griekenland-plannen 2021
#41
(13 January 2021, 21:31)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 January 2021, 12:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op dit moment staan de reserveringen bij de Griekse Hotels absolute op NUL , alleen de vouchers
van vorig jaar worden geboekt volgens de President van de Panhellenic Hotels Federation Gr .Tassios
Bron Naxos Times

Hier op Lefkas komen momenteel  juist wel boekingen  binnen. In ons dorp zit zelfs een accomodatie en die is al bijna vol geboekt. Allemaal vaste klanten die vorig jaar niet konden komen en nu toch echt heel graag willen. 

PS op Lefkas al een lange tijd geen enkele besmetting en ook eerder waren het het erg weinig. Nog even volhouden!
Dan is het maar te hopen dat die vaste klanten ook gevaccineerd zijn ,ivm met besmetttingen ,het kan vlug gaan
Quote
#42
Ben je van plan om te gaan maar weet je niet waar naar toe kijk dan eens op " wondergreece.gr." veel informatie te vinden.
Quote
#43
(13 January 2021, 22:23)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 January 2021, 21:31)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 January 2021, 12:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op dit moment staan de reserveringen bij de Griekse Hotels absolute op NUL , alleen de vouchers
van vorig jaar worden geboekt volgens de President van de Panhellenic Hotels Federation Gr .Tassios
Bron Naxos Times

Hier op Lefkas komen momenteel  juist wel boekingen  binnen. In ons dorp zit zelfs een accomodatie en die is al bijna vol geboekt. Allemaal vaste klanten die vorig jaar niet konden komen en nu toch echt heel graag willen. 

PS op Lefkas al een lange tijd geen enkele besmetting en ook eerder waren het het erg weinig. Nog even volhouden!
Dan is het maar te hopen dat die vaste klanten ook gevaccineerd zijn ,ivm met besmetttingen ,het kan vlug gaan
Haha het is nog niet zover he Wink. En er moet toch weer geopend worden hopelijk in mei of juni. Dan is er alweer veel veranderd. Het is hier zelfs afgelopen zomer goed gegaan dus dat kan nu weer ?

PS de vaste klanten daar zijn veelal ouderen ?

Laten we positief zijn ? Groetjes vanuit een zonnig Lefkas.
Quote
#44
In mei hopelijk weer 10 dagen naar mijn '2e thuis' Corfu en in de zomer 4 weken eilandhoppen naar Kimolos, Anafi en Astypaleia en evt. Corfu.
Hopelijk dat het allemaal weer kan.
Quote
#45
(14 January 2021, 11:25)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In mei hopelijk weer 10 dagen naar mijn '2e thuis' Corfu en in de zomer 4 weken eilandhoppen naar Kimolos, Anafi en Astypaleia en evt. Corfu.
Hopelijk dat het allemaal weer kan.

