griekenland-plannen 2021
(30 April 2021, 01:11)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook wij slaan  nog  een jaartje over!! Gezondheid staat voorop! Als de rust is terug gekeerd EN je kan  reizen zonder al die poespassen  erbij  ...  gaan we wel weer eens  verder kijken ...Mijn leven hangt er gelukkig niet vanaf om persee naar Griekenland TE moeten gaan!
Volgend jaar zal het wel een stuk beterder gaan  denk ik !
Het is jammer ... Maar in al dat gedoe  wat er  nu bij komt en   al  die spanningen   die erbij komen heb ik echt geen   zin in!!

Ik ben het volledig met je eens Wilma, de wereld vergaat echt niet als een Griekenland of waar naartoe dan ook vakantie niet doorgaat.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
De wereld vergaat niet, maar het zou toch fijn om dit jaar naar Griekenland te kunnen. Voor ons fijn, voor de Grieken fijn en een teken dat Corona onder controle is... ik teken ervoor.
Quote
Goed zo, Goedas. Ferm besluit.
Quote
Zelf krijg ik mijn 2de vaccinatie eind mei, mijn man krijgt hem begin juli.
Als de mogelijkheid er is gaan wij zeker half juli weer naar Samos toe.
Vorig jaar al geboekt.
Niet omdat het moet maar omdat het kan.... Hoop ik....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
(30 April 2021, 14:31)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De wereld vergaat niet, maar het zou toch fijn om dit jaar naar Griekenland te kunnen. Voor ons fijn, voor de Grieken fijn en een teken dat Corona onder controle is... ik teken ervoor.
Goed gezegd Goedas. Het is makkelijk zeggen: IK ga niet want enz enz. Als iedereen in Europa zo zou denken, is er volgend seizoen geen Griekenland meer ! Zeker omdat het gewoon nu heel veilig kan, in tegenstelling tot vorig seizoen.
In mijn omgeving zijn er veel mensen die perse om wat voor reden geen vaccinatie nemen. Hun goed recht. Echter het dan wel vreemd vinden dat de Zuid-Europese toeristen sector een vaccinatiebewijs eist voordat je hun land binnenkomt . Hoe ging die uitspraak ook alweer ? Van twee walletjes of zoiets ....
Quote
(30 April 2021, 13:09)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb deze week vernomen dat wij tegen midden juni ook onze vaccinaties zullen gekregen hebben (Pfizer) dus de planning om begin september te vertrekken kan nu verder uitgewerkt worden.

Kosta schreef:Het is makkelijk zeggen: IK ga niet want enz enz. Als iedereen in Europa zo zou denken, is er volgend seizoen geen Griekenland meer ! Zeker omdat het gewoon nu heel veilig kan, in tegenstelling tot vorig seizoen.

In onze planning zijn dan ook voor de meerderheid eilanden voorzien waar iedereen ook al gevaccineerd is. En logies gaan we op een aantal plaatsen boeken bij mensen waar we eerder gelogeerd hebben en die het goed zullen kunnen gebruiken omdat ze vooral van het toerisme moeten leven.

Kosta schreef:In mijn omgeving zijn er veel mensen die perse om wat voor reden geen vaccinatie nemen.

Dat snap ik eigenlijk niet. Dat betekent toch ook dat ze een grotere mogelijkheid creëren om anderen te besmetten. Wat volgens mijn mening niet getuigt van burgerzin en sociaal zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Kosta schreef:In mijn omgeving zijn er veel mensen die perse om wat voor reden geen vaccinatie nemen.
quote="Patrick
Dat snap ik eigenlijk niet. Dat betekent toch ook dat ze een grotere mogelijkheid creëren om anderen te besmetten. Wat volgens mijn mening niet getuigt van burgerzin en sociaal zijn.
Ik weet niet hoe dat in Belgie is Patrick maar in NL heb je een grote groep mensen de zogenaamde bijbelbelt die hoofdzakelijk in Zeeland en rond het IJsselmeer wonen, ze willen ook niet gevaccineerd worden, ook hun kinderen worden voor kinderziekte niet gevaccineerd, egaal waar ze aan ze aan doodgaan, oud of jong, ze zeggen het is Gods wil.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ik ken ze Arthur. Ben ze vroeger tegengekomen in de haven. Ze zorgden altijd om op zaterdag net voor middernacht aan te komen en op zondagnacht net na middernacht te vertrekken. Konden ze dus nooit gecontroleerd worden. Want de zondag was de dag des heren en toen gaven ze niet thuis.

