Transavia+Sunweb: Proefvakantie op Rhodos
#1
Luchtvaartnieuws.nl schreef:ROTTERDAM - Als onderdeel van de overheidspilot ‘Veilig en verantwoord reizen tijdens corona’ hebben Sunweb en Transavia groen licht gekregen voor een vakantiepilot naar Rhodos. Deze proef is een eerste stap naar perspectief om Nederlanders dit zomerseizoen weer op vakantie te laten gaan. Het doel ervan is om nieuwe inzichten te verkrijgen en data te verzamelen onder welke voorwaarden dit 'veilig' kan.
Geïnteresseerden kunnen zich vanaf woensdag 24 maart 18.00 uur aanmelden via de website van Sunweb.

Bronvermelding /  het gehele artikel: Luchtvaartnieuws.nl
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik had mijn koffer al bijna gepakt, maar las toen dat de leeftijdsgrens tot 70 jaar was. Vind het toch wel een beetje discriminatie!
Quote
#3
Tja, ik weet het niet hoor. Hoe graag ik weer naar Griekenland zou willen, dít heb ik er echt niet voor over.

Die test vóóraf vind ik geen probleem.
Maar dan 7 dagen opgesloten worden in zo'n resort zonder de omgeving te mogen gaan verkennen lijkt me twee keer niks.
Vervolgens weer terug en daarna 10 dagen in quarantaine....

Ik denk dat ik vriendelijk bedank voor deze 'aanbieding', is niet mijn dingetje Wink

Maar da's mijn persoonlijke mening hoor, misschien dat anderen hier wél voor open staan. Ben benieuwd of er ook forumleden zijn die mee gaan doen en hier verslag van willen doen op Oriste.
Quote
#4
Is allemaal conform huidige regels. Als je op website Transavia kijkt kun je bijvoorbeeld vanaf 31 maart naar Heraklion. Moet je ook een negatieve test hebben, een week in quarantaine, en.

Vraag is in hoeverre dit Griekenland is. Jaren geleden wel eens een in Grieks restaurant in Nederland de zoon van de eigenaar gesproken. Die was naar een resort op Kreta geweest. Hij had niet het idee dat hij daar in zijn eigen land was............

Cors
Quote
#5
Ger
Helemaal met je eens.
Verder snap ik niet wat er uit zo'n proef aan besmettingen uit zou kunnen komen als je verder met niets en niemand in aanraking komt
Blijf liever hier waar ik me nog vrij op straat kan begeven

Gr. Elly
Quote
#6
399 euro voor 1 week opgesloten te zitten met 189 man ,nee dank je  Big Grin
Quote
#7
Coronatestreis naar Rhodos enorm scces ,5000 registraties in 2 uur Huh
Quote
#8
Ik hoop van harte dat de test "goed verloopt" en dat er mooi reclame met de uitslagen gemaakt kan worden.
@Metaxa echt zoveel aanmeldingen In die korte tijd?
SNap best dat mensen graag even van omgeveing veranderen in deze tijd en dus een week daar in Mitsi gaan zitten.
Ik ben ook erg benieuwd naar een verslag van iemand die echt gaat.
Quote
#9
Goede reclame, weet natuurlijk niet wat het aan kennis oplevert. Een week in een resort lijkt mij aan de meesten op dit PB niet besteed. Zijn er natuurlijk wel genoeg die dat wel willen. Jaren geleden naar Skopelos. Er zaten ook jongelui in het toestel die op Skiathos bleven en zaten te morren, dat ze nog 30 minuten met de bus moesten.
Quote
#10
(25 March 2021, 07:53)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop van harte dat de test "goed verloopt" en dat er mooi reclame met de uitslagen gemaakt kan worden.
@Metaxa echt zoveel aanmeldingen In die korte tijd?
SNap best dat mensen graag even van omgeveing veranderen in deze tijd en dus een week daar in Mitsi gaan zitten.
Ik ben ook erg benieuwd naar een verslag van iemand die echt gaat.
De eerste reis staat gepland voor 12 april ,maar Mark Rutte heeft afgelopen dinsdag nog
een negatief reisadvies afgekondigd tot en met 15 mei ,
@ dat er zo veel aanmeldingen komen zal ook wel aan de prijs liggen  399 euro voor een 5 sterren hotel
en ook nog eens ALL IN dat trekt natuurlijk veel belangstelling ,alleen die jonger zijn dan 18 jaar of ouder
dan70 jaar hebben pech ,want die mogen niet mee [discremenatie????? }
Quote
#11
Inmiddels 17.000 aanmeldingen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Quote
#12
Ik wilde het wel proberen maar de site liep vast. Later zag ik ook dat je zelfs het strand niet op mag.
Dus je mag alleen op de bedjes bij het zwembad. Ik bekeek de foto’s en er staan lang niet genoeg bedjes, dat zal me een handdoekenrace worden ‘s morgens Big Grin

