkapje of mondkapje op de kin.

Net buiten centrum stond politie maar ze zeiden niets tegen de Griek die een paar meter bij mij vandaan met mondkapje op de kin liep. Politie schijnt wel actief te zijn met controleren of de horeca zich aan de regels houdt.

Cors
Quote
(17 May 2021, 12:45)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan het begin van deze pandemie zijn er verschillende voorbeelden geweest waarbij mensen met een vervalst bewijs probeerden te vliegen. Ik snap dus best waarom er zo'n fraudebestendig bewijs moet komen. 
Bedenk wel dat je na vaccinatie nog steeds corona kunt oplopen tijdens je vakantie, mede door mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Het is superbesmettelijk, dat weten we inmiddels. 
Je wordt dan weliswaar niet ernstig ziek maar verblijft wel verplicht op je kamer of in een quarantaine hotel! 

Dat er een fraudebestendig bewijs moet komen snap ik.

Wat ik niet snap is dat de overheid niet inziet, of niet uitlegt waarom dat niet kan worden ingezet, wat ik eerder aanhaalde: inloggen via DIGID bij RIVM. Bij verandering van welke aard dan ook kan alleen de overheidsdienst een mutatie uitvoeren binnen het systeem.

Wat ik niet snap is dat de reiswereld zich hier niet tegen roert.

Uitleg lijkt me makkelijk, maar openheid geven is minder makkelijk waarschijnlijk. Het zal vast een EU compromis zijn dat stelt: wachten tot alle EU landen iets hebben. Je ziet wat de Britten doen. (Hebben ze toch iig een voordeeltje aan de Brexit. Wink

Al jaren huldig ik het standpunt dat alles wat je (digitaal) kan maken je ook kan kraken. "Mooie" voorbeelden hiervan zijn alleen dit jaar niet meer op twee handen te tellen. Ze komen voor in alle denkbare sectoren. Honderd procent fraudegevoelig zal niemand kunnen scoren, maar het een ander lastig maken zou wel moeten kunnen. Het duurde geloof ik meer dan een jaar voordat USA cyber experts van de overheid het voor elkaar hadden om data van een iPhone te kunnen bekijken omdat Apple het om privacyredenen niet wilde doen.

Ik wens een ieder een fijne vakantie!  Big Grin
Quote
Ik lees op de site van de Nederlandse overheid het volgende:

Inreisbeperkingen
Reizigers die naar Griekenland reizen, moeten een negatieve PCR-test laten zien die maximaal 72 uur voor binnenkomst is afgenomen. Personen die volledig gevaccineerd zijn tegen COVID-19 hoeven geen negatieve test te laten zien. Dit moet u wel kunnen aantonen. Verder moeten alle reizigers minimaal 24 uur voor aanvang van de reis een 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 invullen (informatie in het Engels). Lees de uitgebreide uitleg over de inreisbeperkingen, de soorten tests en vaccinaties die geaccepteerde worden op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 (informatie het Engels).

Grenzen
U kunt bij de grens of op het vliegveld gecontroleerd worden op symptomen, bijvoorbeeld door warmtecamera’s of thermometer ’pistolen’. Er zijn grenscontroles bij alle grenzen van Griekenland.
Passenger Locator Form (PLF)
U bent verplicht een 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) in te vullen (informatie in het Engels). Het is aan te raden dit ruim voor uw vertrek te doen, maar UITERLIJK 24 uur voor uw aankomst in Griekenland. Op het formulier moet gedetailleerde informatie over uw vertrekpunt, de duur van uw eerdere verblijven in andere landen en uw verblijfadres in Griekenland zijn ingevuld. Als u op meerdere plaatsen verblijft bent u verplicht om het adres voor de eerste 24 uur op te geven. Het is noodzakelijk dit formulier zo snel mogelijk in te vullen om er zeker van te zijn dat de gegevens op tijd verwerkt kunnen worden. U ontvangt een QR-code die nodig is om Griekenland binnen te komen. Als u deze QR-code niet heeft, wordt de toegang geweigerd.