Het ziet er toch wel naar uit dat we dit jaar een beetje flexibel moeten zijn ,vandaar dat we bij Aegean Air zgn
Flex tickets  geboekt hebben ,dus als we in April nog niet geprikt zijn wordt de voorjaars vakantie een najaars
vakantie ,we verwachten dat we gezien onze leeftijd [en gebreken ]in Maart geprikt te worden
Quote
#46
Zo gauw als we kunnen ( ingeënt en grenzen open...) gaan we met de camper naar ons huis in de Epiros!
Quote
#47
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Hopen ook zo snel mogelijk na het enten naar Ammoudia te vertrekken. Dus prikken met die hap.
Quote
#49
Ik wacht ook totdat ik de 2 prikken heb gehad. Maar zolang onze overheid uitblinkt in het niet voor elkaar krijgen van een goede logistiek om de mensen te vaccineren zie ik niet dat ik in het voorjaar in Griekenland ga geraken. Onbegrijpelijk dat we beschikken over een overheidsorganisatie (Defensie) die een dergelijk complex project zo kan opzetten en draaien in samenwerking met de GGD en RIVM en dat de overheid daar geen gebruik van maakt. Wat mij betreft een stelletje prutsers in politiek Den Haag. We staan zo ongeveer onderaan de lijst van EU landen v.w.b. de vaccinatiegraad.
Quote
#50
Xander, als het klopt ben je momenteel in Griekenland?  Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#51
Wij hopen ergens in het voorjaar voor een paar dagen naar griekenland te kunnen, hopelijk dan eindelijk met de makelaar naar het huis waar we op ons oog op hebben laten vallen kijken, en als het volgens plan gaat gaan we in juni/juli een paar weken naar griekenland... hopelijk later dit jaar voor langere tijd die kant op!
Quote
#52
wij hebben ondertussen geboekt voor eind augustus, daar we dit jaar liever vanuit Brussel vertrekken ipv Nederland en dit keer toch liever een pakketreis nemen , is de keuze beperkter dus werd het Lesbos, hotel Aphrodite in Eftalou
Quote
#53
(24 January 2021, 02:13)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hopen ergens in het voorjaar voor een paar dagen naar griekenland te kunnen, hopelijk dan eindelijk met de makelaar naar het huis waar we op ons oog op hebben laten vallen kijken, en als het volgens plan gaat gaan we in juni/juli een paar weken naar griekenland... hopelijk later dit jaar voor langere tijd die kant op!

Neem geen overhaaste beslissing Jacq, ik heb zoiets al te vaak in tranen zien eindigen.
Succes ermee, we gaan natuurlijk van de positieve kant uit.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#54
ik heb een deja vue naar vorig jaar, Ryanair heeft net onze tickets naar Kreta gecancelled voor Pasen heen en terug, vertrekdatum 3 april, das wel heel snel beslist.
Quote
#55
Ik heb afgelopen november mijn voucher van mei 2020 ingeleverd om in mei 2021 8 dagen naar Rhodos te gaan met mijn zus. Ik ben echter bang, dat dit te vroeg is.
De voucher van juni 2020 van Sunweb ga ik terugvragen, wij zouden naar Karpathos gaan met zijn vieren.
Maar wij willen in juni 2021 met 7 pp naar Syros, maar de vliegtickets durf ik nog niet te boeken.
Dit is één van de weinige keren dat we tegelijkertijd vrij kunnen krijgen van het werk.
Het is 10 jaar geleden dat mijn beide dochters met ons mee konden.
Ik hoop dat de vakantie naar Syros door kan gaan, anders moeten we weer een jaar wachten.
Quote
#56
Wij hebben ons voucher in november ingeleverd om het geldbedrag weer te ontvangen.
Maar gezien de negatieve berichtgeving daarover zal het wel niet doorgaan.Overigens is het de bedoeling dat we 2e helft sept.afreizen naar Griekenland,maar of dat dan weer doorgaat?We wachten op de vaccinatie,maar dat zal wel volgend jaar worden,het tempo en de genomen maatregelen bekijkend word je er niet optimistischer van.
Quote
#57
(03 February 2021, 22:51)jerichrome schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik heb een deja vue naar vorig jaar, Ryanair heeft net onze tickets naar Kreta gecancelled voor Pasen heen en terug, vertrekdatum 3 april, das wel heel snel beslist.

Onze vlucht vanaf Weeze naar Thessaloniki met Ryanair werd gister ook ineens verzet van 22 naar 20 April...

Ik had bovenstaande net verzonden , krijg ik de onderstaande mail:
Het hele feest gaat dus niet door eind April...



Boekingsreferentie:Q5E9HC
Beste klant,

het spijt ons je te moeten melden dat door lopende wijzigingen in reisbeperkingen, op zeer korte termijn, wij geen alternatief hebben en gedwongen zijn je vlucht(en) te annuleren:

FR5714 van Dusseldorf Weeze tot Thessaloniki op 20apr21 FR5715 van Thessaloniki tot Dusseldorf Weeze op 04mei21.

Informeer eventuele andere passagiers die met jou meereizen over deze annuleringen.

