Grieksegids nieuws
Samaria Kloof
#1
Een goede vriend van mij die een tijdje terug van zijn pensioen  mag genieten heeft het wandel virus  te pakken ,
nu heeft hij mij gevraagd of de Samaria Kloof te doen is ,ik wandel ook wel veel maar de Samaria kloof heb ik nog
nooit gelopen ,zijn er misschien leden op Oriste die daar wat meer over kunnen vertellen [en ook gelopen hebben ]
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zelf nooit gelopen. Was wel een keer in Sfakia toen de boot vanaf de kloof aankwam. Kwamen aardig wat mensen af.
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






heb hem meerdere malen gelopen is goed te doen, goede wandelschoenen aan, het is dalen, gewoon rustig lopen en genieten van deze mooie kloof
ik zou er in de morgen vroeg mee beginnen , ivm minder mensen meer kijk plezier
Quote
#4
Zijn bedoeling is om eind september /begin october de wandeling te maken  ,als het niet zo warm meer is,
en ook wat de vaccinatie betreft ,hij zit al volop in training  ,dus dat moet wel lukken ,
Quote
#5
Een mooie opwarmer is de Imbros kloof.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik heb de Samaria 5 keer gelopen. 4 keer ging het redelijk gemakkelijk. Laatste keer,vorig jaar, was een grote marteling. Ik liep,door slechte schoenen en dito sokken,al snel een paar blaren op. Toch stug doorgaan.. Ook het pad was niet gemakkelijk. Dat wisselt van jaarbtot jaar. Er stond nog veel water in denkloofven dat betekent veel oversteken via geïmproviseerde bruggetjes of door het water. Ook moeilijke passages over rotsblokken. Ik ben ongeveer op handen en voeten in ag. Roumeli aangekomen. Mijn voeten waren wekenlang kapot, door het soms heftig tegen rotsen stoten van mijn voeten bleek ik ook nog een breuk in de grotestedenbeleid te hebben. Kortom, het kan verkeren. Wijze les, denk aan goed,vooraf getest schoeisel en neem direct actie wanneer je blaren krijgt of ietdscdergelijks.


Ps. Mijnlaatste wandeling in de kloof van samaria was uiteraard in 2019. Vorig geloof ik niet eens open geweest vanwege Corona.
Quote
#7
Zoals Patrick zegt: ik zou ook eerder (of eerst) de Imbros kloof aanraden. Die kloof is 8 km lang, en je doet er minstens 2 maar misschien zelfs 3 uur over.
De Samaria kloof heeft een lengte van maar liefst 16 km, en je moet rekenen op bijna 6 uur stappen. Probeer je de wandelafstand al even voor te stellen in het vlakke Vlaanderen of Nederland. Die 16 km is op zich al behoorlijk pittig op een vlakke weg. Reken daarbij dat je in de Samaria kloof op bepaalde stukken niet snel vooruit geraakt wegens een hobbelig gedeelte over rotsen; én dat je rekening moet houden met de warmte (als je in de zomermaanden gaat).

Ik herinner me, toen we in Rethymnon verbleven, dat een man tegen ons op z'n Aantwaarps kwam pochen met "Ge kunt Kreta niet verlouten zonder DE SAMOURJA gedoun te hebben".
Een paar dagen later zagen we hem terug aan het zwembad, met zijn pootjes omhoog, voetjes deels omzwachteld. Aangezien hij veel minder praats op had, vroegen we hem zelf hoe 'DE SAMARIA' geweest was. Hij antwoordde stilletjes dat zijn voeten vol blaren stonden.
De resterende dagen van zijn vakantie lag hij alle dagen aan het zwembad, terwijl wij andere kleine uitstapjes deden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Je kunt ook om te beginnen de lazy way doen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ook een prachtige kloof is de Irina kloof. Deze loopt ongeveer parallel aan de samariakloof. Komt uit in de buurt van Sougia.  Hoe er te komen komen. Met eigen auto naar ag. Irini aan de start  van de kloof. Terug naar daar met bus vanuit sougia. Of alles met de ktel bus doen vertrek vanuit chania. Vanuitvsougia terug naar chania.
Quote
#10
Vanuit Mirtos de Sarakinakloof gelopen. Denk 15 jaar geleden.
Om 7.00 vertrokken en om 15.00 terug.
Meerdere rustplekken gehad.
Je komt daar maar weinig andere mensen tegen.
Wij hebben hem toen met een gids gelopen met nog een ander echtpaar.
Begonnen op wandelschoenen, bij het begin van de kloof sandalen aangedaan.
De schoenen werden daar gewoon achter gelaten.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#11
(12 February 2021, 19:51)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt ook om te beginnen de lazy way doen.

