Corona (vaccinatie) pas
(25 April 2021, 20:39)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

(25 April 2021, 19:53)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Trouwens in andere landen wordt ook enkel in de landstaal vaccinatiebewijs afgeleverd. Een Italiaanse vriendin van mijn echtgenote liet haar vandaag telefonisch weten dat zij gisteren een 2e prik en vaccinatiekaart kreeg ...enkel in het Italiaans. Denk je dat het in Frankrijk of Spanje anders zou zijn? Dat heeft niets met de door Patrick genoemde regionalisering in Belgie te maken. Als wat je zegt correct is dan is Nederland duidelijk een uitzondering op de regel.

Wat betreft een internationale vaccinatiepaspoort. Vooreerst dien je daar over te beschikken, en in de hypothese dat ik daarover zou beschikken, zie ik niet wie in mijn gemeente waar de vaccinatie plaats vindt bevoegd zou denken te zijn om dat er maar 'eventjes bij te schrijven' Alsof dat allemaal zo eenvoudig gaat. Dan ken je de administratie niet. Ik vrees 200% van een kale reis terug te zullen komen.

Met de regionalisering bedoel ik dat in Vlaanderen het vaccinatiebewijs in het Nederlands zal zijn (of is) en in Wallonië in het Frans. En we weten allemaal in België hoe gevoelig het officiële gebruik van de taal ligt in de diverse regio's en bij politici.

Ik kan je absoluut bijtreden wat betreft het bijschrijven van een vaccinatie in het internationaal vaccinatiepaspoort. Zeker iemand van de gemeentelijke administratie zal dat NOOIT doen. En mag het volgens mij ook niet doen. Het is een erkend medisch instituut die dat mag/kan doen volgens mij en dan nog enkel voor de vaccinaties die je daar laat zetten. Bijvoorbeeld in het Instituut voor Tropische ziekten in Antwerpen.

Arthur schreef:Even een zijstraatje, dan koop ik bij de apotheek een sneltest en doe die bij de autoriteiten die mij eruit pikken op het vliegveld, als die negatief is zou het toch goed moeten zijn, maar dat zal wel niet officieel genoeg zijn.
Maar ja we zijn wel in Griekenland, waar ze alla minuut nieuwe regeltjes en wetjes verzinnen.

1. Een sneltest telt niet want het is geen PCR test. Je moet overigens het bewijs van die PCR test voorleggen voor je het vliegtuig opstapt. Kan je dat niet ga je gewoon het vliegtuig niet op.
2. Het is absolute onzin dat het te maken heeft met nieuwe regeltjes en wetjes die ze in Griekenland alla minute verzinnen. Er zijn tig landen die dat eisen.

Het hoeft ook niet altijd een PCR-test te zijn. Wanneer je als "vreemdeling” vanuit Schiphol een Duitse luchthaven nodig hebt om bvb naar Polen door te reizen, is een antigenen-test voldoende. Die moet dan wel afgenomen zijn door een erkende instantie/dokter want zelf een Antigenen test uitvoeren is niet geldig om op het vliegtuig te stappen.
Hallo , beste mensen. Ik heb een duidelijke vraag:
Hoe geraak ik het beste aan een PCR- certificaat?
Ik wil ongeveer 20 juni naar Griekenland vliegen vanuit Amsterdam.
Bij een van de vele testcentra die commerciële bedrijven hebben opgericht. Huisartsenlab is een bekende maar er zijn er (veel) meer. Zij geven een erkend certificaat af.
De GGD geeft een dergelijk certificaat niet af en daarom is een test van hen niet bruikbaar om aan te tonen dat je een negatieve PCR test hebt gehad.
(26 April 2021, 09:39)JohanV schreef:

Op het moment bestaat er in Nederland geen officieel vaccinatiebewijs voor corona. U hoeft namelijk nergens te laten zien dat u een coronaprik heeft gehad. Komt er in de toekomst wel een vaccinatiebewijs of gaan landen vragen om een bewijs als u reist? Dan zorgt de overheid ervoor dat deze niet na te maken zijn (vervalsen).
Prachtig wat de overheid schrijft, dan bel ik even wat vrienden in Polen, je weet wel dat zijn de jongens die je allerlei documenten kunnen bezorgen.
Arthur's signatuur
Health is not valued till sickness comes.
(28 April 2021, 16:48)Xander schreef:

Bij een van de vele testcentra die commerciële bedrijven hebben opgericht. Huisartsenlab is een bekende maar er zijn er (veel) meer. Zij geven een erkend certificaat af.
De GGD geeft een dergelijk certificaat niet af en daarom is een test van hen niet bruikbaar om aan te tonen dat je een negatieve PCR test hebt gehad.

In- en rond A'dam kan hetzelfde, maar een stuk goedkoper, al rekent het Huisartesenlab sinds kort nog "maar" €100.-. Zie

.
Wellicht dat de prijzen snel veranderen als het wordt toegestaan te reizen. Even "Goegelen" kan uitkomst bieden.
Bedankt voor jullie reacties. Erg fijn !
Vervolgvraag: als ik weer terug ga naar Nederland moet ik dan ook een PCR - certificaat hebben> Zo ja, hoe kom ik daar dan aan in Griekenland?
Op dezelfde manier. Ter plaatse even vragen waar een testwinkeltje zit dat het voor je doet. Check misschien ook even op het vliegveld als je daar toch bent op de heenreis. Je weet maar nooit, misschien is er daar wel eentje.

Hou de media goed in de gaten. Er kan nog zoveel veranderen, zeker als je al volledig bent gevaccineerd tegen die tijd. Misschien heb je tegen die tijd wel helemaal geen PCT test meer nodig maar is een papieren vaccinatiebewijs of QR-code in een App op je telefoon al voldoende.
Het schijnt dat morgen in Brussel een en ander te dien aangaande gaat worden besloten.
Aegean werkt samen met BIOIATRIKI. Als je niet met Aegean vliegt kun je ongetwijfeld rechtstreeks bij BIOIATRIKI terecht.

Als je naar beneden scrollt zie je een link voor een lijst waar je bij hen terecht kan in Griekenland.

Cors
bedankt !
Wij gaan volgende week in Heraklion moeten gebruik maken van deze mensen:

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vaccinatie voor niet grieken Nanny 32 1.686 26 April 2021, 10:03
Laatste bericht: Beems
  ASN -pas+opnamekosten Mir111 7 1.477 20 May 2019, 20:22
Laatste bericht: Cornelius

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies