griekenland-plannen 2021
Ben ik blij dat ik mijn 15 dagen voor 2 personen in september al geboekt heb! Totaal 1500,00, vlucht, appartement, extra gewicht voor de koffers, transfer en twee maal PCR test. En dit vond ik al veel (niet duur) in vergelijking met voorgaande jaren.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(07 May 2021, 16:27)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op 9 april 2021 boekten mijn echtgenote en mijzelf bij TUI een verblijf op Karpathos van 10 dagen (vlucht + hotel) voor 1860 EUR in de loop van de maand juni. Gisteren keek ik uit nieuwsgierigheid naar de TUI-site, en vroeg de prijs voor dezelfde prestaties gedurende dezelfde periode op: resultaat was 2.575 EUR.
Een vermeerdering van meer dan 700 EUR of bijna 37% of nog geen maand tijd!

Blijkbaar moet er ondertussen een enorme vraag naar reizen naar Griekenland gekomen zijn...

Ben uit nieuwsgierigheid ook eens gaan kijken naar onze reis naar lesbos in augustus (vertrek 13/8) via Tui, staat nu zo'n 300€ goedkoper, kan wel niet de prijs opvragen voor excact dezelfde periode want volgeboekt, de laatste week van augustus is altijd goedkoper. Eigenaardig dat het bij u meer is, benieuwd als het seizoen echt op gang komt.

bijvoeging gek, nu kan ik opeens wel prijs opvragen voor zelfde periode, komt op zelfde neer als bij boeking in januari.
Quote
Ik had op 12 april tijdens promotie Aegean een flex ticket Amsterdam-Heraklion geboekt voor 15 mei voor 175 euro. Is nu 278.

Cors
Quote
(07 May 2021, 16:27)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op 9 april 2021 boekten mijn echtgenote en mijzelf bij TUI een verblijf op Karpathos van 10 dagen (vlucht + hotel) voor 1860 EUR in de loop van de maand juni. Gisteren keek ik uit nieuwsgierigheid naar de TUI-site, en vroeg de prijs voor dezelfde prestaties gedurende dezelfde periode op: resultaat was 2.575 EUR.
Een vermeerdering van meer dan 700 EUR of bijna 37% of nog geen maand tijd!

Blijkbaar moet er ondertussen een enorme vraag naar reizen naar Griekenland gekomen zijn...

Nee, zo werkt het niet (meer).
Hoe dichter je bij de vertrekdatum komt hoe duurder de reis wordt.
Reden: mensen die 'laat' boeken willen echt binnen een korte tijd weg en zijn bereid daarvoor te betalen. Zo werkt het in NL al een aantal jaar.
Quote
(07 May 2021, 18:20)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 May 2021, 16:27)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op 9 april 2021 boekten mijn echtgenote en mijzelf bij TUI een verblijf op Karpathos van 10 dagen (vlucht + hotel) voor 1860 EUR in de loop van de maand juni. Gisteren keek ik uit nieuwsgierigheid naar de TUI-site, en vroeg de prijs voor dezelfde prestaties gedurende dezelfde periode op: resultaat was 2.575 EUR.
Een vermeerdering van meer dan 700 EUR of bijna 37% of nog geen maand tijd!

Blijkbaar moet er ondertussen een enorme vraag naar reizen naar Griekenland gekomen zijn...

Nee, zo werkt het niet (meer).
Hoe dichter je bij de vertrekdatum komt hoe duurder de reis wordt.
Reden: mensen die 'laat' boeken willen echt binnen een korte tijd weg en zijn bereid daarvoor te betalen. Zo werkt het in NL al een aantal jaar.