En verder, het zal toch slecht weer zijn. Kom je helemaal obese terug, want dan blijft er niet veel over dan eten.
Quote
#13
Onze enige all-incl vakantie ooit was naar dit Mitsis hotel in 2019. Het was ons 25 jarig huwelijk en we wilden een keer Rhodos stad zien.
Over het hotel kan ik alleen maar positief zijn. 3 Zwembaden (2 buiten 1 binnen) met meer dan genoeg bedden en ruim opgezet, erg goed eten in verschillende item restaurants (Grieks, Italiaans, Aziatisch, Tex Mex, Creperie, een groot buffet restaurant en meerdere bars), geweldig personeel welke er ook op toeziet dat men correct gekleed gaat op plaatsen waar dit voorgeschreven is, dat er geen bedden geclaimd worden en dat er niet met eten naar de kamer gegaan wordt.
Voor ons was een week precies goed en we zijn een ervaring rijker.
Rhodos en All Incl kan van onze to do list.

Ps. 189 man in dit hotel is erg weinig 405 kamers. Dan blijft er veel ruimte over.
Quote
#14
Zouden de 189 "gegadigden" dan wel beseffen dat ze in Griekenland op vakantie zijn, als ze het hotel niet mogen verlaten? En blijkbaar zelfs niet naar het strand mogen?
Het enige wat ze daar kunnen doen, is eten, aan het zwembad liggen, weer eten, weer aan het zwembad liggen, nogmaals eten, slapen, en intussen veel (alcoholische of calorierijke) drankjes nuttigen. Iedereen dus enkele kilo's zwaarder terug naar huis. De "gegadigden" zullen "verzadigden" worden.
Ik probeer me zelfs voor te stellen dat er na enkele dagen miserie kan van komen, als steeds weer dezelfde gasten de ochtendlijke handdoekenrace zullen winnen. Als je geen bedje kan bemachtigen, kan je trouwens niet veel anders doen dan aan de bar te gaan hangen Wink.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(25 March 2021, 16:45)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zouden de 189 "gegadigden" dan wel beseffen dat ze in Griekenland op vakantie zijn, als ze het hotel niet mogen verlaten? En blijkbaar zelfs niet naar het strand mogen?
Het enige wat ze daar kunnen doen, is eten, aan het zwembad liggen, weer eten, weer aan het zwembad liggen, nogmaals eten, slapen, en intussen veel (alcoholische of calorierijke) drankjes nuttigen. Iedereen dus enkele kilo's zwaarder terug naar huis. De "gegadigden" zullen "verzadigden" worden.
Ik probeer me zelfs voor te stellen dat er na enkele dagen miserie kan van komen, als steeds weer dezelfde gasten de ochtendlijke handdoekenrace zullen winnen. Als je geen bedje kan bemachtigen, kan je trouwens niet veel anders doen dan aan de bar te gaan hangen Wink.

Is dit niet hoe meer dan 75% hun vakantie viert?
Handdoekenrace zal niet gebeuren want de meeste bedjes staan aan het zwembad, zeker met zo weinig mensen.
Het zou mijn vakantie niet meer zijn maar hoe anderen die willen doorbrengen daarin laat ik ze in hun waarde.
Quote
#16
Dat gaat nooit goed, je kunt vanaf het hotel van alle kanten het strand oplopen wat gewoon openbaar is.
Of gaan ze alles afzetten, dat dacht ik toch niet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(25 March 2021, 19:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of gaan ze alles afzetten, dat dacht ik toch niet.

Zal wel moeten want 7 dagen verplichte quarantaine.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(25 March 2021, 19:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 March 2021, 19:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of gaan ze alles afzetten, dat dacht ik toch niet.

