Sterven in Athene wordt duurder
#1
Het aartsbisdom van Athene heeft beslist dat vandaag op morgen de prijs voor een begrafenis 250 Euro is in plaats van 100 Euro. Een stijging met zomaar even 150%!!! De 250 Euro geldt overigens alleen voor wie begraven wordt op de "First cemetary of Athens". Voor wie op een andere begraafplaats in Athene begraven wordt de prijs 200 Euro.

En wie krijgt wat van dat bedrag?

De priester die de begrafenis deed kreeg vroeger 70 Euro en de overige 30 Euro was voor het aartsbisdom. Nu blijft de priester 70 Euro krijgen en gaat 180 Euro naar het aartsbisdom. Het personeel van de begraafplaats krijgt niks want die worden betaald door het stadsbestuur.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik geloof toch niet dat sterven duurder wordt. Dat kost niks volgens mij.Begraven of cremeren,dat kost geld. Net als overal in Europa. Overigens is het hier goedkoper dan in Nederland.. ( heb onlangs een crematie voor iemand geregeld)
Quote
#3
(04 February 2021, 23:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik geloof toch niet dat sterven duurder wordt. Dat kost niks volgens mij.Begraven of cremeren,dat kost geld. Net als overal in Europa. Overigens is het hier goedkoper dan in Nederland..  ( heb onlangs een crematie voor iemand geregeld)

Die heb je dan levend verbrand?...
Quote
#4
(04 February 2021, 23:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik geloof toch niet dat sterven duurder wordt. Dat kost niks volgens mij.Begraven of cremeren,dat kost geld. Net als overal in Europa. Overigens is het hier goedkoper dan in Nederland..  ( heb onlangs een crematie voor iemand geregeld)

Natuurlijk gaat het over het begraven. Zie de eerste zin

Patrick schreef:Het aartsbisdom van Athene heeft beslist dat vandaag op morgen de prijs voor een begrafenis 250 Euro is in plaats van 100 Euro.

De titel is wat Britten "tongue-in-cheek" noemen, een humoristische of sarcastische uitspraak die op een nogal serieuze manier tot uitdrukking komt.