Totdat die laatste stoelen/kamers niet meer verkocht worden vlak voor de reis en dan ben je spekkoper! Zo heb ik al eens voor  totaal € 315,00 met zijn tweeën 5 dagen in Wenen gezeten, vlucht en hotel met alles erop en eraan.  Smile 
Gezien het feit dat niet alle acco's dit jaar weer open zullen gaan, maar waarschijnlijk op het laatste moment toch veel mensen naar het buitenland op vakantie zullen/willen gaan en het seizoen serieus korter is dan in een normale situatie, zullen dit soort voordeeltjes er dit jaar niet in zitten denk ik zomaar.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ik hoop wel dat ze het seizoen langer maken. 2019 zaten wij tot 10 okt in Parga. Veel restaurants gingen begin okt dicht en de strandbedjes werden opgeruimd. Niet fijn voor de mensen die er nog wel zijn..
Quote
Toen ik deze week op booking.com eens ging kijken wat ik zou betalen voor een 10 daags verblijf op Tilos in een acco waar we enkele jaren geleden verbleven bleek dat 435€ te zijn. Door mijn "genius2" status werd dat 392€. Dus mailde ik de eigenaar en vroeg of ik ook de "genius2" prijs kon krijgen als ik rechtstreeks bij hem boekte. Antwoord was: "Neen. Als je rechtstreeks boekt is het als "terugkerende klant" 370€ voor die 10 dagen."
Mooi gebaar toch van die eigenaar en win-win voor ons beiden. Waarschijnlijk zal hij nu meer ontvangen zonder iets aan booking.com te moeten betalen en ik ben ook beter af.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(07 May 2021, 19:40)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop wel dat ze het seizoen langer maken. 2019 zaten wij tot 10 okt in Parga. Veel restaurants gingen begin okt dicht en de strandbedjes werden opgeruimd. Niet fijn voor de mensen die er nog wel zijn..

Ik begreep van een ondernemer dat dit meestal komt omdat ze per maand huur en/of salaris betalen. Ze willen dan niet nog een hele maand betalen bij weinig klandizie. Misschien dat het dit jaar anders gaat omdat veel organisaties er een paar weken aangeknoopt hebben dit jaar.
Quote
Jjohn voor salaris gaat dit misschien wel op. Maar voor huur lijkt t me sterk. Ik ken niet anders dan dat je een gebouw als ondernener het hele jaar door huurt. Of je 3 maanden of 12 maanden werkt speelt dan geen rol.
Quote
@Jjohn. Is dat zo dat de reisorganisaties er een paar weken aan plakken. Ik kom dat niet tegen bij de prijslijst van tui en sunweb.
Dat van dat huur zit wat in. Vandaar dat de strandbedjes begin oktober worden weggehaald.
Zou verstandig zijn om het seizoen te verlengen. Om het weer hoeft het niet over te gaan. Veel mensen die normaal in het voorjaar gaan verleggen de vakantie naar september.
Ik heb nooit begrepen waarom het seizoen niet tot eind oktober doorgaat.
Quote
(07 May 2021, 20:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Jjohn. Is dat zo dat de reisorganisaties er een paar weken aan plakken. Ik kom dat niet tegen bij de prijslijst van tui en sunweb.
Dat van dat huur zit wat in. Vandaar dat de strandbedjes begin oktober worden weggehaald.
Zou verstandig zijn om het seizoen te verlengen. Om het weer hoeft het niet over te gaan. Veel mensen die normaal in het voorjaar gaan verleggen de vakantie naar september.

Sunweb blijft op Karpathos langer dan eerdere seizoenen. Ik ging er vanuit dat dit elders ook zo zou zijn omdat het mij logisch lijkt als ze nog wat willen verdienen.
Oktober is een heerlijke maand is mijn ervaring.