Zal wel moeten want 7 dagen verplichte quarantaine.

Dan moeten ze om dat hele complex hekken neerzetten, gaat hem niet worden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
(25 March 2021, 19:31)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 March 2021, 19:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Of gaan ze alles afzetten, dat dacht ik toch niet.

Zal wel moeten want 7 dagen verplichte quarantaine.

Het is daar makkelijk af te sluiten. 
Er is maar één in- uitgang aan de straatkant met hefboom. 
Daar staat normaal ook een controleur.
Quote
#20
Alleen mensen die tot een risico groep horen zijn uitgesloten aan deelname ,met andere woorden
die niet gevaccineerd is doet niet mee met de loting van de notaris ,of zie ik dat misschien verkeerd
Quote
#21
(25 March 2021, 20:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen mensen die tot een risico groep horen zijn uitgesloten aan deelname ,met andere woorden
die niet gevaccineerd is doet niet mee met de loting van de notaris ,of zie ik dat misschien verkeerd

Volgens mij wordt er vooral getest. 
Jongeren worden überhaupt pas over een paar maanden gevaccineerd. 

Het protocol voor vertrek vanaf Amsterdam:
Alle deelnemers aan de vakantiepilot zullen 72 uur voorafgaand aan het vertrek verplicht een PCR test moeten laten uitvoeren. Hiervoor zijn wij een samenwerking aangegaan met het HealthCheckCenter, waarover iedereen vooraf duidelijke informatie zal ontvangen. Alleen negatief geteste personen mogen deelnemen aan de vakantiepilot.
Vervolgens zal iedereen verplicht zijn een PLF formulier online aan te vragen en na insturing daarvan ontvangt iedereen een persoonlijke QR code per telefoon en of mail. Aan de hand van deze QR code kunnen deelnemers eventueel bij aankomst op Rhodos door de Griekse overheid random worden getest. Om dit te voorkomen kunnen zij de uitslag van de negatieve PCR test en sneltest overhandigen. Tot slot zullen alle deelnemers kort voor vertrek op de airport Schiphol (+/- 4 uur) een sneltest moeten laten uitvoeren.

Het protocol tijdens de vakantie:
Mocht een deelnemer alsnog Covid symptomen vertonen, dan wordt er in het hotel door een arts verbonden aan het hotel contact opgenomen met de EOYD (het Griekse RIVM). Deze zullen een test uitvoeren en indien positief getest zal de gast worden geïsoleerd in een Covid hotel. Familieleden/partner zullen mee verhuizen en eveneens getest worden en volgt er een verplichte quarantaine periode in Griekenland van 7 tot 14 dagen. De kosten voor het hotel en het regelen van de terugvlucht neem Sunweb op zich.

Het protocol voor vertrek vanaf Rhodos:
In het hotel zullen alle deelnemers 72 uur voor vertrek wederom een PCR test laten uitvoeren. 24 uur voor vertrek moeten de deelnemers een Nederlandse gezondheidsverklaring downloaden en invullen. Kort voor vertrek op luchthaven van Rhodos (ongeveer 4 uur) zal een sneltest uitgevoerd moeten worden. Wederom kunnen alleen negatief geteste deelnemers terugreizen naar Nederland.

Het protocol na de vakantie:
Alle deelnemers van de vakantiepilot zullen na thuiskomst uit een hoog Covid-19 risicogebied 10 dagen in zelfisolatie moeten gaan. Zij kunnen 5 dagen na thuiskomst een nieuwe PCR test laten doen. Indien de uitslag hiervan negatief is kan de duur van het thuisblijven verkort worden. Als er geen nieuwe PCR test wordt uitgevoerd, zal de deelnemer 10 dagen in zelfisolatie moeten gaan. Ook wordt aangeraden om de eerste 14 dagen na terugkomst zo weinig mogelijk andere mensen te ontmoeten.
Quote
#22
Alle gevaccineerde Israellische passagiers kunnen Griekenland binnenkomen zonder
quarantaine als ze een geldig vaccinatiebewijs kunnen tonen { misschien een idee voor
een Nederlandse reisorganisatie ?? } Idea
Quote
#23
(26 March 2021, 09:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alle gevaccineerde Israellische passagiers kunnen Griekenland binnenkomen zonder
quarantaine als ze een geldig vaccinatiebewijs kunnen tonen { misschien een idee voor
een Nederlandse reisorganisatie ?? } Idea