We nemen vandaag contact op met klanten om je te informeren dat je kunt kiezen tussen een volledige terugbetaling van de kosten van je ticket of de optie om voor een andere vlucht te kiezen, evenals redelijk te verwachten verzorging (zoals hieronder uitgelegd).
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#58
Iemand enig idee hoe Griekenland het gaat doen met het toerisme van de zomer. Eisen ze een vaccinatieplicht of negatieve test ?

Of misschien niets en God zegen de greep. Hert toerisme heeft vorig jaar nogal een klap gehad.
Quote
#59
(06 February 2021, 00:29)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iemand enig idee hoe Griekenland het gaat doen met het toerisme van de zomer. Eisen ze een vaccinatieplicht of negatieve test ?

Of misschien niets en God zegen de greep. Hert toerisme heeft vorig jaar nogal een klap gehad.

Griekenland sluit ook bilaterale akkoorden met andere landen waarbij gelijkaardige vereisten zijn. Zo is er al een akkoord met Servië waarbij (denk ik) aan beide zijden een negatieve test vereist is.

Vandaag werd dan weer melding gemaakt (o.a. door de Griekse hoteliers federatie) dat Britten vanaf mei zouden welkom zijn mits bewijs van vaccinatie.

Voor EU-landen zal het (waarschijnlijk) weer wachten zijn op Godot (de Europese Commissie dus) en we weten hoe lang dat soms kan duren voor ze een officieel standpunt innemen of een beslissing nemen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
(06 February 2021, 01:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag werd dan weer melding gemaakt (o.a. door de Griekse hoteliers federatie) dat Britten vanaf mei zouden welkom zijn mits bewijs van vaccinatie.

Tja, dat fenomeen zou je dus kunnen zien in de lente en zomer, in Griekenland. Weinig (of helaas geen) toeristen, maar wel massa's Britten. In het Verenigd Koninkrijk zijn er nu al 11.000.000 personen gevaccineerd. "Dankzij" de forse inhaligheid van de Britse overheid. 
In België daarentegen ongeveer 300.000. En nu ligt het meeste enkele weken stil omdat de bewoners van de zorgcentra eerst hun tweede prik moeten krijgen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#61
Was deze week in het ERT nieuws dat er voor deze zomer geen vaccinatieplicht zal zijn. Werd gemeld dat het wel een optie was om quarantaineplicht te laten vervallen voor mensen die ingeent zijn. Als ze quarantaineplicht handhaven zullen er weinig niet-ingeente mensen op vakantie gaan naar Griekenland dit jaar en dat kan de economie niet hebben.

Maatregelen in Attica, Thessaloniki en nog aantal plaatsen zijn met ingang van vandaag verscherpt en angst voor 3e golf is groot. Zullen wel afwachten hoe het de komende tijd gaat voor er definitieve beslissingen volgen.

Cors
Quote
#62
(06 February 2021, 12:38)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 February 2021, 01:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag werd dan weer melding gemaakt (o.a. door de Griekse hoteliers federatie) dat Britten vanaf mei zouden welkom zijn mits bewijs van vaccinatie.

Tja, dat fenomeen zou je dus kunnen zien in de lente en zomer, in Griekenland. Weinig (of helaas geen) toeristen, maar wel massa's Britten. In het Verenigd Koninkrijk zijn er nu al 11.000.000 personen gevaccineerd. "Dankzij" de forse inhaligheid van de Britse overheid. 
In België daarentegen ongeveer 300.000. En nu ligt het meeste enkele weken stil omdat de bewoners van de zorgcentra eerst hun tweede prik moeten krijgen.