Blijft dus onduidelijk.

Er staat dat je bij volledige vaccinatie (volgens mij nadat je 2 prikken hebt gehad) géén negatieve test hoeft te laten zien.
Je moet dit wel kunnen aantonen.
De vraag is dus wat het vaccinatieformulier dat je ná de 2e prik krijgt voor status heeft.
Wie het weet mag het zeggen, maar hopelijk komt er gauw duidelijkheid.


Aanvulling: op de Griekse site staat:

[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)] Vanaf 14 mei moeten reizigers die in Griekenland aankomen een negatief PCR-certificaat van een testlaboratorium hebben, voor een Covid-19-test die uiterlijk 72 uur voor aankomst is uitgevoerd.

Deze test is verplicht voor alle toeristen (inclusief kinderen ouder dan 5 jaar), ongeacht de epidemiologische situatie in het land van vertrek.
[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]- Bewijs van een negatieve test is echter niet vereist voor alle reizigers die hun vaccinatie hebben voltooid (d.w.z. 14 dagen zijn verstreken sinds de laatste vaccinatie, afhankelijk van de vereiste doses) en in het bezit zijn van een vaccinatiecertificaat.[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]Aanvaardbare vaccins zijn: Pfizer BioNtech, Moderna, Astra Zeneca/Oxford, Novavax, Johnson + Johnson/Janssen, Sinovac Biotech, Gamaleya (Sputnik), Cansino Biologics, Sinopharm.[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.87)]- Bewijs van een negatieve test is niet vereist als de reiziger in de afgelopen 9 maanden is hersteld van COVID. Dit kan worden aangetoond door middel van een certificaat van invordering afgegeven door een overheidsinstantie of een gecertificeerd laboratorium. Een andere optie is een certificaat van een positief PCR moleculair testresultaat, dat bevestigt dat de houder hersteld is van de SARS-CoV-2 virusinfectie, uitgevoerd ten minste 2 maanden voor aankomst en uiterlijk 9 maanden voor aankomst.[/color]



Roept u maar..............
Quote
@Karel, de voorwaarden van het land waar je naar toe gaat zijn bepalend.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het vaccinatieformulier uit NL heeft blijkbaar geen waarde, omdat daar o.a. geen id-nummer/paspoortnummer op staat. Zie post #321 van Patrick.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Naast de fraude gevoeligheid is er nog een aspect  aan deze " green card" van Europa, nl privacy en discriminatie.
Europa wilt vermijden dat er discriminatie komt tussen gevaccineerden en zij die de kans nog niet kregen zich te laten vaccineren, stel dat de eerste groep alles zouden mogen op vertoon van een vaccinatiebewijs , dan zou de tweede groep zwaar teleurgesteld zijn . Met de Europese kaart zou een niet gevaccineerde zich kunnen laten testen en op die manier ook een  "green card " kunnen krijgen.
Aan de grens zou een beambte  de green card zien, maar zou niet kunnen zien of de persoon in kwestie gevaccineerd is of getest, wat de persoonlijke privacy dan weer ten goed komt.

Dus wel lovenswaardig hun systeem, alleen hebben ze daarboven nog niet door dat het seizoen inmiddels gestart is  Big Grin
Quote
(17 May 2021, 14:09)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naast de fraude gevoeligheid is er nog een aspect  aan deze " green card" van Europa, nl privacy en discriminatie.
Europa wilt vermijden dat er discriminatie komt tussen gevaccineerden en zij die de kans nog niet kregen zich te laten vaccineren, stel dat de eerste groep alles zouden mogen op vertoon van een vaccinatiebewijs , dan zou de tweede groep zwaar teleurgesteld zijn . Met de Europese kaart zou een niet gevaccineerde zich kunnen laten testen en op die manier ook een  "green card " kunnen krijgen.
Aan de grens zou een beambte  de green card zien, maar zou niet kunnen zien of de persoon in kwestie gevaccineerd is of getest, wat de persoonlijke privacy dan weer ten goed komt.