Heb ik een paar jaar geleden nog gedaan. Van beneden tot zowat halfweg en dan terug.

Waar ik me het meest aan stoorde waren die idioten die je uit de weg durven duwen omdat ze zo snel mogelijk de Samaria willen doen om daarmee te pochen op sociale media.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Het zou kunnen dat je uit de weg wordt geduwd,maar dat zijn geen mensen die willen pochen op sociale media. Meestal zijn dat renners, zij gaan in een dag naar beneden en weer omhoog. Niet leuk voor de luie wandelaar,maar rekening houden met elkaar komt ook van beide kanten.
Quote
#13
(12 February 2021, 20:53)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het zou kunnen dat je uit de weg wordt geduwd,maar dat zijn geen mensen die willen pochen op sociale media. Meestal zijn dat renners, zij gaan in een dag naar beneden en weer omhoog. Niet leuk voor de luie wandelaar,maar rekening houden met elkaar komt ook van beide kanten.

Gezien het postuur van mijn vriend  ,hij zit niet ver van de 2 meter af  ,plus een stevige body  gaat dat weinig problemen
geven denk ik ,die mensen die dat van plan zijn zullen zich wel twee keer bedenken voor ze gaan duwen Big Grin
Quote
#14
Kies in ieder geval twee opeen volgende zonnige dagen uit en wat extra kleren want het zou zomaar eens kunnen dat je vast zit/geraakt in Agia Roumeli bij het opkomen van een storm.
's Morgens helemaal niets aan de hand en tegen het einde van de kloof was het weer zo slecht geworden dat je met een paar honderd mensen vastzit aangezien er niet meer kon uitgevaren worden.

Imbros is inderdaad een zéér goed alternatief en een "inloper" maar de mooiste om te doen vind ik toch de Sarakinokloof die in Mithi begint en die loop je van beneden naar boven met héél wat klauterwerk.
Quote
#15
Iedereen heeft de mond vol van de Samaria en de Imbros omdat ze zo bekend zijn, maar de mooiste vind je je toch in het midden en vooral in het oosten van Kreta.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
(13 February 2021, 12:33)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedereen heeft de mond vol van de Samaria en de Imbros omdat ze zo bekend zijn, maar de mooiste vind je je toch in het midden en vooral in het oosten van Kreta.