Het is wel zo dat die 11.000.000 in het Verenigd Koninkrijk maar 1 prik gehad hebben. En voor zover ik begreep zal de vereiste 2 prikken zijn gezien dat voor het vaccin (Astra Zeneca) dat in het UK gegeven wordt ook voorzien is door de fabrikant. En in het Verenigd Koninkrijk wacht men blijkbaar 12 weken (3 maanden) tussen de 2 prikken.
Letterlijk zou je dus kunnen stellen dat in het UK nog niemand "echt" gevaccineerd is gezien ze nog geen 2de prik gehad hebben.
Overigens hebben mijn bejaarde ouders gisteren in het zorgcentrum waar ze verblijven al hun 2de prik gekregen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
Inmiddels half miljoen Britten die 2e prik hebben gehad.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#64
in België prikken ze met een druppelteller geloof ik...
Quote
#65
(06 February 2021, 18:40)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in België prikken ze met een druppelteller geloof ik...

Hewel, daar stelde ik me dus ook vragen bij. Aanvankelijk werd gezegd dat men 5 dosissen uit één potje kan halen. Maar naderhand haalde men er 6 uit. En op de duur werd zelfs gewag gemaakt dat er zelfs 7 kunnen uitgehaald worden, als men bijzonder goed "millimetert".
De vraag is hierbij of de inspuiting even effectief is bij een beperkt aantal druppeltjes, in plaats van bij 1/5 van het potje...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#66
(06 February 2021, 19:19)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag is hierbij of de inspuiting even effectief is bij een beperkt aantal druppeltjes, in plaats van bij 1/5 van het potje...
In elk spuitje zit dezelfde hoeveelheid. 
Er zit soms meer in de flesjes en dat kun je er met bepaalde spuitjes uithalen. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
Even door de vertaler gehaald...

Coronavirus - Lockdown: welke gebieden worden vanaf zaterdag 6 februari rood
HELLAS
05.02.2021 20:13
Laatste update
06.02.2021 02:43
Newsroom
Alle gebieden die vanaf zaterdag in het rood staan vanwege toegenomen gevallen van coronavirus

De epidemiologische kaart van het land verandert, aangezien nieuwe gebieden aan het rood worden toegevoegd, zoals aangekondigd door Nikos Hardalias , op de middag van vrijdag 5 februari. Dus vanaf de ochtend van zaterdag 6 februari 2021, in de rode gebieden  vanwege de gevallen van coronavirus  , behoren:

Lees ook:  Papaevangelou - Koronovios: Open basisscholen en middelbare scholen - Attica "kookt"

    o gemeente Eordea,
    de gemeente Thebe,
    de gemeente Tanagra,
    de gemeente Sparta,
    de gemeente Zakynthos,
    de regionale eenheid van Lesbos,
    de gemeente Rethymno
    de gemeente Pydna-Kolindros
    de gemeente Dirfion-Messapia
    de gemeente Andravida-Kyllini en
    de gemeente Tempi

Zoals Nikos Hardalias zei , werd, naast de bovengenoemde gebieden, de epidemiologische last als bijzonder hoog beoordeeld in de gemeenten Thira, Mykonos, Chalkida, Patras en Agios Nikolaos, Kreta .

Specifiek in deze gebieden vanaf zaterdag 6 februari om 6 uur 's ochtends:
Volg de natie op Google Nieuws! Beleef alle ontwikkelingen minuut voor minuut, met de handtekening van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