(07 May 2021, 20:12)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jjohn voor salaris gaat dit misschien wel op. Maar voor huur lijkt t me sterk. Ik ken niet anders dan dat je een gebouw als ondernener het hele jaar door huurt. Of je 3 maanden of 12 maanden werkt speelt dan geen rol.
Ik denk dat jij gelijk hebt en dat het om salarissen en strandbedden verhuur gaat.
Quote
Het is mij nu duidelijk waarom per begin oktober de boel wordt afgebroken. Het loopt niet gelijk met verhuur kamer. Hotel waar wij zitten heeft een eigen stukje strand. Hotel is open tot bv 8 okt en de strandstoelen gaan 1 oktober naar de opslag. Voor de gasten niet fijn..Ik zou zeggen hou de hotels restaurants strand enz open tot eind oktober.
Quote
(07 May 2021, 20:44)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is mij nu duidelijk waarom per begin oktober de boel wordt afgebroken. Het loopt niet gelijk met verhuur kamer. Hotel waar wij zitten heeft een eigen stukje strand. Hotel is open tot bv 8 okt en de strandstoelen gaan 1 oktober naar de opslag. Voor de gasten niet fijn..Ik zou zeggen hou de hotels restaurants strand enz open tot eind oktober.

2 jaar terug waren we op 30 september voor een dagje op Thassos. Daar hoorden we dat 's anderendaags alles zou afgebroken worden. En inderdaad 's anderendaags was dat ook het geval in Kavala waar we verbleven. Alle terrassen verdwenen die dag niettegenstaande het 30° was. De uitleg was: "Het is vandaag 1 oktober, dus het begin van de winter."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Op Kreta loopt het seizoen altijd tot eind oktober.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Kun je een maand nog wat verdienen voor de lange winter. Verstandig op Kreta Arthur.
Quote
(07 May 2021, 21:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je een maand nog wat verdienen voor de lange winter. Verstandig op Kreta Arthur.
En ze beginnen meestal medio april.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
De pakket reizen gaan die ook tot eind oktober naar Kreta?
Quote
(07 May 2021, 21:57)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De pakket reizen gaan die ook tot eind oktober naar Kreta?
Jazeker, bijv.TUI bied reizen aan tot 24 oktober.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Sunweb en Eliza eveneens te boeken tot 23/24 oktober voor diverse Kreta bestemmingen
Quote
Op.kos gaat t seizoen ook normaal tot eind okt.
Vorig jaar had tui dr voor t eerst een aantal weken bij aangeplakt. Uiteindelijk begonnen toen de corona besmettingen op te lopen, en ging dat niet echt door.
Quote
Oké. Dan blijft Parga achter begrijp ik. Volgens mij is de laatste vlucht met Transavia/ sunweb 9 oktober. En 1 oktober wordt er al geruimd. Sommige restaurants blijven wel langer open.. ik vind die laatste week wel leuk. Dan zijn veel toeristen weg en zit je tussen de bewoners van Parga. Het is daar geen import personeel. Komt denk ik omdat het vaste land is. Maar begrijpen doe ik het niet.. zo vroeg dicht.
Quote
Voor zo n winkeltje als dat van mij, zonder perdoneel, gaat t vrij makkelijk om wat langer open te blijven. Voir restaurants is dat toch wel iets anders. Mensen denken vaak dat een paar vliegtuigen extra het lonoebd naaktbom open te blijven als restaurant. Denk toch dat dat wel tegenvalt. Je moet je koelkasten vol hebben, eten klaar, personeel paraat. Maar t aantal klanten daalt....Vaak eten over dat weg kan. Beetje pech met t weer, niet meer buiten zitten, terraskussens nat, tentdoek stuk....ik noem maar wat.  Misschien hebbje wat minder perdoneel,maar een kok en n ober zal dr moeten zijn, die kosten gaan dus gewoon door.
Quote
(07 May 2021, 19:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Knip schreef:pid='89710' dateline='1620404448']
Totdat die laatste stoelen/kamers niet meer verkocht worden vlak voor de reis en dan ben je spekkoper! Zo heb ik al eens voor  totaal € 315,00 met zijn tweeën 5 dagen in Wenen gezeten, vlucht en hotel met alles erop en eraan.  Smile 
Gezien het feit dat niet alle acco's dit jaar weer open zullen gaan, maar waarschijnlijk op het laatste moment toch veel mensen naar het buitenland op vakantie zullen/willen gaan en het seizoen serieus korter is dan in een normale situatie, zullen dit soort voordeeltjes er dit jaar niet in zitten denk ik zomaar.