Dus wel lovenswaardig hun systeem, alleen hebben ze daarboven nog niet door dat het seizoen inmiddels gestart is  Big Grin

Privacy en discriminatie worden nogal dikwijls ten onrechte gebruikt. Zo ken ik er persoonlijk die ook "privacy" gebruikten m.b.t. een vaccinatiecertificaat maar dan wel een foto van hun vaccinatie op FB zetten.

Diegenen die al gevaccineerd zijn nog steeds dezelfde regels opleggen als zij die nog niet gevaccineerd zijn is dan ook discriminatie.

De overdreven politieke correctheid loopt een beetje (te veel) de spuigaten uit.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 May 2021, 14:09)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naast de fraude gevoeligheid is er nog een aspect  aan deze " green card" van Europa, nl privacy en discriminatie.
Europa wilt vermijden dat er discriminatie komt tussen gevaccineerden en zij die de kans nog niet kregen zich te laten vaccineren, stel dat de eerste groep alles zouden mogen op vertoon van een vaccinatiebewijs , dan zou de tweede groep zwaar teleurgesteld zijn . Met de Europese kaart zou een niet gevaccineerde zich kunnen laten testen en op die manier ook een  "green card " kunnen krijgen.
Aan de grens zou een beambte  de green card zien, maar zou niet kunnen zien of de persoon in kwestie gevaccineerd is of getest, wat de persoonlijke privacy dan weer ten goed komt.

Dus wel lovenswaardig hun systeem, alleen hebben ze daarboven nog niet door dat het seizoen inmiddels gestart is  Big Grin
En wat doen we met de derde groep, zij die niet om welke reden dan ook gevaccineerd wil worden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(17 May 2021, 14:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 May 2021, 14:09)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naast de fraude gevoeligheid is er nog een aspect  aan deze " green card" van Europa, nl privacy en discriminatie.
Europa wilt vermijden dat er discriminatie komt tussen gevaccineerden en zij die de kans nog niet kregen zich te laten vaccineren, stel dat de eerste groep alles zouden mogen op vertoon van een vaccinatiebewijs , dan zou de tweede groep zwaar teleurgesteld zijn . Met de Europese kaart zou een niet gevaccineerde zich kunnen laten testen en op die manier ook een  "green card " kunnen krijgen.
Aan de grens zou een beambte  de green card zien, maar zou niet kunnen zien of de persoon in kwestie gevaccineerd is of getest, wat de persoonlijke privacy dan weer ten goed komt.

Dus wel lovenswaardig hun systeem, alleen hebben ze daarboven nog niet door dat het seizoen inmiddels gestart is  Big Grin
En wat doen we met de derde groep, zij die niet om welke reden dan ook gevaccineerd wil worden.

Die lopen dan tegen de consequenties van hun eigen keuze aan. M.i. alleen de mensen die vanwege medische problemen niet ingeënt mogen/kunnen worden tegemoet komen. De rest blijft lekker achter de voordeur in Costa Balkonia en laat alles thuisbezorgen. Wink
Sorry hoor, maar ik heb hier zo slecht gelegen door covid door toedoen van mensen die dit niet serieus nemen, dat ik daar geen compassie meer mee kan hebben.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(17 May 2021, 15:40)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 May 2021, 14:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat doen we met de derde groep, zij die niet om welke reden dan ook gevaccineerd wil worden.

Die lopen dan tegen de consequenties van hun eigen keuze aan. M.i. alleen de mensen die vanwege medische problemen niet ingeënt mogen/kunnen worden tegemoet komen. De rest blijft lekker achter de voordeur in Costa Balkonia en laat alles thuisbezorgen. Wink
Sorry hoor, maar ik heb hier zo slecht gelegen door covid door toedoen van mensen die dit niet serieus nemen, dat ik daar geen compassie meer mee kan hebben.