Een paar weken terug was er toch tumult aan een kerk toen ze zelfs journalisten aangevallen hebben?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(30 April 2021, 18:53)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ken ze Arthur. Ben ze vroeger tegengekomen in de haven. Ze zorgden altijd om op zaterdag net voor middernacht aan te komen en op zondagnacht net na middernacht te vertrekken. Konden ze dus nooit gecontroleerd worden. Want de zondag was de dag des heren en toen gaven ze niet thuis.

Een paar weken terug was er toch tumult aan een kerk toen ze zelfs journalisten aangevallen hebben?
Dat ging over de hoeveelheid kerkgangers die samen in de kerk kwamen, toen journalisten hier voor de kerk vragen over wilden stellen werden ze agressief, op dit gebied staat het geloof buiten de wet, maakt niet uit welk geloof.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(30 April 2021, 14:31)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De wereld vergaat niet, maar het zou toch fijn om dit jaar naar Griekenland te kunnen. Voor ons fijn, voor de Grieken fijn en een teken dat Corona onder controle is... ik teken ervoor.

Helemaal mee eens!  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Onze plannen zijn duidelijk: we kochten in februari een schattig huisje in de bergen in ons gebied waar we al jaren komen. Geheel online, makelaar met camera door het huisje! Dorpje kennen we maar huisje niet. Als het mag en kan is de eerste gang naar de συμβολαιογράφος om de transport akte te tekenen Smile
Quote
@:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat noem ik durf, in GR een spiti kopen zonder het (analoog ;O) gezien te hebben?
Ben benieuwd of daar nog spijt of anderzins problemen opdagen.
Quote
Er zou maandag een persconferentie komen over het vakantie seizoen. Gaat niet door. Ze kunnen er volgens mij nog niks zinnigs over zeggen...
Quote
(01 May 2021, 19:04)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zou maandag een persconferentie komen over het vakantie seizoen. Gaat niet door. Ze kunnen er volgens mij nog niks zinnigs over zeggen...

Persconferentie waar? Nederland of Griekenland?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(01 May 2021, 19:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 May 2021, 19:04)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zou maandag een persconferentie komen over het vakantie seizoen. Gaat niet door. Ze kunnen er volgens mij nog niks zinnigs over zeggen...

Persconferentie waar? Nederland of Griekenland?

Nederland. Wordt gewoon een weekje verzet, dan kunnen ze de leden van het OMT ook weer rustig houden.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Na een avondje gewikt en gewogen laten we onze reis naar Parga op 29 mei staan. We hadden de mogelijkheid om het voor de 2e keer om te boeken. We laten het op zijn beloop. Gaat het door, prachtig. Zo niet, dan september....
Zullen wel meer forumleden zijn die in mei een vakantie hebben staan en nog in het ongewisse zijn...
Quote
Ik heb alleen een vakantie staan voor september. Voor juni heb ik nog de voucher achter de hand. We gaan het zien. Als het enigszins kan dan wil ik wel graag.
Quote
Denk dat juni wel lukt Vito. Mei is nog afwachten voor ons.
Iedereen is in het vliegtuig dag van te voren getest. Horeca, winkel en hotel enz personeel moeten 2x pw een zelftest doen.
Afwachten wat de regering beslist. Zo niet, dan heb ik daar wel begrip voor.
Quote
Zojuist van Eliza/Sunweb gehoord dat alle vliegvakanties t/m 20 mei zijn geannuleerd. Komende donderdag of vrijdag wordt bekend of er per 21 mei weer kan worden gevlogen. Klanten (wij hebben al een half jaar geleden geboekt met vertrek op 21 mei naar Samos) worden per mail of telefoon op de hoogte gehouden. Spannend!
Quote
Zeker spannend Pieter....
Quote
(04 May 2021, 14:14)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist van Eliza/Sunweb gehoord dat alle vliegvakanties t/m 20 mei zijn geannuleerd. Komende donderdag of vrijdag wordt bekend of er per 21 mei weer kan worden gevlogen. Klanten (wij hebben al een half jaar geleden geboekt met vertrek op 21 mei naar Samos) worden per mail of telefoon op de hoogte gehouden. Spannend!