Weet je nog in welk jaar dat was Johan?

Mijn reactie komt van wat een medewerkster uit de reisbranche vorig jaar, of het jaar daarvoor vertelde in een consumenten tv-programma.

Zelf boek ik, m.u.v. eind vorig jaar, direct als Transavia de markt opengooit. Dat is de laatste jaren steeds vroeger. Was dat in 2017 nog half december, in 2018-19 en 20 kocht ik begin oktober tickets. Naderhand werden de prijzen, op kortingsweken waar enkele data goedkoper werden aangeboden na, t/m vlak voor vertrek alleen maar duurder.

Het kan zijn dat een individueel reisbureau soms anders handelt. Dat zal zijn omdat ze dan al tegen een vaste prijs reis- en of verblijf hebben betaald. Overigens zijn de bedragen die reisorganisaties bij acco's bedingen eigenlijk niet meer dan een fooi. Ook om die reden kunnen ze soms stunten. Zij hebben de marge al binnen uit eerder verkochte pakketten.
Quote
2016, was een stedentrip, ad hoc geboekt.
Wij kijken normaal gesproken in oktober waar we het jaar daarna naar toe willen. Soms boeken we dan gelijk, soms een of twee maandjes later. Onze reis naar Kreta in 2017 hadden we echter al in augustus 2016 geboekt.  Smile
Mijn zwager gaat meestal twee keer per jaar naar Griekenland en boekt altijd pas één tot maximaal twee weken van te voren. En hij komt altijd daar terecht waar hij ook naar toe wilt.  Big Grin Hij is altijd goedkoper uit dan wijzelf, maar ik boek liever vooruit, zodat je de voorpret hebt en een planning kan maken wat je wil gaan zien en doen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
@nanny ik begrijp dat het veel kosten zijn voor langer open, maar op Kreta kan het ook en meerdere eilanden tot eind oktober, soms nog langer. Denk dat daar voor Parga ook wel markt voor is. Verspreid je de drukte ook wat.
Quote
(08 May 2021, 10:20)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@nanny ik begrijp dat het veel kosten zijn voor langer open, maar op Kreta kan het ook en meerdere eilanden tot eind oktober, soms nog langer. Denk dat daar voor Parga ook wel markt voor is. Verspreid je de drukte ook wat.
Er zijn altijd en overal restaurants open, ook op de toeristische eilanden en het vaste land, de Grieken gaan tenslotte ook vaak en graag uit eten, het hele jaar door.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(08 May 2021, 12:15)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 May 2021, 10:20)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@nanny ik begrijp dat het veel kosten zijn voor langer open, maar op Kreta kan het ook en meerdere eilanden tot eind oktober, soms nog langer. Denk dat daar voor Parga ook wel markt voor is. Verspreid je de drukte ook wat.
Er zijn altijd en overal restaurants open, ook op de toeristische eilanden en het vaste land, de Grieken gaan tenslotte ook vaak en graag uit eten, het hele jaar door.
En dat zijn in het algemeen niet de slechtste restaurants.
Quote
Onze reis naar Samos is bij Eliza-was-here geboekt voor september a.s. en we gaan ervan uit dat dit zonder problemen kan worden uitgevoerd. Maar we willen tevens begin juli een 10 daagse reis maken naar Kythira via Kalamata en reisbureau de Griekse Gids biedt dit aan (eerste en laatste overnachting op de Peloponnesos en 7 nachten Kythira incl. huurauto). Ik ga ervan uit dat we dan zonder problemen Griekenland in en uit kunnen, omdat onze tweede Pfifer-vaccinatie op resp 30 mei en 4 juni geprikt word. Omdat we nog nooit bij de Griekse Gids iets hebben geboekt, zijn we benieuwd hoe mede Oristianen die wel ervaring hiermee hebben, over deze touroperator denken. Daarom de volgende vraag: Sunweb delen we in bij de categorie GOED, Eliza was here bij de categorie BETER en Ross Holidays bij de categorie BEST. In welke categorie zouden we dan de Griekse Gids kunnen plaatsen en waarom?
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties, we zijn benieuwd! Pieter en Ineke
Quote
(08 May 2021, 10:18)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