Inderdaad de consequenties van een persoonlijke keuze. Daar ben ik het volledig mee eens.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 May 2021, 14:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 May 2021, 14:09)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naast de fraude gevoeligheid is er nog een aspect  aan deze " green card" van Europa, nl privacy en discriminatie.
Europa wilt vermijden dat er discriminatie komt tussen gevaccineerden en zij die de kans nog niet kregen zich te laten vaccineren, stel dat de eerste groep alles zouden mogen op vertoon van een vaccinatiebewijs , dan zou de tweede groep zwaar teleurgesteld zijn . Met de Europese kaart zou een niet gevaccineerde zich kunnen laten testen en op die manier ook een  "green card " kunnen krijgen.
Aan de grens zou een beambte  de green card zien, maar zou niet kunnen zien of de persoon in kwestie gevaccineerd is of getest, wat de persoonlijke privacy dan weer ten goed komt.

Dus wel lovenswaardig hun systeem, alleen hebben ze daarboven nog niet door dat het seizoen inmiddels gestart is  Big Grin
En wat doen we met de derde groep, zij die niet om welke reden dan ook gevaccineerd wil worden.

Die (derde groep) kunnen een PCR test laten doen.

@ Roefke. Die app komt er vast wel voor dat iedereen is gevaccineerd. Het is niet verboden om momenteel te reizen, het wordt afgeraden. Er is dus geen spraken van discriminatie.
Quote
Een domper voor al degenen die vanuit Vlaanderen voorde volgende weken geboekt hadden naar de Zuid-Egeïsche eilanden (waaronder Rhodos,Karpathos). Vanaf morgen wordt die regio terug zone rood. Waaraan dat ligt is mij onbekend. Een dergelijke kleurmarkering geldt steeds voor 14 dagen, dus mogelijks zal dat op 2 juni toek. terug wijzigen. 

De kans zit er echter in dat de reisorganisatoren waaronder Tui nu alle vluchten daarheen zullen annuleren voor de komende weken..

Dat is uiteraard ook een streep voor de rekening van het Grieks toerisme die er alles aan gedaan heeft om de Griekse eilanden vanaf 15 mei toegankelijk te maken voor buitenlanders.
Quote
(18 May 2021, 09:38)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een domper voor al degenen die vanuit Vlaanderen voorde volgende weken geboekt hadden naar de Zuid-Egeïsche eilanden (waaronder Rhodos,Karpathos). Vanaf morgen wordt die regio terug zone rood. Waaraan dat ligt is mij onbekend. Een dergelijke kleurmarkering geldt steeds voor 14 dagen, dus mogelijks zal dat op 2 juni toek. terug wijzigen. 

De kans zit er echter in dat de reisorganisatoren waaronder Tui nu alle vluchten daarheen zullen annuleren voor de komende weken..

Dat is uiteraard ook een streep voor de rekening van het Grieks toerisme die er alles aan gedaan heeft om de Griekse eilanden vanaf 15 mei toegankelijk te maken voor buitenlanders.

Oei, da's niet mooi. Waar heb je de info vandaan? Hier in NL nog niks gelezen over wijziging. Hopen dat ze hier code geel aanhouden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(18 May 2021, 09:53)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 May 2021, 09:38)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een domper voor al degenen die vanuit Vlaanderen voorde volgende weken geboekt hadden naar de Zuid-Egeïsche eilanden (waaronder Rhodos,Karpathos). Vanaf morgen wordt die regio terug zone rood. Waaraan dat ligt is mij onbekend. Een dergelijke kleurmarkering geldt steeds voor 14 dagen, dus mogelijks zal dat op 2 juni toek. terug wijzigen. 

De kans zit er echter in dat de reisorganisatoren waaronder Tui nu alle vluchten daarheen zullen annuleren voor de komende weken..