Voor ons als pensionado's is het toch wat makkelijker dan iemand die vast werkt, je kunt toch niet telkens je vakantie verschuiven, of je baas moet het goed vinden, in veel beroepen is dat onmogelijk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(04 May 2021, 14:45)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 May 2021, 14:14)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist van Eliza/Sunweb gehoord dat alle vliegvakanties t/m 20 mei zijn geannuleerd. Komende donderdag of vrijdag wordt bekend of er per 21 mei weer kan worden gevlogen. Klanten (wij hebben al een half jaar geleden geboekt met vertrek op 21 mei naar Samos) worden per mail of telefoon op de hoogte gehouden. Spannend!

Voor ons als pensionado's is het toch wat makkelijker dan iemand die vast werkt, je kunt toch niet telkens je vakantie verschuiven, of je baas moet het goed vinden, in veel beroepen is dat onmogelijk.

Daar zeg je wat, Arthur. Ik ben nog geen pensionado. Omwille van enerzijds de werkafspraken, en anderzijds het gedoe i.v.m. het nog niet gevaccineerd zijn, maken wij geenszins een reservatie met vertrek vóór de tweede helft van september. De spanning met de welles/nietes vertrekmogelijkheden wens ik niet, als ik dan toch eens op vakantie zou kunnen gaan. Vorig jaar heb ik trouwens genoeg zitten sakkeren, en er veel te veel tijd in gestoken, om vliegtickets en voorschotten aan accommodaties te kunnen recupereren. Op de lange duur ben je verdorie bezig als mini-reisbureau. Wat mij betreft: even wachten op 'opklaringen'. Ik wil trouwens ook eens de evolutie van de reissector bekijken, bijvoorbeeld: wat met de mogelijkheden (routes en prijzen) per vliegmaatschappij.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Daar heb je groot gelijk aan Vlagreco, maar dit verwacht je toch niet. Wij zouden vorig jaar september. In augustus omgeboekt naar eind mei, in de veronderstelling dat het dan wel weer kan. Nu weer die spanning gaat 29 mei door. Ik laat het niet spannend worden. Dan maar weer verschuiven naar september. Mijn man werkt ook nog. Gelukkig op het werk wel iets te regelen.
Quote
(04 May 2021, 15:12)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar heb je groot gelijk aan Vlagreco, maar dit verwacht je toch niet. Wij zouden vorig jaar september. In augustus omgeboekt naar eind mei, in de veronderstelling dat het dan wel weer kan. Nu weer die spanning gaat 29 mei door. Ik laat het niet spannend worden. Dan maar weer verschuiven naar september. Mijn man werkt ook nog. Gelukkig op het werk wel iets te regelen.

Inderdaad, dat verwacht je niet. Wat jullie reis betreft: in augustus 2020 had je nooit kunnen vermoeden dat jullie vakantie met vertrekdatum 29 mei 2021 spannend zou worden. Ik duim voor jullie dat het wel allemaal vlot zal kunnen. Voor jullie is het natuurlijk anders omdat je nog een 'opgeschoven' vakantie in petto had. Bij ons ligt dat anders: ik had de hele boel geannuleerd (vliegtickets, ferries, en een aantal accommodaties want we hadden een Cycladen rondreis in mekaar gestoken).
Wie had ooit gedacht dat we gedurende bijna twee jaar met een corona situatie zouden gezeten hebben? 
Probeer dus de zenuwen in bedwang te houden, en hoop er vooral op dat het op 29 mei wél zal kunnen. Ik vermoed van wel. Succes!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Hoop dat jou mooie in elkaar gezette reis ook nog een keer uitkomt. Je had het goed voor elkaar, maar wat een werk heb je gehad in dat allemaal te annuleren. Hopelijk september Vlagreco.
Quote
(04 May 2021, 14:14)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist van Eliza/Sunweb gehoord dat alle vliegvakanties t/m 20 mei zijn geannuleerd. Komende donderdag of vrijdag wordt bekend of er per 21 mei weer kan worden gevlogen. Klanten (wij hebben al een half jaar geleden geboekt met vertrek op 21 mei naar Samos) worden per mail of telefoon op de hoogte gehouden. Spannend!

Ik zou op 27 mei vertrekken met Sunweb naar Samos maar ik vraag mij af of ook dat doorgaat ........ waarschijnlijk weten wij komende dinsdag meer ......
Quote
Spannend Kokkari. Nog niet veel voorpret denk ik.
Quote
(04 May 2021, 17:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Spannend Kokkari. Nog niet veel voorpret denk ik.