2016, was een stedentrip, ad hoc geboekt.
Wij kijken normaal gesproken in oktober waar we het jaar daarna naar toe willen. Soms boeken we dan gelijk, soms een of twee maandjes later. Onze reis naar Kreta in 2017 hadden we echter al in augustus 2016 geboekt.  Smile
Mijn zwager gaat meestal twee keer per jaar naar Griekenland en boekt altijd pas één tot maximaal twee weken van te voren. En hij komt altijd daar terecht waar hij ook naar toe wilt.  Big Grin Hij is altijd goedkoper uit dan wijzelf, maar ik boek liever vooruit, zodat je de voorpret hebt en een planning kan maken wat je wil gaan zien en doen.

Bij mij gaat het altijd om tickets, nooit incl. acco o.i.d. 
Een enkele keer, maar dan moet je geluk hebben, kan je last minut voordeliger. Dan heeft bijv. TUI plaatsen over die ze in de uitverkoop zetten, maar daar kan ik niet op varen, want de acco waar ik ben leg ik vast op het moment van boeken.
Transavia doet ze nooit (meer) last minut in de uitverkoop. Zie m'n vorige bericht.
Dit jaar misschien anders om vliegtuigen vol te krijgen, want de verkoop loopt nog voor geen meter voor juni. Vorige week keek op op drie data. Voor al die vluchten waren er gemiddeld ± 25 stoelen verkocht. 
De gedachte kwam bij me op dat als er niet meer boekingen komen dat ze dergelijke vluchten annuleren of in geval van bestemming Chania ze combineren met aankomst op Heraklion.
Quote
(08 May 2021, 13:47)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 May 2021, 10:18)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




2016, was een stedentrip, ad hoc geboekt.
Wij kijken normaal gesproken in oktober waar we het jaar daarna naar toe willen. Soms boeken we dan gelijk, soms een of twee maandjes later. Onze reis naar Kreta in 2017 hadden we echter al in augustus 2016 geboekt.  Smile
Mijn zwager gaat meestal twee keer per jaar naar Griekenland en boekt altijd pas één tot maximaal twee weken van te voren. En hij komt altijd daar terecht waar hij ook naar toe wilt.  Big Grin Hij is altijd goedkoper uit dan wijzelf, maar ik boek liever vooruit, zodat je de voorpret hebt en een planning kan maken wat je wil gaan zien en doen.

Bij mij gaat het altijd om tickets, nooit incl. acco o.i.d. 
Een enkele keer, maar dan moet je geluk hebben, kan je last minut voordeliger. Dan heeft bijv. TUI plaatsen over die ze in de uitverkoop zetten, maar daar kan ik niet op varen, want de acco waar ik ben leg ik vast op het moment van boeken.
Transavia doet ze nooit (meer) last minut in de uitverkoop. Zie m'n vorige bericht.
Dit jaar misschien anders om vliegtuigen vol te krijgen, want de verkoop loopt nog voor geen meter voor juni. Vorige week keek op op drie data. Voor al die vluchten waren er gemiddeld ± 25 stoelen verkocht. 
De gedachte kwam bij me op dat als er niet meer boekingen komen dat ze dergelijke vluchten annuleren of in geval van bestemming Chania ze combineren met aankomst op Heraklion.