Dat is uiteraard ook een streep voor de rekening van het Grieks toerisme die er alles aan gedaan heeft om de Griekse eilanden vanaf 15 mei toegankelijk te maken voor buitenlanders.

Oei, da's niet mooi. Waar heb je de info vandaan? Hier in NL nog niks gelezen over wijziging. Hopen dat ze hier code geel aanhouden.

Is die kleurencode dan geen Europese afspraak, vraag ik me af? Niet dat ik het de Nederlandse vrienden niet zou gunnen, graag zelfs, maar het zou toch onrealistisch zijn dat die eilanden een gele kleurcode hebben voor Nederlanders, en rood voor Belgen? (En wie weet... misschien groen voor Britten?)
Om het nog scherper te stellen: bijvoorbeeld ons forumlid @ metaxa, die op amper enkele kilometer van de Belgische grens woont (maar in Nederland), zou wel naar die eilanden mogen reizen, en ik die op 45 kilometer van de Nederlandse grens woon (maar in Vlaanderen) zou niet naar die eilanden mogen reizen. Ik weet dat er zelfs een Vlaams forumlid is die op een tiental kilometer van de Nederlandse grens woont.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
bij de Nederlanders is Kreta op oranje voor de Belgen geel ,zal altijd een verschil zijn
Quote
Rhodos en Karpathos staan bij ons op geel, Kreta op oranje. We zijn met zijn allen in Europa "kleurendoof".
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
je moet er van uitgaan dat Griekenland, NU, nog steed rood is behalve...Noord-Egeische eilanden en de Peloponnesos staan oranje. Geen enkele regio is groen. Dit geldt voor België.
Voor Nederland echter is de huidige situatie enigszins anders, Griekenland staat bij hen niet in het rood want dat zou betekenen dat je niet mag reizen. Maar staat heel het land op oranje (blijft hun lievelingskleur Big Grin ) wat bij hen betekend: alleen noodzakelijke reizen...

Noord en Zuid-Egeïsche eilanden alsook de Ionische eilanden staan vandaag (18/05) op geel wat voor hen wil zeggen dat er enkel veiligheidsrisico's zijn bij het reizen naar die regio.
M.a.w. Nederland en België hanteren zeker niet dezelfde reisvoorwaarden laat staan dat dit wordt toegepast binnen Europa.
Quote
(18 May 2021, 10:41)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




je moet er van uitgaan dat Griekenland, NU, nog steed rood is behalve...Noord-Egeische eilanden en de Peloponnesos staan oranje. Geen enkele regio is groen. Dit geldt voor België.
Voor Nederland echter is de huidige situatie enigszins anders, Griekenland staat bij hen niet in het rood want dat zou betekenen dat je niet mag reizen. Maar staat heel het land op oranje (blijft hun lievelingskleur Big Grin ) wat bij hen betekend: alleen noodzakelijke reizen...

Noord en Zuid-Egeïsche eilanden alsook de Ionische eilanden staan vandaag (18/05) op geel wat voor hen wil zeggen dat er enkel veiligheidsrisico's zijn bij het reizen naar die regio.
M.a.w. Nederland en België hanteren zeker niet dezelfde reisvoorwaarden laat staan dat dit wordt toegepast binnen Europa.

Gaat ook nooit gelijk getrokken worden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
En dan hoor je Europese parlementariërs bezig over het verenigd Europa, een gezamenlijke europese aanpak,...
Overigens zal Europa de lidstaten laten wachten op één globale aanpak voor het vaccinatiepaspoort; dat zal ook nog wat worden.
Je kan het samenvatten met: onduidelijkheid & vertragingsmechanismen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(18 May 2021, 12:31)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan hoor je Europese parlementariërs bezig over het verenigd Europa, een gezamenlijke europese aanpak,...
Overigens zal Europa de lidstaten laten wachten op één globale aanpak voor het vaccinatiepaspoort; dat zal ook nog wat worden.
Je kan het samenvatten met: onduidelijkheid & vertragingsmechanismen.