Inderdaad, zo is dat! Maar dat moet je niet te veel gaan rondvertellen anders zitten we met te veel volk aan onze kanten hé.  Big Grin
Quote
#17
De Samaria kan je grotendeels bekijken in Streetview van Google Maps.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#18
Wij hebben de Samariakloof gelopen in 2000. We verbleven toen in Mavrikiano boven Elounda.
Om 5 in de morgen opgepikt door de bus beneden in Elounda en op weg naar de kloof. Eenmaal onderweg vertelde
de hostes dat ze contact met de toezichthouder bij de kioof op moest nemen of de kloof wel open zou gaan. De dag ervoor was een Nederlander overleden in de kloof door de hitte.
Ook op de dag dat wij gingen zou de temperatuur in de kloof weer makkelijk de 50 gr halen vertelde ze. Even na 8 uur kwam het bericht dat de kloof open ging. Eenmaal bij het begin van de kloof rade de hostes nog aan om goede wandelsokken te kopen boven in het winkeltje. Daar ik altijd met blote voeten in mijn sportschoenen liep hier nog stevig aan getwijfeld. Toch het advies maar ter harte genomen. Gelukkig. De afdaling de kloof in en het lopen in de kloof is zeer de moeite waard. Prachtig gebied. Wel goed opletten op de stukken over keien en rotsen.Als je denkt bij het einde van de klloof te zijn is er nog een flink stuk over vlak niet door bos begroeid land te gaan. Maar dan is er de verkoelende zee. Alles bij elkaar een mooie wandeling en leuk avontuur. Toen we laat die dag terug afgezet werden in Elounda reste nog wel de beklimming naar ons huisje in Mavrikiano.. Heerlijk geslapen die nacht.
Quote
#19
Wij hebben de Samaria 2x gelopen, vanuit Plakias een keer en die andere keer denk vanuit Matala in 2007 en 2009 met onze zoon van toen 12, 14. Was een lange rit naar het startpunt. Heel vroeg weg vanuit appartement, rond half 5. Start wandeling pas rond 9 uur, bij vrij hoge temperaturen gelopen. Geboekt bij lokaal toeristen bureau.
Manlief heeft m 3x gelopen, in 96, vanuit Rethymnon toen.
Prachtige wandeling, ruig, supermooi, wel pittig, de 1e 4 km loop je (liefst zigzaggend voor je knieën) naar beneden. Goede stevige schoenen met profiel echt nodig. Bij elke stap kijken waar je je voeten neerzet, je loopt veel op keien. Zou 'm graag nog eens lopen, maar dan meer in de buurt wat boeken, in de buurt van Chania.
Imbros ook gedaan, loopt stuk makkelijker en ook op oost Kreta wel eens een stuk kloofwandeling gedaan, in de buurt van Mirtos, maar was toen wat minder toegankelijk.
Benieuwd of jullie m gaan doen, hou je ons op de hoogte?
Hopelijk kunnen we weer eens die kant op. Gok zelf pas op 2022.
Quote
#20
(14 February 2021, 23:43)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben de Samaria 2x gelopen, vanuit Plakias een keer en die andere keer denk vanuit Matala  in 2007 en 2009 met onze zoon van toen 12, 14. Was een lange rit naar het startpunt. Heel vroeg weg vanuit appartement, rond half 5.  Start wandeling pas rond 9 uur, bij vrij hoge temperaturen gelopen. Geboekt bij lokaal toeristen bureau.
Manlief heeft m 3x gelopen, in 96, vanuit Rethymnon toen.
Prachtige wandeling, ruig, supermooi, wel pittig, de 1e 4 km loop je (liefst zigzaggend voor je knieën) naar beneden. Goede stevige schoenen met profiel echt nodig. Bij elke stap kijken waar je je voeten neerzet,  je loopt veel op keien. Zou 'm graag nog eens lopen, maar dan meer in de buurt wat boeken, in de buurt van Chania.
Imbros ook gedaan, loopt stuk makkelijker en ook op oost Kreta wel eens een stuk kloofwandeling gedaan, in de buurt van Mirtos, maar was toen wat minder toegankelijk.
Benieuwd of jullie m gaan doen, hou je ons op de hoogte?
Hopelijk kunnen we weer eens die kant op. Gok zelfAangezien
Aangezien ik met een zwakke achillespees zit en al blij ben dat ik zo,n 5 a 7 km op een normaal wandelpad
mijn dagelijkse wandelingetjes kan maken ,ga ik mij er maar niet aan wagen ,om mee te gaan met mijn maat.
zo,n blessure ben je toch al 3tot 4 maanden zoet mee ,dat heb ik er niet voor over
Quote
#21
Alhoewel de meeste toeristen een georganiseerd tripje

naar Samaria doen,is het ook goed mogelijk per openbaar vervoer te doen. Vanuit Chania wordt je vlak voor de ingang afgezet. Na de wandeling pak je de boot naar  hora Sfakion en dan weer met de bus naar Chania. Je kunt ook overwegen om een nachtje in ag.Roumeli te blijven,of je stapt van de boot in Loutro omdat je daar altijd al een keer wilde overnachten. Uiteraard geld dat ook voor Chora Sfakion. Nog een andere mogelijkheid is om de boot te nemen die richting Paleochora gaat. Heel leuke plaats om de avond en nacht door te brengen. Vervolgens neem je weer de bus naar Chania.
Quote
#22
ja vanuit Paleochora heb je dan ook een goede busverbinding naar Chania stad, Paleochora is mooi om de avond door te brengen
Quote
#23
Samen met een vriendin, die ik toen 10 jaar kende, heb ik de wandeling door de Samaria kloof gemaakt in mei 1980.
Ik was toen 29, en deed geregeld lange-afstandswandelingen in Nederland.
Ik denk niet dat we speciale schoenen hadden; ik liep in die tijd hele zomers op slippers, of - met sokken aan - op waterschoenen.
Ik vond het een hele mooie ervaring.
Volgens mij geen problemen gehad van blaren of anderszins.
We zijn vanuit Chania de dag tevoren met de bus naar het dorpje gegaan waar de wandeling begint.
Hebben daar overnacht; het was er doodstil, behalve als een man met een tracheostoma wat zei..
En er was 's avonds een heel luide generator, die ging gelukkig uit voor de nacht.
Herders kwamen terug uit de bergen aan het eind van de middag, ze hadden flink wat bergkruiden bij zich.