Ik heb het inderdaad over pakketreizen, boek eigenlijk nooit losse tickets. Daar geldt mijn opmerking dus voor. In mijn hele leven slechts twee keer losse tickets gekocht en één daarvan heb ik moeten annuleren vanwege corona. Dat kostte me geld, omdat er wel gevlogen werd.  Angry  Hou het voortaan weer gewoon bij pakketreizen.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Een reactie op ervaringen met de Griekse Gids, ik kan je vertellen die zijn zeer goed. Wij zijn een groep van 8 personen en
hadden voor juni 2019 een reis bij Prinos Reizen geboekt naar Ikaria, helaas ging die failliet dus een probleem voor ons.
Ik heb toen contact opgenomen met Jorgos en uitgelegd wat wij wilden, die is aan de slag gegaan voor ons en heeft voor
ons een top vakantie georganiseerd. Van een overnachting in Athene en de andere dag weer een taxibusje naar het vliegveld
voor de laatste etappe naar Ikaria, alles was tot in de puntjes toe geregeld. Een van onze mooiste Griekenland vakanties ooit.
Vorig jaar weer met 8 pers geboekt naar West Kreta, helaas ging deze niet door, en een voucher was het gevolg.
Wij hebben nu weer met de groep van 8 geboekt bij Jorgos voor 3 sept naar Agia Galini op Kreta en daar de voucher 
voor gebruikt. En altijd is er een super goed contact met De Griekse Gids. En tot slot voor mij nooit meer een andere reisorganisatie
voor Griekenland,  dus bij deze mijn positieve ervaringen.
Quote
(08 May 2021, 14:06)Aad van Dop schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een reactie op ervaringen met de Griekse Gids, ik kan je vertellen die zijn zeer goed. Wij zijn een groep van 8 personen en
hadden voor juni 2019 een reis bij Prinos Reizen geboekt naar Ikaria, helaas ging die failliet dus een probleem voor ons.
Ik heb toen contact opgenomen met Jorgos en uitgelegd wat wij wilden, die is aan de slag gegaan voor ons en heeft voor
ons een top vakantie georganiseerd. Van een overnachting in Athene en de andere dag weer een taxibusje naar het vliegveld
voor de laatste etappe naar Ikaria, alles was tot in de puntjes toe geregeld. Een van onze mooiste Griekenland vakanties ooit.
Vorig jaar weer met 8 pers geboekt naar West Kreta, helaas ging deze niet door, en een voucher was het gevolg.
Wij hebben nu weer met de groep van 8 geboekt bij Jorgos voor 3 sept naar Agia Galini op Kreta en daar de voucher 
voor gebruikt. En altijd is er een super goed contact met De Griekse Gids. En tot slot voor mij nooit meer een andere reisorganisatie
voor Griekenland,  dus bij deze mijn positieve ervaringen.

Aad ik ben het helemaal met je eens ook wij hadden een reis bij de Griekse Gids reizen geboekt voor 1 juni 2020 naar Naxos die door Jorgos precies op onze wensen is samengesteld en door Corona is geannuleerd.
Door Jorgos steeds goed op de hoogte gehouden en hij niet zoals veel grote reisbureaus het restant van de reis liet betalen en hebben nu de voucher voor de aanbetaling.
De afgelopen tijd vaak contact met hem gehad en aldoor wist hij precies wie je was en om wat voor reis het ging.
Wij weten nog niet of we op dit moment gaan kiezen voor Naxos omdat we met Aegean naar Athene zouden gaan daarna overstap met Olympic naar Naxos. i.v.m. de mondkapjes die we dan wel heel lang opmoeten gaan we denk ik voor een bestemming rechtstreeks naar een andere plek.
Voor ons ook 100% weer iets bij Jorgos boeken en hopen dit ook voor september te gaan doen

(08 May 2021, 13:11)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze reis naar Samos is bij Eliza-was-here geboekt voor september a.s. en we gaan ervan uit dat dit zonder problemen kan worden uitgevoerd.  Maar we willen tevens begin juli een 10 daagse reis maken naar Kythira via Kalamata en reisbureau de Griekse Gids biedt dit aan (eerste en laatste overnachting op de Peloponnesos en 7 nachten Kythira incl. huurauto). Ik ga ervan uit dat we dan zonder problemen Griekenland in en uit kunnen, omdat onze tweede Pfifer-vaccinatie op resp 30 mei en 4 juni geprikt word. Omdat we nog nooit bij de Griekse Gids iets hebben geboekt, zijn we benieuwd hoe mede Oristianen die wel ervaring hiermee hebben, over deze touroperator denken. Daarom de volgende vraag: Sunweb delen we in bij de categorie GOED, Eliza was here bij de categorie BETER en Ross Holidays bij de categorie BEST. In welke categorie zouden we dan de Griekse Gids kunnen plaatsen en waarom?
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties, we zijn benieuwd!  Pieter en Ineke

