Binnenkort het einde van de kaiks in Griekenland?
#1
Volgens een wet van de Europese Commissie worden Griekse vissers opgeroepen om hun vissersboten en vergunningen af te staan in ruil voor een paar duizend euro als compensatie.

De papieren die bij een mogelijke compensatie horen, moeten echter worden ondertekend op het moment dat de boot wordt vernietigd, wat betekent dat de eigenaar aanwezig moet zijn tijdens de "cutting". Deze 'antropomorfe' term is het woord dat gebruikt wordt als de vissers hun geliefde kaik door een bulldozer in gruizelementen zien breken. Dus best wel een sentimentele aangelegenheid voor de eigenaars van een kaik.

Hier het artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

En zo kan het gebeuren dat we in de komende jaren steeds minder en minder typische bootjes zullen zien dobberen in de pittoreske haventjes.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#2
Ik heb het hele artikel al gelezen, dat zijn alleen de boten die geregistreerd staan als officiële vissersboten, kaik,s zoals die van van mij vallen daar niet onder. Voordat de boot gesloopt wordt en wat er niet bij staat is dat ze alles van waarde zoals de motor, keer koppeling en aandrijving eruit mogen halen, wat ook vaak het geval is zoals er ook in het artikel staat, de visser is oud, er zit bijna geen vis meer voor de kust door overbevissing en het onderhoud als je geen inkomsten hebt is behoorlijk duur, daar weet ik alles van, de kleine kaik,s blijven voorlopig in de haventjes liggen, alleen jammer dat ze door geld tekort steeds slechter gaan uitzien.
Een mooie kaik hoord er eigenlijk zo uit te zien, maar dan moet je wel je hard en ziel en wat geld insteken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





I
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
@ Arthur, ik had aan jou gedacht. Maar het artikel leek me niet helemaal duidelijk of het enkel over de vissers ging, maar al dan niet ook over andere eigenaars van kaiks.
Goed dat jouw kaik niet onder die wetgeving valt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Een Griek die moet kiezen tussen een paar duizend euro en zijn geliefde "ψαροντούφεκο"....... woedend

Viviane
Quote
#5
(25 February 2021, 13:59)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een Griek die moet kiezen tussen een paar duizend euro en zijn geliefde "ψαροντούφεκο"....... woedend

Viviane

Ik ben een paar keer erbij geweest als ze weer zo'n juweeltje uit elkaar trokken in Heraklion, de eigenaar staat er gewoon bij te janken,
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)