We werden automatisch gewekt, voordat de groepen met de bussen kwamen ontbijten,
en konden in rust met z'n tweeën ons ontbijtje nuttigen.
Toen hebben we gewacht tot de groepen vertrokken waren om te gaan wandelen, en zijn toen ook zelf in beweging gekomen.

Mijn vriendin liep heel gestaag  te wandelen, ik ging wat sneller.
Als ik een tijdje ergens zat te rusten, kwam zij er heel relaxt aangelopen.
Je kunt elkaar daar toch niet kwijtraken.. : )
In het verlaten plaatsje ongeveer halverwege, had ik een gesprekje met een paar andere wandelaars;
ze waren haar voorbijgelopen, maakten zich wat zorgen omdat ze zo'n dromerige indruk maakte.
Ik zei: laat die maar schuiven; ze had al veel alleen gereisd, in haar eentje in de Himalaya gelopen, en dat was (gelukkig) goed gegaan.
We kwamen aan het eind van de wandeling, rond een uur of drie, te laat aan voor de boot, die was al vertrokken.
Hadden nog net genoeg geld bij ons voor een goedkope kamer, wat eten (misschien uit de supermarkt, dat weet ik niet meer precies) en om de boot te kunnen betalen de volgende dag.
We zijn lekker een hele tijd op het rustige strand gaan zitten.
.
Die volgende dag, na aankomst met de boot, gauw naar de bank gegaan om geld te regelen, en met de bus terug naar Chania.
Wat leuk om die herinnering weer op te halen.
Die vakantie van een maand (Athene, Santorini, Kreta) heeft mij voor altijd verliefd gemaakt op Griekenland.
Onze vriendschap is toen bestendigd.
Volgend jaar zijn we 40 jaar beste vriendinnen; waarschijnlijk, als het kan (afkloppen!), gaan we dat vieren met een weekje naar een Grieks eiland.
Quote
#24
Hele leuke herinnering aan de Samariakloof. Het was in mei 1974. Stond nog veel water in de kloof.
Met de bus vanuit Ag. Nikolaos naar Ghania. Was geweldig, dronken matrozen, gillende meisjes van plezier.
De stad stond bol van de leut. Volgende ochtend vroeg ontbijt denk, dat wij om 7 uur al in de kloof waren.
Wij werden gepasseerd door een groepje Duitse jongeren die in marstempo liepen. Halverwege
bij het dorpje werd er een op een ezel gehesen met letsel aan been of voet.
Waterloo van Abba had dat jaar het songfestival gewonnen.
Quote
#25
(15 February 2021, 07:32)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 February 2021, 23:43)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben de Samaria 2x gelopen, vanuit Plakias een keer en die andere keer denk vanuit Matala  in 2007 en 2009 met onze zoon van toen 12, 14. Was een lange rit naar het startpunt. Heel vroeg weg vanuit appartement, rond half 5.  Start wandeling pas rond 9 uur, bij vrij hoge temperaturen gelopen. Geboekt bij lokaal toeristen bureau.
Manlief heeft m 3x gelopen, in 96, vanuit Rethymnon toen.
Prachtige wandeling, ruig, supermooi, wel pittig, de 1e 4 km loop je (liefst zigzaggend voor je knieën) naar beneden. Goede stevige schoenen met profiel echt nodig. Bij elke stap kijken waar je je voeten neerzet,  je loopt veel op keien. Zou 'm graag nog eens lopen, maar dan meer in de buurt wat boeken, in de buurt van Chania.
Imbros ook gedaan, loopt stuk makkelijker en ook op oost Kreta wel eens een stuk kloofwandeling gedaan, in de buurt van Mirtos, maar was toen wat minder toegankelijk.
Benieuwd of jullie m gaan doen, hou je ons op de hoogte?
Hopelijk kunnen we weer eens die kant op. Gok zelfAangezien
Aangezien ik met een zwakke achillespees zit en al blij ben dat ik zo,n 5 a 7 km op een normaal wandelpad
mijn dagelijkse wandelingetjes kan maken ,ga ik mij er maar niet aan wagen ,om mee te gaan met mijn maat.
zo,n blessure ben je toch al 3tot 4 maanden zoet mee ,dat heb ik er niet voor over

