Nieuw: Skypen op Oríste!
#1
[Afbeelding: skypelogo.jpg]

Naast onderling lezen, schrijven, elkaar PB's (Persoonlijke berichten) en mailtjes sturen is het vanaf vandaag ook mogelijk met elkaar te praten -en zelfs elkaar te zien als je een webcam gebruikt- met behulp van Skype.

Skype is een online communicatiedienst waarmee men kostenloos met alle andere Skype-leden overal ter wereld kan communiceren. Dat kan behalve met geluid ook met beeld.

Wil je die optie op Oríste! gebruiken hoef je alleen maar je "Skypenaam" in te vullen in de kolom "Skype-ID" die je vindt in je profiel. Nadat je dat hebt gedaan verschijnt er onder elk berichtje van je een Skype-button die vermeld of je via Skype beschikbaar bent of niet. Kijk maar eens direct onder dit berichtje.

Uiteraard bepaal je zelf of je wél of niet gebeld wilt worden door andere leden. Je kunt je "status" aanpassen in het Skype-scherm.

Een grijze button [Afbeelding: skypeoffline.png] betekent dat de contactpersoon niet beschikbaar is, een blauwe daarentegen [Afbeelding: skypeonline.png] geeft aan dat die persoon via Skype te bereiken is. Door simpelweg op de button te klikken gaat dan bij het andere Oríste-lid de Skype-telefoon over.

Het enige dat je nodig hebt is -uiteraard- een microfoontje en, als je ook via beeld wilt communiceren, een webcam. De rest gaat vanzelf.

Degenen die dit allemaal niet willen hoeven niets te doen. Gewoon geen Skype-ID invullen in je profiel, dan verschijnen de Skype-buttons ook niet onder je naam. Als je het een tijdje hebt gedaan en je wilt het toch niet meer gebruiken hoef je alleen maar je Skype-ID weer uit de kolom te verwijderen en de buttons onder je postings zijn weer verdwenen.

Gebruik je nog geen Skype dan kan je het
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gratis downloaden en een account openen. Ook dat is geheel gratis.


Veel lees-, schrijf- en nu ook luister- en kijkplezier op Oríste!, het eerste interactieve Griekenland-forum van de Benelux!


Quote
#2
Het wordt hier toch steeds leuker up
Quote
#3
Ja, leuk hè?
De volgende twee gadgets zijn inmiddels volop in ontwikkeling: verse frappée uit de USB-poort en de geur van oleander gecombineerd met het gesjirp van cicades uit de firewall. Kan nog even duren, het wil nog niet zo erg vlotten Big Grin

Ger

(29 November 2010, 16:24)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wordt hier toch steeds leuker up

Quote
#4
Ja is erg leuk allemaal Ger, dus ff een wizzkidje erbij roepen dan draait de rest ook snel... ;)

Petra
Quote
#5
Ik was vergeten om m'n Skype uit te zetten en zat binnen no-time met twee Oriste-leden uit België en Griekenland te praten. Inderdaad erg leuk om behalve met elkaar te schrijven ook te kunnen babbelen. Alleen vliegt de tijd, voordat je 't weet zit je zo een half uur te kletsen.

Let er wel op dat er in de Skype-configuratie in extra-> instellingen -> privacy instellingen een vinkje staat bij "Sta toe dat mijn online status op het web getoond wordt" (als je dat wilt), anders word de Skype-button onder je naam natuurlijk nooit blauw.

Ger

Quote
#6
(29 November 2010, 19:05)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, leuk hè?
De volgende twee gadgets zijn inmiddels volop in ontwikkeling: verse frappée uit de USB-poort en de geur van oleander gecombineerd met het gesjirp van cicades uit de firewall. Kan nog even duren, het wil nog niet zo erg vlotten Big Grin

Ger

(29 November 2010, 16:24)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wordt hier toch steeds leuker up

Kijk, het begint er hier een béétje op te lijken! Waarschuw je me als ik op mijn profiel kan aanvinken dat ik vers gegrilde kebab (met zoete tomaten) onder de muis vandaan kan laten rollen? Angel

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.228 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger
  Nieuw op Oríste? Lees de FAQ's Ger 0 3.605 13 June 2015, 10:26
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)