Pieter ik hoop dat je de reactie van Aad en die van mij je over de streep kunnen halen om bij de Griekse Gids Jorgos te oeken je zal er zeker geen spijt van krijgen

Groet Elly
Quote
Door Jorgos steeds goed op de hoogte gehouden en hij niet zoals veel grote reisbureaus het restant van de reis liet betalen en hebben nu de voucher voor de aanbetaling.

Wel even ter nuancering (doet niks af aan de service en kwaliteit van Jorgos), ook Sunweb liet je niet het restant van de reis betalen. Daar hoefde je afgelopen jaar pas twee weken voor je reis te betalen. En voor die termijn had je al te horen gekregen of je reis doorging of niet. Dan kon je kiezen voor of een voucher of dezelfde reis een jaar verzetten tegen gesloten beurs.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(09 May 2021, 01:44)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Door Jorgos steeds goed op de hoogte gehouden en hij niet zoals veel grote reisbureaus het restant van de reis liet betalen en hebben nu de voucher voor de aanbetaling.

Wel even ter nuancering (doet niks af aan de service en kwaliteit van Jorgos), ook Sunweb liet je niet het restant van de reis betalen. Daar hoefde je afgelopen jaar pas twee weken voor je reis te betalen. En voor die termijn had je al te horen gekregen of je reis doorging of niet. Dan kon je kiezen voor of een voucher of dezelfde reis een jaar verzetten tegen gesloten beurs.

Helemaal mee eens Johan.
Wij hadden 2 reizen bij Sunweb geboekt welke beide niet doorgingen. 
Sunweb heeft dat netjes afgehandeld.
Wij gaan zeker weer met Sunweb.
Quote
De vraag was of er mensen waren die ervaringen hadden met de Griekse Gids en die heb ik beantwoord.
Quote
(09 May 2021, 11:30)Aad van Dop schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag was of er mensen waren die ervaringen hadden met de Griekse Gids en die heb ik beantwoord.

Was ook geenzins als kritiek bedoelt Aad.
Quote
(09 May 2021, 12:52)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 May 2021, 11:30)Aad van Dop schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag was of er mensen waren die ervaringen hadden met de Griekse Gids en die heb ik beantwoord.

Was ook geenzins als kritiek bedoelt Aad.

Zo vat ik het ook niet op  Smile
Quote
Ik ben blij met de positieve ervaringen van Aad en Elly. Het is inderdaad mijn bedoeling om iets meer te weten van Griekse Gids reizen, omdat we daar nog geen ervaringen mee hebben. Hopelijk komt er nog meer respons van mede Oristianen.
Quote
Ik hoop dat de kleine NL reisbureaus het overleven, maar als we weer gaan boeken nemen we toch weer een losse vlucht en de accomodatie direct bij de eigenaar, de auto of scooter ook ter plaatse, dat doen we al zeker 30 jaar zo.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(09 May 2021, 14:46)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop dat de kleine NL reisbureaus het overleven, maar als we weer gaan boeken nemen we toch weer een losse vlucht en de accomodatie direct bij de eigenaar, de auto of scooter ook ter plaatse, dat doen we al zeker 30 jaar zo.

Kom/ga je nog een keer terug Arthur?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plannen 2022 Goedas 98 15.363 10 July 2022, 09:48
Laatste bericht: JohanV
  Doop plannen in Athene; locatie gezocht! Fotini 1 2.043 24 February 2016, 22:38
Laatste bericht: Nanny
  grootse plannen Athene metaxa 0 1.468 13 November 2014, 12:36
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 26 gast(en)