    De exploitatie van de detailhandel wordt opgeschort , evenals kappers, kapperszaken, schoonheidscentra, dieetdiensten en dieeteenheden, persoonlijke hygiëne en lichaamsverzorging, maar ook KTEO- en OPAP-agentschappen.
    Alleen supermarkten , supermarkten en apotheken blijven open .
    De levendige werking van scholen van alle niveaus en kleuterscholen wordt ook opgeschort. De scholen zullen werken met de methode van  afstandsonderwijs . Opgemerkt dient te worden dat de Primary School en de Kleuterschool zal blijven werken in de gemeenten van Mykonos en Thira alleen, als gevolg van de niet-detectie van mutaties, maar ook de bijzondere kenmerken van de oorzaken van de verspreiding van het virus op deze eilanden.
    Minimaliseer het vervoer van en naar de gemeenten - de input en output van deze vijf gemeenten is alleen toegestaan voor werkdoeleinden.
    Ook de werking van de rechtbanken wordt opgeschort.
    Het is ook niet toegestaan om enige vorm van diensten en rituelen te verrichten in aanwezigheid van gelovigen in gebedshuizen, met uitzondering van begrafenissen en individueel gebed.
    Bovendien worden de bouwactiviteiten in deze gebieden, gezien de bevindingen van de tracking, de komende 15 dagen opgeschort .
Quote
#68
Ik begin nu toch wel een beetje sceptisch te worden gezien de corona omstandigheden hier in Nederland en Griekenland  Huh . Ben bang dat we deze zomer toch niet naar ons geliefde Griekenland kunnen. Keken/kijken er zo naar uit. Normaal zouden we nu al hebben geboekt maar wachten nog maar tot in ieder geval begin maart en kijken dan verder.  hmmm  Wordt er triest van, zijn inmiddels al 1,5 jaar niet weg geweest, zoals zovelen!  Undecided
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#69
(07 February 2021, 18:12)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begin nu toch wel een beetje sceptisch te worden gezien de corona omstandigheden hier in Nederland en Griekenland  Huh . Ben bang dat we deze zomer toch niet naar ons geliefde Griekenland kunnen. Keken/kijken er zo naar uit. Normaal zouden we nu al hebben geboekt maar wachten nog maar tot in ieder geval begin maart en kijken dan verder.  hmmm  Wordt er triest van, zijn inmiddels al 1,5 jaar niet weg geweest, zoals zovelen!  Undecided

Het vervelende is dat we tijdens de voorbije zomer dachten dat het de goede kant op zou gaan. We konden al eens op een buitenterrasje zitten, mits voldoende afstand. De horeca was open, weliswaar voorzichtig. Diegenen die verkozen om toch op reis te gaan, konden dat ook nog doen, mits het respecteren van een aantal maatregelen. Maar nu, op dit moment, zijn we terug naar af. Voor alle Belgen zijn de niet-essentiële reizen verboden, alleszins tot 1 maart, maar aangezien een 25-tal touroperators enkele dagen geleden aankondigden om al geen reizen te doen vóór 1 april, voorspel ik dat alles verlengd zal worden. 
Wij durven alleszins nog geen reservatie te maken. Het was ferm balen toen onze vakantie van juni 2020 in het water viel, maar ik zie het zelfs niet goed komen voor wat betreft juni 2021. Door familiale en werkomstandigheden konden we in 2019 niet op vakantie, en daar kwam 2020 bovenop. Als ook 2021 in het water valt, dan is dat driedubbel balen voor ons...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#70
Ik ben nu echte de weg kwijt  Huh  en weet het niet meer!

Stel wij gaan in juni op vakantie naar Griekenland. Is dan een paspoort en een ticket voldoende of moet ik nog allemaal andere papieren van vaccinatie en coronatesten meenemen? Moeten wij dan ook nog in quarantaine?  dizzy

Wij verlangen zo naar vakantie en Griekenland!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#71
Ik denk dat Griekenland zal eisen dat je, of gevaccineerd bent of een negatieve PCR test kan tonen van maximaal 2 dagen oud .

Voor mij is het misschien wat makkelijker want mijn plan is om pas half augustus te gaan.
Quote
#72
(21 February 2021, 21:04)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben nu echte de weg kwijt  Huh  en weet het niet meer!

Stel wij gaan in juni op vakantie naar Griekenland. Is dan een paspoort en een ticket voldoende of moet ik nog allemaal andere papieren van vaccinatie en coronatesten meenemen? Moeten wij dan ook nog in quarantaine?  dizzy

“Met een bewijs van vaccinatie kunt u Griekenland binnenkomen zonder dat u een negatieve Covid-test hoeft te tonen of quarantainebeperkingen hoeft te ondergaan", was wat PM Mitsotakis afgelopen week zei.
Zonder bewijs van vaccinatie zal normaliter een negatieve PCR test (<72u) vereist zijn en kan men ook aan een bijkomende test bij aankomst onderworpen worden (met eventuele noodzakelijke quarantaine).

