Prijsverschillen
#1
Eind vorige week had ik een gesprek met de directeur van mijn bankfiliaal. Toevallig kwamen we bij quads terecht en hij vertelde dat hij vorige zomer een halve dag met een quad gaan rijden was in de Belgische Ardennen. Maar ik viel net niet steil achterover toen hij zei hoeveel dat kostte: 55 Euro voor een halve dag per persoon!!! Dus met 2 voor een volledige dag komt dat op 220 Euro!!!! Oh ja, en voor je vertrekt ook nog een waarborg van 250 Euro.

Toen ik hem vertelde hoeveel ik normaliter betaal in Griekenland viel hij net niet steil achterover. Meestal is dat 25 Euro per dag. Enkele jaren terug in Patmos was het zelfs 15 euro/dag.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dan durven ze nog klagen dat de zaken slecht gaan.  Moesten ze hun prijs een beetje aanpassen, zoals de Grieken dikwijls doen, zouden de zaken dan niet beter lopen?  Twee jaar geleden schrokken wij van de prijs voor 2 elektrische fietsen te huren aan zee (België).  We hebben het toch gedaan maar als je met drie of vier bent ga je toch wel eens nadenken.  In Griekenland schrikken we ook regelmatig, hoe goedkoop het is,  en vragen we ons af hoe die mensen er iets aan kunnen verdienen.
Viviane
Quote
#3
In 2015 betaalden wij in Kos stad 5€/dag om een fiets te huren. Uit nieuwsgierigheid ben ik zonet even gaan kijken wat de prijs nu is. Die is gewoon dezelfde gebleven: 5€. Voor elektrische fietsen is de prijs 12€/dag.

Ik denk (ik ben het eigenlijk zeker) dat je aan de Belgische kust een pak meer betaald hebt, Viviane.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Sad 
Ja inderdaad Patrick, ik weet niet meer hoeveel we betaald hebben.
Aan de Belgische kust worden de toeristen op veel plaatsen "uitgemolken"[Afbeelding: sad.gif]
Viviane
Quote
#5
Wij hebben op Naxos 13 jaar het zelfde appartement gehuurd aan een van de mooiste stranden van Griekenland
voor 45 euro per dag ,over de prijs werd nooit gesproken ,wij gingen een dag voor we vertrokken altijd afrekenen
de vraag was altijd hoeveel hebben jullie vorig jaar betaald ,mijn antwoord was altijd 40 euro , ja maar dan komt
er dit jaar 5 euro bij ,zo hebben wij dat al die jaren gedaan
Quote
#6
Je kan zoveel vragen gelijk een zot er wil voor geven.

Pure afzetterij hier in België voor héél wat zaken. Het is zo erg zelfs dat veel mensen het de gewoonste zaak van de wereld beginnen te vinden.(die het kunnen blijven betalen toch).
Mensen vragen om bedrogen te worden.
Quote
#7
Helemaal gelijk dat in Griekenland veel dingen goedkoper zijn. Aan de andere kant heeft Nederland door de hogere prijzen (afdragen belasting) meer vet op de botten. Dat zie je in de Corona tijd, om al die mensen te ondersteunen waar het even stil voor staat...Maar ik geniet ook wel van een goedkope lekkere Griekse maaltijd...
Quote
#8
Goh, ja Goedas, Nederland en in mindere maten België zullen inderdaad wel wat meer vet aan het bod hebben hangen dan Griekenland maar hier moeten we wel de "elvendertig" regeringen en hun "gezanten voeden". Is toch iets dat jullie in Nederland noch in Griekenland kennen. Buiten jullie auto's zijn er weinig dingen/zaken die hier goedkoper zijn dan bij jullie.
Als je niet mee wil in de mallemolen van onze globale economie is een definitieve "move" naar landen als Griekenland of Portugal en voor sommige naar nog verdere exotische (lees veel goedkopere) landen een welgekomen oplossing om niet maandelijks gepluimd te zijn. Wink
Quote
#9
Kreeg vanmorgen bericht van sunweb. Vliegbelasting 7,85 pp
Quote
#10
(20 January 2021, 16:28)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreeg vanmorgen bericht van sunweb. Vliegbelasting 7,85 pp

Ik dacht dat 1-2 weken terug al ergens gelezen te hebben dat in Nederland een vliegbelasting van 7,85€ per passagier zou ingevoerd worden. Dat is blijkbaar in uitvoering van het regeerakkoord.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
wij hebben ook bij moeten betalen,7,85 pp bij corendon
Quote
#12
Hier nog niets gehoord van Sunweb. "Mijn Sunweb" werkt ook niet in meerdere browsers, pagina blijft blanco.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Krijg hem ook net binnen en "Mijn Sunweb" werkt ook weer  Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)