Wat het aartsbisdom beslist heeft toont alleen aan dat het hen alleen om geld gaat. Zoals in vele godsdiensten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.
Quote
#6
"Kerk en Geld". Toen ik in Duitsland ging trouwen heb ik me op wens van mijn vrouw laten dopen (ging makkelijk, de schoonzoon van de dominee was ook zeevarende). Maar... dat heb ik geweten - toen de eerste loonafrekening kwam stond ergens een "postje" kerkbelasting: op het bedrag van de loonbelasting wird nog even 10% naar de kerk overgemaakt. Dus ik zo snel als mogelijk weer eruit - alles 55 jaar geleden gepasseerd, de gezagstrouwe Duitser deed zoiets toen niet, het duurde dus en de oorlog met de autoriteiten was heftig. Later kreeg ik een brief van de "kerk", ik werd niet op "gewijde grond" begraven. Mijn vrouw was daarvan onder de indruk en schreef dus de kerk aan; zij was zelf heel actief in de kerkwereld met o.a. leiding van een kinderkoor e.d. Retourbrief: daar U geen inkomsten heeft (huisvrouw) en Uw man "weigert" op zijn inkomsten kerkbelasting te betalen blijft de "begravenisban" bestaan.
Sindsdien heeft mijn vrouw het kerkwezen ietsje anders bekeken - momentaan sowieso bij schemige òpheldering` bij de Katholieken inzake kinderschending door priesters. Nog een detail uit de afloop van het uit de kerk treden - ik had met de lokale dominee een afspraak in deze zaak, hij meende, als het kerkelijk zijn te duur was, kon hij weer een afspraakje voor mij met de "rekenmeester" van de kerk organiseren dan kon er zeker een gereduceerde belasting worden geheven, hij dacht van 10 op wel 8 procent. Ik meende, ik will niet handelen, mijn besluit is genomen, ik heb het geld voor mijn gezin nodig...
Quote
#7
(05 February 2021, 11:10)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"Kerk en Geld". Toen ik in Duitsland ging trouwen heb ik me op wens van mijn vrouw laten dopen (ging makkelijk, de schoonzoon van de dominee was ook zeevarende). Maar... dat heb ik geweten - toen de eerste loonafrekening kwam stond ergens een "postje" kerkbelasting: op het bedrag van de loonbelasting wird nog even 10% naar de kerk overgemaakt. Dus ik zo snel als mogelijk weer eruit - alles 55 jaar geleden gepasseerd, de gezagstrouwe Duitser deed zoiets toen niet, het duurde dus en de oorlog met de autoriteiten was heftig. Later kreeg ik een brief van de "kerk", ik werd niet op "gewijde grond" begraven. Mijn vrouw was daarvan onder de indruk en schreef dus de kerk aan; zij was zelf heel actief in de kerkwereld met o.a. leiding van een kinderkoor e.d. Retourbrief: daar U geen inkomsten heeft (huisvrouw) en Uw man "weigert" op zijn inkomsten kerkbelasting te betalen blijft de "begravenisban" bestaan.
Sindsdien heeft mijn vrouw het kerkwezen ietsje anders bekeken - momentaan sowieso bij schemige òpheldering` bij de Katholieken inzake kinderschending door priesters. Nog een detail uit de afloop van het uit de kerk treden - ik had met de lokale dominee een afspraak in deze zaak, hij meende, als het kerkelijk zijn te duur was, kon hij weer een afspraakje voor mij met de "rekenmeester" van de kerk organiseren dan kon er zeker een gereduceerde belasting worden geheven, hij dacht van 10 op wel 8 procent. Ik meende, ik will niet handelen, mijn besluit is genomen, ik heb het geld voor mijn gezin nodig...

Johan de vraag of je kerkelijk bent wordt gesteld op het gemeentehuis als je je aanmeld in de gemeente. Het is dan inderdaad verstandig om je mond te houden.
Overigens Grieks Orthodox komt in het rijtje niet voor Big Grin 

Kali Mera,

Dick
Quote
#8
Tja, het kerkwezen is SCHIJNheilig en zwemt in rijkdommen. Waar zijn ze om de minder begoede mensen te helpen?
Geld is machtiger dan hun God.
Ik ben wel gelovig en heb respect maar in het kerkwezen zal ik nooit geloven!
Quote
#9
Ik dacht zelfs gelezen te hebben, dat 30 procent van het huizenbestand in de Italiaanse hoofdstad  in bezit is van de (katholieke) kerk.
Bij deze graad van immobililiteit kan je de traagheid van de kerkheren begrijpen ;O).
Quote
#10
(04 February 2021, 23:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 February 2021, 23:21)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik geloof toch niet dat sterven duurder wordt. Dat kost niks volgens mij.Begraven of cremeren,dat kost geld. Net als overal in Europa. Overigens is het hier goedkoper dan in Nederland..  ( heb onlangs een crematie voor iemand geregeld)

Die heb je dan levend verbrand?...
Waar heb je die crematie geregeld, ik bedoel in NL of in GR?

(05 February 2021, 10:04)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.

Dit is de prijs in Belgie neem ik aan? Geloof dat wij in NL ook zoiets betaald hebben voor mijn vader, maar heb ik t wel over 10 jaar terug.
Quote
#11
Ik vond een goedkope manier, maar dat vond Danka en de kinderen niet goed.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Nanny schreef:
El Greco schreef:
chris schreef:Ik geloof toch niet dat sterven duurder wordt. Dat kost niks volgens mij.Begraven of cremeren,dat kost geld. Net als overal in Europa. Overigens is het hier goedkoper dan in Nederland..  ( heb onlangs een crematie voor iemand geregeld)

Die heb je dan levend verbrand?...
Waar heb je die crematie geregeld, ik bedoel in NL of in GR?