Voor zover ik weet is het de bedoeling dat dit vanaf mei de regel zou worden. Waarschijnlijk zal dan ook nog wel de PLF (Passenger Locator Form) moeten ingevuld worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#73
(21 February 2021, 21:04)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben nu echte de weg kwijt  Huh  en weet het niet meer!

Stel wij gaan in juni op vakantie naar Griekenland. Is dan een paspoort en een ticket voldoende of moet ik nog allemaal andere papieren van vaccinatie en coronatesten meenemen? Moeten wij dan ook nog in quarantaine?  dizzy

Wij verlangen zo naar vakantie en Griekenland!

Rustig afwachten tot de week voor je gaat. Dan pas zal je wat meer weten. Op die termijn is alles glazen bol kijken.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#74
Ik geloof dat het enige wat we nu allemaal zeker weten is dat we heimwee hebben.....heimwee naar die vrienden, naar dat terrasje, naar ons favo dorpje...och eigenlijk alles. Heimwee is vast iets wat ooit in Griekenland uitgevonden is. Big Grin
Quote
#75
Griekenland is inmiddels helemaal oranje/rood op de kaart van ECDC. Geen groen meer.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#76
Gisteren geboekt bij Aegean ivm promo.

3 Volwassenen met 2 x koffer en extra legroom voor 780 euro retour Amsterdam-Chios in augustus. Zo weinig heb ik nog nooit betaald.
Quote
#77
De route is uitgestippeld en de tickets voor de heenreis zijn eerder deze week aangekocht (met een Aegean voucher van vorig jaar). Het worden 6,5 week beginnende vanaf 2 september in Samos en eindigend met een weekend in Rhodos stad. Tussenin gaat het naar Agathonisi, Lipsi, Patmos, Tilos, Chalki en Symi.

Gezien we normaliter onze vaccinatieprikken verondersteld worden te krijgen tegen het begin van de zomer is de hoop dus groot dat het dit jaar wel zal kunnen doorgaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#78
(10 March 2021, 18:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De route is uitgestippeld en de tickets voor de heenreis zijn eerder deze week aangekocht (met een Aegean voucher van vorig jaar). Het worden 6,5 week beginnende vanaf 2 september in Samos en eindigend met een weekend in Rhodos stad. Tussenin gaat het naar Agathonisi, Lipsi, Patmos, Tilos, Chalki en Symi.

Gezien we normaliter onze vaccinatieprikken verondersteld worden te krijgen tegen het begin van de zomer is de hoop dus groot dat het dit jaar wel zal kunnen doorgaan.

Ziet er heerlijk uit, Patrick. Ik stuur je een PB met wat ervaringen van onze laatste reis in die regio.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#79
@Patrick, 6,5 week???  Dat is pas vakantie, heel goeie vooruitzichten.
Viviane
Quote
#80
(11 March 2021, 12:25)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, 6,5 week???  Dat is pas vakantie, heel goeie vooruitzichten.
Viviane

Jawel,  2 september tot 18 oktober. Dat doen we al een paar jaren. 6 weken voor de zomer en 6 weken na de zomer. Met uitzondering van vorig jaar en dit jaar natuurlijk. Ooit begonnen met 1 x 2 weken om de 2 jaar, daarna elk jaar, dan 2 x per jaar, vervolgens uitgebreid naar 2 maal 4, dan 2 x 5 en de afgelopen jaren dus 2 x 6 weken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plannen 2022 Goedas 98 15.366 10 July 2022, 09:48
Laatste bericht: JohanV
  Doop plannen in Athene; locatie gezocht! Fotini 1 2.043 24 February 2016, 22:38
Laatste bericht: Nanny
  grootse plannen Athene metaxa 0 1.468 13 November 2014, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 20 gast(en)