Tja , de voorpret is er wel maar of het allemaal doorgaat ........... ik hou er al rekening mee dat als het eventueel niet doorgaat de vacantie doorschuif naar Juni .
Quote
Ik lees al een tijdje mee over de Griekenland-plannen 2021. We zijn in september 2020 nog naar de Peloponnesos geweest. 
Voor september 2021 waren we naar een huisje met een zwembad aan het zoeken, mijn vriend wordt 65 jaar en wilden eens iets meer.
Uiteindelijk beslist om onze zoektocht stop te zetten/ uit te stellen naar ....
We gaan even afwachten met plannen maken en kijken wat de toekomst brengt. We hopen echter in september toch op vakantie te kunnen naar Griekenland, gaat het een huisje met zwembad worden of een studio ?????
Quote
(04 May 2021, 14:14)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist van Eliza/Sunweb gehoord dat alle vliegvakanties t/m 20 mei zijn geannuleerd. Komende donderdag of vrijdag wordt bekend of er per 21 mei weer kan worden gevlogen. Klanten (wij hebben al een half jaar geleden geboekt met vertrek op 21 mei naar Samos) worden per mail of telefoon op de hoogte gehouden. Spannend!

Heb je al wat gehoord Pieter?
Quote
Zojuist (vandaag 17.30 uur) bericht gekregen van Eliza was here dat onze vakantie van 21 mei naar Samos is geannuleerd, omdat het Ministerie van BZ het reisadvies heeft aangepast naar code oranje.. Men geeft nu drie mogelijkheden aan: 1 De reis kosteloos omboeken naar een andere vakantie dit jaar of in het winterseizoen 2021/2022. 2: Annuleren en een voucher ontvangen waarbij er een extra bonus wordt gegeven van 10% op deze voucher. Deze voucher kan worden gebruikt voor de gehele Sunwebgroep (o.a. Eliza) 3: Annuleren en geld terug vragen, waarbij dit binnen 14 dagen wordt gestort op mijn rekening.
We weten nu nog niet wat we gaan doen, temeer omdat we ook al een reservering voor september naar Samos hebben uitstaan. Duidelijke taal, maar heel erg jammer.
Quote
Wat jammer Pieter. Wel mooi dat ze mogelijkheden bieden. Kun je ook de voucher met 10% bonus inzetten voor je september reis. Dus die ermee betalen. Neem aan dat je daar alleen een voorschot voor hebt betaald.
Wordt voor ons nu ook spannend 29 mei.
Quote
(06 May 2021, 19:04)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist (vandaag 17.30 uur) bericht gekregen van Eliza was here dat onze vakantie van 21 mei naar Samos is geannuleerd, omdat het Ministerie van BZ het reisadvies heeft aangepast naar code oranje.. Men geeft nu drie mogelijkheden aan: 1 De reis kosteloos omboeken naar een andere vakantie dit jaar of in het winterseizoen 2021/2022.    2: Annuleren en een voucher ontvangen waarbij er een extra bonus wordt gegeven van 10% op deze voucher. Deze voucher kan worden gebruikt voor de gehele Sunwebgroep (o.a. Eliza)  3: Annuleren en geld terug vragen, waarbij dit binnen 14 dagen wordt gestort op mijn rekening.
We weten nu nog niet wat we gaan doen, temeer omdat we ook al een reservering voor september naar Samos hebben uitstaan. Duidelijke taal, maar heel erg jammer.

Echt jammer, Pieter. Je keek er namelijk naar uit om binnen 2 weken naar het mooie Samos te mogen vertrekken. Maar de pijn wordt hopelijk verzacht met jullie verblijf in september.
Indien ik in jouw schoenen zou staan, zou ik gaan voor optie 3 of optie 2. In de optie 3 speel je op zekerheid: binnen 14 dagen je geld terugkrijgen; met die mogelijkheid kan je doen of laten wat je wil.
In de optie 2 (annuleren en een voucher) zou je wel een extra van 10 % krijgen; let hierbij goed op tot wanneer je voucher zou lopen, en of je na die vervaldag ook een volledige terugbetaling kan krijgen.
Optie 1 lijkt me het minst interessant.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Pieter je zegt naar code oranje, maar alles is toch nog oranje.
Quote
We hebben gekozen voor optie 2: in de kleine lettertjes staat: na 9 mei wordt het bedrag van jouw voucher binnen 3 weken automatisch opgehoogd met 10%. De voucher kan gebruikt worden voor boekingen die gemaakt worden binnen 1 jaar na uitgifte voor een bestemming en vertrekperiode naar keuze, aangeboden door een van de vakantiemerken van Sunweb Group.