Dit was toch het plan voor elke toerist die naar Griekenland wil? Geldig vaccinatiebewijs of negatieve PCR test van niet meer dan 2 dagen oud.
Quote
#24
(26 March 2021, 10:38)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 March 2021, 09:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alle gevaccineerde Israellische passagiers kunnen Griekenland binnenkomen zonder
quarantaine als ze een geldig vaccinatiebewijs kunnen tonen { misschien een idee voor
een Nederlandse reisorganisatie ?? } Idea

Dit was toch het plan voor elke toerist die naar Griekenland wil? Geldig vaccinatiebewijs of negatieve PCR test van niet meer dan 2 dagen oud.

Inderdaad, maar voor zover ik het versta gaat het voor Israëlische onderdanen vanaf een vroegere datum zijn. Voor het eenvormig EU vaccinatiebewijs klaar is zal het nog wel even duren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
Ongeacht Nederlanders of Belgen, maar daar zitten de lokals toch niet op te wachten? De hotels zullen betaald worden voor het initiatief, de gevolgen en hoe het hotel wordt achtergelaten wil ik niet citeren. Welke types doen mee aan dergelijke acties? Dit is echt niet waarop je zit te wachten en waarmee je samen mee op hotel zou willen.
Ik erger me steeds als je de media leest over toestanden in mastadonten van hotels. Zatte, kotsende mensen, arrogantie troef, geen respect, …
Enfin, dit is mijn mening, maar ik veronderstel dat velen op dit forum als echte liefhebber van Griekenland, dit zullen beamen.
Quote
#26
Dat weet je toch helemaal niet? Bovendien kan Sunweb ook deels zelf selecteren wie ze mee willen hebben. Je moest bv ook aangeven of je een Sunweb-voucher had. Hoewel ik juist verwacht dat ze kiezen voor de mensen zonder voucher, dan komt er weer wat geld in het laatje.
Als ik het strand op had gemogen had ik het nog wel willen overwegen. En ik ben echt niet zo’n AI toerist maar wel aan vakantie toe Big Grin
Quote
#27
(26 March 2021, 15:32)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ongeacht Nederlanders of Belgen, maar daar zitten de lokals toch niet op te wachten? De hotels zullen betaald worden voor het initiatief, de gevolgen en hoe het hotel wordt achtergelaten wil ik niet citeren. Welke types doen mee aan dergelijke acties? Dit is echt niet waarop je zit te wachten en waarmee je samen mee op hotel zou willen.
Ik erger me steeds als je de media leest over toestanden in mastadonten van hotels. Zatte, kotsende mensen, arrogantie troef, geen respect, …
Enfin, dit is mijn mening, maar ik veronderstel dat velen op dit forum als echte liefhebber van Griekenland, dit zullen beamen.

In dit hotel kom je echt geen 'zatte, kotsende, arrogante, respectloze mensen' tegen, in ieder geval niet toen wij er verbleven. 
Er wordt goed gecontroleerd op naleving van de regels door het personeel, wat overigens Grieks is en blij zal zijn met dit initiatief.
Quote
#28
Nee, maar toen jullie gingen hing er waarschijnlijk wel een ander prijskaartje aan. 400,- voor een AI vakantie naar Griekenland is niets natuurlijk.
Quote
#29
Was vanochtend item over op ERT. Daar zeiden ze dat er intussen 30.000 mensen zich aangemeld hadden.