Markos schreef:Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.

Dit is de prijs in Belgie neem ik aan? Geloof dat wij in NL ook zoiets betaald hebben voor mijn vader, maar heb ik t wel over 10 jaar terug.
Inderdaad, was in België, maar was toch even schrikken. Had iets van een € 3000 in gedachten maar als je dan ziet wat ze aanrekenen voor de lijkwade, het opbergen, transport, … Eigenlijk schandalig dat mensen in rouw nog kaalgeplukt worden ook.
Het is net als een trouwfeest organiseren maar dan in een zeer korte tijdspanne. Mijn moeder was 's zondags overleden en 's maandags was het al alles organiseren om zo snel mogelijk af te handelen. De rouwperiode kwam achteraf...
Quote
#13
In de afgelopen jaren beide ouders en beide schoonouders verloren. Voor een normale crematie kom je dan toch, alles bij elkaar (dus ook de koffie, kaarten, bericht in de krant, evt. volgauto) tussen de zes en zevenduizend euro uit. Voor een begrafenis, ivm duurdere grafrechten, mag je daar nog zo'n tweeduizend bij optellen. Dus @Markos, ik vind het door jou genoemde bedrag zijn heel netjes. Belangrijk dus, als je geen eigen potje hiervoor geregeld hebt, om het verzekerde bedrag in een polis steeds marktconform te houden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
(05 February 2021, 10:04)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.
Dus dat is in Belgie ook zo, dat ze nog Belasting heffen over geld waarvan je al belasting hebt betaald? Bijv. over inkomsten.
Ik vind dat schandalig!
Quote
#15
(08 February 2021, 11:52)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 February 2021, 10:04)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.
Dus dat is in Belgie ook zo, dat ze nog Belasting heffen over geld waarvan je al belasting hebt betaald? Bijv. over inkomsten.
Ik vind dat schandalig!

Margo, heb je weleens eerlijke politiek meegemaakt?
Quote
#16
Ik vraag mij eigenlijk af of er in Griekenland geen erfenisrechten moeten betaald worden.  Misschien is het hier wel al ergens vermeld en heb ik het niet opgemerkt.
Viviane
Quote
#17
(08 February 2021, 11:52)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 February 2021, 10:04)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eind september 2020 is mijn moeder overleden. Ik heb de goedkoopste optie verkozen en grapje kostte net geen € 5000.
Sterven kost geld! Om nog maar te zwijgen van de erfenisrechten die ik moet betalen.
Dus dat is in Belgie ook zo, dat ze nog Belasting heffen over geld waarvan je al belasting hebt betaald? Bijv. over inkomsten.
Ik vind dat schandalig!

Ja, Margo, als je komt te overlijden als Belgische 'onderdaan', dan wrijft de fiscus zich verlekkerd in de handen. Want dan moet de erfgenaam een successiebelasting betalen. En die belasting is niet minnetjes!
Om je een idee te geven:
- in rechte lijn, tussen partners: 3 % op je vermogen tot 70.000 euro; 9 % op je vermogen tot 250.000 euro; en 27 % op je vermogen boven de 250.000 euro
- tussen broers en zussen: 25 % op je vermogen tot 35.000 euro; 30 % op je vermogen tot 250.000 euro; en 55% op je vermogen boven de 250.000 euro
- tussen andere personen: 2% op je vermogen tot 35.000 euro; 45 % op je vermogen tot 75.000 euro; en 55% op je vermogen boven de 75.000 euro
Met andere woorden: stel dat je zou erven van een oom die kinderloos was, dan grabbelt de staat respectievelijk 25 en 45 % op zijn vermogen tot 75.000 euro, en 55 % op zijn vermogen boven de 75.000 euro. Ik heb het onlangs meegemaakt. Een kinderloze tante was overleden, en we waren met 8 erfgenamen. De tante liet een bescheiden woning achter, en dus dachten we dat we elk een mooi bedrag zouden ontvangen. Verkeerd gedacht. Eerst moesten we elk een bedrag aan successierechten (55 %) betalen aan de overheid. Pas 7 maanden later, en na een aantal bijeenkomsten (hiervoor vakantiedagen opgenomen) met alle erfgenamen bij een notaris, kregen we uiteindelijk een 'peanuts' bedragje. Ik noem het regelrechte diefstal.

Het schandalige is dat je je blauw betaalt aan taksen en belastingen in België. Op je brutoloon wordt een fors bedrag voor onder andere de sociale zekerheid afgehouden. Met je nettoloon, dat 30 à 50 % lager is, kan je zaken aankopen waarop je - inderdaad - belastingen betaalt. Op de meeste aankopen betaal je 21 % BTW (= belasting). Maar je moet er over waken om niet te gek te doen met wat je over houdt, want elke maand vallen rekeningen in de brievenbus. Onder andere "onroerende voorheffing"; dat is een zware belasting op je woonst. Maar uiteraard ook andere taksen, verzekeringen,... Dan denk je dat dit alles is. Neen hoor, jouw inkomsten per jaar moet je op je belastingbrief noteren. Als je dat niet doet: geen nood, de meeste gegevens staan al automatisch op die aangifte vermeld. In de belasting die je dient te betalen, zit een gemeentebelasting; die schommelt tussen de 7,5 en 9 % op het totaal. 
Dan denk je: nu heeft iedereen toch 'zijn' deel komen halen? Verkeerd gedacht, als je je geld op een spaarboekje zet, want met de 0,01 basisrente en 0,10% getrouwheidspremie gaat je spaargeld er op achteruit, gezien o.a. de inflatie. En de bank haast zich intussen om allerlei kosten aan te rekenen, zodat je met je jaarlijkse intrest nauwelijks een koffietje kan kopen. 
Tenslotte, als je je laatste adem uitgeblazen hebt, spiest de begrafenisondernemer een forse factuur in de maag van jouw naaste. En daarna... graait de overheid schandalig in jouw resterend vermogen.

Moraal van het verhaal: van vakantie genieten in Griekenland (als corona onderdrukt is), en er genieten van een heerlijke stifado met een lekker wijntje. Dat kunnen de graaiers je dan niet meer afnemen. 

 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
Ik vind het ook wel oneerlijk dat er zoveel verschil is in gemeentebelasting.  Voor de mensen in Nederland waar dit misschien niet bestaat...dit is een bijkomende belasting bovenop de persoonsbelasting.  In St Niklaas betaalden we 8,5%, nu in Stekene 8%, in Knokke Koksijde en De Panne betalen ze 0%!!!  Dit is toch ongelooflijk.
Viviane
Quote
#19
(09 February 2021, 12:25)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het ook wel oneerlijk dat er zoveel verschil is in gemeentebelasting.  Voor de mensen in Nederland waar dit misschien niet bestaat...dit is een bijkomende belasting bovenop de persoonsbelasting.  In St Niklaas betaalden we 8,5%, nu in Stekene 8%, in Knokke Koksijde en De Panne betalen ze 0%!!!  Dit is toch ongelooflijk.
Viviane