Wel zo verstandig denk ik Metaxa. Je kunt overal mooie en wat makkelijker wandelingen maken.
Quote
#26
(12 February 2021, 18:29)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een mooie opwarmer is de Imbros kloof.
Quote
#27
Na de imbros kloof gisteren een bezoek  gebracht aan het palmen strand van preveli na een stevige klimpartij het prachtige strand en der rivier is het zeker de moeite waard om dit ook te bezoeken, je moet er wel vroeg zijn want als s’middags de bootjes aankomen met toeristen kan het daar zelfs in oktober aardig druk worden
Quote
#28
(15 February 2021, 07:32)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien ik met een zwakke achillespees zit en al blij ben dat ik zo,n 5 a 7 km op een normaal wandelpad
mijn dagelijkse wandelingetjes kan maken ,ga ik mij er maar niet aan wagen ,om mee te gaan met mijn maat.
zo,n blessure ben je toch al 3tot 4 maanden zoet mee ,dat heb ik er niet voor over
Na de imbros kloof gisteren een bezoek  gebracht aan het palmen strand van preveli na een stevige klimpartij het prachtige strand en der rivier is het zeker de moeite waard om dit ook te bezoeken, je moet er wel vroeg zijn want als s’middags de bootjes aankomen met toeristen kan het daar zelfs in oktober aardig druk worden
...............................................................................................................................................................................................

Metaxa, Ongeloolfijk  knap dat je dat  in 2 dagen tijd achter elkaar voor elkaar hebt gekregen met een zwakke Achillespees...Hoe kreeg je dat voor elkaar?
Quote
#29
Met een goede sport tape is het me toch  gelukt , ik heb er samen met een groepje Belgische wandelaars wel 3uu,r over gedaan,mijne maat 1uur en 50´ minuten,preveli wel langs de minst stijle  kant gedaan en het was wel een risico  maar de achillespees  heeft zich goed gehouden en ondanks de harde wind hier toch een goede  vakantie gehad
Quote
#30
Ik liep hem een 25 jaar minstens geleden.
Het duurde erg lang eer je beneden was. Verder hadden wij het geluk dat er geen zon was. Je liep heel erg "in file"en kon daardoor niet genieten.
Ik zou (nu) een andere kloof kiezen.
Quote
#31
Samariakloof morgen preventief gesloten wegen slechte weersverwachtingen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Jemig! lang geleden (heel lang geleden) waren wij er in mei, toen stond er nog wat water. Waren stukjes, dat we tot ons middel door het water moesten. Geweldig, we moesten nog 30 worden.
Quote
#33
Dat gebeurt nog sted Wim. In mei staat er altijd nog flink Wat water in de kloof.Iets Anders is het bij hevige regenval. Elke kloof verandert in een woeste rivier waarbij het wandelen levensgevaarlijk wordt.
Quote
#34
(11 October 2021, 19:01)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Samariakloof morgen preventief gesloten wegen slechte weersverwachtingen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Verbaast me niets Patrick, wat ik ook al eens een keer schreef in een ander topic:

Quote: "Oktober...zou zomaar eens kunnen dat je die mogelijkheid niet meer hebt om de Samariakloof te bewandelen. Paar jaar gelden hadden we die voor 4 oktober ingepland en de dag ervoor werd die geannuleerd wegens het slechte weer. 

Opletten dus!"

uit: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Reddingsoperatie voor Belgische Toerist in Kloof op Kreta metaxa 2 2.728 22 September 2016, 22:14
Laatste bericht: El Greco
  Samaria kloof opent vroeg chris 0 1.931 14 April 2016, 10:54
Laatste bericht: chris
  70 mensen problemen in Samaria chris 2 2.560 25 May 2015, 20:30
Laatste bericht: arjanw
  Samaria kloof Arthur 0 2.193 28 April 2015, 10:37
Laatste bericht: Arthur
  Samaria kloof, The Lazy way hiker 2 4.479 11 April 2011, 09:22
Laatste bericht: martineprest

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)