(06 May 2021, 19:55)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pieter je zegt naar code oranje, maar alles is toch nog oranje.

Dat weet ik, maar ik citeer precies zoals het in de mail van Eliza staat.
Quote
Reisadvies Griekenland | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Laatst gewijzigd op: 07-05-2021 | Nog steeds geldig op: 07-05-2021

Door het coronavirus adviseert het Nederlandse kabinet om niet naar het buitenland te reizen. Reis ook niet vanuit het buitenland naar Nederland als dat niet echt nodig is. Na een verblijf op de Noord- en Zuid-Egeïsche eilanden hoeft u vanaf 8 mei 2021 niet meer in quarantaine in Nederland. Er is vanaf 8 mei 2021 voor terugkeer vanaf de Noord- en Zuid-Egeïsche eilanden ook geen testverplichting meer. Deze maatregelen gelden nog wel voor de rest van Griekenland. Er gelden ook nog steeds inreisbeperkingen voor vliegreizen van Nederland naar Griekenland. Heel Griekenland blijft oranje. Lees het hele reisadvies. Zie voor in- en uitreisbeperkingen, lokale coronamaatregelen, informatie over verplichte testen en over thuisquarantaine de rubriek ‘Coronavirus’.

En nu maar hopen dat Griekenland zo snel mogelijk van ORANJE naar GEEL gaat.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Waarom Kreta er niet bijstaat is me een raadsel.

Stand van zaken op 6 mei:
May 6th
Today’s figures for Greece
3421New cases
83 Deaths
754 Intubated
122 New cases on Crete
Chania - 42
Heraklion - 56
Rethymnon - 12
Lassithi - 12

Verder dit. Op de overheidssite staat al een paar weken o.m. dit: Inreisbeperkingen
Reizigers die naar Griekenland reizen, moeten een negatieve PCR-test laten zien die maximaal 72 uur voor binnenkomst is afgenomen. Personen die volledig gevaccineerd zijn tegen COVID-19 hoeven geen negatieve test te laten zien. Dit moet u wel kunnen aantonen.

Transavia voert ook al weken een fout beleid. Ze melden dat ze de overheidssite als richtlijn gebruiken, maar daar handelen ze niet naar. Ze snijden zichzelf dus flink in de vingers:

Citaat Transavia site:

Negatieve PCR-test
Voor alle reizigers naar Griekenland, van 5 jaar en ouder, geldt dat zij in het bezit moeten zijn van een negatieve PCR-test. Deze coronatest mag maximaal 72 uur oud zijn en moet in het Engels zijn en de naam en het paspoort/ID-nummer van de passagier bevatten.
Quote
Voor de volledigheid moet er nog bij; als je 2 x vaccinatie hebt gehad, dan moet er 14 dgn tussen laatste prik en eerste reisdag zitten. Anders alsnog pcr test.
Ik hoop gauw duidelijkheid te krijgen of 29 mei doorgaat. Ik reken er niet op. (Sunweb)
Quote
Op 9 april 2021 boekten mijn echtgenote en mijzelf bij TUI een verblijf op Karpathos van 10 dagen (vlucht + hotel) voor 1860 EUR in de loop van de maand juni. Gisteren keek ik uit nieuwsgierigheid naar de TUI-site, en vroeg de prijs voor dezelfde prestaties gedurende dezelfde periode op: resultaat was 2.575 EUR.
Een vermeerdering van meer dan 700 EUR of bijna 37% of nog geen maand tijd!

Blijkbaar moet er ondertussen een enorme vraag naar reizen naar Griekenland gekomen zijn...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plannen 2022 Goedas 98 15.366 10 July 2022, 09:48
Laatste bericht: JohanV
  Doop plannen in Athene; locatie gezocht! Fotini 1 2.043 24 February 2016, 22:38
Laatste bericht: Nanny
  grootse plannen Athene metaxa 0 1.468 13 November 2014, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 11 gast(en)