Cors
Quote
#30
Geplande proefreis van Tui en Corendon  naar Curacau afgezegd wegens toenemende
coronabesmetting op het eiland
Bron; Luchtvaartnieuws
Quote
#31
Hoop van harte dat die touroprators nu niet denken dat ze een gat in de markt hebben gevonden en dit soort vakanties gaan aanbieden......?Had wel berwacht dat erheel veel bekangstelling zou zijn. Maar 30 000 is boven verwachting.
Quote
#32
Vandaag zijn er 20 vliegtuigen met duitsers op Mallorca geland, zijn toch ineens bijna 4000 toeristen, de eilandbewoners zijn er niet blij mee maar de Spaanse en Duitse regering vonden dat er geen probleem was.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#33
(27 March 2021, 19:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag zijn er 20 vliegtuigen met duitsers op Mallorca geland, zijn toch ineens bijna 4000 toeristen, de eilandbewoners zijn er niet blij mee maar de Spaanse en Duitse regering vonden dat er geen probleem was.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En de Spaanse bevolking op het vasteland was al helemaal niet blij want die mogen niet naar de eilanden.
Tijdens de Paasvakantie zou Eurowings zelfs 300 (!!!) vluchten voorzien naar Mallorca.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
(27 March 2021, 19:46)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 March 2021, 19:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag zijn er 20 vliegtuigen met duitsers op Mallorca geland, zijn toch ineens bijna 4000 toeristen, de eilandbewoners zijn er niet blij mee maar de Spaanse en Duitse regering vonden dat er geen probleem was.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En de Spaanse bevolking op het vasteland was al helemaal niet blij want die mogen niet naar de eilanden.
Tijdens de Paasvakantie zou Eurowings zelfs 300 (!!!) vluchten voorzien naar Mallorca.

Terwijl er in België nog steeds (sinds 27 januari!) een reisverbod geldt, tot en met 18 april. 
Niet dat ik kandidaat zou zijn om vrij snel op vakantie te gaan naar dat all-in hotel op Rhodos, of naar "Allen zusammen in Mallorca". Maar hoe kan het aantal besmettingen op gezamenlijk vlak in Europa dalen, als er tijdens de paasvakantie massaal veel Duitsers gaan "Urlaub feiern" op Mallorca? Om maar te zwijgen van andere Europeanen die naar andere Europese bestemmingen zullen vliegen. 
Triestig...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
Blijkbaar zijn ook al de eerste Duitse toeristen geland afgelopen weekend in Chania. Dat allemaal terwijl de eigen inwoners zelfs niet van de ene naar de andere regio mogen reizen.



Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Bepaalde Grieken moeten zich blijkbaar ook niet aan de regels houden volgens Bruno Tersago (tweet)

De zus van de Griekse premier (en parlementslid) Bakoyianni in een interview vanmorgen op tv: Gaat U Passen vieren op Kreta? Kunnen we Pasen vieren of is het te vroeg?  Bakoyianni: Niemand zal me ervan weerhouden naar Kreta te gaan, laat me hier duidelijk over zijn.  Lockdown wordt een grap......

Ongelooflijk toch!
Viviane
Quote
#37
Ik vind dat ook wel een slag in het gezicht van de Griekse bevolking, zoals Patrick zegt zijn zij gebonden aan strikte maatregelen ivm bewegingsvrijheid en dan komt er ineens een horde toeristen af.
Quote
#38
(29 March 2021, 12:37)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bepaalde Grieken moeten zich blijkbaar ook niet aan de regels houden volgens Bruno Tersago (tweet)

De zus van de Griekse premier (en parlementslid) Bakoyianni in een interview vanmorgen op tv: Gaat U Passen vieren op Kreta? Kunnen we Pasen vieren of is het te vroeg?  Bakoyianni: Niemand zal me ervan weerhouden naar Kreta te gaan, laat me hier duidelijk over zijn.  Lockdown wordt een grap......

Ongelooflijk toch!
Viviane

Voor zover ik weet is zij ook nog nooit de meest nederige persoon geweest maar iemand die (door haar afkomst) verheven voelt boven de rest. Dat komt dan ook duidelijk tot uiting in haar antwoorden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Ja inderdaad Patrick, ze zou beter het goeie voorbeeld geven.
Viviane
Quote
#40
Het toelaten van toeristen op Kreta en Mallorca is wellicht niet eerlijk ten opzichte van de Grieken en Spanjaarden maar brengt wel geld in het laatje en dat is in beide landen hard nodig. Vanaf het begin van de crisis is het afwegen van de economische belangen tegen de gezondheidsrisico's een duivels dilemma. Vraag is wel in hoeverre toeristen die voor 1 of 2 weken komen zich houden aan de verplichte week quarantaine in Griekenland.

Wat betreft Bakoyianni: is het niet overal het zelfde dat er voor politici andere regels gelden dan voor de rest van de bevolking, niet alleen met corona?

Cors
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dagretour Griekenland met Sunweb Yiannakis 20 7.030 25 September 2017, 17:48
Laatste bericht: Chiena

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)