Europa....als ze op deze manier blijven aanmodderen, maar wel volop belastingsgeld opsouperen, ga ik mettertijd de Brexiteers nog moeten gelijk geven  Rolleyes
Quote
Hebben jullie al het RL nieuws gelezen ? daar staat dat Griekenland met ingang van vandaag 18 mei het GGD vaccinatiebewijs accepteert .....
Quote
(18 May 2021, 14:11)kokkari2020 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hebben jullie al het RL nieuws gelezen ?  daar staat dat Griekenland met ingang van vandaag 18 mei het GGD vaccinatiebewijs accepteert .....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu nog even wachten tot het ook hier staat: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zonet is het bericht via de reisapp van BUZA bevestigd! zwaaivlag
Quote
(18 May 2021, 13:03)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 May 2021, 12:31)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan hoor je Europese parlementariërs bezig over het verenigd Europa, een gezamenlijke europese aanpak,...
Overigens zal Europa de lidstaten laten wachten op één globale aanpak voor het vaccinatiepaspoort; dat zal ook nog wat worden.
Je kan het samenvatten met: onduidelijkheid & vertragingsmechanismen.

Europa....als ze op deze manier blijven aanmodderen, maar wel volop belastingsgeld opsouperen, ga ik mettertijd de Brexiteers nog moeten gelijk geven  Rolleyes
Denk dat het probleem niet bij het Europees Parlement zit maar bij de regeringsleiders. Zij bepalen wat er aan bevoegdheden wordt overgedragen aan Europa. Denk dat er momenteel niet echt een klimaat is in Nederland wat het overdragen van bevoegdheden stimuleert.

Verenigd Koninkrijk is de situatie overigens niet beter. Daar bepaald de regering in Londen alleen de reisadviezen voor Engeland. De reisadviezen voor Wales, Schotland en Noord-Ierland worden door de plaatselijke regeringen daar bepaald en hun beleid wijkt regelmatig af van Londen. Met name Schotland is vaak strikter dan London.

Cors
Quote
(18 May 2021, 14:24)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 May 2021, 14:11)kokkari2020 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hebben jullie al het RL nieuws gelezen ?  daar staat dat Griekenland met ingang van vandaag 18 mei het GGD vaccinatiebewijs accepteert .....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu nog even wachten tot het ook hier staat: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zonet is het bericht via de reisapp van BUZA bevestigd! zwaaivlag

Dit krijg ik net binnen via de site van Nederlandwereldwijd.nl en de reisapp van BuZa:

Zojuist is een nieuw reisadvies gepubliceerd voor Griekenland.


Reisadvies Griekenland

De kleurcode van Griekenland is gedeeltelijk geel en oranje. Reist u naar Griekenland en bent u gevaccineerd? De Griekse autoriteiten accepteren bij aankomst een vaccinatiebewijs dat is afgegeven door het RIVM in het Nederlands. Na een verblijf op de Noord- en Zuid-Egeïsche eilanden en de Ionische eilanden hoeft u niet in quarantaine in Nederland. Welke eilanden dit zijn leest u in de rubriek ‘Coronavirus’. Er is voor terugkeer vanaf de Noord- en Zuid-Egeïsche eilanden en de Ionische eilanden ook geen testverplichting. Als u een tussenstop maakt in Athene en u verlaat de luchthaven moet u zich wel laten testen. Na een verblijf op Kreta of in de rest van Griekenland moet u zich wel voor vertrek laten testen en gaat u in quarantaine in Nederland. Zie voor in- en uitreisbeperkingen, lokale coronamaatregelen, informatie over verplichte testen en over (thuis)quarantaine de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plannen 2022 Goedas 98 15.366 10 July 2022, 09:48
Laatste bericht: JohanV
  Doop plannen in Athene; locatie gezocht! Fotini 1 2.043 24 February 2016, 22:38
Laatste bericht: Nanny
  grootse plannen Athene metaxa 0 1.468 13 November 2014, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 16 gast(en)