Voor de Nederlandse forumleden: er zijn slechts 3 Belgische gemeenten waar de bijkomende belasting 0 % bedraagt. In zowat 99 % van de gemeenten betaal je een hoog percentage. Het gunstig tarief in de 3 bovenvermelde gemeenten heeft onder andere te maken met het aantrekken van 'zeer welstellend' publiek... 
@ Viviane: inderdaad oneerlijk dat er zo 'n onderscheid bestaat tussen de gemeenten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
Ook dat is in Nederland, dat je beter (financieel gezien) in de ene plaats dan in de andere kunt wonen!
Quote
#21
In Duitsland betalen de bezitters van huizen, ook als ze er als heel lang wonen (30 of 40 jaar), 30 tot 70% van de
kosten van een "nieuw" trottoir. Dat kunnen per persoon bedragen van 20 tot 30.000 Euro zijn.
De ene burgemeester tegen de andere "ik heb mooiere straten" (zelf meegemaakt).
Omdat dat een hoop gehannes gaf (slogan in Duitsland - koop een huis dan hoef je als je AOWer bent geen
huur meer te betalen) wordt deze wet momenteel in verscheidene bondsstaten herzien.
Quote
#22
(11 February 2021, 17:28)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook dat is in Nederland, dat je beter (financieel gezien) in de ene plaats dan in de andere kunt wonen!

Als de bijkomende gemeentelijke belasting in BE een percentage is van het persoonlijke inkomen (zo lees ik de betreffende post toch), is dat toch wel totaal anders dan in NL. Hier liggen de gemeentelijke belastingen (per gemeente verschillend) vast, of je nu 30.000 of 300.000 verdient. De afvalstoffenheffing is altijd afhankelijk van gezinssamenstelling en niet van inkomen. Onroerendezaakbelasting van de waarde van je woning. Enz, enz. Alleen kan je dan in NL natuurlijk weer kwijtschelding krijgen als je niet werkt of niets verdient. Dit zit in NL in de gemeentelijke belastingen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








En dit de waterschapsheffing:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
(11 February 2021, 19:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als de bijkomende gemeentelijke belasting in BE een percentage is van het persoonlijke inkomen (zo lees ik de betreffende post toch), is dat toch wel totaal anders dan in NL. Hier liggen de gemeentelijke belastingen (per gemeente verschillend) vast, of je nu 30.000 of 300.000 verdient. De afvalstoffenheffing is altijd afhankelijk van gezinssamenstelling en niet van inkomen. Onroerendezaakbelasting van de waarde van je woning. Enz, enz. Alleen kan je dan in NL natuurlijk weer kwijtschelding krijgen als je niet werkt of niets verdient. 

En dat is dan weer anders in België: als je niet werkt (en dus geen of lage inkomsten hebt) dan moet je ook dezelfde belastingen betalen. Als je werkloos wordt/bent, en je bent onder andere eigenaar van een woning, dan betaal je daar even goed belastingen op. De jaarlijkse belasting op een woning wordt "onroerende voorheffing" genoemd. Die belasting is gelinkt aan het "kadastraal inkomen" dat vastligt voor die specifieke woning, gedurende vele jaren. Ongeacht of je werkt of werkloos bent/wordt. De belasting zelf (de onroerende voorheffing) stijgt wel elk jaar, via de steeds stijgende index. 

We hebben het in West-Europa helemaal niet slecht, in vergelijking met veel andere landen, en hoeven dus niet echt te klagen. Maar ik heb wel het licht gevoel/vermoeden dat we in België procentueel wat meer belastingen betalen dan in sommige omringende landen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ikea Griekenland duurder jansas 8 3.821 13 February 2017, 20:59
Laatste bericht: jerichrome
  Vakantie naar Griekenland duurder! Martino 24 8.445 10 January 2017, 20:02
Laatste bericht: Electra63
  Griekenland fors duurder. Aleko 1 2.091 17 October 2015, 22:42
Laatste bericht: messara
  Griekse vis wordt duurder betaald...! Bart0riste 32 17.332 21 July 2015, 13:35
Laatste bericht: chris
Shocked wordt nu de benzine nog duurder cornelius 4 4.229 26 February 2012, 19:07
Laatste bericht: Jef Dockx
  Griekenland duurder geworden door de crisis? Ger 14 19.244 23 August 2011, 20:27
Laatste bericht: Marcel
  'Vakantie wordt duurder door naheffing' Yvon 15 14.950 13 April 2011, 22:42
Laatste bericht: Mieke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)